hätää kärsimässä

apuapikapikaan

Toiseen silmään ilmestyi harmahko/tumma läntti (sellainen joka jää esim kun katsoo valoon) ja en tiedä mitä teen. Silmä näyttää ihan normaalilta. Oon aivan paniikissa. mulla on kerran aikasemmin tullut tämmönen mutt se tuli molempiin silmiin. Tää on vain toisessa. Olo on muuten normaali ja päätä ei särje. Mitä teen?!HELP Oon 18v ja perusterve

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alottajataas

      Okei rauhoituin vähän joten selitän nyt tarkemmin. Eli siihen tuli harmaa/tumma läikkä joka peitti osan näkökentästä. Se oli ihan vasemman silmän reunassa. Kesti ehkä 20-minaa kunnes pieneni ja katosi. Viimeksi mulla oli samanlainen ehkä kaksi kuukautta sitten.Vanhempi näköhäiriö näkyi molemmissa silmissä ja se oli ensiksi harmaa pläntti (samanlainen kuin nyt ) mutta sillon siitä tuli sahalaita. Se kesti myös 20-minaa. Mulla ei oo migreeniä ollu ikinä mutta niskat on jumissa ja silmät on tosi kuivat ja väsyneet. Kellää mitään hajua että mistä voisi johtua? Häiriöiden kanssa ei tosiaan ole mitään muita oireita.

    • 1217

      Olisiko lasiaissamentuma, floater? Se on vaaraton ja kohtuullisen yleinen.

    • Koeta_kestää

      Minäkin olin kauhuissani ensimäiset lasiaissamentumat huomatessani. Eikä niille kukaan ole keksinyt mitään hoitokeinoa.

      • JHKP2

        Voi kun lopettaisit kakan jauhannan. Lasiaissamentumiin tepsii vitrektomia. Kallista tosin.


    • alottajatäälläny

      Tiiän mitä meinaat noilla lasiais samentumlla mut mulla on niitäkin ja ne näkyy yleensä vaan ku katsoo esin taivaalle. Mut tää oli sellane harmaa/musta läikkä joka peitti pienen osan näkökentästä. Oon ihan paniikissa koska mulla tosiaan ei ole ollut migreeniä. Mutta kerran aikaisemmin oli samanlainen näköhäiriö tosin se oli sahalaita. Mutta alko sillon samalla tavalla ku tää toinen häiriö. Ja tää häiriö tosiaan katos noin 20-minuutissa. Niskat on tosi jumissa ja silmät kuivat ja väsyneet. Samoin mulla on aina ollu matala verenpaine. Pelottaa aika paljon.

    • läikkälä

      Ei ehkä mikään vaarallinen, jos häviää itsestään. Minulla oli nuorena migreeni, jossa näköoireita ja kova päänsärky. Nyt vanhempana tulee vaan näköhäiriö, jossa välillä näkyy sahalaitaa, välillä ei. Päänsärkyä ei enää tule. Lasiaissamentumiakin on, mutta ne leijuu ylös ja alas. Jos tumma läikkä ei häviä, kannattaa käydä pikaisesti silmälääkärissä. Ja voihan siellä käydä muutenkin, kun asia tuntuu huolettavan. Tai vaikka terveyskeskus lääkärillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1495
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe