Voisiko joku attaa? Eli mulla oli joskus alapää herpes ja sain aclovir kuurin.. nyt monta vuotta sen jälkeen mulle tuli ihan yhtä-äkkiä huuliherpes. Kysymys, voinko hoitaa sitä noilla samoilla tableteilla? Rahaa ei ole,enkä pääse uusia lääkkeitä hakemaan. olisin tosi kiitollinen asiallisista vastauksista
Herpes lääke
3
230
Vastaukset
- 0987078
Voit hoitaa, koska ihan samoja lääkkeitä käytetään huulessa olevaan herpekseen. Molempia aiheuttavat samat virukset.
- gfhgfjghjhgkjhgkkf
Itselläni todettiin genitaaliherpes pari vuotta sitten, oli tosin lienee ikivanha tartunta. Varmistettiin tyyppi 2:ksi, eli genitaaliherpekseksi. Tyypit 1 ja 2 esiintyvät nimittäin ristiin rastiin, kumpi vaan voi olla kummassa päässä vaan. Tai sitten jossain muussa epämukavammassa paikassa, kuten silmässä, mikä ei ole leikin asia, ja sitä ei voi hoitaa kotona.
Silloin googlettelin asiaa, ja ymmärsin, että jos saa tyypin 2 herpeksen ensin, se suojaa herpes 1 -tartunnalta. Jos on sairastanut herpes 1:n ennen herpes 2:ta, niin voi saada herpes 2 tartunnan, mutta herpes 2 on yleensä oireeton. Itselläni ei ole koskaan ollut huuliherpestä, ja nyt olen kuullut useammasta tapauksesta, joissa ihmisellä on kummatkin oireilleet. Eli luinko netin lääketieteellisestä artikkelista ihan puuta heinää? - Helpotusta_oireisiin
Jos huuliherpes on jo puhjennut rakkuloille, sitä ei voi hoitaa sen kummemmin. Apteekissa myytävillä asikloviiri -voiteilla voi hiukan helpottaa särkyä, mutta rakkulat paranee aikanaan.
Kokonaanhan herpestä ei pysty enää poistamaan millään lääkkeellä jos se on jo tarttunut ja asettunut hermojuuriin. Sieltä se voi puhjeta milloin tahansa, asikloviirillä vain helpotetaan oireita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236798Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka231011- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713