miten saisi venton lukot toimiin näin talvellakin,aina jäässä!ottaa pattiin kulkea autoon takaoven kautta,olen suihkutellut kaikenlaisia lukkosulia ja öljyjä ja aina vaan temppuilee,tosi harmittava homma,tekis mieli vaitaa merkkiä semmoseen jossa lukot toimii,onhan ne niin keskeinen juttu varsinki talvella. jos jollakin hyviä vinkkejä joita kantsis kokeilla,otan mielelläni niitä vastaan. kiitos jo etukäteen.
vw venton lukot temppuilee
11
2798
Vastaukset
- Golf3
Lukkosula on apu tilapäisesti hädän hetkellä, mutta arkikäytössä tarvitset CRC Aseöljyä tai vaihtoehtona on lukkojen purkaminen ja sillä tavalla öljyäminen. Joudut rasvaamaan lukot joka kerta kun tulee kosteampi ilma tai peset auton.
Lukot eivät edes jäädy jos et pese autoasi talvella ja jos ei tule suojasään jälkeen pakkasta.- sepe
Ventossa ja myös Golf III:ssa ei ole ongelmana lukkosylinterien jäätyminen vaan se, että mekanismi oven sisällä menee jäähän ja mekanismilla tarkoitan avauskahvaa ja sen vastakappaletta, jotka yhdessä toimiessaan avaavat lukon. Vastakappale jäätyy helposti paikalleen. Lukkosylinteri pyörii ja keskuslukko nostaa nupit ylös mutta kun vetää ovenkahvasta, niin se "haukkaa tyhjää" eli toimii kuten ovi olisi lukkoasennossa vaikka ei ole. Tämä on yleinen VW:n ongelma paineilmatoimisissa keskuslukoissa. Joskus napakka nyrkinisku ulkokahvan yläpuolelle saa vastakappaleen liikkeelle. Jos saat sähköä oven lähelle, hiustenkuivaajalla saa muutamassa minuutissa mekanismin sulaksi kahvan ympäristöä lämmittäen. Muuten menee rasvaushommiksi ja kohteena oven sisäpuolella oleva lukkomekanismi, ei lukkopesä. Tämän ongelman kanssa on tapeltu joka talvi (Golf -94, Vento -95), viimeksi tänä aamuna.
- Golf3
sepe kirjoitti:
Ventossa ja myös Golf III:ssa ei ole ongelmana lukkosylinterien jäätyminen vaan se, että mekanismi oven sisällä menee jäähän ja mekanismilla tarkoitan avauskahvaa ja sen vastakappaletta, jotka yhdessä toimiessaan avaavat lukon. Vastakappale jäätyy helposti paikalleen. Lukkosylinteri pyörii ja keskuslukko nostaa nupit ylös mutta kun vetää ovenkahvasta, niin se "haukkaa tyhjää" eli toimii kuten ovi olisi lukkoasennossa vaikka ei ole. Tämä on yleinen VW:n ongelma paineilmatoimisissa keskuslukoissa. Joskus napakka nyrkinisku ulkokahvan yläpuolelle saa vastakappaleen liikkeelle. Jos saat sähköä oven lähelle, hiustenkuivaajalla saa muutamassa minuutissa mekanismin sulaksi kahvan ympäristöä lämmittäen. Muuten menee rasvaushommiksi ja kohteena oven sisäpuolella oleva lukkomekanismi, ei lukkopesä. Tämän ongelman kanssa on tapeltu joka talvi (Golf -94, Vento -95), viimeksi tänä aamuna.
Vedä kahvasta ja suikauta aseöljyä myös sinne kahvan koloon ja ovesi aukeaa hetkessä. En ole kertaakaan tapellut lukkojen kanssa.
Kun saat oven auki, niin suihki sitä myös muista rei'istä lukkoon. - sepe
Golf3 kirjoitti:
Vedä kahvasta ja suikauta aseöljyä myös sinne kahvan koloon ja ovesi aukeaa hetkessä. En ole kertaakaan tapellut lukkojen kanssa.
Kun saat oven auki, niin suihki sitä myös muista rei'istä lukkoon.Arvaa olenko suihkinut aseöljyä jokaisesta kolosta mikä on lähelläkään lukkoa ja mm. kahvan kolosta kahvaa hiukan raottaen? Voi olla etten ole onnistunut suihkuttamaan oikeaan kohtaan koska ongelmia on koko ajan jommalla kummalla puolella.
- vento tunin..
joo näin on ..mut pitäähän vento puhdas olla...
- asent
sepe kirjoitti:
asennuta korjaamolla oven sisään lisäjousi tai asenna itse.. soita lähimpää pikahuoltoon ja kysy lisää...ps. vw asentaja
- kari
laita lisäjousi lukkolaiteen sisään niin ei oo ongelmia
- vento
lisäjousi!
- Arska
minun Ventosta,eli oven sivulla olevat muovitulpat(2kpl)irti,ja aseöljyä sumuttaa oikein reilusti,ja kääntelee pulloa joka suuntaan,että sumu leviää joka paikkaan,ja myös lukkopesään,ja oven kahvan välistä.Minä tappelin kaksi talvea ovien kanssa,ei päässyt sisään,ei ulos,tänä talvena lukot on pelannut kun ainaki kesällä.
- asent
ei auta koska se öljy ei mene lukon sisään koska siellä on semmonen muovinen väliseinä!!!!!!!!kokemusta on olen itse asentanut noin30 lisäjousta ja kaikki tullu kuntoon.....
- arska
asent kirjoitti:
ei auta koska se öljy ei mene lukon sisään koska siellä on semmonen muovinen väliseinä!!!!!!!!kokemusta on olen itse asentanut noin30 lisäjousta ja kaikki tullu kuntoon.....
paskaa jauha,kai mie nyt ite tiijän auttoko vai ei,eli autto, yhen yhtä kertaa ei ole lukkojen kanssa tarvinut tänä talvena rypeä,pelannut erinomaisesti.Ja lueppa tuo mun eka vastaus, näin asettu lukot MINUN VENTOSTA,sen ku virittelet jousias,minä laitan lukkoöljyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305840- 345343
- 293034
- 342454
- 372118
- 152088
- 382043
- 121691
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191677Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391656