hei mistä saisin ruoka-apua , sairautta on niin paljon että ei riitä rahat ruokaan .Asun lutakon alueella
mistä ruokaapua
13
72
Vastaukset
- Yritäppä
Koita jos SPR maloittais pakolaisten seuraksi . Siellä pelaa ja toimii ylläpito korvauksetta.
- dxxxcgv
Seurakuntaan soitat diakonissalle sieltä osaavat neuvoa
- MustaJaffa
Hae kotouttamisavusta ja harkinnanvaraista lisäosaa. Sossusta saat sitten lisää fyffee.
- Ugulubugulu
Marjoja on metsät täynnä.
- Tittelin.tuure
Muuta halvemmalle asuin seudulle, ainiin, sitten sossu maksutkin pienenee...
- leipää
Hei!
Googleta, niin löytyy paikkoja, esim. Sammonkatu 5, JKL on leivänjako ma, ke, pe
klo 11-14.
Ota yhteys srk:aan diakonille, sieltäkin saa ohjeita ja apua, luulisin, että ruokaseteleitäkin saa.
Älä välitä noista ilkeistä viesteistä.
Tulee ne joskus sairaaksi itsekkin.
Jos et pysty kulkemaan ja ole omaa autoa, onko ystävillä autoa?, pyydä reilusti kyytiapua.
Jos ei ole kellään, niin kysy diakonitoimistosta.
Esim. pohjois-savossa citykirkko kuljettaa (tai ainakin kuljetti, en tiedä onko vakiona) pakasteita ja leipää joillekin vanhuksille tai huonokuntoisille kotiin.
Varmasti jostain saat ruokaa ja apua, kun rohkeasti vaan esität asiat.
Ei ole nykyisin häpeä, etkä ole ainoa...leipäjonot vaan kasvavat.
Asun muualla päin Suomea, enkä tarkemmin tunne JKL:ää, mutta nuo tuli ekana mieleen. - 2e3cex
Hah..joku ääliö kirjoitti että marjoja metsät täynnä, menepäs itse tähän aikaan metsään ja poimi marjoja, vaikka mustikoita ja vadelmia, nehän on herkullisia.
- Helpponakkinyt
Hanki pikarusketus, hävitä henkkarisi ja puhu muutama sana murtaen lontoota niin sinut kannetaan kultatuolissa SPR:n lihapatojen ääreen. Lisäksi saat käteistä ja uuden majoituksen nykyistä paremmalta asuinalueelta!
- sossu.täti
Ruoka on halpaa, turha sitä on leipäjonosta jonottaa. Makarronit 25 senttiä pussi, ruthin ruispalat 90 senttiä pussi (- 30%). Peruna 60 senttiä kilo, jauheliha 5 € kilo (-30%), kaali 90 s/kg, maito 60s/litra. Noista ku vetää viikon ruokalistan niin
Makaroonit x 2 = 0.50
ruispalat x 2 = 1.80 (1.30)
peruna X 0,5 = 0,30
jauheliha x 0,4 = 2 € (1,40)
kaali x 0,5 = 0,45
maito x 5 = 3,00 (0 = juo vettä)
============
6,45 € (, jos on oikein tiukaa 4€) / viikko
eli 0,92 € / pv (0,57€)
eli 27€/kk (17€)
Samaan aikaan asumiseen menee 700€/kk,(http://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot/10049349)
Ei elämä suomessa ruuanhinnasta ole kiinni. Kyse on lähinnä elämänhallinnasta. Muuta asuntoon johon sulla on varaan
http://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot/9921048 - fxccghh
Loppupeleissä näännytä ittes nälkään ja onhan dyykkaus keksitty
- c3c2e3
Mutta entäpäs rööki ja keppana, milläs rahalla minä sitten röökiä ja keppanaa ostan jos ostan jotain hemmetin kaalia ja makarooneja ostan?
Ruokapankki keskustassa..sinne tosin pitää varata aika ja ne katsoo sitten noi tulot yms.. tai ainakin kolmisen vuotta sitten..mutta kokeile sieltä.
- samassveneess
Leivonmäellä Seppo Nissinen,hän on monelle antanut ruoka-apua. Otapa rohkeasti yhteyttä !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191662
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991488Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36911Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29859Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38811Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50786Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43738Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37730Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56728Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37700