Aihe

Tarvikejarrulevyistä

Avensismies

Onko kellään kokemusta motonetin halvemmista tarvike jarrulevyistä? Maksaa noin reilu 40€ kpl. Ja eteen. Merkkiä en nyt muista.
Brembot ostaisin mutta niitä kun ei saa edes tehtaalta tilaamalla. Brembot maksaisi muistaakseni reilu 60€ kpl. Autoni avensis -09.

10

74

Vastaukset

• Vai että Brembot, juu kyllä.

• Kyllä kelpaa toyon ritsaan, tai osta orginaalit marmori tiskiltä!

• sikahintaset kirjoitti:

Kyllä kelpaa toyon ritsaan, tai osta orginaalit marmori tiskiltä!

Yhdessä Avesani,en enää muista vuosimallia.Oli vikana täristävät jarrut.Syynä oli euroopassa valmistetut(Mersukin käyttää samaa valmistajaa).Uudet laipat takuuna.Kevyt sorvaus ois parantanut jarrut.Seuraavassa Avessa olikin jarruvalmistaja yllättäen Aisin ja ongelmat poistu.Jarrulevyt on valmistettu valuraudasta ja jos niitä valun jälkeen ei vanhenneta oikein,niin käytössä kuumetessaan ne kieroutuvat pikkasen ja alkavat vipottamaan.Jos ne koneistetaan uudelleen ni ongelma poistuu.Ennen tuli laippoja ja rumpuja sorvailtuun paljonkiin,eikä kukaan tullu sanomaan et täristys jäi.Nykyisin kukaan ei enään tuo laippoja sorvattavaksi.Uutta vaan alle

• autoissa joissa on ongelmia tasapainotuksen kanssa, esim. vanhat takaveto-Volvot, ei tarvikelevyt toimineet vaan tärisivät yli 120km/h vauhdissa vaikkei edes jarruttanut. Suorat aluvanteet oli tasapainotettu useaan kertaan ja tulos aina sama. Vaiva korjaantui uudehkot Motonetin etujarrulevyt vaihtamalla parempiin.

• Ainakin mun Primerassa takalevyt toimi hyvin. Etujarrut tosin joutuu kovemalle, niin suosittelisin sinne kalliimpia. Mutta onko kalliimmat sitten aina parempia, kuka tietää?

• Ajaa varmaan asiansa kuitenkin mutta riippuu millainen kuljettaja on, jos jarrua pitää pumpata koko ajan niin ehkä pitempään kestävät jarrulevyihin kannattaa panostaa mutta se sitten että mitkä levyt on pitkäikäisemmät, todennäköisesti alkuperäiset kaiketi ainakin. Tarvilevyt ei ole ainakaan paremmat yleensä, halvempi hinta ei ole pelkästään hyvää hyvyyttään vaan materiaalina on pehmeämpää metallia (koostumus).

Mun autossa honda meni jarrulevyt vaihtoon 100tkm kieppeillä, josta itse olen ajanut puolet enkä ole kovin innokas jarruttelija vaan himmailen moottorijarrutuksella mahdollisuuksien mukaan. Takajarrulvyt tosin meni sen taki kun ne alkoi laahaamaan niin vanhoissa levyissä ei siihen ole juuri varaa vaan ne meni sitten piloille..

• Sanotaanko näin, että ei ne ainakaan kehuja ole saaneet.

• Itse ostin Motonetista Brembon jarrulevyt ja -palat. Oikein tyytyväinen olen ollut. Brembo on kuitenkin orkkisvalmistaja moneen automerkkiin, joten laatu on varmasti hyvää.

• Korollas mä laittasin pilteman palat ja ostin liekkikuviot kylkiin, ja romatun pakoputken pään. Vinkus vähä mut on korollaki nii pirun melusa.

• Vaihdoin just Carinan 95 mallin vähän tuorepaan corollaan,Ei ollu mitään suurempaa vikaa autossa koko aikan .Rupes vaan pellit häviään ympäriltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiesikö Martina miehensä taustat?

Turkkilainen miljonääri onkin irakilainen jolla huikea rikostausta? Askarruttaa tiesikö Martina mistä on kyse vai tuliko yllätyksenä. Joka tapauksessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      411
      21978
    2. Greta Thunberg kritisoi Suomen hallitusta

”Tämä on epäonnistuminen”. https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006515088.html Thunberg on liittänyt mukaan perustamansa Fridays for Future -liikkeen
      Maailman menoa
      379
      14542
    3. Korona räjähtämässä käsiin 618 uutta tartuntaa 5 uutta kuolemaa

Marin ja Kiuru karjaisivat kunnille mm. HUS-alueelle viime hetkellä, eivät ne pysty hoitamaan asioitansa vaan tarvitaan Marinin hallituksen tiukkaa oh
      Maailman menoa
      727
      14381
    4. Seiska: Sedu Koskinen vaihtaa nimensä eksoottiseksi Zedu Di Lucaksi!

No nyt! Ja nimen takana vanha ystävä Andy McCoy... https://www.suomi24.fi/viihde/seiska-sedu-koskinen-vaihtaa-nimensa-eksoottiseksi-zedu-di-lucaksi-ni
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      10277
    5. Sedu Koskinen aikoo järjestää isot juhlat

Näihin julkkiksiin ei näköjään päde mitkään lait tai korona tartu. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637821.html Kyllä esim. taviksen ylioppilas
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      5837