vaikuttaako hakija pitkä työttömyyskausi ja sellainen ikä joka nykyään katsotaan vaikeasti työllistyviin niin tähän työkyvyttömyyseläkkeen saamiseen?
Vaikuttaako pitkä työttömyys ja ikä päätöksiin?
6
229
Vastaukset
- EiVaikuta
Ei vaikuta. Työkyvyttömyyseläkkeelle joutuu vain sairauden perusteella.
Tästä on yksi poikkeus:
"Jos olet täyttänyt 60 vuotta, oikeutesi työkyvyttömyyseläkkeeseen arvioidaan hieman lievemmin perustein kuin nuorempana. Silloin painotetaan myös työkyvyttömyyden ammatillista luonnetta."
http://www.kela.fi/tyokyky-heikentynyt_tyokyvyttomyyselake- eläkeekkpeokcodkockd
NO KYLLÄHÄN VAIKUTTAA ELI : Työkyvyttömyyseläke voidaan myöntää lievemmin ehdoin 60 vuotta täyttäneille kuin nuoremmille. Päätöstä tehtäessä painotetaan lääketieteellisen arvioinnin lisäksi sosiaalis-taloudellisia seikkoja. Näitä voivat olla iän lisäksi koulutus, aiempi työkokemus sekä asumis- ja perhesuhteet ELI JUURI NUO SOSIAALIS-TALOUDELLISET SEIKAT OVAT TUOTA PITKÄÄ TYÖTTÖMYYTTÄ JA VAIKKA TUO LIEVEMMIN EHDOIN IKÄ ON 60 V NIIN ON AIVAN VARMA ETTÄ KÄYTÄNNÖSSÄ JOS ON 25 VUOTIAALLA JA 55 VUOTIAALLA SAMANLAINEN TERVEYDENTILA NIIN VARMASTI SE 55 VUOTIAS SAA SEN ELÄKKEEN HELPOMMIN ! MUTTA TOKI TERVEYDENTILA ON PÄÄARVIOINTI PERUSTE !!!!!!!!!!!!!!!!!!
- bbbbgfgftr
Juurihan tuossa sanottiin, että tässä yksi poikkeus?? Ja caps lock pois päältä pösilö.
- 00000000000000
Puhutaan usein, että et sinä tai sinä pääse kun olet niin nuori, mutta esim mannet ovat 16v eläkkeellä ja parikymppisiä satoja. eiköhän se lääkärin lausunto ratkaise koko asian sos seikat.
- akkavalta
Kyllä vaikuttaa,sillä itseolen vammautunut liki 10 vuotta sitten mutta en saa kuntoutustukea enkä eläkettä vaikka olen useiden lääkärien lausunnoilla pysyvästi työkyvytön mutta kela ja muut instanssit ja siellä työskentelevät akat pitävät minua pitkäaikaistyöttömänä koska olin työtön onnettomuus hetkellä,joten kumoavat omalla mielivallallaan nuo lausunnot,moni muu vammautunut on saanut kyseiset etuudet koko ajan pienimillä haitoilla jota myös lääkärini ihmettelevät miksi minä en sa noilla lausunnoilla!!!!!
- regq3gh
https://www.tyoelakelakipalvelu.fi/telp-publishing/vepa/document.faces?document_id=303903&navigation_history=200001_152,200052_152,200053 tuossa on aika hyvin kuvattu se mitä aloittaja kyseli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821239Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021047Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä61990Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103933Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ139880Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais11868Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68836Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119751- 77685
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121684