Pienten turvallisuus / huomiointi liikenteessä.

Benizakura87

Sellasta asiaa kysyn että minkälaisia tapoja muissa uusioperheissä on liikenteeseen sekä turvallisuuteen liittyen on joissa monta lasta? (esim. äidin puolelta kolme lasta ja isän puolelta yksi lapsi)

havahduin aiheeseen koska pimeät illat tekevät liikkumisen/ huomioimisen vaikeammaksi kuin muussa olosuhteissa.

toinen aikuinen haluaisi pukea koko lapsi katraalle esim. lasten huomioliivit kävely lenkillä päälle ja toinen ei (toinen osapuoli ei nää asiaa niin tärkeänä). kysymyksessä on todella uusi uusioperhe ja yhteisiä tapoja vasta "opetellaan" käytännössä. 4:stä lapsesta kaksi ovat erityislapsia/käytös häiriöisiä.

Miten näette esim. huomio liivien käytön/ näettekö ne paremmin kuin esim. vaalean takin lapsen päällä liikenteessä?

minusta on päivän selvää että niinkuin nimikin jo sanoo että huomio liivi herättää enemmän huomiota kuin mikään muu vaalea asuste päivällä jo värinsä takia/ illalla paksujen heijastimien ansiosta.

toinen osapuoli väittää että:" kyllä mä ainakin nään vaatteen kuin vaatteen yhtä hyvin?."

olemme siis erimieltä aiheesta täysin? :D

mielenkiinnolla odotan vastauksia aiheeseen, näkyykö huomioliivi paremmin muulle liikenteelle päivällä sekä illalla kuin mikään muu lasten vaate??? vai näettekö yhtä hyvin, olkoon päällä mitä vaan. vai onko tämä koko aihe vaan pelkästää tyypillistä kiistaa mies aivojen vs. nais aivojen välillä?

ps. Lapsilla on toki heijastimia käytössä normaalissa ulkovaatteissa.

1

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turvamutsi

Itselläni on kahdet kaksoset (4 veet ja 2 veet) ja mieheni puolelta 1,5v ja 3v. Lapsillamme on käytössä talutusvaljaat ja heijastimia. Jos on vielä enemmän pieniä lapsia, niin on sellasia "talutusletka", mikä on pitkä nuora, mis on lenkkejä, joista lapsi pitää kiinni. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      843
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      698
    3. Mikä jäi sanomatta kaivatullesi?

Ja milloin?
      Ikävä
      35
      567
    4. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      40
      565
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      46
      560
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      29
      552
    7. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      31
      540
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      520
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      517
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      35
      454
    Aihe