Pienten turvallisuus / huomiointi liikenteessä.

Benizakura87

Sellasta asiaa kysyn että minkälaisia tapoja muissa uusioperheissä on liikenteeseen sekä turvallisuuteen liittyen on joissa monta lasta? (esim. äidin puolelta kolme lasta ja isän puolelta yksi lapsi)

havahduin aiheeseen koska pimeät illat tekevät liikkumisen/ huomioimisen vaikeammaksi kuin muussa olosuhteissa.

toinen aikuinen haluaisi pukea koko lapsi katraalle esim. lasten huomioliivit kävely lenkillä päälle ja toinen ei (toinen osapuoli ei nää asiaa niin tärkeänä). kysymyksessä on todella uusi uusioperhe ja yhteisiä tapoja vasta "opetellaan" käytännössä. 4:stä lapsesta kaksi ovat erityislapsia/käytös häiriöisiä.

Miten näette esim. huomio liivien käytön/ näettekö ne paremmin kuin esim. vaalean takin lapsen päällä liikenteessä?

minusta on päivän selvää että niinkuin nimikin jo sanoo että huomio liivi herättää enemmän huomiota kuin mikään muu vaalea asuste päivällä jo värinsä takia/ illalla paksujen heijastimien ansiosta.

toinen osapuoli väittää että:" kyllä mä ainakin nään vaatteen kuin vaatteen yhtä hyvin?."

olemme siis erimieltä aiheesta täysin? :D

mielenkiinnolla odotan vastauksia aiheeseen, näkyykö huomioliivi paremmin muulle liikenteelle päivällä sekä illalla kuin mikään muu lasten vaate??? vai näettekö yhtä hyvin, olkoon päällä mitä vaan. vai onko tämä koko aihe vaan pelkästää tyypillistä kiistaa mies aivojen vs. nais aivojen välillä?

ps. Lapsilla on toki heijastimia käytössä normaalissa ulkovaatteissa.

1

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turvamutsi

      Itselläni on kahdet kaksoset (4 veet ja 2 veet) ja mieheni puolelta 1,5v ja 3v. Lapsillamme on käytössä talutusvaljaat ja heijastimia. Jos on vielä enemmän pieniä lapsia, niin on sellasia "talutusletka", mikä on pitkä nuora, mis on lenkkejä, joista lapsi pitää kiinni. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2136
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe