Kiinnostaako sinua nykytanssi?
Pidätkö näitä nykytanssijoita taiteilijoina, tanssijoina vai tanssitaiteilijoina. Konservatoriotasoisen koulutuksen käyneet kutsuvat itseään tanssitaiteilijoiksi. Ovat niin ollakseen niin ollakseen.
Nautitko nykytanssista?
3
62
Vastaukset
Tanssi on omanlaisensa ilmaisumuoto joka ei heti aukene. Kevätuhria aikoinaan arvosteltiin kovasti. Ensi-ilta oli fiasko. Nykyään sitä pidetään erittäin merkityksellisenä teoksena. Ehkä jostain nykyisestäkin esityksestä tulee klassikko. Einstein on the Beach on hankala. Pidän Philip Glassin musiikista, mutta tuota en oikein jaksanut. Nykytanssin alle mahtuu monta eri tyylisuuntaa. Jos ei pidä yhdestä voi kokeilla jotain muuta tyylisuuntaa. Itse olen kyllä pitänyt esim Aurinkobaletin ja Tanssiteatteri Erin esityksistä. En tiedä onko koulutettu taiteilija parempi kuin itse oppinut. Itse olen enemmänkin oppinut kuin opetettu. Kaupunginteatterissa olen käynyt katsomassa monta huonoa näytelmää. Joukossa sellaisia joihin olen saanut ilmaisen lipun ja konjakit ja koettanut kestää istumassa lakalla ja hajusteilla yliannostuksen ottaneiden tätien seurassa.
- pahjahah
Sitten näissä pikkuteattereissa istuu ainoastaan taiteilijoiden äitejä ja sukulaisia sekä toisia taiteilijoita.
Et varmaankaan ymmärtänyt kysymystäni eli miksi toiset konsan käyneet kutsuvat itseään tanssitaiteilijoiksi ja toiset vaatimattomammin tanssijoiksi. Ovatko nämä muka olevinaan jotain parempaa nämä tanssitaiteilijat? Muutama vuosi koulutusta ja ollaan niin fiiniä niin fiiniä. Heti koulutuksen jälkeen parikymppisenä. - cunninghan
Esimerkiksi Virpi Pahkisen tanssin seuraaminen on suurta nautintoa ja ihan kaupunginteatterissa. Kaikki katoaa ympäriltä, kun saa olla mukana hänen tanssiaan seuraamassa. sama miltä haisee tai istuuko vieressä täti tai vanha ukko. Mutta joskus on kiusallista seurata joidenkin keskenkasvuisten tanssitaiteilijoiden räpellystä, josta ei ota selvää. Ja katsomossa taputtavat taiteilijoiden äidit ja mummot. Alan aina seuraamaan näitä mummoja, jotka taputtavat tyttärilleen (useimmiten) rystyset verillä. Naurettavaa touhua ja kovin harvoin kaupunginteatterissa. Ei ainakaan suurella näyttämöllä. Nykyisin tunkevat toisten tanssitaiteilijoiden koteihin vetämään esityksenä. Jotenkin naurettavaa, että tuollaisille esityksille annetaan apurahoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531389- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231198- 1391025
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten336829Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50633Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602