Jos siis toiseeen korkeakoulututkintoon ei enää tulevaisuudessa myönnetä opintotukea, kuten olen ymmärtänyt niin millä opiskelu sitten kustannetaan? Tai vaihtoehtoisesti jos opintotukikuukaudet yksinkertaisesti loppuvat. Eikö sossu kuitenkin maksa elämisen jos tuloja ei tosiaankaan tule mistään suunnasta ja tulot tässä tapauksessa jopa nousisivat?
Opintotuen päätyttyä?
3
83
Vastaukset
- tässähänämä
Sossu käskee mennä töihin. Sossusta voi saada opiskelijakin apua muutaman kuukauden opintojen viime metreillä, kun opintotuki on loppunut. Mutta koko opiskelua ei voi sossun varaan perustaa.
Perussääntö on, että toinen tutkinto rahoitetaan itse, ellei opintotukikuukausia ole jäljellä. Jotkut saavat apua vanhemmilta tai puolisolta, useimmat käyvät töissä ja joku ottaa markkinakorkoista lainaa. Siinä ne vaihtoehdot ovat. Aika moni myös luopuu ajatuksesta opiskella toinenkin tutkinto, kun tosiasiat ja elämän realiteetit aukeavat.
Toinen tutkinto on kallista lystiä! - rabuladabla
"Toisen tutkinnon suorittaminen
Pääsääntöisesti toimeentulotukea voidaan myöntää silloin, kun asiakas opiskelee ensimmäistä tutkintoaan. Toisen tutkinnon suorittamiseen on perusteltua myöntää toimeentulotukea silloin, jos työttömällä asiakkaalla on vanhentunut tutkinto ja opiskelu parantaa asiakkaan mahdollisuuksia päästä takaisin avoimille työmarkkinoille. Tällöin tulee kuitenkin ensin selvittää mahdollisuus työvoimapoliittisiin tukiin, kuten Kelan kuntoutustuki, oppisopimus tai mahdollisuus opiskella työttömyystuella"
En tilannettasi tiedä, että miten menisi sinulla, mutta kyllä aina jotain tukea saisit. Vedät vain melkoisen palopuheen siitä, miten vanhalla tutkinnolla ei töitä nykyään heru ja uusi tutkinto avaisi ovia.- Laalaalaa
HUOM tuo opintotuen rajaaminen pois toisesta korkeakoulututkinnosta peruttiin keväällä!
http://yle.fi/uutiset/opintotuen_rajaaminen_perutaan__opiskelijat_hurrasivat/7865570
Toivottavasti tätä ei aleta suunnittelemaan uudestaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1372445Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3461900- 401577
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311393Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281320Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327907Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles105863Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53762