fort mondeo mk3 pulputtaa

silppo

Elikkä minulla on 2001vm fort mondeo mk3 1.8 bensa kone joka lämpimänä alkaa imu putekesta pulputus ääni kuulumaan . Ihmelten ääntä ja toinen juttu olis että bensaa menee aika paljon 20e ajaa noin 130km . Kiitos vastauksista etu käteen

3

325

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ykstorvivaan

Siinä voi olla kansi rikki. `Pane kone käyntii, avaa jäähdytysnesteen paisuntasäiliön korkki ja katso, onko pulputus siellä. Korjaamo voisi mitata, onko pakokaasua jäähdytysnestesäiliössä.

Katso myös öljytikkua. Jos jäähdytsnesttä on vuotanut öljyyn, öljytikussa on sameaa velli.

• taiehkäon

Jospa ne imusarjan läpät siellä ilman ottopuolella kuuluvat eli väljyyttä läppien akselissa.

• ehvcgr

Minulla kävi niin että 2002 vuosimallin mondeosta läpät oli jo sikinsokin imukanavissa koska muovisesta imusarjasta oli läppien akseleiden päät kuluttaneet muoviseen imusarjan seinämään liian isot reiät ja näin oli läpät akseleineen päässeet irti, auto nyki pienillä kierroksilla tasaista vauhtia ajettaessa varsinkin kakkos-ja kolmos vaihteella mutta suuremmissa nopeuksissa sitä en huomannut ja kerran annoin kenkää kunnolla ja eikös vaan yksi teräksinen läpän akseli livahtanut männän päälle ja sitten olikin selvää paskaa mäntä, pakoventtiili ja kansi, 3600 euroa remontti. kalliimmaksi tuli mitä koko auton hinta oli mutta kun alustassa oli kaikki uutta ja ruostesuojattu niin en viitsinyt romuttaa ja tietysti vaihtokone olisi voinut tulla halvemmaksi ja oliis ollut helpompi remonttikin mutta ainakin oli varmaa kun teetätin rempan ja uudet laakeroinnit, uudet mäntien renkaat ja sylintereiden hoonaus ja kannen kunnostus ja uusi imusarja.

Kannattaa selvittää onko läpät jo karanneet paikoiltaan ettei käy samalla tavalla kuin minun mondeolle. Silloin oli mittarissa 267000 kun läpän akseli meni moottoriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe