olisiko kellään kokemuksia hollannin rannikkopaikoista? Olen lukenut ja nähnyt hienoja kuvia jne.mutta tähän mennessä olen päässyt käymään vain isoimmissa kaupungeissa kuten Amsterdam, Haag, Rotterdam.... nämä tyypilliset.
Hollannin rannikko??
5
2173
Vastaukset
- Anni
Noordwijk aan See: hauska vilkas pikkupaikka, upea hiekkaranta. Omat kokemukset toukokuun lopulta, jolloin rantaelämä ei ihan vielä maistunut. Viikko vuokratussa huoneistossa meni kivasti - lähiympäristössä riitti vaivattomasti nähtävää ja Amsterdamiinkin ennätti päiväksi.
Egmond aan See, samantyyppinen paikka vähän pohjoisempana.
Texelin saari, luontomatkailijalle, surffarille. Dyynejä ja tuulta. Pikkukyliä. - Johanna
Olen itse matkaillut Hollannissa hyvin lyhyin aikavälein ristiin ja rastiin muutaman vuoden ajan ja tässä jotain hollannin rannikosta.
Itseltäni meinasivat silmät tippua kun saavuin itse ensimmäistä kertaa yhteen hollannin rannikkopaikoista. Oli se sen verran kaunista; aivan sininen meri, kullanvärinen, samenttinen hiekka, dyynit jne. Kyllä siinä kalpenivat kaikenmaailman kanariat ja Kreikat;). Paikka oli Bergen aan Zee joka sijaitsee länsi-hollannissa eli ei ollut kovin pitkä matka Amsterdamista joka sijaitsee myös länsi-hollannissa:). Ensin Amsterdamista junalla Alkmaariin(n.30 minuuttia) ja Alkmaarista onkin Bergen aan Zeehen vain n.6 km matka jonka menee pyörällä tai bussilla. Pyörällä mentäessä näkee upeita maisemia. Bergen aan zeen lähellä sijaitsee myös Egmond aan zee, Castricum zee, Schoorl, Zandvoort, Den Helder jne. Kaikissa olen käynyt joten voin suositella lämpimästi:).
No eihän ne rannikkopaikat siihen lopu. Onhan rannikko kuitenkin yli 300 km pitkä aina etelä-hollannista pohjois-hollantiin. Leidenin ja Haagin lähellä on sellaisia rannikkopaikkoja kuten Noordwijk aan zee ja Katwijk aan zee. Etelä-hollannissa taas on Zeeland jossa on mm.Domburg..
Den Helderistä voi hypätä lauttaan joka vie Texelin saarelle joka on todella kaunis kuten kaikki Frisian saaret; Texel, Vlieland, Terscelling, Ameland, Schiermonnikoog. Kaikille siis pääsee lautoilla mantereelta. Nämä saaret ovat todella suuremmoisia; upeaa luontoa, pitkiä hiekkarantoja, pitkiä pyöräilyteitä ympäri saaria, paljon tekemistä ja näkemistä jne.jne.
Hollannissa on olen viettänyt viimeiset 3 kesää ja odotan jo innolla ensi kesää:). Tosin olen lähdössä kyseiseen maahan jo taas ensi viikolla!
Tässä muutama osoite sulle jos etsit tietoa:
www.noord-holland-tourist.nl, www.visitholland.com, www.dutch-frisian-islands.com - Helen78
Tuosta Hollannin rannikosta..... Itse asuin opiskeluaikoina muutama vuosi sitten Hollannissa, Haagissa ja tutuksi tuli ainakin Scheveningen jolla tuli käveltyä ja makailtua. www.scheveningen.nl. Kävin tosin vähän joka puolella ja täytyy sanoa että Hollannin rannikko on todella näkemisen arvoinen.
Tässä mm. tällänen linkki: http://www.iltalehti.fi/tsau/matkajutut/1588.shtml - Hanna
Moikka! Viime vuonna poikaystäväni ollessa vaihdossa etelä-hollannissa kävin tutustumassa paikkoihin. Muusta Hollannista en osaa sanoa mitään kun en ole muualla käynyt mutta ainakin eteläinen osa teki minuun vaikutuksen. Olin zeelandissa, etupäässä kaupungissa nimeltä Vlissingen. Rannikkokaupunki jossa kilometrien pituinen rantabulevardi jonka varrella kauppoja, pubeja, diskoja. Upeita rantoja ja pieniä nättejä kyliä jotka sijaitsivat saarilla. Rannikkoa parhaimmillaan. Nyt odottelen taas kesää, olemme lähdössä takaisin lomailemaan!
- JPVA
Mikä rantakohde Hollannissa on monipuolisin? Eli kauppoja, kahviloita, pubeja, ravintoloita, hyvä hotelli perheelle (2 lasta), spa, tennistä, altaita ym. aktiviteettia sekä rannalla että lähistöllä hotellilla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004766992- 262531
- 2202504
- 1451805
- 1141718
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu611124- 741123
IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41115Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.1381032Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu62930