E-pillerit 40+ iässä

verikekkerit

Olen 46-vuotias ja olen jokusen vuoden kärsinyt siitä että kk ovat todella runsaat ja kivuliaat. Syy siihen on kuulema se että keltarauhashormonia ei enää ole tarpeeksi säätelemään kiertoa. Estrogeenista ei ilmeisesti ole puutetta.

Yritin syödä Terolut-lääkettä, mutta sain siitä lukuisia paiseita häpyhuuleen, enkä ole kiinnostunut olemaan paisetehtaana koska olen kärsinyt aikoinani kovastikin sekä niistä että vulvodyniasta jonka sain pahan hiivainfektion jälkiseuraamuksena. Ei kertakaikkiaan kiinnosta kivut, kirvelyt, säryt, poltot ja ärsytykset genitaalien alueella enää, nyt kun pahimmista vuosista on jo jonkin aikaa.

Tapasin kivan miehen, mutta hän ei pysty ylläpitämään erektiota kumin kanssa. Olenkin ajatellut josko e-pillerit voisivat hoitaa niin tämän ongelman kuin hillitä pistetyn sian lailla vuotamistakin. Kierukkaa en halua, sillä en halua kehooni mitään vierasesineitä.

Olen eläissäni vain kahdesti käyttänyt pillereitä aiemmin. Eka kerta oli ongelmaton, mutta tabut olivat turhat ja kyllästyin parin liuskan jälkeen. Tokalla kerralla merkki oli joku toinen. Vuosin mustaa verta ja itkin silmät päästäni jokaikinen päivä.

Lisäksi pillereistä voi kuulema tulla hiivaa (en todellakaan kaipaa sitä, ettei taas vulvodynia pahene); netissä oli puhetta myös aivosyövästä... Kaikenkaikkiaan kyllä mietityttää.

Mielipiteitä, kokemuksia?

2

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen45jo

      Hei, minä olen 45-vuotias nainen ja noin vuosi sitten sain tällaisille yli nelikymppisille tarkoitetut pillerit Qlairat. Ovat siis yhdistelmäehkäisypillerit. Olen ollut tyytyväinen. Monilla jää vuodot kokonaan pois mutta minulle kyllä tulee vuodot silloin kun laatan mukaan kuuluukin. Limakalvot pysyneet tosi hyvinä. Ja mikä parasta, vuosia vaivannut päänsärky hävisi yhtäkkiä kun aloitin tabletit. Jotenkin olin ajatellut, että minä nyt vaan olen tällainen jota särkee jatkuvasti päätä..Ja minulla ainakin painokin laskenut hieman. Toinen merkki on muistaakseni Zoely, jota suositellaan kans jos ikää on jo yli 40 v ja tarvitsee pillerit. Minä hain pillerit, koska minulla alkoi olla lieviä vaihtarioireita ja nekin hävisi samantien kun aloitin Qlairat. Alkukuukausina voi olla rintojen kipuilua mutta mulla sekin on nyt hävinnyt (puolen vuoden jälkeen). Mieliala tasoittui. Mulla siis hyvä sulle mainostaa kun ollut pelkkiä hyviä kokemuksia. Kokeile ?

      • pillerinhakija

        Kiitos positiivisesta palautteesta! Itsekin tarvitsisin pillerit vanhemmalla iällä ja hieman pelottaa mitä siitä tulee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2082
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe