APUA KYNSIEN LEIKKAAMISEEN

avutonomistaja

Hei,
Minulla on 5 kk vanha koiranpentu, joka ei anna leikata kynsiä. Aijemmin kun kynsiä ollaan leikattu ei ole sattunut mitään mistä pentu olisi voinut saada traumoja tai järkyttynyt, kaikki sujunut hyvin. Nyt olen parisen viikkoa melkein päivittäin yrittänyt leikata kynsiä, mutta kun kynsi sakset ottaa esille ja laittaa pennu leikkaus asentoon alkaa kamala sätkintä ja purema. Edes yhtä kynttä emme ole saaneet leikattua. Kynsien leikkuu asentoja ollaan vaihdeltu, erilaisia herkkuja ja sun muita kokeiltu. Jopa eläinlääkärissä kerroin tilanteestamme nevouvat he vaan harjoittelemaan ja harjoittelemaan. Nyt kuitenkin alkaa minulta keinot lopput ja myös pikku hiljaa hermot kun aina sama show kynsien leikkuun kanssa.

Ihan vielä en haluaisi siihen turvautua, että eläinlääkärissä kynnet leikattaisiin, vaan olisiko teillä jotain vinkkejä millä saisimme tämän pikku pyörremyrskyn kynnet leikattua tai mikä teillä on toiminut kynsienleikkuu opetus metodina??

4

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdasdasddd

      Pidetään tukevasti kiinni ja aina kun rimpuilu loppuu hetkeksikään, höllätään otetta jotta hiffaa jujun. Koskaan, ikinä ei päästetä paniikissa olevaa, rimpuilevaa tai kiljuvaa koiraa pois tilanteesta. Rauhoitutaan myös itse ja ollaan päättäväisiä. Kun koira rentoutuu, päästetään irti ja annetaan lupa lähteä.

      Jos osuu suoneen, niin ei tehdä numeroa. Haavapulveri, perunajauhoa, paperia/vanulappuja liki, jolla tyrehdytetään vuoto. Verta tulee paljon, mutta vaaratonta. Älä ikinä panikoidu itse!

      Tuon ikäinen koira alkaa saada omaa tahtoa ja se vain testaa pääseekö pois tilanteesta. Jos se huomaa kerrankin, että turhaudut ja päästät sen pois, niin alkaa käyttää metodia joka kerta. Älä siis anna periksi. Hyvä, päättäväinen kaveri avuksi tarvittaessa:)

    • asdasdasddd

      Jatkoa...

      Jokaisella koiralla on rajansa, joten muista, että vaikka tuntuu ettei koira ikinä lopeta rimpuilua niin joskus se väsyy ja luovuttaa! Silloin on hyvä leikata ja päästää menemään :) koira oppii, että rentoutumisella pääsee pois, ei rimpuilemalla.

      Tätä kun noudatat, niin ei mene kauaakaan, että oppii. Muista se rentous, älä päästä ennen pois, koska peloissaan poispääsy vain ruokkii pelkoa.
      Tarvittaessa kuonokoppa jos kovin puree.

    • pitääonnistua

      Siis pentu on huomannut,että kun rimpuilee,et leikkaa.Sen opetit sille huomaamattasi,silloin kun eka kertaa lopetit leikkaamisen kesken pennun rimpuillessa.
      Nyt ei auta kun olla tiukkana.Nappaa koira kainaloon,sitten sakset taskusta,ja napakasti pidät koirasta kiinni.Niin kauan,ihan itse pysyt rauhallisena,hyräile jotain vaikka tai juttele rauhallisesti.Leikkaat kynnet,ja päälle kehut namia palkaksi,mielellään palkkaa joka kynnen jälkeen jo.

      Jos nyt et itse siihen kykene,niin mene sellaisen ihmisen luo,joka kykenee.Katsot sitten mallia,ja opit.Kasvattajan luo kannattaa mennä,he yleensä osaavat neuvoa oikeat otteet ja tavat.Siis jos pentusi on kunnolliselta kasvattajalta,jos ei ole,niin ...mene vaikka johonkin lemmikkieläinliikkeeseen jossa kynsiä leikataan,ja katso miten sen tekevät.Ole periksiantamaton ja määrätietoinen,sitä tarvitaan pennun koulutuksessa muutenkin.Sellaista pentua ei olekkaan jolta ei kynsiä saa leikattua.Aika hassua olisi,jos koira elää kymmenenkin vuotta,etkä itse pysty sen kynsiä edes leikkaamaan,joten ryhdistäydy.

    • tynaalit

      Mulla kanssa isokokoinen pentu rupesi vastustelemaan kynsien leikkuuta. Tärkeintä on että olet sitkeä, et anna periksi. Pidät tassusta kiinni vaikka maailman tappiin, välillä rauhoittelet rauhallisen käskevästi rimpuilijaa ja odotat että tassu pidetään paikallaan. Sitten yksi kynsi, ja kehut ja silitykset ja saa mennä pois. Kynsi päivässä. Sitten kaksi. Sitten kolme jne kunnes koiraa ei enää kiinnosta koko temppuilu.
      Itse et saa suuttua, hermoilla, kiihtyä etkä rankaista koiraa, jottei se ala yhdistämään pelkoa siihen tilanteeseen. Pidä rauhallinen hyvä mieli mutta periksi et anna ennenkuin homma hoidettu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe