Elisa huijaa lupaamalla ilmaisen netin! Varokaa!

pässitnarussa

Rappuumme oli ilmestynyt ilmoitus. Taloyhtiömme oli tehnyt Elisan kanssa sopimuksen, että me asukkaat saamme jatkossa ilmaisen 10megan nettiyhteyden, käymällä rekisteröimässä sen Elisan liikkeessä ja ostamalla 45e maksavan laitteen, samalla voisimme halutessamme päivittää myös muitakin aiheeseen liittyviä tarpeitamme. Vaimoni lähti Elisan liikkeeseen hakemaan tuota heidän lupaamaansa ilmaista nettiä ja ensimmäisenä oli myyjä todennut, että "toi 10m netti on ihan paska! Ette te tollasella mitään tee.. Mutta meillä olis nyt tällänen 100m netti tarjouksessa" (Oikeesti? Siis lupaavat ilmaisen netin joka on sitten ihan paska?) Myyjä Teki kaupan vaimoni kanssa (24kk/määräaikainen, elisaviihde 19,90/kk, yht. 477euroa/24kk) ja kun tulin kotiin ja kuulin vaimoltani uudesta netistä ja kanavapaketistamme, lähdin heti irtisanomaan pakettia liikkeeseen. Minä en kuulemma voinut vaimoni nimissä olevaa pakettia irtisanoa! Näytin valtakirjan jonka vaimoni oli allekirjoittanut ja valtuuttanut minut irtisanomaan ko. Paketin. Tämäkään ei riittänyt! Itisanomisia ei kuulemma valtakirjalla voi hoitaa. Soitin vaimolleni ja kutsuin hänet paikalle, vaimoni tuli paikalle ja ei irtisanominen muka onnistu, meidän pitäsi olla yhteydessä Elisan asiakaspalveluun PUHELIMITSE, kun liikkeessä eivät irtisanomisia voi hoitaa! Vaikka samana päivänä, vain tunteja aijemmin oli vaimolleni paketti myyty. Kerroin, että haluan tietää myyjän nimen jonka kanssa keskustelin, niin myyjä kertoi, että se ei tähän kuulu. Ihmettelin, että anonyymeinäkö täällä toimitte. Pyysin tavata esimiehen, ei ollut esimies kuulemma paikalla, eikä häntä ollut mahdollista tavata. Sanoin, että olen yhteydessä kuluttaja viranomaisiin ja pidän huolen, että tästä tulee lehteen juttu. Alkoikin irtisanominen onnistua! "Kai mä voin tän irtisanoa"

28

3655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyytyväinen_asiakas

      Mitäs laitoit vaimon asialle... Missä kuplassa oikein olette eläneet, jos ette ole ennen huomanneet, kuinka aggressiivisesti noita kalliimpia palveluita kaupataan? Kun puhelinliittymien kauppaan tuli rajoituksia, niin totta kai nykyään panostetaan nettiliittymiin ja erilaisiin lisäpalveluihin senkin edestä. Tämä koskee kaikkia operaattoreita, ei pelkästään Elisaa.

      Itse saan taloyhtiösopimuksen ansiosta Elisa Viihde -paketista alennusta 10 e/kk. Ei tarvi valittaa. Yhtiövastikkeessa sopimus ei ole näkynyt hinnannousuna, vaikka taloon tulee myös Soneran valokuitu.

      Muuten jos joku harkitsee Elisa Viihteen hankintaa, niin nyt saisi 30-60 euron arvoisen edun kaverin suosittelemana. Voimassa marraskuun ajan.

      • iskä.vaari.1967

        Elisa/Saunalahti huijaa meitäkin,
        sanoo että liittymät ovat vanhentuneet ja pitää uusia, vaimo uskoi ja otti edullisemman.
        Katsoin Netistä, eivät voi olla vanhentuneet koska niitä voi monin tavoin päivittää, lisätä mm. puheaikaa ja tcx aikaa tai vähentää. Taas Joulun tulossa lisättiin.

        Lähetin perumiskirjeen sähköpostissa "savon poikaselle", omalla nimelläni heti muutti mielensä, perui kaiken, sanoi että "asiasta ei saa kennekään puhua", olen pitänyt lupaukseni, en puhu, kirjoitan vaan.


      • Anonyymi

        10 Mb valokuitu riittää oikein hyvin, ei tulisi mieleenkään maksaa nopeammasta tai ottaa jotain elisan paketteja lisäksi. TV:stä tulee ilmaista ohjelmaa enemmän kuin ehtii katsoa ja netistä näkee ilmaiseksi lisää jos haluaa.


    • Hei, ikävä kuulla ettei myyntitilanne ole mennyt kuten oletettu. Toivottavasti saitte vaihdettua liittymän normaaliin 10M kaistaan jos se teille on riittävä useammalle käyttäjälle. Yhtiövastikkeellisissa kohteissa nopeuden nosto seuraavalle tasolle ei tee isoa muutosta kuukausimaksuun ja tietenkin voi pitää sen ilmaisenkin version vaan niin halutessaan. Tietenkin tuollaista kielenkäyttöä kun haukuttu 10M laajakaistaa ei saisi tapahtua jos todellakin noilla sanoilla puhuttu. Peruskäyttöön kuitenkin helposti riittävä. Jos tässä on jäänyt jotakin tekemättä niin voit tarvittaessa laittaa minulle palstamme kautta yksityisviestiä: elisa.to/urhokas ja palstan osoite: palsta.elisa.fi Yhteystiedot ja asia silloin viestiin mukaan niin voimme asiaa vielä katsoa.

      Miikka / Palstatiimi
      http://palsta.elisa.fi

    • lhku

      Myyjät on törkeitä, kyllä. Mutta jos ihminen ei itse osaa päättää mitä ostaa taikka tilaa, niin kannattaa hakeutua edunvalvonnan asiakkaaksi.

      ps. ei se ole ilmainen, se on erillismaksuton - taloyhtiö maksaa siitä varmasti, ja osakkeenomistajat maksaa sen vastikkeessa ja vuokralaiset vuokrassa.

    • Kyllä aikuisen ihmisen kuvittelisi ymmärtävän mihin panee nimensä päälle, eikä mene noin vain myyntimiesten puheisiin. Vuoden 1734 laissa oli muistaakseni pykälä, että miehellä oli vuorokausi aikaa purkaa vaimonsa tekemä sopimus. Tämä oli ajalta, jolloin naiset olivat holhouksen alaisia. Nykyään näin ei ole. Oikeuksien mukana tulee myös vastuu.

      Hyvät ihmiset miettikää mihin papereihin panette nimenne. En ymmärrä ollenkaan ihmisiä, jotka ensin allekirjoittavat sopimuksen ja sitten alkavat miettiä mitä tuli tehtyä. Jotkut ilmeisesti tekee sopimuksen päästäkseen painostavaksi koetusta tilanteesta pois.. Näin ei saa tehdä! Kyllä siitä kaupasta voi kävellä pois muutenkin ja mennä toiseen kauppaan. jos asiaton myyjä tulee vastaan. Aina tulee miettiä, miten pääsee eroon ja laskea tai katsoa se kokonaissumma, johon sitoutuu.

      On kyllä asiatonta, jos Elisa käyttää tuota keinona aggressiivisesti markkinoida viihdepalveluaan. Kun minä aikanaan hain DNA:lta vastaavan liittymän, ei siinä painostettu mitään. 10 Mbit/s liittymä riittää aivan hyvin peruskäyttöön, mm. Netflix toimii teräväpiirrolla.

      • Anonyymi

        Ei kaikki miehetkään ymmärrä noiden nopeuksien päälle, useimpia naisia ei edes kiinnosta ja naisethan on helppo ylipuhua ostamaan muutenkin, saati jos eivät tiedä asiasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki miehetkään ymmärrä noiden nopeuksien päälle, useimpia naisia ei edes kiinnosta ja naisethan on helppo ylipuhua ostamaan muutenkin, saati jos eivät tiedä asiasta.

        Ei pidä ostaa mitään, jos ei tarvitse. Pitää osata sanoa ei kiitos. Kyllä nopeutta aina saa lisää myöhemmin, jos kaipaa.


