Apua aloittelijoilla palsta taas hurjasti ongelmia

debianxfce

Ei mene perille että kaikki pc ongelmat ratkeaa kun siirtyy debian xfc:hen.

19

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • khghb

      Sinä se jaksat sotkea joka palstaa. Kuten myös sitä "Apua aloittelijalle" palstaa. Mitään et osaa neuvoa. Tyrkytät vain sitä Debian XFCE Testing versiota.

      • debianxfce

        Eivoi vaan mitään, että windows ongelmat ratkeaa linuxilla.

        https://www.youtube.com/watch?v=HD6nqQrJx78

        https://www.youtube.com/watch?v=oqLmOPap6u0

        Kyllä kettuaa winuskovaisia viruimsuri, updateiden odottelu käyttiksen asentaminen uudestaan, hidas boot ja shutdown, mustat ja siniset ruudut niiden mukana tuntitolkulla ongelmien selvittämistä (selkeä lokisysteemi puuttuu, kuin myös useammat istunnot), mitään ei voi vaihtaa varsinkaan antiikista hidasta defrag ntfs tiedostojärjelmää modernimmaksi tai epämukavaa käyttöliitymää toiseksi.


    • Trollille

      Turhaan sitä Debian xfc:tä tyrkytät, keskivertokäyttäjälle löytyy paljon parempia ja ongelmattomampia käyttöjärjestelmiä. Jopa Windows kaikkinen ongelmineen on keskivertokäyttäjälle parempi vaihtoehto kuin Debian xfc. Paras valinta luonnollisesti on hyvä linux-pohjainen järjestelmä (joku parempi kuin Debian xfc).

      • apinajagorilla

        Solydx, LMDE2


      • debianxfce

        Eivoi vaan mitään, että windows ongelmat ratkeaa linuxilla. Ja debian xfce on parempi kuin yksikään windows kaikille

        https://www.youtube.com/watch?v=HD6nqQrJx78

        https://www.youtube.com/watch?v=oqLmOPap6u0

        Kyllä kettuaa winuskovaisia viruimsuri, updateiden odottelu käyttiksen asentaminen uudestaan, hidas boot ja shutdown, mustat ja siniset ruudut niiden mukana tuntitolkulla ongelmien selvittämistä (selkeä lokisysteemi puuttuu, kuin myös useammat istunnot), mitään ei voi vaihtaa varsinkaan antiikista hidasta defrag ntfs tiedostojärjelmää modernimmaksi tai epämukavaa käyttöliitymää toiseksi.


      • Jaahans, Kari on kopioinut jostain C-koodin pätkän palstalle.


      • debianxfce
        apinajagorilla kirjoitti:

        Solydx, LMDE2

        Justjoo. ubuntu on kamala debian viritelmä mint veieä pahempi ja sen johdannaiset. Esim mintti roikku kernelissä 3.16. Törta på tortadistrot ovat kuin windows, turhaa mössösoftaa


      • debianxfce

      • Joo-o, ei toimi Microsoftin depian linuksissa tuo, on se Windows niin vaikea.


    • Sepolla on näköjään maaninen vaihe menossa. Tällä kertaa hihhuloidaankin Debian testingiä, eikä Windowsia. Täytyy varmaan taas määrätä elektrokonvulsiivista hoitoa.

      • debianxfce

        Mitä ubuntuhihhuli itkee.


      • vindows_itkee
        debianxfce kirjoitti:

        Mitä ubuntuhihhuli itkee.

        Vaikka sinun idioottimaisuuttasi.


      • Seppo-PC:llähän noita persoonia riittää!

        Ei auta edes sähkötuoli!


      • debianxfce
        vindows_itkee kirjoitti:

        Vaikka sinun idioottimaisuuttasi.

        Ubuntuun ja vastaaviin tårta på tårta distroihin sekaantuneet ovat idiootteja. Vähemmän softakerroksia ja moduleita, vähemmän bugeja ja enemmän nopeutta. Siksi esim arch linux on suosittu.


      • debianxfce kirjoitti:

        Ubuntuun ja vastaaviin tårta på tårta distroihin sekaantuneet ovat idiootteja. Vähemmän softakerroksia ja moduleita, vähemmän bugeja ja enemmän nopeutta. Siksi esim arch linux on suosittu.

        Arch Linux ei ole tosiasiassa kovin suosittu, koska se on turhan nörttimäinen. Jos semmoisesta tykkää, mikäs siinä.

        Itselläni on pöytäkoneessa Debian, mutta käytän suosiolla Stable-haaraa, enkä suinkaan tuputa sitä kaikille täysin asiaankuulumattomalla palstalla ja asiaankuulumattomissa ketjuissa!

        Sitä taas en tiedä, mikä meidän sairaalan sähköshokkikoneessa on. Luulisin, että siinä on joku ihan 8-bittinen mikrokontrolleri, johon on kirjoitettu ohjelmisto suoraan raudan päälle.


      • debianxfce

        "Itselläni on pöytäkoneessa Debian, mutta käytän suosiolla Stable-haaraa, "

        jossa melkein 400 bugia ja menee rikki testing, sid ja experimental paketeista kun taas testing ei mene ja voi asentaa tuoreinta softaa. Esim kernelissä tiedostojärjstelmät kehittyvät koko ajan virheettömämmiksi ja voi asentaa tuoreimman iceweaselin.


      • debianxfce kirjoitti:

        "Itselläni on pöytäkoneessa Debian, mutta käytän suosiolla Stable-haaraa, "

        jossa melkein 400 bugia ja menee rikki testing, sid ja experimental paketeista kun taas testing ei mene ja voi asentaa tuoreinta softaa. Esim kernelissä tiedostojärjstelmät kehittyvät koko ajan virheettömämmiksi ja voi asentaa tuoreimman iceweaselin.

        400 bugia on todella vähän sellaiselle ohjelmakokoelmalle kuin Debian. En usko, että siinä on niin vähän. 400 tunnettua voi olla lähempänä.

        Tuolta saa stableen ja oldstableen uuden Iceweaselin:
        http://mozilla.debian.net/

        Minua ei oikein kiinnosta asennella uusimpia paketteja tai muutenkaan rassata tietokonetta koko ajan, vaan rassaan sen sijaan Vindovs-potilaiden psyykejä.


    • vanhanaikaista

      Eihän debianissa ole edes työpöytää vaan sekin on pakko sudottaa.

      • debianxfce

        Debian mini.iso asenuksessa voi valita lukuisia eri desktoppeja laittamalla rasti ruutuun. Synaptic package managerilla voi myös asentaa jälkikäteen laittamalla rasti ruutuun. Paljonko tuossa on sudoilua?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe