Kuinka moni on käynnyt

3333333

17

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent.siivoojaparka

Tuo influenssarokotushan minulle iän puolesta olisi ilmainen, mutta aika kahden vaiheella olen, otanko sitä. Katsotaan nyt ensin, miten äkäinen se on tänä vuonna ja paljonko siihen kuolee muita mummoja.

• Olen yleensä ottanut rokotukset aina kun niitä tarjotaan.

Ystävällinen terveydenhoitaja-naapuri on hoitanut jo kahtena vuonna flunssarokotteen pistämisen kerrostalomme yhteisessä olohuoneessa, lääkäri on ollut varmuuden vuoksi paikalla, ja joku vapaaehtoinen on käynyt hakemassa kertakäyttöruiskuihin pakatut rokotteet terveysasemalta.

Yhteispelillä se sujuu, enkä ole kuullut keneltäkään mitään negatiivisista seuraamuksista. Yksi naapuri mietti viime vuonna, oliko rokotteella osuutta seuraavana aamuna puhjenneeseen flunssaan. Hän otti rokotteen myös tänä vuonna.

• staka

Aloittavat huomenna ilmaiset rokotukset 'vanhoille' täälläpäin, pitää mennä kunhan ruuhkat (oletan että huomenna niitä on) helpottaa.
      Ilmaiset kahvijonot ja euron ämpärit jätän sovinnolla väliin mutta tuon rokotuksen otan.

• staka

Äh, luin tai paremminkin vilkaisin linkit vasta vastattuani. Otan siis influenssarokotuksen - ihan jo siitäkin syystä että minulla on elämässäni ollut jo turhankin monta keuhkokuumetta. Eihän rokotus tietysti sulje pois keuhkokuumeen mahdollisuutta, mutta tuskin siitä haittaakaan on.

• Saappaat.savessa.kaadun

Ripitetty ja rokotettu lapsena. Pitäisi riittää elämän päästä päähän. Kaikki jälkeinen on taikauskoa ja itsepetosta. Myös lääkkeet. Kun ei ole rankat työt, tupakka ja viina ja äkäiset (myös tuliset) naiset minua kukistaneet, tehköön elämä sen puolestani.

• k-kk

Kun yhteiskunta sen ilmaiseksi antaa niin varmuuren vuoksi otan.

• 7167

24.11. aamupäivällä. Otin rokotukset jo useana vuotena maksullisenakin ja olen jatkanut jokasyksyistä tapaa myös "ilmaisen ikäisenä".
      En tiedä onko ollut mitään hyötyä. Influenssaa, eikä edes nuhakuumetta minulla ei ole ollut kymmeniin vuosiin.

• ent.siivoojaparka

Ei minuunkaan oikein meinaa viirukset tehdä pesää vaikka en ole ottanut rokotuksia . Siksi pikkusen tuntuu turhalta rokotuttaa, mutta eihän sitä koskaan voi tietää silti etukäteen olisiko se tarpeellinen.

• Piimä ja jugurtti ja hapen haukkaaminen ajaa saman asian. Miksi näillä ikävuosilla alkaa kiusaamaan kehoaan jollain "rokotteilla". Joiden sisältö ei kerro maallikolle yhtään mitään. Koskenkorvapullon etiketistä suomi-mies tietää mitä se sisältää. Rokotteista ei. Hyvänä esimerkkinä se surullisen kuuluisa takavuosien kampanja.

• Taidan jättää väliin. Apteekista pitäisi käydä ostamassa ja aikaa terkkarista tilailla. Moneen vuoteen en ole mitään potenut, eihän se tietysti takaa mitään. Jos tarkkailisi ympäristöään ja välttelisi pahoin pärskiviä nuhaneniä, joisi piimää kuten Frii-lanseerattu tuossa edellä ja söisi sitruksia yms.

• Pysytään.taika-ihmisinä

Valkosipuli, punasipuli, yrtit, marjat - - - - - ovat erittäin hyvin rokotuksia ja niitä voi nauttia suullisesti.

• eirokotuksille

Minä otin joskus 80-luvun loppupuolella kun työnantaja tarjosi. Kävivät paikanpäällä rokottamassa. Joka ainoa työntekijä joka otti rokotuksen, sairastui. Niin minäkin. Sen koommin en rokotusta ole ottanut, eikä ole influenssa iskenyt. Vain sikaflunssaan otin rokotuksen. Jonotin ulkona ainakin 2 tuntia, sisälle mahtui vain murto-osa. Onneksi siitä rokotuksesta selvisin vain käsivarren kipeytymisellä. Sitten kun alkoi tulla kirjoituksia narkolepsiasta ajattelin, että en enää mitään rokotusta ota, enkä ole ottanutkaan. Enkä ota nytkään, siinähän on mukana tätä sikainfluenssarokotetta. Meni kerta kaikkiaan luottamus näihin rokotteisiin. Eikä niitä voi verrata kaikkien kesken, kun yli 65 vuotiaille annetaan toista roketetta. Ilmeisesti jotain heikompaa ja huonompa, mitäpä väliä vanhoista ihmisistä!

• Voikohan rokotteen ottamiseen pakottaa tai painostaa?

• eikiinnostaei

Ketä nyt kiinnostaisi jotain toista ihmistä mokomaan painostaa?
        Ota tai ole ottamatta, ihan sama.

• ent.siivoojaparka

No pakottaa ja pakottaa.
        Onhan joitakin maailmankolkkia, minne matkustaessa on pakko ottaa tiettyjä rokotuksia, mutta eihän sinnekään kukaan pakota menemään.
        Meillä oli yksi työpaikka, minne oli pakko ottaa jotain ja monenlaisiakin rokotuksia kaiken varalta, jos aikoi sinne siivoamaan. Se oli yksi laboratorio, missä tehtiin jotain lääketieteellisiä tutkimuksia ja kokeiluja.

• eikiinnostaei kirjoitti:

Ketä nyt kiinnostaisi jotain toista ihmistä mokomaan painostaa?
        Ota tai ole ottamatta, ihan sama.

Totuus on tarua ihmeellisempää kuten tuossa siivoojaparkakin kirjoittaa. Mina tahojakin kiinnostaa.

• piikkipylly

Aiotteko ottaa pneumokokki-rokotteen keuhkokuumetta vastaan? Se tosin maksaa n. 80€ ja rokotus hoituu influenssa rokotteen yhteydessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      143
      4843
    2. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      79
      3512
    3. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      27
      2524
    4. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      40
      2203
    5. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      57
      2029
    6. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      63
      2013
    7. Mitä saa sanoa?

Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja
      80 plus
      85
      1963
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      23
      1961
    9. Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?

Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet
      Sinkut
      19
      1438
    10. Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin

Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään
      Maailman menoa
      94
      1235
    Aihe