    • ElisanLiittymäänPettynyt

      Älkää vain langetko Elisan määräaikaiseen sopimukseen. Soneran kanssa saa tehtyä toistaiseksi voimassa olevan. Taitavat uskoa paremmin palvelunsa laatuun kuin Elisa joka sitoo pallon jalkaan ja kohtelee asiakasta miten tahtoo

      • fsaah

        Elisallakin voi tehdä toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen. Kitupiikki asiakas vaan tahtoo säästää sen muutaman euron ja ottaa määräaikaisen liittymän "tarjoushintaan", testaamatta lainkaan toimiiko se edes. Tai miettimättä, onko sille oikeasti tarvetta.


    • reppanalaumax

      kun ellu aloittaa ravintolabisneksen homma menee näin.
      tulkaa juomaan ilmaista viinaa, sisällä sanotaan , älä sitä kuravettä juo, tosta saat hanasta olutta 45 e kk ( tuoppi 2) , paikasta ei pääse ulos ellei maksa 200e ( niinhän siinä tuulikaapissa luki pienellä) , mutta sisälläolokin maksaa vain 25 e tunti........jotenkin tulee naapurimaan meininki muinaisvuosilta mieleen........miksiköhän käytämme nuorta väkeä.....

    • Jalpe

      Tällästä se.just on! Ihan sairasta rosvoamista!

    • sopimuksia

      Meilläkin on taloyhtiössä Elisalta 10M/10M perusnopeus valokuidusta ilman lisämaksua. Muistaakseni jokainen asunto maksaa yhtiövastikkeessa siitä 10 (tai 11) €/kk. Jos kännykässä on rajaton netti ja nopeus vähintään 50Mbit/s, ja jakaa netin kännykästä tietokoneelle silloin kun tarvitsee parempaa nopeutta, niin miksei 10M riittäisi silloin. Parempaa nopeutta esim. isompiin tiedostojen latauksiin ja lähetyksiin, sekä mahdollisten 4K-videoiden katseluun (jos on 4K-televisio).

      Meillä oli aiemmin ADSL, josta sai 13-14 Mbit/s eikä haluttu vaihtaa enää hitaampaan. Otettiin siksi seuraava meille tarjolla ollut nopeustaso 50M/10 ja maksetaan siitä kuussa lisää 4,90€. Meillä on itse ostettu VDSL-modeemi ja hyvä digiboksi (tallentaa maksukanavatkin). Paras nopeus 100M olisi maksanut 9,90€/kk. Jos olisi ottanut myös Elisa Viihteen (eli kanavapaketteja), niin maksu olisi ollut tuo aloittajan 19.90 €/kk ja olisi tullut laitteitakin, modeemi ainakin. Me ei haluttu sitä viihdepakettia laitteineen, ei edes olisi tarvittu laitteita.

      Jos ei ota Elisa Viihdettä laitteineen ja kuukausimaksuineen, niin silloin pitäisi itse ostaa modeemi ja sekä mahdollisesti tarvittava tallentava digiboksi.

      Aloittajan vaimon olisi pitänyt soittaa, jos oli poikkeamassa sovitusta. Jos tuo tapaus oli totta. Elisa Viihteen myyjät ovat kyllä aika ahkeria ja soittavat usein, mutta ei ole ostopakkoa.

    • Anonyymi

      Elisa on suurin huijari johon olen ikinä törmännyt. Muutama kuukausi sitten kävin itiksen myyntipisteessä kysymässä sopiva nettiyhteyttä etätyöskentelyäni varten. Taloyhtiössämme on ollut samat huijaus tarjoukset 250 m netistä. Viime viikolla kysyin mahdollista ratkaisua ongelmaan jolloin paljastuikin että netti sopimukseni oli muutettu määräaikaiseksi digibox sopimukseksi!!!

      • Anonyymi

        Halvat kännykkäliitymätkin muuttui koko ajan kalliimmiksi, eikä niitä ole enää ollenkaan vaikkei ole tarvetta suurelle määrälle dataa ja soittoja/tekstiviestejä. Ainoa vaihtoehto enää prepaid, siinäpähän menettävät rahaa kun ei muutama euro/kk riitä. Moin 6€ oli vielä siedettävä, mutta kun nostivat hintaa niin nyt säästyykin rahaa prepaidillä.


    • Anonyymi

      DNA taloyhtiönetti 10/1M vuokramodeemi maksuTV kortti
      Yhteensä 5,20€ kuukausi.Maksetaan vastikkeessa.

      • Anonyymi

        Hiukan tuossa ylempänä tulee ilmi ihmisten tyhmyys näkyvästi esiin kun eivät edes ymmärrä perusasioita. Se on sitten toinen asia että kannattaako taloyhtiön tehdä tuollaista sopimusta. Aloittajahan itse vaihtoi tai osti toisen paketin, mitä siitä valinnasta ketään muuta syyttämään, ja ei se ollut alun alkaenkaan ilmainen. Taloyhtiöhän sen halvan oli ottanut ja kirjoittaja myös siitä maksoi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hiukan tuossa ylempänä tulee ilmi ihmisten tyhmyys näkyvästi esiin kun eivät edes ymmärrä perusasioita. Se on sitten toinen asia että kannattaako taloyhtiön tehdä tuollaista sopimusta. Aloittajahan itse vaihtoi tai osti toisen paketin, mitä siitä valinnasta ketään muuta syyttämään, ja ei se ollut alun alkaenkaan ilmainen. Taloyhtiöhän sen halvan oli ottanut ja kirjoittaja myös siitä maksoi.

        Tottakai kannattaa. Tuossa asiakkaat säästävät reilusti. Liittymä maksaisi muuten n. 25 euroa. Jos haluaa lisänopeutta, niin senkin saa selvästi halvemmalla.

        En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät osaa sanoa EI.


    • Anonyymi

      Helvetti itse poisti mun sähköpostin monien vuosien jälkeen, koska yhtäkkiä se maksoi.
      Hirveä kusetus.
      Älkää ostako tai tehkö sopimuksia sairaan Elisan kanssa, koska kusettaa tasan tarkkaan

      • Anonyymi

        Ei pidä syyttää Elisaa jos on itse niin saamaton ettei ole saanut vaihdettua Elisan surkeaa postia parempaan vaikkapa Gmailiin. On ollut 15-vuotta aikaa tehdä se mutta ei..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä syyttää Elisaa jos on itse niin saamaton ettei ole saanut vaihdettua Elisan surkeaa postia parempaan vaikkapa Gmailiin. On ollut 15-vuotta aikaa tehdä se mutta ei..

        Sen helvetimpää ei olekaan kuin kuukkelin vakoilu. Palvelun tarjoajlilla on aina ilmainen sp ja muitakin ilmaisia ilman vakoilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen helvetimpää ei olekaan kuin kuukkelin vakoilu. Palvelun tarjoajlilla on aina ilmainen sp ja muitakin ilmaisia ilman vakoilua.

        Huono käytettävyys ja vanhanaikaisuus tekee operaattoreiden ja foorumien posteista surkeita näin vuonna 2021:D Vakoilua tapahtuu vaikkei käyttäisi koko nettiäkään:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huono käytettävyys ja vanhanaikaisuus tekee operaattoreiden ja foorumien posteista surkeita näin vuonna 2021:D Vakoilua tapahtuu vaikkei käyttäisi koko nettiäkään:)

        Ei gmail sen parempi ole ja järkevintä käyttääkin esim Thunderbirdin kautta, hakkaa gmailit mennen tullen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei gmail sen parempi ole ja järkevintä käyttääkin esim Thunderbirdin kautta, hakkaa gmailit mennen tullen.

        Se vasta onkin vanhanaikainen ja muinaisjäänne:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vasta onkin vanhanaikainen ja muinaisjäänne:D

        Vanhempi 52 onkin paras, ei mitään chrome sontaa :D


    • Anonyymi

      Elisa huijaa kaikessa. Hinnoissa ja nopeuksissa. Rotat.

      • Anonyymi

        Nopeudenvaihtelut näkyy sopimusehdoissa. Jos operaattori pysyy niiden rajoissa ei se ole huijannut,


    • Anonyymi

      Nuo myy vaikka mummonsa elisalla ja kun kaupan saavat niin palvelu loppuu siihen , senjälkeen maksat kaikesta sikamaista hintaa ja saat vähänväliä hinnankorotus ilmoituksia postitse .vanhoja asiakkaita rokotetaan kovilla hinnoilla , kannattaa käyttää muita palvelujen tarjoajia , onneksi on valinnanvaraa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1245
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1185
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe