osatyökyvyttömän sairauspäivärahan määrätyminen?

Ongelmallistaa

Mistä se määräytyy ja mistä vuodesta lasketaan? Vähennetäänkö siitä osatyökyvyttömyyseläkkeen määrä, vai miten se lasketaan. Entä vuoden vaihtumisen merkitys ja uudelleen laskeminen, mikäli se lasketaan verotulojen mukaan ????????????

22

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KELA kertoo mistä saa tukea jos laskee alleen.
      Tai ylitseen.
      Mitäpä sitä täältä kyselemään.

H.

• Mikämättääähä

Eka kertaa palstalla ja heti törmään näin ystävälliseen vastaukseen. Hyvää päivänjatkoa vaan sullekkin. Ja kiitos, tuo auttoikin paljon .
      Varmasti sait itsekkin hyvän mielen, kun teit hyvän työn

• Älä välitä tuosta meidän häiriköstä.

Jokaisen uuden kommenttiin hän luo lausumansa, että ompa typerä ja tästä on jo keskusteltu? Pahimmassa tapauksessa hän myös tuo ilmi, että "minähän jo kirjoitin siitä", joten väärät kirjaimetkin on valittu, koska hän on käyttänyt niitä jo!

Vaikeaa on minunkin hyväksyä hänen kommenttinsa, koska joskus on aihe mielenkiintoinen, mutta kun hän ehtii siihen väliin, niin eipä enää kiinnosta.

Olen joskus miettinyt, että jos tuollainen ihminen kuuluisi lähipiiriini, niin hatkat saisi, saati, jos olisi mieheni, siis aviossa, niin heti ottaisin eron.

Ainakin minulle on outo hänen ajatusmaailmansa ja keskustelutaitonsa.

• Onneksi-ei-asu

Jos hunksi asuisi samassa pihapiirissä ja käyttäytyisi kuin käyttäytyy palstalla, olisi hän saanut rehellisesti yksi yhteen turpiinsa niin että tuntuisi vuodenkin kuluttua. Täällä ympäristössä on rehellisiä ja suoraselkäisiä miehiä, eivät kuuntelisi moista roskaa päivääkään.

• viisaslukija
        Kristiina23 kirjoitti:

Älä välitä tuosta meidän häiriköstä.

Jokaisen uuden kommenttiin hän luo lausumansa, että ompa typerä ja tästä on jo keskusteltu? Pahimmassa tapauksessa hän myös tuo ilmi, että "minähän jo kirjoitin siitä", joten väärät kirjaimetkin on valittu, koska hän on käyttänyt niitä jo!

Vaikeaa on minunkin hyväksyä hänen kommenttinsa, koska joskus on aihe mielenkiintoinen, mutta kun hän ehtii siihen väliin, niin eipä enää kiinnosta.

Olen joskus miettinyt, että jos tuollainen ihminen kuuluisi lähipiiriini, niin hatkat saisi, saati, jos olisi mieheni, siis aviossa, niin heti ottaisin eron.

Ainakin minulle on outo hänen ajatusmaailmansa ja keskustelutaitonsa.

Hunksz on palstan paras kirjoittaja. Sääli ettet ymmärrä hänen viisauttaan ja huumoriaan. Entäpä maisterityttäresi, kysy heiltä jos he ymmärtäisivät.

• ent.siivoojaparka
        Onneksi-ei-asu kirjoitti:

Jos hunksi asuisi samassa pihapiirissä ja käyttäytyisi kuin käyttäytyy palstalla, olisi hän saanut rehellisesti yksi yhteen turpiinsa niin että tuntuisi vuodenkin kuluttua. Täällä ympäristössä on rehellisiä ja suoraselkäisiä miehiä, eivät kuuntelisi moista roskaa päivääkään.

No ihan varmasti saisi turpiinsa mustasukkaisilta miehiltä, jos rakkausrunoilisi pihapiirin naisille, halisi, pussailisi ja laulaisi serenaadeja heidän ikkunoittensa alla.

