Varmuuskopiot

Sekojärjestelmä

Mitäköhän pitäisi tehdä, kun olen koneiden sekakäyttäjä, ja joskus joku niistä kuitenkin hajoaa, ja osa tiedoista ja tiedostoista menee bittien taivaaseen.
Siis työhuoneen nurkassa on pöytäkone, jolla olen räpeltänyt vuosikymmeniä. Konetta ja käyttöjärjestelmiä on päivitelty. Keittiön pöydällä on läppäri jolla luen lehdet, ja teen vaikka mitä. Siis minulla on eri kovalevyissä tiedostoja joita ei välttämättä ole kuin esim. juuri siinä, joka joskus hajoaa.
Minulla on kaksi teran kokoista ulkoista kovalevyä, joille olen kopioinut vuoden välein kaikki tiedostot. Eli kokoan esim. kaikki digikuvat molempien koneiden kansioista yhdelle levylle, tuhoan sen jälkeen ne "toisistaan poikkeavat" kansiot, ja kopion sen uuden kansion kaikille levyille. Tilanne on OK, kunnes taas jonkin synttärijuhlan jälkeen siirrän kuvia jomman kumman koneen työpöydällä olevaan kansioon joita voi olla useita, aiheiden mukaan.
Minulle vanhana pieruna on siis mahdotonta, tai hiton työlästä pitää täydellisiä varmuuskopioita. En missään tapauksessa anna tiedostojani pilvivarastoihin. pitäähän olla jotain, josta voi päättää itse.
Kuinka muut ovat hoitaneet varmuuskopioinnin?
Polttamalla CD-keikkoja? Vai miten.

25

214

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhentunut_formaatti

      Cd ja dvd-levyille ei kannata polttaa. Epävarma ja vanhentunut formaatti.

      • Wapuselle_

        Ei ole vanhentuneita tai epävarmoja, bluray on erittäin kestävä ja toimiva formaatti eikä ole yhtään epävarma, miten hra. vapusella tämä epävarmuus on havaittu?


    • Näinkannattaa

      Minä teen varmuuskopiot ainakin kahdelle eri ulkoiselle levylle Cobian backup ohjelmalla. Se on helppokäyttöinen ja varmuuskopioi luotettavasti.

      http://www.cobiansoft.com/index.htm

      1. Luodaan New task ja annetaan sille sopiva nimi

      2. Source kohtaan tulee varmuuskopioitavat kansiot/tiedostot ja Destination kohtaan tallennuspaikka

      3. Schedule kohdasta valitaan suoritetaanko varmuuskopio automaattisesti vai manuaalisesti. Itse suoritan sen manuaalisesti.

      4. Dynamics kohdasta voidaan valita montako kopiota Cobian säilyttää ulkoisella medialla.

      5. Filter kohdasta voidaan estää joidenkin tiedostojen varmuuskopiointi.

    • fdsafdsa

      Jos sinulla on useampi tietokone (mahdollisesti vielä älypuhelin, jolla voit myös haluta saada kuvat näkyviin tai josta haluat tallentaa kovalevylle kuvia?), suosittelisin NAS:n ostamista ja siihen vaikkapa 1-2 Tb kiintolevy.

      Kehittyneemmät versiot ovat sellaisia, että saat kauempaakin yhteyden NAS:iin internetin kautta, kunhan rekisteröidyt valmistajan sivuille.

      Tässä tällainen kehittyneempi NAS, joka saanut hyviä testituloksia: https://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=4_68&products_id=125149 siihen 1Tb kiintolevy maksaa n.55€ päälle tai kahden teran levy jotain 70-80€.

      Tässä sitten taas yksinkertaisempi ja edullisempi, jos et tarvitse yhteyttä älypuhelimeen: https://www.systemastore.fi/product_info.php?cPath=4_68&products_id=79039 Jostain syystä ensimmäinen valokuva otettu laitteen takalevystä, joten älä anna sen hämätä. Tämäkin tulee ilman levyä, eli tietokoneliikkeen voi pyytää asentamaan sinne 1-2 Tb kiintolevy kuten edellä tai voi sen itsekin asentaa, varsin helppoa.

      NAS kytketään siis internet-kaapelilla reitittimeen (=modeemiin, jolla internet-yhteys tulee asuntoosi) ja tietokoneet ovat tietenkin myös yhteydessä samaan reitittimeen, jolloin voit suoraan tallentaa tiedostot tuohon NAS:iin, eikä niitä tarvitse tallentaa erikseen läppäriin tai tietokoneeseen ollenkaan, mutta ne näkee molemmista tuolta NAS:sta.

      Tämän jälkeen otat varmuuskopion näille aiemmin hankkimillesi ulkoisille kiintolevyille tuolla NAS:sta olevista tiedostoista.

      • Eikannataei

        NAS hommiin ei kannata sotkeutua
        Menee turhan hankalaksi ja säätämiseksi..


