Atlas-Copco_akkuväännin

Atlas-Kokko

Mitä mieltä olette, kannattaako tuollaiseen 12 V koneeseen hankkia akkuja harrastekäyttöön ja kennottaako joku noita. Kone muuten käteenkäypä ja hyvällä akulla näppärä työkalu. Kone taitaa muuten olla AEG:n valmistama, olin jostain lukevinani.

17

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväkone

      Sopii ammatti ja harrastekäyttöön. akkuja ei kannata kennottaa, vaan tilata saksasta uudet n. 35e/kpl. Aeg, makita, atlas myy samaa konetta omilla nimillään, joista atlas se alkuperäisin valmistaja. Ole tarkkana onko laturi nicd vai nimh ja akut siihen sopivia. Nicd toimii kylmässä, nimh vaarallinen, jos räjähtää.

    • väännän.akkua

      Sais olla enenpi voltteja jos meinaa kunnolla vääntää akkuja.

      • hyväkone

        Voltit ei meinaa mitään, vaan vääntömomentti. Helposti atlaksen koneella katkeaa 6mm rst puuruuvi, kun veivaa puuhun. Pikemmin ruuvien laatu on paskaa.


      • hyväkone

        wurthin ruuvit siis.


      • 0p9o8i7u6y
        hyväkone kirjoitti:

        Voltit ei meinaa mitään, vaan vääntömomentti. Helposti atlaksen koneella katkeaa 6mm rst puuruuvi, kun veivaa puuhun. Pikemmin ruuvien laatu on paskaa.

        Jeps voltit ovat vaan mainospeetä ne ei sinällänsä kerro yhtään mitään.


      • väännä.akkua
        0p9o8i7u6y kirjoitti:

        Jeps voltit ovat vaan mainospeetä ne ei sinällänsä kerro yhtään mitään.

        Voltit "sinällään" kertoo sen mihinkä akunvääntäjä kykenee.


      • 0p9o8i7u6y

        Just joo eli et ymmärrä asiasta yhtään enempää kuin sika pohjantähdestä.


      • sellanen.pohjantähti
        0p9o8i7u6y kirjoitti:

        Just joo eli et ymmärrä asiasta yhtään enempää kuin sika pohjantähdestä.

        Onhan sinulla tyhmä sika, no joo, mutta minun työkaluvalikoimaan on kulkeutunut kaksi akkukäyttöistä ruuvinväännintä, merkki on AEG, 12 voltin väännin vääntää enimmillään 113Nm ja 18 voltin 158Nm, siinähän juurikin jännite on se kun vaikuttaa, vääntimet ovat samanhintaisia, n 120-130 euroa.


      • 0p9o8i7u6y

        Vääntöä saa halutessa vaikka miljoona Nm yhdellä jo vaikka vain yhdellä voltilla eli tuo vääntölukema yksistään ei kerro yhtään mitään eli taidat olla tässäkin suhteessa kuten tuo em. sika.
        Kehottaisin opiskelemaan mekaniikan ja sähkötekniikan alkeet ennenkuin alat kovin jatkamaan.


      • sellanen.pohjantähti
        0p9o8i7u6y kirjoitti:

        Vääntöä saa halutessa vaikka miljoona Nm yhdellä jo vaikka vain yhdellä voltilla eli tuo vääntölukema yksistään ei kerro yhtään mitään eli taidat olla tässäkin suhteessa kuten tuo em. sika.
        Kehottaisin opiskelemaan mekaniikan ja sähkötekniikan alkeet ennenkuin alat kovin jatkamaan.

        Olet sinä varsinainen umpiluu, siis konkreettinen esimerkki niin vielä lahopää vänkäät vastaan.

        Sinuna en puhuisi mekaniikasta ja tekniikasta yhtään mitään, sen voit unohtaa tyystin.

        Vääntömomentistakaan et tiedä tuon taivaallista, sekin tietämättömyys osaltasi pistää miettiimään, oletkohan aivan normaali. Vai miljoona Nm, ja joka päivä missä vaan, ja voltilla, salli mun nauraa, hahahhaahhaahhaa.


