Herpes lääke

mjarjut87

Voisiko joku attaa? Eli mulla oli joskus alapää herpes ja sain aclovir kuurin.. nyt monta vuotta sen jälkeen mulle tuli ihan yhtä-äkkiä huuliherpes. Kysymys, voinko hoitaa sitä noilla samoilla tableteilla? Rahaa ei ole,enkä pääse uusia lääkkeitä hakemaan. olisin tosi kiitollinen asiallisista vastauksista

3

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0987078

      Voit hoitaa, koska ihan samoja lääkkeitä käytetään huulessa olevaan herpekseen. Molempia aiheuttavat samat virukset.

    • gfhgfjghjhgkjhgkkf

      Itselläni todettiin genitaaliherpes pari vuotta sitten, oli tosin lienee ikivanha tartunta. Varmistettiin tyyppi 2:ksi, eli genitaaliherpekseksi. Tyypit 1 ja 2 esiintyvät nimittäin ristiin rastiin, kumpi vaan voi olla kummassa päässä vaan. Tai sitten jossain muussa epämukavammassa paikassa, kuten silmässä, mikä ei ole leikin asia, ja sitä ei voi hoitaa kotona.

      Silloin googlettelin asiaa, ja ymmärsin, että jos saa tyypin 2 herpeksen ensin, se suojaa herpes 1 -tartunnalta. Jos on sairastanut herpes 1:n ennen herpes 2:ta, niin voi saada herpes 2 tartunnan, mutta herpes 2 on yleensä oireeton. Itselläni ei ole koskaan ollut huuliherpestä, ja nyt olen kuullut useammasta tapauksesta, joissa ihmisellä on kummatkin oireilleet. Eli luinko netin lääketieteellisestä artikkelista ihan puuta heinää?

    • Helpotusta_oireisiin

      Jos huuliherpes on jo puhjennut rakkuloille, sitä ei voi hoitaa sen kummemmin. Apteekissa myytävillä asikloviiri -voiteilla voi hiukan helpottaa särkyä, mutta rakkulat paranee aikanaan.
      Kokonaanhan herpestä ei pysty enää poistamaan millään lääkkeellä jos se on jo tarttunut ja asettunut hermojuuriin. Sieltä se voi puhjeta milloin tahansa, asikloviirillä vain helpotetaan oireita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe