Mitä kaikkia tutkimuksia tehdään ennen inssiä?

äisiksihaluava

Moikka,

Äitiydestä haaveileva nainen kaipaa nyt hieman neuvoja jo asian läpi käyneiltä.
Eli tarkoituksena olisi tehdä lapsi yksin klinikalla. Asiaa viimeiset viisi vuotta asiaa enemmän ja vähemmän pohtineena olisi tarkoituksena aloittaa keväällä vauvan teko prosessi. Kuitenkin ennen sitä haluan hoitaa taloudellisen puolen valmiiksi eli en siis halua tehdä lasta lainarahalla vaan säästää hoitojen kustannukset jo etukäteen:
Kiinnostaisikin tietää mitä kaikkia tutkimuksia vaaditaan ennen inseminaatiota?
Tarvitseeko nuorelle terveelle naiselle tehdä kuukautiskierron karkotusta kuukautisten ollessa säännölliset tai HSSG:tä?
Onko väestöliitolla pitkät jonot, kun on kyseessä itseellinen nainen ja itsellä ei ole luovuttajaa vai onko kannattaako hakeutua muualle nopeamman hoitojen aloittamisen takia?

Kiitos jo etukäteen tietojen jakamisesta

1

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvoapukkaa

Neuvoisin ottamaan yhteyttä klinikkaan ja varaamaan ajan ensikäynnille lääkärille. Lääkäri päättää tutkimuksista. Sieltä saat myös kuulla jonoista ja vastaavasta, vaikka en kyllä ymmärrä, että miten yksityisellä puolella edes voisi olla inssiin jonoa. Kannattaa käydä klinikoiden kotisivuilla lukemassa hoidoista ja vertaamassa hinnastoja.

Yksi tutkimus, jota et varmaan tiedä on psykologin haastattelu. Se ei perustu lakiin, sillä lain mukaan lääkäri saa päättää itsenäisesti ketä hoitaa. Mutta klinikoilla on tällainen käytäntö ilmeisesti siksi, että lääkäri haluaa keventää omaa vastuutaan. Psykologi juttelee kanssasi niitä näitä noin tunnin verran ja ratkaisee sen perusteella, olisitko hyvä vai huono äiti. Tämä tehdään vain sinkuille, pariskunnat ovat automaattisesti hyviä vanhempia. Hän saa päättää, hankitko lapsen nyt vai joskus myöhemmin vai ei ollenkaan. Psykologille voi olla jonoa ja hän myös kirjoittaa lausunnon sitten joskus kun kerkiää. Hän voi myös vaatia sinua tulemaan käymään useita kertoja tai esim. ilmoittaa, että joudut odottamaan puoli vuotta. Siksi suosittelen, että hoidat tämän jutun alta pois etukäteen, koska muuten hoitoaikataulusi voi romuttua siihen. Lisäksi voit tarvita toipumisajan, koska käynti on henkisesti raskas.

Inssin kustannukset eivät ole sellaiset, että lainaa tarvitsisi ottaa. Mutta sitten jos joudut IVF:ään, mahdollisesti kerran toisensa jälkeen, niin tilanne on eri.

Kaksplussan keskusteluissa on inssin kävijöitä. Vaatii kirjautumisen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      260
      2746
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      17
      2197
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      339
      1944
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      105
      1659
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      97
      1605
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      208
      1313
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1220
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      35
      1192
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      51
      1120
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      75
      1083
    Aihe