Olen lukenut nyt aika paljon wiccasta ja sen rituaaleista ja jotenkin missään ei anneta mitään kunnon käytännön kaavaa, varsinkaan Esbatheihin. Voisiko joku hieman valaista asiaa ja kirjoittaa vaikka listan omaisesti Esbath- rituaalin kulku (ja miksei Sapatinkin). :) Kiitos!
Sapatti- ja Esbath -rituaalien kaavat?
5
248
Vastaukset
- neuv0
Sanoudu Jeesuksen nimessä ja veressä irti siitä noituudesta. Se on minun neuvoni.
Sanoudu sinä irti kolmionmuotoisesta epäjumalastasi lentävän spagettipaholaisen nimeen! Ei mulla muuta.
- moonymoon
Sinun neuvoasi ei kaivattu. Enkä sitäpaitsi voisi koskaan sanoutua irti noituudesta, sillä se on millaiseksi olen syntynytkin.
- 882
Rituaalien rakenteita ei löydy niin paljoa useammasta syystä. Ensinnäkin moni tekee ne eri tavoin, ei ole yhtä oikeaa vaihtoehtoa. Toiseksi wiccassa painotetaan myös ymmärrystä, miksi minä teen jotakin, mikä on tavoitteeni. Silloin rituaali muodostuu tavoitteen mukaiseksi. Ja ainakin kolmas syy on varmasti myös se, että osittain wicca on tarkoitettu tekemällä oppimiseksi, ei kirjoista vaan osallistumalla ja tekemällä.
- moonymoon
Ymmärrän kyllä hyvin sen. :) Mutta joskus tuntuu, että ihan kaipaa jotain kaavamaista koska minulla ainakin mieli alkaa pälpättää tosi helposti ja ideoita on liikaa. Kaavat olisivat ikäänkuin tukirakenne, niin ei sitten tarvitse miettiä sen enempää vaan voi keskittyä tekemiseen. Opin myös mielelläni kuulemalla toisilta, kommunikaation kautta ja sitäkautta pääsen kosketuksiin aiheeseen myöskin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1522864Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2792550Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.391544Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?381510- 1211222
- 1081163
Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee151075Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041053Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.319946Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla
Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La60922