Jos siis toiseeen korkeakoulututkintoon ei enää tulevaisuudessa myönnetä opintotukea, kuten olen ymmärtänyt niin millä opiskelu sitten kustannetaan? Tai vaihtoehtoisesti jos opintotukikuukaudet yksinkertaisesti loppuvat. Eikö sossu kuitenkin maksa elämisen jos tuloja ei tosiaankaan tule mistään suunnasta ja tulot tässä tapauksessa jopa nousisivat?
Opintotuen päätyttyä?
3
72
Vastaukset
- tässähänämä
Sossu käskee mennä töihin. Sossusta voi saada opiskelijakin apua muutaman kuukauden opintojen viime metreillä, kun opintotuki on loppunut. Mutta koko opiskelua ei voi sossun varaan perustaa.
Perussääntö on, että toinen tutkinto rahoitetaan itse, ellei opintotukikuukausia ole jäljellä. Jotkut saavat apua vanhemmilta tai puolisolta, useimmat käyvät töissä ja joku ottaa markkinakorkoista lainaa. Siinä ne vaihtoehdot ovat. Aika moni myös luopuu ajatuksesta opiskella toinenkin tutkinto, kun tosiasiat ja elämän realiteetit aukeavat.
Toinen tutkinto on kallista lystiä! - rabuladabla
"Toisen tutkinnon suorittaminen
Pääsääntöisesti toimeentulotukea voidaan myöntää silloin, kun asiakas opiskelee ensimmäistä tutkintoaan. Toisen tutkinnon suorittamiseen on perusteltua myöntää toimeentulotukea silloin, jos työttömällä asiakkaalla on vanhentunut tutkinto ja opiskelu parantaa asiakkaan mahdollisuuksia päästä takaisin avoimille työmarkkinoille. Tällöin tulee kuitenkin ensin selvittää mahdollisuus työvoimapoliittisiin tukiin, kuten Kelan kuntoutustuki, oppisopimus tai mahdollisuus opiskella työttömyystuella"
En tilannettasi tiedä, että miten menisi sinulla, mutta kyllä aina jotain tukea saisit. Vedät vain melkoisen palopuheen siitä, miten vanhalla tutkinnolla ei töitä nykyään heru ja uusi tutkinto avaisi ovia.- Laalaalaa
HUOM tuo opintotuen rajaaminen pois toisesta korkeakoulututkinnosta peruttiin keväällä!
http://yle.fi/uutiset/opintotuen_rajaaminen_perutaan__opiskelijat_hurrasivat/7865570
Toivottavasti tätä ei aleta suunnittelemaan uudestaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1401745- 401658
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091154Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771107- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888