• ent.siivoojaparka

No heti huomasin, että eka kertaa, kun ihan outo nikki. Mutta hunkszhan vastasi aloittajalle eikä sinulle.

• turhakehuskella

Suklaasta tulee paskaa, mutta paskasta ei saa suklaata, vaikka kuinka runosuolta rypistelisi.

• viisaslukija kirjoitti:

Hunksz on palstan paras kirjoittaja. Sääli ettet ymmärrä hänen viisauttaan ja huumoriaan. Entäpä maisterityttäresi, kysy heiltä jos he ymmärtäisivät.

Sääli ettet ymmärrä hänen viisauttaan?

Vai niin. Mitä se auttaa minua, jos tyttäreni ja sinä ymmärätte häntä ja minä en? Sitäpaitsi en aijo edes kysyä tyttäriltäni, mutta hyvä että sinä kirjoitit mielipiteesi.

• Tsempatennnn

Nimimerkki hunksz!
      Miksi noin hyökkäävää käytöstä, mikä on kohdallasi mennyt vikaan ?
      Oletko katkera jostain?
      Koeta jaksaa ja apua saa, kun osaa hakea, suosittelen.
      Elämä on niin kivaa ja ainutlaatuista, jotta älä pilaa sitä kohdallasi pahantuulisuudellasi.
      Mikäli et siihen itse kykene, niin hae apua.

• Onneksi-ei-asu

Jos hunksi asuisi samassa pihapiirissä ja käyttäytyisi kuin käyttäytyy palstalla, olisi hän saanut rehellisesti yksi yhteen turpiinsa niin että tuntuisi vuodenkin kuluttua. Täällä ympäristössä on rehellisiä ja suoraselkäisiä miehiä, eivät kuuntelisi moista roskaa päivääkään...

• "Tsempatennnn"

Minulta on vuosia kysytty tuo kysymys.
        Yhtä monta kertaa olen siihen vastannutkin.
        Etsihän siis, kyllä sinä löydät.
        Taaskin.
        Yritä löytää ennen kuin minulle annetaan turpiin.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Tsempatennnn"

Minulta on vuosia kysytty tuo kysymys.
        Yhtä monta kertaa olen siihen vastannutkin.
        Etsihän siis, kyllä sinä löydät.
        Taaskin.
        Yritä löytää ennen kuin minulle annetaan turpiin.

H.

...löytää, ...
        Pilkku siis.

H.

• eppu2

Kyllä se verotettavien tulojen perusteella lasketaan.
      Mene Kevan sivulle ja ota sieltä kohta ´´eläkkeet´´ sieltä löydät tietoa.

• henrjii

lasketaan 2013 vuoden tuloista tänä vuonna näin, jos vuositulot on 1 399 - 36 419 0,7 x vuosityötulo : 300

• henrjii

siis 0,7 kertaa vuositulo jaettuna 300

• henrjii

elikkä 30000 tuhannen vuosituloilla summa olisi 70 € päivä, ja saisikohan sitä kuutena päivänä viikossa

• Sinnepäin.se.on

Saa. Myös lauantailta.

• Ongelmallistaaa

Kiitos monista ystävällisistä kommenteista, sekä hyvästä sairauspäivärahan määräytymisen tiedosta. Nyt osaan ennakoida talouden heikentymisen sopivassa mittakaavassa. KIITOS : )

• Meiltä.apu.kaikkeen

Ole hyvä. Me kaikki rakastamme sinua. Paitsi hunksi. Hänen sydämensä on ruostuneen paistinpannun kalvanoimatonta pläkkipeltiä.

• Meiltä.apu.kaikkeen

Nytpä etuilin. Nolottavaa. Itse asiassahan meidän kaikkien on kiittäminen Henrjiitä joka vastauksen kaivoi ja toi esille.

• henrjii

tietenkin jos käy esim kolmena päivänä töissä viikon aikana ei niiltä päiviltä saa korvausta, ja lauvantaista en ole ihan varma

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      179
      5012
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      20
      4418
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3117
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2962
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2902
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27