Canon korjaa suttuzoomit takuuajan jälkeenkin

Niin_pitääkin

Totta se on, juuri palautui Canon EOS 700D EF-S 18-55 IS STM ilmaisesta huollosta. Takuuaika päättynyt siis jo vajaa vuosi sitten, mutta tällaiset menevät myyjän virhevastuun piikkiin. Yhteydenotto Gigantin asiakaspalveluun sähköpostitse ja sieltä annettiin palautusosoite ja Matkahuollon sopimusnumero, jolla homma meni myyjän piikkiin. Kamera reklamaation kera tuonne ja vajaa neljä viikkoa odotusta.

Kameran runko on tarkastettu huollossa ja se oli ok. Kittiputken linssielementit ja tarkennusjärjestelmä on säädetty.

Saas nähdä kuinka pelittää käytännössä ja onko kuva nyt kauttaaltaan terävä. Vika ilmeni n. 1,5 vuoden käytön jälkeen ja paheni hiljalleen aika karmeaksi: kuvan toinen reuna oli usein (telepää ja suuri aukko) todella epäterävä.

Ihan vinkkinä niille, joilla on ns. suttuzoom: Canon korjaa ne ilmaiseksi. :)

17

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rikoslaki

      Niin pitääkin. Jos myyjä toisin väittää, hän erehdyttämällä saa asiakkaan luopumaan tälle kuuluvasta edusta ja myyjä saa taloudellista hyötyä, koska välttyy korjauskuluilta. Tällainen teko täyttää petoksen merkit ja kuuluu poliisille.

    • muovieikestä

      Mua ihmetyttää mikä niissä Canonin zoomeissa on, kun ne muuttuvat käytön myötä niin epätarkoiksi? Kuluvatko ne? Onneksi Canon säätää ne veloituksetta ilman tappelua.

      • Canonisti_minäkin

        Ei Canonin zoomeissa mitään vikaa puutu. Sutut ovat merkistä riippumatta hyödyttömiä. Ne rikkoutuvat herkästi, mutta en kyllä itse sellaista korjauttaisi, kun sillä ei mitään tee. Saattoi minunkin ainoa suttuni rikkoutua, kun lensi roskikseen, en tullut tarkastaneeksi.


      • Canonisti_minäkin kirjoitti:

        Ei Canonin zoomeissa mitään vikaa puutu. Sutut ovat merkistä riippumatta hyödyttömiä. Ne rikkoutuvat herkästi, mutta en kyllä itse sellaista korjauttaisi, kun sillä ei mitään tee. Saattoi minunkin ainoa suttuni rikkoutua, kun lensi roskikseen, en tullut tarkastaneeksi.

        Ei se ihan noin ole. Kyllä niillä halpis zoomeilla voi kuvausta harjoitella. Parhailla saa kelpo jälkeä. Myös tuolla Canonin halpiksella, mutta laatu tuppaa vaihtelemaan niissä turhan paljon. Lisäksi hepposia rakenteeltaan. Kestävyys voi olla vähän niin ja näin. Mikäli saa ilmaiseksi korjattua niin mikä ettei.


    • xxcxxz

      Mulla on zuiko-suttu, mitä sen takuu on, kamera on forththirdsuttu olumpus ja verkkikseen pänkeik 1.8 eizoomia eikä paljo muutakaa.

      • käyttäjä_hankkii_koneen

        Se on taas väärällä palstalla eikä huomaa asiaa. Nokian kanssa täällä oli samoja ongelmia.
        "Diaper Production Machines
        ZUIKO is by far the top supplier of baby and adult diaper machines with a market share of 80% in Japan. Our innovative state-of-the-art machines sustain the world-renowned quality of Japanese disposable diapers and pants."
        http://www.zuiko.co.jp/english/02/02_area.html


    • Sigmatyyppi

      Sigman pikkuzoomin saa Canonin halpislinssin hintaan ja jälki on kovaa luokkaa. Vetää vertoja Canonin kalliimmille laseille. Miksi maksaa turhaan tuplastikin jopa paremmasta kuvanlaadusta kuin mitä merkkilaseissa on? Neljällä sadalla eurolla saa jo sellaista kuvanjälkeä että Canonin tuplahintaiset on helisemässä.

      • kjkfhasfhgahgh

        Eräällä tutulla oli Sigman pikkuzoomi.
        Se oli kamerarepussa suojakotelossa. Lopettaessaan kuvauksen omistaja unohti kiinnittää repun läpän ja kun hän nosti repun selkäänsä putosi Sigman zoomi pehmeälle mättäälle. Kun hän nosti objektiivin maasta oli se mennyt keskeltä poikki ja himmennin lamellit levinneet varvikkoon. Nyt objektiivi on minulla purettuna varaosiksi kikkalaatikossa, erään toisen Sigman kanssa.

        Sigmojenkin laatu siis vaihtelee huomattavasti ja niissä on usein yhteensopivuusongelmia runkojen kanssa, mutta se on toinen tarina.

        Kittilinssit mekistä riippumatta on rakenteellisesti heikkoja. Pieni kolhu aiheuttaa helposti tarkennuksen jumiutumisen, tai siirtymisen.
        Kannattaa hankkia sisäisellä tarkennuksella varustettuja objektiiveja, jotka ei veny.
        Ne kestää hieman paremmin tökkimistä, eikä puristu lyttyyn ahtaassa kameralaukussa.


      • Sigmatyyppi
        kjkfhasfhgahgh kirjoitti:

        Eräällä tutulla oli Sigman pikkuzoomi.
        Se oli kamerarepussa suojakotelossa. Lopettaessaan kuvauksen omistaja unohti kiinnittää repun läpän ja kun hän nosti repun selkäänsä putosi Sigman zoomi pehmeälle mättäälle. Kun hän nosti objektiivin maasta oli se mennyt keskeltä poikki ja himmennin lamellit levinneet varvikkoon. Nyt objektiivi on minulla purettuna varaosiksi kikkalaatikossa, erään toisen Sigman kanssa.

        Sigmojenkin laatu siis vaihtelee huomattavasti ja niissä on usein yhteensopivuusongelmia runkojen kanssa, mutta se on toinen tarina.

        Kittilinssit mekistä riippumatta on rakenteellisesti heikkoja. Pieni kolhu aiheuttaa helposti tarkennuksen jumiutumisen, tai siirtymisen.
        Kannattaa hankkia sisäisellä tarkennuksella varustettuja objektiiveja, jotka ei veny.
        Ne kestää hieman paremmin tökkimistä, eikä puristu lyttyyn ahtaassa kameralaukussa.

        En tiedä miksi Canonin lasit ovat niin lonksuvarakenteisia. Mulla on Sigma 18-35 f1.8 linssi, ja siinä on tosi jämäkkää tekoa tarkennus sekä zoomirengas. Niiden pyörittäminen on napakkaa ja samalla pehmeää. Samoin minulla on 150-600 sport-lasi, ja siinäkin on tukevaa tekoa rakenne. Kun kokeilin Canonin 300mm f2.8 sekä 500 f4- laseja, kiinnitin huomiota niiden lonksuviin tarkennusrenkaisiin. Sigmassa nämä ovat sellaisia etteivät lonksu. Jotenkin vaikka Canoneja ovatkin, laatuvaikutelma niissä ei ole paras mahdollinen. Jotenkin väljän tuntuisia. Kuva on tietysti kovaa luokkaa näissä suurisssa putkissa Canonilla. Mutta hinta-laatusuhde varsinkin Sigman pikkulinsseillä on ylivoimainen.


      • Sigmatyyppi
        Sigmatyyppi kirjoitti:

        En tiedä miksi Canonin lasit ovat niin lonksuvarakenteisia. Mulla on Sigma 18-35 f1.8 linssi, ja siinä on tosi jämäkkää tekoa tarkennus sekä zoomirengas. Niiden pyörittäminen on napakkaa ja samalla pehmeää. Samoin minulla on 150-600 sport-lasi, ja siinäkin on tukevaa tekoa rakenne. Kun kokeilin Canonin 300mm f2.8 sekä 500 f4- laseja, kiinnitin huomiota niiden lonksuviin tarkennusrenkaisiin. Sigmassa nämä ovat sellaisia etteivät lonksu. Jotenkin vaikka Canoneja ovatkin, laatuvaikutelma niissä ei ole paras mahdollinen. Jotenkin väljän tuntuisia. Kuva on tietysti kovaa luokkaa näissä suurisssa putkissa Canonilla. Mutta hinta-laatusuhde varsinkin Sigman pikkulinsseillä on ylivoimainen.

        Ja Canonien melusaaste oli korviinpistävää. Sigma on kokemukseni mukaan (ne putket joita käytän) huomattavasti hiljaisempi käyttää. Kolina ja pauke kuului kun koklasin näitä Canoneja.


      • Sigmatyyppi

        En tiedä mistä johtuu mutta kun mulla oli toissa vuonna Canonin huippulasi 70-200 2.8 ja se paras vakaajaversio, niin en ollut ihan tyytyväinen piirtoon. Mutta kun vaihdoin sen Sigman 150-600 S-malliin, nyt olen suht tyytyväinen piirtoon. Tosin valovoima ei ole näin talvea ajatellen kovin hyvä. En ole aikeissa vaihtaa sitä tällä hetkellä mihinkään. Jos Sigmalta tulee uusi päivitys kolmesataseen, niin siitä olisin kiinnostunut. Varmaan hinta jää puoleen mitä Canon maksaa eli johonkin kolmen neljän tonnin hujakoille.


      • Sigmatyyppi
        Sigmatyyppi kirjoitti:

        En tiedä mistä johtuu mutta kun mulla oli toissa vuonna Canonin huippulasi 70-200 2.8 ja se paras vakaajaversio, niin en ollut ihan tyytyväinen piirtoon. Mutta kun vaihdoin sen Sigman 150-600 S-malliin, nyt olen suht tyytyväinen piirtoon. Tosin valovoima ei ole näin talvea ajatellen kovin hyvä. En ole aikeissa vaihtaa sitä tällä hetkellä mihinkään. Jos Sigmalta tulee uusi päivitys kolmesataseen, niin siitä olisin kiinnostunut. Varmaan hinta jää puoleen mitä Canon maksaa eli johonkin kolmen neljän tonnin hujakoille.

        Tämä iso Sigma-zoomi piirtää lähes yhtä hyvin kuin nämä Canonin kiinteät putket joita kokeilin. Kuvitelkaa, zoomi piirtää lähes yhtä hyvin kuin kiinteät. Kuvista ei eroa juuri löydä, ellei tietsikalla vedä hyvin lähelle, sittenkin juuri ja juuri on havaitsevinaan etua kiinteiden hyväksi. Että silleen.


    • 235467654

      Jos alkuperäisen kirjoittajan vika ilmeni vasta 1,5vuoden jälkeen, niin vähän veikkaan, että objektiivia on itse kolautettu tai tiputettu johonkin ja linssit mennyt vinoon. Eikä ole myyjän vika siis.

      • ertyuiopå38

        mun valu jotain asennusöljyä linssin kuvausalueelle, kun oli kuumassa autossa. Oli yli 1 v vanha.


    • keskittykää_olennaiseen

      Miksi te vaivaatte Canonin huoltoa tollaisilla? Roskis on tollaisille linsseille oikea osoite.

      • nikcan

        Laitettais roskiin, mutta kun se on täynnä Nikonin linssejä, ei mahu.


    • mietteissä.merkki

      Minäkin olen ostanut viimeiset Canon kamerani, enää en osta yhtään Canonia. Ostin mm. videokameran sen takia kun siinä oli suomenkielinen valikko, 6v ja 7v lapsetkin osaavat opetella oikein kuvaamaan, M36.

      Nyt olen moneen kertaan havainnut että Canonin akut eivät pidä lataustaan. Ostan aina kun ostan kamerani, pari lisäakkua. Kaikissa tapauksissa Canonin täys akku on puolillaan parin viikon jälkeen, mutta kiinanakut on jopa 2 kk kuluttua lähes täysiä. Näin oli uutena ja Canonin purkaantuminen vain lisääntyy vanhetessaan.

      On pokkaria, järkkäriä, videokameraa ja viimeisenä eos_m, jonka maksoi uutena 159 €, aika hyvä hinta/laatusuhde.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2423
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1555
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      968
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      215
      766
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe