Rippikouluun homona?

Mirancolina

Eli siis olen menossa ens kesänä rippikouluun ja haluisin tietää et kuinka paljon siellä puhutaan just siitä et homot on ihan kauheita ja kaikkee. Ite siis tykkään tytöistä ja pelkään et siellä puhutaan homoista ikävästi.

7

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • www.joyofsatan.org

Silloin kun kävin kyseisellä leirillä siellä ei puhuttu asiasta melkein yhtään paitsi eräs naispappi kertoi suvaitsevansa jokaisen kun häneltä asiaa kysyttiin. Toki nuo riippuu siitä kuka siellä leirillä toimii, ja millainen ajatusmaailma hänellä on. Leirillä ei muuta tehty kun leikittiin ja pidettiin "oppitunteja" joilla ei oppinut mitään mitä en olisi kuullut ala-asteen uskonnon tunneilla.

Jos voisin valita uudelleen en sinne olisi koskaan mennytkään.

• Ykstyttövaan

Meille korostettiin homoseksuaalisuuden hyväksymistä ja kerrottiin, että meidän seurakunnan linja oli esim tasa-arvoista avioliitto lakia kannattava. Ja yksi jätkä heitti tosi mautonta hinttiläppää ekana päivänä, jolloin se meinattiin heittää koko riparilta pois.

Varmaan aika seurakunta kohtaista. Mä olen pääkaupunkiseudulta ja täällä noi kirkonkin tuntuu vähän vapaa mielisemmiltä, kuin mitä juttuja oon pohjoisemmassa asuvilta kuullut.

Mä tutustuin mun tyttöystävään riparilla! :D

• kysyn_vaan

Suunnitteletko keskenään kirkkohäitä?

• Niksu-18

Ripari oli aivan naurettava paikka ja siksi lähdinkin sieltä kesken pois. En jaksanut kuunnella jesse tuputusta, pelkkää kusetusta.
      Miettikää ainakin kaksikertaa että kannattaako sinne aivopesuun mennä. Oli aika hurjaa katseltavaa kun vierustoveri valastui siellä. En voi suositella riparia kenellekään.

Miksi vikaa protussa on?

• Hei
      Niksulle vastaisin, että eiköhän ole aika ilmeistä, että riparilla puhutaan Jessestä :) Rippikoulun kuuluukin olla kristillistä opetusta, se ei ole pelkkä kivanpitoleiri. Joskin saattaa se kristinopetuskin tapahtua ihan kivoilla tavoilla, yhdessä miettien.

Suhtautuminen homoseksuaalisuuteen vaihtelee myös pappien kesken. Suurin osa varmasti näkee sen asiana, jota ihminen ei voi itse valita. Ja suhtautuu siis myönteisesti. Välttämättä koko asia ei tule leiriviikon aikana puheeksi, jollei joku nuori tee aloitetta. Jotkut työntekijät ovat hiukan arkoja puhumaan seksuaalisuuteen liittyvistä asioista.

Pappi Elisabet

• KiinnostaaVaan

Mitenkäs sä sitte suhtaudut homoihin :D

• Heippis

Miusta homous on asia johon ei voi itse vaikuttaa. Jos on homoseksuaalinen niin sitten vaan on. Siis sitä ei voi valita kuten ei heterouttakaan. Seksuaalisuus on monimuotoinen asia ihmisessä ja onhan myös biseksuaaleja, jolloin ehkä voi enempi valita seurusteleeko miehen vai naisen kanssa. Mutta siis ajattelen, että olipa homo tai hetero, tärkeintä on hyväksyä toinen toisemme sellaisina kuin olemme. Pyrkiä elämään niin ettei tahallaan loukkaa ketään, pyrkiä rakastamaan ja kunnioittamaan toisia.
      Eli suhtaudun homoihin myönteisesti :))

Pappi Elisabet

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2685
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      410
      2190
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      21
      2066
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      17
      1815
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      139
      1746
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      137
      1669
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      21
      1153
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      0
      1132
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1039
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      63
      935
    Aihe