Pakkoruotsi, liikunta pois kouluista

pakkoruotsipois

Hukkaan mennyttä aikaa opetella asioita joita ei tarvi. Jokainen liikkuu kuitenkin jokapäivä ja ruotsia ei tarvi mihinkään. Turha maksaa opettajille siitä että opettaa asioita joita ei haluta.. Kuitenkin on kyse lapsista jotka etsii ammattia, näin voisi panostaa siihen mitä kukakin tykkää. Jos joku tykkää käsitöistä hänestä voi tulla artesaani jatai joku tykkää musiikista hänestä voi tulla mieletön viulisti, Niihin pitää panostaa sillä olisi hyvä jo aikaisessa vaiheessa panostaa siihen mikä on tulevisuuden ammatti.
Enempi taideaineita ja musiikkia. Jos joku haluaa olla historoitsija niin hänelle lisää historiaa. Jos jostakin tulee matemaatikko niin matematiikkaa... jokaiselle pitää voida antaa sitä opetusta josta tykkää.
Itsestäni tuli viulisti ja laulaja, mutta sillon en saanut niihin niin paljon opetusta kun halusin, joten oli pakko jättää koulu vähemmälle ja mennä muuaalle oppiin, toki siinä jäi koulu vähemmälle mutta kannatti. Turha lukee maantietoa kun musiikki vei mennessään.

7

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isäpappa

Tarkoitatko, että kaikkien aineiden pitäisi olla valinnaisia, eli pois kaikki pakkoaineet?
      Mielestäni koulun pitää kuitenkin olla yleissivistävää, ja siksi siellä pitää opettaa monipuolisesti kaikkia aineita. Peruskoulusta saaduilla tiedoilla ja taidoilla ei tietenkään yksistään pitkälle pötkitä, vaan jatkokoulutukseen hakeudutaan sitten sen mukaan mikä kiinnostaa. Ja toki koulun ulkopuolella voi ihan peruskouluaikanakin opiskella syvemmin itseään kiinnostavia aineita, kuten sinä olet tehnytkin.

Oikeastaan sun logiikkasi mukaan taideaineet pitäisi poistaa koulusta, koska jokainenhan voi niitä harrastella ihan vapaasti koulun ulkopuolellakin, kuten liikuntaakin. Useimmat lapset kuuntelevat musiikkia ja lauleskelevatkin ihan huvikseen, turhaahan sellaiseen koulussa on uhrata voimavaroja.

• Isäpappa

Koska tämä nyt on kasvatuksen alla oleva palsta, niin kommenttisi "Turha maksaa opettajille siitä että opettaa asioita joita ei haluta.." on aika huvittava. Eihän lapselle tietenkään pidä opettaa kotonakaan mitään mitä lapsi ei halua. Eihän?

• hfhfhfhjdksjha

Kyllä pitää valinnaista lisätä. Johan se on numeronkin kannalta hyvä, jos aine kiinnostaa tulee parempi numeroita ja sitä jaksaa seurata. Jos aine ei kiinnosta pätkääkään, ei sitä jaksa seurata ja numero saattaa olla nelkku.
      Pakkoruotsi ainakin pois ehdotomasti.
      Mulla ollut musiikki, ja käsityöt ja kuvaamataito aina kymppi, muut sitten nelkkuja, joten siitäpä näkee ettei kiinnosta kaikki ja ne jotka kiinnostaa on erinomaisia. Esim englantia olen lukenu noin 10 v pakosti kouluissa, mutta en pärjää sillä missään, sanoja muistan ja jotain lauseita, mutta en osaa kirjoittaa enkä puhua sitä. Ja enpä oo tarvinnutkaan ikinä, en matkustele koskaan ja kaikki tuttavai ovat suomalaisia. Minulle ollut siis turha aine. Senkin ajan kun olisi voinut ospikella vaikka taideaineita, olisin huippu suomessa.
      Mulla ei ole kuin tämä tietokone, kännykkä on näppäin puhelin vanha nokia, sillä voi soittaa ja tekstiviesetäjä, ei tehdä muuta. Tablettia en oo ikinä edes koskenut, en tiedä mitä sillä voi tehdä, televisio mulla on vanha paksu jossa on erillinen dikipoksi. En kaipaa muuta kunhan saan vaan soittaa ja tehdä taiteita, niisä ei tarvi muuta. Levytykset ja sävellykset hoitaa muut, en minun tarvi osata, pääasia että osaan soittaa. Vihaan oikeesti tätä tietoaikaa, kun ihminen on itsekkin jo kone.

• Isäpappa

Kaipaat siis sellaista amerikanmallia, jossa koulun saa suoritettua hyväksytysti urheilemalla, vaikkei oppisi edes lukemaan?

• minäminäminäää

Minä, Minä, MINÄ, Minä, Minä, MINÄ,Minä, Minä, MINÄ,Minä, Minä, MINÄ, Minä, Minä, MINÄ, Minä, Minä, MINÄ,Minä, Minä, MINÄ,Minä, Minä, MINÄMinä, Minä, MINÄ, Minä, Minä, MINÄ,Minä, Minä, MINÄ,Minä, Minä, MINÄ,...............Minä, Minä, MINÄ, Minä, Minä, MINÄ,Minä, Minä, MINÄ,Minä, Minä, MINÄ,Minä, Minä, MINÄ, Minä, Minä, MINÄ,Minä, Minä, MINÄ,Minä, Minä, MINÄ,...........
      M I N Ä!

• aivanjuurinäin

Juuri näin. Voiton tahto on kova, ja jos ei itseenäs usko, niin kuka sitten? Loistavaa, juuri tätä se vanhva itsetunto on. Kyllä me kaikki pärjäämme, kun vaan uskomme itseemme.

• TätäMieltä

Monelle olisi parempi opiskella ruotsin sijaan (sillä aika rajallinen) jotain muuta kieltä, vaikka saksaa, ranskaa, espanjaa, venäjää, kiinaa, japania... Kielten opiskelua ei olisi syytä vähentää, vaikka pakkoruotsi poistettaisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7775
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1975
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1920
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1643
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1565
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1030
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      909
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe