Ajoin eilen -12 Passatillani ja äkillisesti tuntui kuin tehot olisi kadonneet. Ei meinannut jaksaa edes mäkeä ylös kun oli paljon kuormaakin mukana. Vein heti merkkihuoltoon ja löysivät syyn, nimittäin oli päästöhuijausjärjestelmä mennyt päälle. Jotenkin oli antureissa vikaa että tulkitsi tilanteen päästötestiksi ja tiputti tehot minimiin. Huollossa nollasivat järjestelmän mutta myöhemmin illalla moottoritiellä taas alkoi vauhti tippua ja sama vika tuli taas.
Onko muilla ollut tätä ongelmaa?
Päästöhuijausjärjestelmä meni ajossa päälle
26
158
Vastaukset
- provoilua.riittää
Ei se noin toimi. Provo.
- 4235643
Eihän sen pitäisi toimia noin mutta kuten aloitusviestissä lukee, ilmeisesti anturihäiriöiden takia tulkitsi että on päästömittaus käynnissä.
- Nolla_pistettä
Heikko trolli. Pitää tuntea asia paremmin jotta osaisi trollata oikein!
- 34534534
Heikko trollaus-syytös. Ei esitetä mitään faktoja missä kohtaa aloitusviestissä olisi asiavirheitä.
- älä_edes_yritä
34534534 kirjoitti:
Heikko trollaus-syytös. Ei esitetä mitään faktoja missä kohtaa aloitusviestissä olisi asiavirheitä.
Perusasia: Jotta moottorinohjaus saisi tiedon "mittaustilanteesta", ei ohjauspyörä saa liikkua yhtään ja kaksivetoisessa autossa takapyörien abs-antureilta ei saa tulla pulsseja. Ajaminen suoraankin on käytännössä mahdotonta niin että ratti pysyy täysin paikallaan. Tunnistimet siinä ovat todella herkkiä ja toimimaton tunnistin aiheuttaa heti vikailmoituksen. Samoin jos ajaessa abs-pulssit lakkaa, syttyy vikavalo välittömästi kojetauluun.
Lukekaa trollit paremmin läksynne niin pystytte kirjoittamaan uskottavampia trolleja!
- 0O0O
Asiat rupeavat selviämään! Kaverin Audi-maasturissa oli sama "vika" eikä syytä löytynyt millään. Siinähän on, kuten aloittaja mainitsi moottorinohjausohjelmisto, joka tunnistaa mittaustilanteen ja säätää moottorin sitä tilaisuutta varten. Kaverillakin meni mittausmoodi päälle kesken ohitustilanteen ja auto lähes pysähtyi.
- oletkoHiemanTyhmä
edelleen huonoa yritystä, nolo trollipoika.
- BratwurstitPaaliinSäätiö
Olisiko tästä kirjoituksesta apua aloittajan ongelmaan.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/11/10/olisitko-arvannut-nain-volkswagenin-huijausohjelma-toimi - kysellään
Voin kysellä työni puolesta, jos annat niiden liikkeiden nimet, joissa autot on kaytetty, että onko korjaamon mahdollista edes löytää huijausohjelmisto. Epäilen.
- onSeSairas
Merkkikorjaamo ei löydä, mutta trolli löytää etänä oman huoneen nurkasta.
- 325325
Olen VW merkkihuollossa töissä ja meille on jo tullu uudet ohjeistukset huijausohjelmaan liittyen. Asia on jo julkinen joten miksei VW panostaisi laadukkaaseen merkkihuoltoon kouluttamalla asentajatkin tunnistamaan huijausohjelmaan liittyvät viat.
Nyt kun katsoo taaksepäin mystisiä vikoja VW autoissa, veikkaan että monet olisi voinu selvittää jos olisi aiemmin ollut tietoja huijausohjelman toiminnasta. - myösmerkkiliikkeessä
325325 kirjoitti:
Olen VW merkkihuollossa töissä ja meille on jo tullu uudet ohjeistukset huijausohjelmaan liittyen. Asia on jo julkinen joten miksei VW panostaisi laadukkaaseen merkkihuoltoon kouluttamalla asentajatkin tunnistamaan huijausohjelmaan liittyvät viat.
Nyt kun katsoo taaksepäin mystisiä vikoja VW autoissa, veikkaan että monet olisi voinu selvittää jos olisi aiemmin ollut tietoja huijausohjelman toiminnasta.Nopeaa toimintaa volkkarin koulutttajilta. Eiköhän siellä ole suurempiakin murheita kuin asentajien koulutus.
Miksi siihen tarvitaan erikoiskoulutus, koska ne anturit, jotka aktivoituvat ohjelman mennessä päälle ovat diagnoitavissa muutenkin, vaikka ei tietäsi huijausohjelman olemassa olosta. Puhut paskaa. - VW_asentaja
myösmerkkiliikkeessä kirjoitti:
Nopeaa toimintaa volkkarin koulutttajilta. Eiköhän siellä ole suurempiakin murheita kuin asentajien koulutus.
Miksi siihen tarvitaan erikoiskoulutus, koska ne anturit, jotka aktivoituvat ohjelman mennessä päälle ovat diagnoitavissa muutenkin, vaikka ei tietäsi huijausohjelman olemassa olosta. Puhut paskaa.Ongelmahan on siinä ettei pelkät vialliset ohjauskulman anturit tai pyrien pyörimisnopeusanturit mitenkään liity moottorin tehoon. Näitä on aika vaikea yhdistää tehonpuuteongelmaan jos ei tiedä että on olemassa huijausohjelma joka säätä tehoja näiden anturisignaalien perusteella. Se johtaa siihen että vikaa on paljon vaikeampi paikantaa ja kuluu paljon turhaa työtä. Joten hyvä että VW:ltä on tullut nämä ohjeet korjaamoille.
- myösmerkkiliikkeessä
VW_asentaja kirjoitti:
Ongelmahan on siinä ettei pelkät vialliset ohjauskulman anturit tai pyrien pyörimisnopeusanturit mitenkään liity moottorin tehoon. Näitä on aika vaikea yhdistää tehonpuuteongelmaan jos ei tiedä että on olemassa huijausohjelma joka säätä tehoja näiden anturisignaalien perusteella. Se johtaa siihen että vikaa on paljon vaikeampi paikantaa ja kuluu paljon turhaa työtä. Joten hyvä että VW:ltä on tullut nämä ohjeet korjaamoille.
Oletetaan että huijausohjelmassa on kahdeksan anturia. Kuuden ehtojen pitää täyttyä, että se menee päälle, jotta voidaan olla varmoja,että ollaan testaamassa. Näiden kuuden anturin pitää ajossa näyttää sitä samaa lukemaa, kuin testiolosuhteissa. Melkoinen lottovoitto,jos viisi anturia on siten paskana, että ne näyttää ennalta määrättyä testilukemaa ja kuudes menee ajossa myös siihen tilaan että ohjelma aktivoituu. Mikään anturi näistä kuudesta ei saa olla rikki. muuten se ohjelma ei toimi. Puhut edelleen paskaa.
- satuja_kaikkityynni
myösmerkkiliikkeessä kirjoitti:
Oletetaan että huijausohjelmassa on kahdeksan anturia. Kuuden ehtojen pitää täyttyä, että se menee päälle, jotta voidaan olla varmoja,että ollaan testaamassa. Näiden kuuden anturin pitää ajossa näyttää sitä samaa lukemaa, kuin testiolosuhteissa. Melkoinen lottovoitto,jos viisi anturia on siten paskana, että ne näyttää ennalta määrättyä testilukemaa ja kuudes menee ajossa myös siihen tilaan että ohjelma aktivoituu. Mikään anturi näistä kuudesta ei saa olla rikki. muuten se ohjelma ei toimi. Puhut edelleen paskaa.
Nämä trollit ja anturivikasatuilijat unohtavat tyystin sen, että huijausohjelman aktivoituminen vaatii normin mukaisen sekunnintarkan esiajon. Oikean ilmanpaineen ja lämpötilan lisäksi ohjauksen täytyisi pysyä täysin liikkumatta ja vain vetävien pyörien pyöriä. Olisi satumainen onni, että kaikki palikat loksahtaisivat kohdalleen tavallisessa ajossa ja testimoodi kytkeytyisi päälle.
- Myrkkylisävero
Myrkkyautoilla ajelevat yrittävät nolata aloittajaa, jonka autossa on petturiohjelmassa vikaa. Ei paljon pitäisi ottaa kantaa, eikä naureskella kun myrkkyautoilijolle laitetaan kohta lisäverot postiin.
- ahmah
Kunon sakko napsahastaa vila paale, runkua...
- pysykääasiassa
Ei tässä ketään puolustella, vaan asiavirheitä korjaillaan. Trolleilta menee heti vati nurin, jos trollaus ei onnistu. Äiti varmaan lohduttaa poloisia.
- Yh-äipälläsi
tuskin on mahdillisuutta sinua yrittää lohduttaa kun taistelee omien ongelmiensa parissa joista sinä trollipoju olet se pahin. Ensin sinun kuitenkin pitäisi aloittaa amis uudelleen vähän paremmalla asenteella tai etsiä joku oppisopimuspaikka vaikka jossain helpossa työssä aluksi. On niitä sellaisiakin jotka ovat saaneet töitä jo 15-16-vuotiainakin mutta yleensä ne ovatkin nohevampia kuin sinä ja monet jopa pärjäävät elämässään. Sinusta poju on vaikea ajatella samaa tähänastisen kokemuksen perusteella.
- DasAutoShitt
Volkwagen on provo itsessään!
Myin itse häthätää korjaamani 2010 Passatin 2,0 TDI:n 18.000 eurolla ja en voinut kuin ihmetellä, kuinka lähestulkoon romusta voi saada hyvät hinnat, jos vaan merkki on oikea.
Volkswagen on brändi, jolla myydään autoja kovalla ylihinnalla. - madeingermany4234
Nyt sattuis sitten mun 2010 Passatille samat oireet. Tehot katosivat ajaessa eikä ottanut kierroksia kunnolla. Ajoin talliin ja seuraavana päivänä kun käynnistin kylmänä toimi taas normaalisti. Siten parin päivän päästä rapaisessa maantieajossa tiesuolassa alkoi taas samat oireet. Varasin jo ajan huoltoon ja siellä epäilivät juuri tuota päästöhuijausjärjestelmää, ilmeisesti anturiviat voivat aiheuttaa tätä.
- Hhgghjjjhh
Ja vielä jaksaa yrittää vaikka on jo pelleksi todistettu
- Eivät_anturiviat
mihinkään korjaudu, oli kysymyksessä päästömanipuloitu auto tai ei. Anturit ovat Vw:ssä perinteisesti olleet herkkä paikka. Tappelin joskus kauan 1.8 l moottorin öljynpaineantureiden kanssa kun vähänväliä tuli väärä hälytys ja räikkä rupesi huutamaan. Niitä meni joka vuosi jompikumpi kahdesta anturista. Samassa 100 tkm ajetussa autossa oli myös hankala kulumavika vaihteensiirtovivuston "kulmavaihteessa". Oli vielä harvinainen ratkaisu johon ei meinannut edes osaa löytyä. Auto lisäksi ruostui pahasti hyvästä hoidosta huolimatta. Myöhemmin kuulin että noina vuosina osien laatuun ei kiinnitetty niin paljoa huomiota kuin kustannuksiin ja tulokset olivat sitten sen mukaisia. Yksittäisiä osia hajosi typerästi jokapuolelta autoa. Lukot, lasien nostokoneistot, ecu ei avannut venttiiliä jotta polttoaine olisi päässyt moottorille, hall-anturi hajosi, jarrut jumittivat, pakoputken jousto-osa purkaantui ym ym. Pitkään sitä katastrofia katselin kunnes mitta vaan lopuksi tuli täyteen.
- satuja_kaikkityynni
Eivät_anturiviat kirjoitti:
mihinkään korjaudu, oli kysymyksessä päästömanipuloitu auto tai ei. Anturit ovat Vw:ssä perinteisesti olleet herkkä paikka. Tappelin joskus kauan 1.8 l moottorin öljynpaineantureiden kanssa kun vähänväliä tuli väärä hälytys ja räikkä rupesi huutamaan. Niitä meni joka vuosi jompikumpi kahdesta anturista. Samassa 100 tkm ajetussa autossa oli myös hankala kulumavika vaihteensiirtovivuston "kulmavaihteessa". Oli vielä harvinainen ratkaisu johon ei meinannut edes osaa löytyä. Auto lisäksi ruostui pahasti hyvästä hoidosta huolimatta. Myöhemmin kuulin että noina vuosina osien laatuun ei kiinnitetty niin paljoa huomiota kuin kustannuksiin ja tulokset olivat sitten sen mukaisia. Yksittäisiä osia hajosi typerästi jokapuolelta autoa. Lukot, lasien nostokoneistot, ecu ei avannut venttiiliä jotta polttoaine olisi päässyt moottorille, hall-anturi hajosi, jarrut jumittivat, pakoputken jousto-osa purkaantui ym ym. Pitkään sitä katastrofia katselin kunnes mitta vaan lopuksi tuli täyteen.
Ja nämä loppuun ajetun raadon viat todistavat aukottomasti aloittaja-trollin puolesta, vai mitä?
Päästömanipuloinnin toimintaehdot on aikaisemmissa viesteissä kerrottu ja tietojen lähteet myös. Turha jatkaa paskan jauhamista aiheesta.
Anturivikoja tulee joka ikiseen automerkkiin, mutta niitten kytkeminen saduilla ja tarinoilla meneillään olevaan päästöjupakkaan on todella säälittävää yritystä lyödä lisää vettä myllyyn.
Ainut tulos tuosta aloitustrollista on, että hän ja hänen komppaajansa ovat todistaneet tyhmyytensä ja tehneet itsestään naurunalaisia.
- 8kahdeksas
Voi voi
volkkari voi,miksi nämä vielä päästetään liikenteeseen. Ovat vaaraksi itselle ja muille.- täyskaheli
Täysurpo vastailee itselleen
Voiko tyhmempää olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272930Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342622- 1482284
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542259Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241880Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911716Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1051664- 3121569
- 1351469
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131456