Muistovärssy kukkalaitteen nauhoihin? Auttakaa!

HupsuSolmuaivoIttse

Aivan ihastuttava, aina kaikille ystävällinen, avulias ja iloa lähiympäristöönsä säteillyt rakas sukulaisrouva on kuollut ja mietin millaisen muistovärssyn pyytäisin kirjoittamaan kukkalaitteen kangasnauhoihin, tai oikeastaan vain siihen toiseen nauhaan muistovärssyksi.

Yhteen nauhaan tulee teksti: Ilona Ihanaisen muistoa kunnioittaen Hupsu Solmuaivo perheineen, mutta mitä kivaa laitattaisin toiseen?

Auttakaa!
Onko sinulla hyvä lause tiedossa, vai tiedätkö, onko netissä jokin hyvä paikka, mistä voisin etsiä värssyä?

44

10643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menesinne

Googlettamalla löytyy useitakin.

• HupsuSolmuaivo

Haluaisin hyvän ja oletan, että täällä on mukavia ikätovereita, joilla on hyvä maku yms,

• HupsuSolmuaivo kirjoitti:

Haluaisin hyvän ja oletan, että täällä on mukavia ikätovereita, joilla on hyvä maku yms,

Kurkistin muutamalle nettipalstalle, enkä löytänyt sieltä minäkään. Pitänee yrittää värkkäillä itse ja jättää vähäksi aikaa muhimaan. Jospa joku jalostaisi paremmiksi.

"Ympäristöään valaissut tähti on sammunut
        Olet siirtynyt toiselle tasolle
        Siellä rakkaitasi ehkä jo kohtaat
        ja toisille tietä valmistat." O-O

"Sinä ympäristöäsi tähtenä valaitsit
        Nyt olet taivaaseen siirtynyt." O-O

"Olet leposi ansainnut
        Osaltasi maailmaa parantanut." O-O

"Ei ole toista naista, yhtä ihanaista
        tänne syntynyt eikä täältä lähtenyt
        Lepää rauhassa, rakas Kristiina." O-O

Taidanpa kelpuuttaa noista omistani yhden, ellei joku kirjoittasi tänne parempaa. Ehdin odotella vielä päivä tai ehkä parikin. Kiitos kaikille "lahjoistanne", joista joku muukin voi tarvitessaan poimia jotain.

• Näitkkkköööö
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Kurkistin muutamalle nettipalstalle, enkä löytänyt sieltä minäkään. Pitänee yrittää värkkäillä itse ja jättää vähäksi aikaa muhimaan. Jospa joku jalostaisi paremmiksi.

"Ympäristöään valaissut tähti on sammunut
        Olet siirtynyt toiselle tasolle
        Siellä rakkaitasi ehkä jo kohtaat
        ja toisille tietä valmistat." O-O

"Sinä ympäristöäsi tähtenä valaitsit
        Nyt olet taivaaseen siirtynyt." O-O

"Olet leposi ansainnut
        Osaltasi maailmaa parantanut." O-O

"Ei ole toista naista, yhtä ihanaista
        tänne syntynyt eikä täältä lähtenyt
        Lepää rauhassa, rakas Kristiina." O-O

Taidanpa kelpuuttaa noista omistani yhden, ellei joku kirjoittasi tänne parempaa. Ehdin odotella vielä päivä tai ehkä parikin. Kiitos kaikille "lahjoistanne", joista joku muukin voi tarvitessaan poimia jotain.

Hmmmm.

• hunksz

Elämän tyhjyys kuoleman jälkeen :)

Kai sieltä saa muutakin lohtua.
      Älä kuitenkaan odota paljoa.
      Ne on vanhoja ihmisiä sielläkin :)

Tätähän varmaan taaskin odotettiin?
      HUNKSZ:a

H.

• Aa-man

"Kun kaikki hyvä katoaa paha saa saappaan sijaa ja on tarpeen"

Tuo lause voisi tulla Hunksilta.

"Muistosi jää pysyväksi. Hyvyyden viljelyä on ilo jatkaa"

• muistellen

Olen itse ollut sillä linjalla, että siunaustilaisuudessa mieli on sellainen, ettei pitkiä litanioita jaksa lukea, ei kuunnella. Miesteni nauhoissa oli vain "Rakkaudella". Se ei Sinun kohdallasi ehkä sovi. Kukkakaupoissa on malleja. Lisäksi voisit googlettaa vaikkapa "muistovärssy".Miesystäväni tyyli oli sellainen, että hän vain vei kukkalaitteen arkulle ja oli hetken hiljaa. Eli kukin tyylillään.

• SolmuaivoItseTaas

Osaan käyttäytyä, en pyytänyt ohjeita. Voisin ihan hyvin kirjoituttaa "rakkaudella", koska rakastin tätiä oikeasti. - Minä luen muistovärssyn ja hallitsen tilanteen. - Pyysin ihmisiä kertomaan mielivärssyjään.

Tiedän, että omaiset lukevat värssyjä mielellään uudelleen haudalla käydessään, ja jotkut keräävät nauhat ja kortit muistoksi kotiinsa.

Olen saanut joka kerran spontaanin puheen muistotilaisuudessa pidettyäni paljon kiitoksia kuulijoilta. En ole koskaan kirjoittanut tai aikonut pitää mitään puhetta, mutta olen käynnistänyt muisteluhetkiä ja saanut rohkaistuksi muitakin muistelemaan.

• muistellen
        SolmuaivoItseTaas kirjoitti:

Osaan käyttäytyä, en pyytänyt ohjeita. Voisin ihan hyvin kirjoituttaa "rakkaudella", koska rakastin tätiä oikeasti. - Minä luen muistovärssyn ja hallitsen tilanteen. - Pyysin ihmisiä kertomaan mielivärssyjään.

Tiedän, että omaiset lukevat värssyjä mielellään uudelleen haudalla käydessään, ja jotkut keräävät nauhat ja kortit muistoksi kotiinsa.

Olen saanut joka kerran spontaanin puheen muistotilaisuudessa pidettyäni paljon kiitoksia kuulijoilta. En ole koskaan kirjoittanut tai aikonut pitää mitään puhetta, mutta olen käynnistänyt muisteluhetkiä ja saanut rohkaistuksi muitakin muistelemaan.

Anteeksi, että toin esiin oman näkökulmani. En kerjää kiitoksia, muistopuheita olen pitänyt. PS Mielestäni en antanut käyttäytymisneuvoja, turhaan on herneitä nenässä.

• muistellen

Tulipa vielä mieleeni, että niin hyvä olet, että itse teet persoonallisen värssyn, miksi muilta kyselet? Tein värssyn mieheni kuolinilmoitukseen ja kirjoitin lehteen muistokirjoitukssen. Puhetta en olisi pystynyt pitämään. Miesystäväni muistotilaisuudessa kokemus ehkä auttoi ja pidin puheen. Värssy, kirjoitus ja puhe tulivat sydämestä.

• Heikunkeikku

Kovin pitkää tekstiä ei kukkalaitteen nauhaan mahdu.
      Tässä pari ehdotusta:
      "Suojassa tuulen
      sylissä maan
      väsynyt sielu levon saa"
      .
      "Minne meri ja taivas kantaa, minne aalto ja tuuli käy.
      Siellä nouseva aurinko hohtaa ja lempeän rauhan suo."

• ItteSolmuaivoTääl

Kiitos ensinnäinen pitää varmaan laittaa, ellei tulisi vielä parempaa. Haluaisin vainajalle ihan henkilökohtaisesti sopivan, mutta aivoni ovat ihan tukossa.

• Sahajauhot-soimaan

EIKÖ sen pidä olla itse keksittyä eikä plagioitua kuten täälä tuputtavat rikollisesti.

• SolmuaivoItteTaas

Tottakai saa olla käyttää lainattuja lauseita. Netissä on julkaistu kaikenlaisia riimiluetteloita erilaisiin tarkoituksiin.

Raamatunlauseita on usein ja niistäkin on alla viite raamattuun. Lainattuja ajatelmia käytettäessä pitäisi pyytää lupa ne julkaisseelta, ellei miitä ole selvästi julkaistu käytettäväksi. Esim. kirjoja voi ostaa kaupasta ja lyhyitä, siis lyhyitä!. lainauksia saa poimia julkaistuista teoksista lupaa kysymättäkin.

O-Orvokin ja Solmuaivon tässä ketjussa esittelemiä riimeja saa käyttää ihan vapaasti minun luvallani. ;))

• Ilona Ihanainen ja Hupsu Solmuaivo ei minusta kyllä kuulosta mitenkään asialiselta. Varsinkaan kun vainaja itse sitä ei ole enää kuulemassa, Johonkin synttärikorttiin ehkä.

• SolmuaivoItseTäällä15

Ne ovat etu- ja sukunimet tietenkin - ja ihan oikeat.

• SolmuaivoItseTäällä15 kirjoitti:

Ne ovat etu- ja sukunimet tietenkin - ja ihan oikeat.

Aha. No sitte. Lieneekö ihmisistä kyse?

• IhanaiselleIkänaiselle

Minä kirjoitutan ja luen muistolauseen itse vainajalle.
        Harmittaa, etten löydä mitään tälle vainajalle hyvin sopivaa tekstiä.

• ÄLYhoiHOI
        siilimuori2 kirjoitti:

Aha. No sitte. Lieneekö ihmisistä kyse?

Lieneekö siellä ihan oikea, ajatteleva aikuinen?
        Voisin esittää toisenlaisiakin arvailuja, mutta eivät kaikki ikäihmisetkään ole älykkäitä.

Kirjoittaisitko itse tänne ihan oikeat nimet. Vai onko sinut kastettu siilimuori2:ksi? Halloo!!!

• ÄLYhoiHOI kirjoitti:

Lieneekö siellä ihan oikea, ajatteleva aikuinen?
        Voisin esittää toisenlaisiakin arvailuja, mutta eivät kaikki ikäihmisetkään ole älykkäitä.

Kirjoittaisitko itse tänne ihan oikeat nimet. Vai onko sinut kastettu siilimuori2:ksi? Halloo!!!

Aijjaa. Arvelinkin etteivät nimet olleet oikeita. Ei olisi kastettaessa hyväksytty. Sinulle minä olen siilimuori2 :).

• eppu2

Edesmenneen kuvauksestasi päätellen sopisiko kenties näistä.
      -Ystävyydestäsi sinua kiitän
      muistojen albumiin hetkemme liitän.
      -Kaunis kiitos sinulle
      joka sait tähden syttymään taivaalle.

• SolmuaivoKiittääEppu2a

Kiitos, Eppu2. Molemmat ovat mielestäni hyviä, aivan erinomaisia. - Nyt voin lähteä lenkille.

• eppu2
        SolmuaivoKiittääEppu2a kirjoitti:

Kiitos, Eppu2. Molemmat ovat mielestäni hyviä, aivan erinomaisia. - Nyt voin lähteä lenkille.

Ole hyvä vain. Tykkään niistä itsekkin.

• Solmuaivo, hyviä värssyjä olet saanut, kookleta positiivareiden sivuja, sieltä löytää vaikka mitä ihanalle sukulaiselle. Niitä voi soveltaa omiin ajatuksiin ja tarpeisiin sopivat.

• O-Orvokki

Kiitos suosituksesta, rosaliiin. En jaksa kahlata kaikenlaisia riimiluotteloita. Positiivareihin kirjoittaa myös moni maallikko, joka haluaa nähdä tekstinsä julkaistuna, vaikka ne ovat melko yksinkertaisia ja tavallisia.

Itse haluaisin sellaisia ajatelmia, jotka toimivat useammalla tasolla ja laittavat omatkin ajatukset liikkeelle ja/tai käynnistävät mielenkiintoisia luovia keskusteluja. :)

• "Tässä lepään rakas en muuta voi

viime vuode sentään on yhteinen.

Olen onnessain etteivät letkut noi, voi

viedä sisäänsä sanojani sulle.

Viime sanoja joilla ma enää voin

luoda rakkautta tulevaisuutta sinulle.

Ota nainen uus ja painele menoon

joka huviin, hoitoon risteilyyn.

Ehkä silloin sä istahtaa taaskin voit

kuolin-vuoteen viimeiseen syleilyyn."

H.

• Tuota varten piäisi olla jo parivuoteen lakana.

• ÖÖrvökki-RyppyPemppu

Ja Hunzkzukka-parka, joka ei rakkaudesta tiedä yhtikäs mitään. Noin itsekäs, ja muka-älykäs patukka-puuha-pete käyttää vaan naisihmisiä hyväkseen, jos joskus pääsee kyllin lähelle. Surullista. - Jospa hän vielä jonain päivänä oppii lisää. ;) Ei koskaan ole liian myöhäistä, jos ihan oikeasti tahtoisi. ;)))

• Pieni ja yksinkertanen on nättiä.
      Esim.
      Et ole poissa vaan luoksemme saavut
      mukana jokaisen nousevan aamun
      Jokaisen tummuvan illan myötä
      sanot meille hyvää yötä.
      Ton opettelin ittelleni mut kun piti se lausuu niin windowsi kaatu,ei tullu ku ää ää ja sekin epämääräsest.
      Kannattaa laittaa ylös jonnekkin.

• Kiitos paljon, Koti-kiusattu.
        Kirjoitan parhaillaan omaan tämän vuoden muistikirjaani, johon kirjoitan tärkeät asiat muistiin. Poimin muutaman muunkin riimin, myös omia heittojani. ;))

Tuon lauseen voisin sanoa elävällekin rakkaalle läheiselle joskus, jos ikävä yllättää ja olemme fyysisesti kaukana. :)

Iloitsen puolestasi, että sinulla on ollut sellainen rakas läheinen, jolle olet nuo lauseet sanonut. - Minulla ei ole ollut enää pitkiin aikoihin, ja luulen, että on paljon ihmisiä, jotka eivät ole sellaista ihmistä koskaan tavanneetkaan.

• Minun äitee on sanonut et haluaisi sitten tuon kuolinilmoitukseensa. Siis silleen et en ole poissa vaan luoksenne saavun.................. Korutoman kaunis, Helmi.

• Tämä sopisi maanviljelijän muistovärssyksi:

Katkes varsi kuokastasi
      kuokit pellon viimeisen
      sammui vanha valmettisi
      heinikossa lepää aurasi.

• Kävisköhän tämä?
      Itse tehty.
      Saa lainata vapaasti hautajaisiin.
      Kunhan vainajan kuolin-syy on luonnollinen.

"Olet parasta mitä voin multaan laittaa
      mullan kannalta olethan kultaa"

H.

• O-Orvokki

Mitä kumman etua mullalle olisi kullasta?
        Ruumis ja lanta ovat sille paljon parempaa ja enemmän hyödyksi.

Harkot kannattaa käyttää ja muuttaa rahaksi ennen kuolemaa. ;))

Jatketaan riimittelyä, jos vaikka syntyisi tosiaarteita.

• :D :D :D

• kauniit_muistot

Tässä ehdotukseni:

Vaan ylitse kaikkien kyynelten
      tuhat muistoa meitä lohduttaa.
      Ne on tallessa päivien menneiden -
      tuhat muistoa kultaakin kalliimpaa.

• nuin

Huokumasta lakkas Patu
      loppui alta hiihtolatu
      hankeen jäi vain tyhjä uoma
      poissa on nyt Luojan luoma.
      Kotonansa yksin kuoli
      turhaan heiluu kiikkustuoli
      kyytiin sen ei tule kukaan
      taivaaseen se tahtoo mukaan.
      Yksinäinen kiikkustuoli
      sokea kuin silmäpuoli
      olla saa nyt yksin yössä
      surkeassa surutyössä.

• O-Orvokki

Wau. Tämä kuulostaa ihan valmiilta muistokirjoitukseen tai kuolinilmoiukseen. Kiitos luovalle ajattelijalle ja sanankäytön mestarille. :)

• näinhän.se.menee

Kuin uni uneen minä synnyin maailmaan.
      Kuin kaste aamuun täältä kerraan katoan.

Kirjoittaja joku Kokusi Kiinasta.

• kunnioitusta

Jokainen vähänkin järkinen ihminen löytää aivan omat sanat surun kohdatessa, eikä tee siitä farssia tänne.

• Hiiteensellaiset

Eikö se mene paremminkin niin, että ihmiset ovat niin solmussa, hukassa, surun murheessa, alhon alamaissa ... että kaikki tavallisetkin sanat ovat vallan hukassa. Saatikka värssyt.

• SianTuntijaSanoiHEH

Joopa-joo, onhan se niin kuin "kunnioitusta" kirjoittaa JA eihän kukaan älykäs, itseään kunnioittava tällaiselle palstalle kirjoittaisikaan.

• YhdytäänköJärjettömiin

Ja oliko niin, että joka toinen vähäjärkinen käy aina täällä lukemassa juttuja ja kirjoittaa aina uskaltaessaan kommentteja,
        kun voi arvostella vapaasti ja
        huudella itseään viisaammille, että niiltä puuttuu tieto ja järki.

• SopsuHulmuaivo

Hyvää matkaa Ilona Ihanainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      143
      4843
    2. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      79
      3512
    3. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      27
      2524
    4. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      40
      2203
    5. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      57
      2029
    6. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      63
      2013
    7. Mitä saa sanoa?

Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja
      80 plus
      85
      1963
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      23
      1961
    9. Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?

Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet
      Sinkut
      19
      1438
    10. Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin

Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään
      Maailman menoa
      94
      1235
    Aihe