      • 0p9o8i7u6y

        Voi olla että vielä joku päivä nämä jutut sinullekin valaistuu -vaikka lähtökohdat aika huonot ovatkin.
        Eiköhän iso osa tämänkin jutustelun lukijoista ymmärrä mistä kyse vaikka vähän tahallani itsekin yksoikoilin.


      • sellanen.pohjantähti
        0p9o8i7u6y kirjoitti:

        Voi olla että vielä joku päivä nämä jutut sinullekin valaistuu -vaikka lähtökohdat aika huonot ovatkin.
        Eiköhän iso osa tämänkin jutustelun lukijoista ymmärrä mistä kyse vaikka vähän tahallani itsekin yksoikoilin.

        Eiköhän ne ole valaistuneet jo, toisin kuin sinulla.
        Toinen konkreettinen esimerkki, Makita merkkiset vääntimet, 10,4V 110 Nm, 18V 160Nm. Mielestäni selkeä ero.
        Nuo ovat ne arvot joilla käyttäjä hommia hoitaa, ei millään tekniikan ja mekaniikan tuntemisilla, kas kun pelkkä teoria ei väännä yhtään mitään, sinun kohdalla vaan nenää solmuun.


    • 0p9o8i7u6y

      :) -joten eiköhän lopeteta jo.

      • sellanen.pohjantähti

        Olisi ollut lisääkin vastaavia vertailuja, no onneksi meni jo kahdella esimerkillä perille missä mennään ja miten. Vai menikö.
        Olet kuitenkin erittäin tyytyväinen (:)) opastukseen näissä teknisissä asioissa, hyvä ettei aikani mennyt hukkaan.


      • 0p9o8i7u6y

        Joo on kyllä hyvin itsellä selvillä miten asiat on ja varmasti monella muullakin jotka tätä höpinää ehkä hieman huvittuneena seuranneet janiilläkin jotka tulee tämänkin höpinän vielä vuosien päästä löytämään ja senkin tiedän että minä seison silloinkin tämän tietämäni takana toisin kuin sinä - ja älä tästä loukkaannu koska sehän kertoo vain sen että en kuitenkaan usko sinua tuon meidän possun kaltaiseksi vaan uskon että ikä oppia tuo.

        -heh taas pääsin yrittämään pääsinkö sanomaan viimeisen sanan ...


      • sellanen.pohjantähti
        0p9o8i7u6y kirjoitti:

        Joo on kyllä hyvin itsellä selvillä miten asiat on ja varmasti monella muullakin jotka tätä höpinää ehkä hieman huvittuneena seuranneet janiilläkin jotka tulee tämänkin höpinän vielä vuosien päästä löytämään ja senkin tiedän että minä seison silloinkin tämän tietämäni takana toisin kuin sinä - ja älä tästä loukkaannu koska sehän kertoo vain sen että en kuitenkaan usko sinua tuon meidän possun kaltaiseksi vaan uskon että ikä oppia tuo.

        -heh taas pääsin yrittämään pääsinkö sanomaan viimeisen sanan ...

        Niinhän sitä luulis, mutta kun sinulle ei faktat kerro mitään niin elele sitten luuloissasi, mutta eihän niilläkään kyllä mitään väännetä.
        Kasva ensin tuosta mutu-iästä aikuiseksi ja tule sitten vasta palstalle peikkoilemaan, jospa sitten kukaan enää nauraisi sinulle. :D
        heh, etten sanoisi


      • vääntäjän.omistaja

        Kiva seurata tuollaista "vääntöä", itse kyllä sellaista mieltä että kyllä se oikeasti vaikuttaa tuo jännite vääntöönkin, saattaa joitain yksittäisiä koneita olla kun tuo ei päde, mutta suurimmalti osin asia on näin. Itsekin aikoinaan hommasin ihan vaan tavallisen vääntimen, ei siis iskevää, niissä ratkaisi tuo jännite kun tein vertailua, olisko ollut juuri tuon väännön takia, sehän on vääntimessä oleellinen asia, ei niinkään Ah:t.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      180
      1827
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      270
      1344
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1275
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1057
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      922
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      162
      914
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      67
      908
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      808
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      57
      762
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      725
    Aihe