      • enummarra
        Eikannataei kirjoitti:

        NAS hommiin ei kannata sotkeutua
        Menee turhan hankalaksi ja säätämiseksi..

        Mikä siinä muka on hankalaa?


      • NASpaskaa
        enummarra kirjoitti:

        Mikä siinä muka on hankalaa?

        Monimutkaista ja epäkäytännöllistä..


      • enummarra
        NASpaskaa kirjoitti:

        Monimutkaista ja epäkäytännöllistä..

        Sehän on yksinkertaisempaa ja käytännöllisempää, kun tiedostot ovat samassa paikassa. Varmuuskopiointikin helpottuu.

        Millä tavalla se muka on monimutkaista ja epäkäytännöllistä?


      • hankalaasäätämistä
        enummarra kirjoitti:

        Sehän on yksinkertaisempaa ja käytännöllisempää, kun tiedostot ovat samassa paikassa. Varmuuskopiointikin helpottuu.

        Millä tavalla se muka on monimutkaista ja epäkäytännöllistä?

        Juu todellakin on:D


      • enummarra
        hankalaasäätämistä kirjoitti:

        Juu todellakin on:D

        Hienoa, tulit järkiisi ja olemme siis samaa mieltä. NAS todellakin on hyvä ratkaisu kun haluaa vähentää säätämisen määrää.


    • 1.debianxfce

      Jos on 2 kpl 1T kovalevyjä, niin toiselle aktiivisesti varmuuskopioit ja silloin tällöin teet levykuvan aktiivisesta toiselle kovalevylle.

      • Näinkannattaa

        Ei vaan molemmille samat varmuuskopiot aina jokaisella kerralla..


      • fdsafdsa

        Aloittajan ongelma ei ole tuo, vaan se että kun tiedostoja lisäillään, poistetaan ja muokataan kahdessa eri koneesta eri tahtiin, niin lopputuloksena varmuuskopiot ovat sekaisin kun jos ottaa molemmista koneista varmistuksen, niin toisessa on toiset tiedostot ja versiot ja toisessa toiset. Siksi lähtökohtaisesti pitäisi saada tiedostot yhteen paikkaan, jossa niitä säilytetään ja käsitellään, ja siitä sitten otetaan varmuuskopio.


      • fdsafdsa

        Halvin ja yksinkertaisin vaihtoehto olisi tallentaa tiedostot aina yhdelle ulkoiselle levylle ja tehtä kaikki muutokset, päivitykset ja muokkaukset sille levylle, eikä tallentaa tiedostoja koneiden omille levyille ollenkaan. Sitten kun haluaa ottaa varmistuksen, ottaa sen varmistuksen siitä ulkoisesta levystä sille toiselle ulkoiselle levylle.


      • Näinkannattaa kirjoitti:

        Ei vaan molemmille samat varmuuskopiot aina jokaisella kerralla..

        Vapusen oireet jatkuvat. Tuolla konstilla saadaan vikatilanteessa aikaiseksi kaksi pilattua varmuuskopiota.


      • gsfrdgsfrdgfsgsfd
        Tri.Kerkko.Koni kirjoitti:

        Vapusen oireet jatkuvat. Tuolla konstilla saadaan vikatilanteessa aikaiseksi kaksi pilattua varmuuskopiota.

        Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinh


      • gsfrdgsfrdgfsgsfd kirjoitti:

        Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinh

        Vapusella tainnut lääkeet unohtua. Taas.


      • fggfzhdrzghdfgfdzs
        Tri.Kerkko.Koni kirjoitti:

        Vapusella tainnut lääkeet unohtua. Taas.

        Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Sillo


      • fggfzhdrzghdfgfdzs kirjoitti:

        Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Silloinhan Mikkola pitää uusia. On todennäköisesti jo niin vanha ettei se ole niin turvallinen..Sillo

        Juu, kyllä siinä niin on käynyt.


    • Tiedostot pidetään keskitettynä, yhdessä paikassa josta ne on helppo varmuuskopioida. Oikea tapa siis on joku kotipalvelin tai NAS johon tallennetaan ne tiedostot ja sitä sitten varmuuskopioidaan. Varmuuskopiointi sitten laitetaan automaatille, vaikka joka yö.

    • debian_jessie_lxde

      Rsync pitää huolen tiedostoista. Aina ajantasaiset kopiot kahdella koneella. Tuskin kaksi konetta hajoaa samaan aikaan. Jos kumminkin kävisi niin löytyy kopiot ulkoiselta levyltä. Windowsillekin löytynee jokin Rsyncciä vastaava.

      • Windowsissa on robocopy.


      • ei_löydy
        M-Kar kirjoitti:

        Windowsissa on robocopy.

        Ei ole, windowsissa ei tuollaista ohjelmaa ole.



      • itheyx0e

        Unison sopii paremmin synkronointiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe