Tämä on varmasti hylsykonkareiden mielestä tylsämielinen ja typerä kysymys, mutta koska minä en ymmärrä täysin tätä kustantamoiden: kuka lukee mitä, ja kuka päättää loppupeleissä mistäkin -kuviota, olisi huisia, jos joku viisaampi valottaisia asiaa.
Siispä asiaan:
sain tuossa vähän aikaa sitten eräältä kustantamolta hylsykirjeen. Sen oli lähettänyt talon toimituspäällikkö, ja kirjeessä todettiin, että asiantuntijoiden mielipiteitä kuultuaan, ovat todenneet etteivät voi sisällyttää sitä julkaisuohjelmaansa. Selvä, mutta jäin miettimään, mikä tämä kuvio noissa kustantamoissa oikeastaan on? Kuka päättää mistäkin ja keitä ovat nämä asiantuntijat?
Kyseessä yksi Suomen suurimmista kustantamoista.
Keitä ovat kustantamon "asiantuntijat"?
8
83
Vastaukset
- ryhmätyö
Ilmaisu tarkoittaa, että useampi kustannustoimittaja on lukenut teoksesi. Kustannuspäätökset tehdään isoissa kustantamoissa ryhmätyönä.
- tuliluettua
Omalla kohdallani tekstin luki kaksi kustannustoimittajaa, kustannuspäällikkö ja osaston kirjapäällikkö. Kaikkien piti näyttää vihreää valoa.
- hekoheko2
Osaston kirkapäällikkö, hih
- veto-oikeus
Kustannustoimittajia ovat ne päällikötkin, kunnes joku heistä on jatkanut tulosvastuuta kantavaksi kirkapäälliköksi tai kusmannuspäälliköksi tai millä nimellä heitä kulloinkin kutsutaankin. Viime kädessä pomo tietysti päättää yksinkin siitä, mitä julkaistaan.
- Possunpaukkunen
No, jotain tämmöistä ounastelinkin. Kiitosta vaan vastauksista. Melkoisen hankalaa tuo koko porukan miellyttäminen, varsinkin kun kyseessä melko poikkava teos, niin lajityyliltään kuin teemaltaan. Taidanpa keskittyä vaihteeksi pommittamaan pienempiä kustantajia, vaikka niidenkin kanssa tiettyä ristiriitaisuutta. On tämä hankalaa hommaa.
- uteliaisuuttanivain
Millainen teos se sitten on? Ei muuten, mutta kun kaikki ainakin tällä palstalla pitävät juuri omaa teostaan poikkeavana ja erilaisena. Kukaan ei kuitenkaan ole kertonut, että millä perusteella niin olisi. On nimittäin aika vaikea keksiä mitään, mistä ei olisi jo kirjoitettu mitä erilaisimmilla tyyleillä. Omaperäisiä tekstejä kustantmoihin ei varmasti liikaa tule.
- lpota
Tuplaan tämän kysymyksen! Minuakin ihmetyttää kun niin monet täällä kertovat kirjoittaneensa jotain "ainutlaatuista" tai "poikkeavaa", mutta kukaan ei tunnu ikinä haluavan tai osaavan kertoa, mikä heidän kirjoituksissaan on niin erilaista.
Tulee vain mieleen se tapaus muutaman vuoden takaa, kun joku naisjulkkis (muistaakseni urheilija?) kirjoitti homoseksuaalista suhdetta käsittelevän romaanin ja tämän mies kommentoi iltapäivälehtien haastattelussa, että tämä on niin "rohkea" ja "poikkeuksellinen" aihe. :D
- mukavapooika
Ne ovat keski-ikäisiä maisteriämmiä, joilla ei mitään omaa elämää, jossa jotakin vääntöä tai kahvaa tositapahtumiin maailmalla. Samaa sontaa rakastavia keskivertohöpöttäjiä, joiden tuotantoon valinnassa näkyy tyhjyys ja typeryys!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569