hoitokodit

huoltomiesc

ei nyt suoranaisesti moiti hoitokoteja enkä vanhustyön tekijöitä yleensä..koska en tunne alaa...lehdessä vaan kirjoitetaan päivittäin kurjasti? kerron vaan mitä oma etelä-pohjanmaalla asuva äitini 68v sanoi tuossa muutama viikko sitten.hän ei suostu menemään hoitokotiin,ei huoli kotihoitoa...käy kyllä taxilla sairaalassa.mutta ei missään tapauksessa suostu viipymään perheeni luona muutamaa päivää kauempaa vaivoina.pani minut vannomaan että lähtö pitää tulla omassa torpassa eikä kenenkään muiden vaivoina jonkun hietaneekerin pestävänä..mun mielestä vanhoja ihmisiä pitää kunnioittaa? jos he ovat hoitokodissa hoitaa kunnolla? jos kotona turvata hoito myös?

4

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3000003

Sinä sitten kunnioitat ihmisiä nimittelemällä

vaivoina jonkun hietaneekerin pestävänä..

Rasistilla rasistin tavat.

• SOTEtuleeKiitos

Noin hyväkuntoinen äiti saakin asua kotona kun kerran hoitaa itsensä.

Tunnen monta 90-95 vuotiasta jotka asuvat kodeissaan. Koti on oikea paikka asua niin kauan kuin siellä pärjää vaikka kotiavun turvinkin.

SOTE uudistus on tulossa ja se poistaa hoitolaitokset ja siirtää kaikki vanhukset kotihoitoon pikkuhiljaa.

Eipähän tarvi enää morkata hoitajia kun omainen saa kantaa kortensa kekoon ja palkata yksityisiä hoitamaan vaikka 10 kappaletta tunnin välein.

Kyllä työttömäksille jääville hoitajille on työttömyyskorvaus varaa maksaa kun kerran partalapset matutkin elätetään.

Saa moni loppuun ajettu hoitajakin vihdoin rauhan omaisten kitinältä.

Sinä et kitissyt mutta kun selaat palstoja kitinä on kammottavaa, työ epäkiitollista vaikka kuinka tekisit niin kaikille ei kelpaa. Ja turpiinkin tulee kun vanhus välillä lyö ja sylkee vaikka kuinka kauniisti puhuisit.

• poisnukkui

Kyllä muistisairas ihminen, sylkee, lyö jne...
      Mutta, se on niin paljon myöskin hoitajasta kiinni.
      Jotkut hoitajat, tulevat hoidettavan huoneeseen ja huutavat hoidokeilleen, että talon toiseenpäähän kuuluu. Toiset taas ottavat vanhasta ihmisestä kiinni, niin rajullakädellä, että kuvitteleeko olevan "jauhosäkki".

Sitten jos mennään saattohoito puolelle.
      Siellä vanhusta käydään ovenraosta kurkkaamassa kerran kolmessatunnissa. Kuolla saa siis ihan kenenkään piittaamatta, pois meni.
      Pahimmassa tapauksessa huomataan vasta aamulla, kun ovesta oli vain luikattu ja luultu että nukkuu. Pois nukkui.

• kukkuuvain

Minä hoidin ison lapsilauman ja nyt se lapsilauma pitää peukkua pystyssä koska se ukkeli kuuppaa, että pääsee osingoille.

Ei teistä itsestä hoitajiksi ole mutta noita elantonsa tienaavia vanhushoitajia te pyritte teilaamaan ja siitä saa pientä henkistä tyydytystä.

Syykin on, kun muka oman vanhuksen puolesta. Kunhan käytte katsomassa, onko se papuli mennyt huonommaksi niin pesisitte edes ne likaamanne astiat.

Mulla kolme aikuista tytärtä eikä yhtä kertaa ole kukaan niistä edes pyhkinyt pölyjä tai muutenkaan siivonnut 10 v. aikana, yksin asuessani.

Ainut vanhuksen olemassaolon tarkoitus teille on opettaa lapsenlapsille, että vanhus on tyhmä eikä ymmärrä mitään. He tietävät itse parhaiten miten sen paapan on paras elää.

Kovaa tekstiä mutta anonyyminä tämän kirjoitan. Feispuukishan niillä on kaikki tututkin anonyyminä. Saavatpa nähdä kuinka monta saattajaa niistä anonyymeistä tulee heidän arkkuaan saattamaan, viimeiselle matkalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      133
      2344
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1855
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1537
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1353
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1290
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      887
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      830
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      742
    Aihe