Nautitko nykytanssista?

artistako

Kiinnostaako sinua nykytanssi?

Pidätkö näitä nykytanssijoita taiteilijoina, tanssijoina vai tanssitaiteilijoina. Konservatoriotasoisen koulutuksen käyneet kutsuvat itseään tanssitaiteilijoiksi. Ovat niin ollakseen niin ollakseen.

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tanssi on omanlaisensa ilmaisumuoto joka ei heti aukene. Kevätuhria aikoinaan arvosteltiin kovasti. Ensi-ilta oli fiasko. Nykyään sitä pidetään erittäin merkityksellisenä teoksena. Ehkä jostain nykyisestäkin esityksestä tulee klassikko. Einstein on the Beach on hankala. Pidän Philip Glassin musiikista, mutta tuota en oikein jaksanut. Nykytanssin alle mahtuu monta eri tyylisuuntaa. Jos ei pidä yhdestä voi kokeilla jotain muuta tyylisuuntaa. Itse olen kyllä pitänyt esim Aurinkobaletin ja Tanssiteatteri Erin esityksistä. En tiedä onko koulutettu taiteilija parempi kuin itse oppinut. Itse olen enemmänkin oppinut kuin opetettu. Kaupunginteatterissa olen käynyt katsomassa monta huonoa näytelmää. Joukossa sellaisia joihin olen saanut ilmaisen lipun ja konjakit ja koettanut kestää istumassa lakalla ja hajusteilla yliannostuksen ottaneiden tätien seurassa.

• pahjahah

Sitten näissä pikkuteattereissa istuu ainoastaan taiteilijoiden äitejä ja sukulaisia sekä toisia taiteilijoita.

Et varmaankaan ymmärtänyt kysymystäni eli miksi toiset konsan käyneet kutsuvat itseään tanssitaiteilijoiksi ja toiset vaatimattomammin tanssijoiksi. Ovatko nämä muka olevinaan jotain parempaa nämä tanssitaiteilijat? Muutama vuosi koulutusta ja ollaan niin fiiniä niin fiiniä. Heti koulutuksen jälkeen parikymppisenä.

• cunninghan

Esimerkiksi Virpi Pahkisen tanssin seuraaminen on suurta nautintoa ja ihan kaupunginteatterissa. Kaikki katoaa ympäriltä, kun saa olla mukana hänen tanssiaan seuraamassa. sama miltä haisee tai istuuko vieressä täti tai vanha ukko. Mutta joskus on kiusallista seurata joidenkin keskenkasvuisten tanssitaiteilijoiden räpellystä, josta ei ota selvää. Ja katsomossa taputtavat taiteilijoiden äidit ja mummot. Alan aina seuraamaan näitä mummoja, jotka taputtavat tyttärilleen (useimmiten) rystyset verillä. Naurettavaa touhua ja kovin harvoin kaupunginteatterissa. Ei ainakaan suurella näyttämöllä. Nykyisin tunkevat toisten tanssitaiteilijoiden koteihin vetämään esityksenä. Jotenkin naurettavaa, että tuollaisille esityksille annetaan apurahoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3946
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2439
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1587
    4. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1157
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      23
      1067
    6. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      894
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      882
    8. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      73
      841
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      100
      809
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      800
    Aihe