Voisiko joku attaa? Eli mulla oli joskus alapää herpes ja sain aclovir kuurin.. nyt monta vuotta sen jälkeen mulle tuli ihan yhtä-äkkiä huuliherpes. Kysymys, voinko hoitaa sitä noilla samoilla tableteilla? Rahaa ei ole,enkä pääse uusia lääkkeitä hakemaan. olisin tosi kiitollinen asiallisista vastauksista
Herpes lääke
3
212
Vastaukset
- 0987078
Voit hoitaa, koska ihan samoja lääkkeitä käytetään huulessa olevaan herpekseen. Molempia aiheuttavat samat virukset.
- gfhgfjghjhgkjhgkkf
Itselläni todettiin genitaaliherpes pari vuotta sitten, oli tosin lienee ikivanha tartunta. Varmistettiin tyyppi 2:ksi, eli genitaaliherpekseksi. Tyypit 1 ja 2 esiintyvät nimittäin ristiin rastiin, kumpi vaan voi olla kummassa päässä vaan. Tai sitten jossain muussa epämukavammassa paikassa, kuten silmässä, mikä ei ole leikin asia, ja sitä ei voi hoitaa kotona.
Silloin googlettelin asiaa, ja ymmärsin, että jos saa tyypin 2 herpeksen ensin, se suojaa herpes 1 -tartunnalta. Jos on sairastanut herpes 1:n ennen herpes 2:ta, niin voi saada herpes 2 tartunnan, mutta herpes 2 on yleensä oireeton. Itselläni ei ole koskaan ollut huuliherpestä, ja nyt olen kuullut useammasta tapauksesta, joissa ihmisellä on kummatkin oireilleet. Eli luinko netin lääketieteellisestä artikkelista ihan puuta heinää? - Helpotusta_oireisiin
Jos huuliherpes on jo puhjennut rakkuloille, sitä ei voi hoitaa sen kummemmin. Apteekissa myytävillä asikloviiri -voiteilla voi hiukan helpottaa särkyä, mutta rakkulat paranee aikanaan.
Kokonaanhan herpestä ei pysty enää poistamaan millään lääkkeellä jos se on jo tarttunut ja asettunut hermojuuriin. Sieltä se voi puhjeta milloin tahansa, asikloviirillä vain helpotetaan oireita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364464- 481808
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151619Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2501608Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2451537Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ891130Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain481103Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331097Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2671051- 641035