Paras tapa vaihtaa rahaa?

Umpitollo_maailmalle

Olen lähdössä Khao Lakiin pariksi viikoksi. Mikä on paras tapa vaihtaa rahaa? Voiko esimerkiksi retkiä maksaa luottokortilla. Olen ymmärtänyt, että Khao Lak on ihan pikkukylä, mutta kai siellä kuitenkin voi automaateista rahaa nostaa?

15

569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • automaatti

      Ei se nyt ihan mikään tuppukylä oo,kyllä sieltä löytyy sekä rahanvaihtopisteitä että automaatteja joista saa ainaskin luottokortilla nostettua.Retkien maksamisesta en osaa sanoa kun ei oo niillä tullut käytyä.

    • KäteistäMukaan

      Paras tapa on vaihtaa rahat rahanvaihto pisteissä. Automaatilla tulee välitys palkkiot ja kurssi on automaatilla hieman huonompi kuin pankkien rahanvaihto kioskeissa. Myöskään hotelleissa eikä lentokentillä huonomman kurssin takia kannata vaihtaa. Ero ei ole suuri mutta kun parasta aloittaja kysyi.

    • Jokaisella varmaan omatapa paras. Itse pyrin jättämään aina 2-4 tonnia edelliseltä matkalta. siis toki thb:stä puhun. Saan maksettua kyydin kentältä hotelliin, ja tarvittaessa pärjään aamuun saakka.

      Matkakassa mukaan ja luottokortti varuiksi. saattaa siinä kympin pari säästää. Automaatista nostaessa menee aina maksu, joten jos nostaa niin sitten muutamanpäivä kerralla.

      Rahanvaihtopisteitä on khao lakissa rusaasti, vähän joka nurkalla, ja automaatteja muutama. Nekin hyvin sijoitettu, eli missä kauppaa käydään, on kyl lähellä automaattikin.

      Vaikka khao lak on suht turvallinen paikka, niin luottokorttimaksuja itse välttelen, pankkia lukuunottamatta. Ne kun erääntyy vasta suomessa, ja pankki ei päivity jokapäivä thaimaassa, niin voi tulla ikävä yllätys kotona.

      En kyl tiedä onko ketään luottokortilla ryöstetty Khao lakissa, Thaimaassa kylläkin. Mut miksi ottaa riski?

      Eli aika samoilla linjoilla olen kuin edeltäjätkin. Noi rahanvaihtopisteet yleensä aukeavat kello 10. Itse kyl odottelin toukokuussa 11 ennenkuin työntekijä ehti paikalle, vaikka kahdessakin vierekkäisessä pisteessä oli aukioloajaksi merkitty klo 10. Opin ehkä taas jotain :)

    • Loman_odottaja

      Samaa mieltä edellisen kanssa, euroja mukaan ja luottokortti varalle, rahanvaihtopisteitä löytyy kyllä kiitettävästi. Itse vaihdan Suomessa 100 € batheiksi, sillä pääsee alkuun 2 hlöä mukavasti. Meillä pakettimatkaajilla on se bussikuljetus hotelliin niin siihen ei tarvitse varata rahaa. Retkistä en tiedä voiko luottokortilla maksaa kun on tullut aina maksettua rahalla. Nyt mukava tilanne ettei tarvii etukäteen vaihtaa batheja kun jätin edelliseltä reissulta jemmaan sen verran että alkuun pääsee.

    • Rahapuhuu

      Käteistä mukaan, rahat heti hotellin safetyboksiin, 50 euroa voi maksimissaan vaihtaa etukäteen, paikan päällä voi selvittää, mikä rahanvaihtopiste antaa parhaimman kurssin, rahaa EI KANNATA kantaa mukana päivän aikana eikä kenellekään näyttää tai kertoa niistä mitään. Luottokortin voi ottaa varuiksi, laukunkantajalle hotellissa voi varata tullessa 20 bathia. Jos maksat retkiä luottokortilla, voidaan periä lisämaksu, kaikki ostokset paikan päällä maksat käteisellä.

      • vyötärölaukkumies

        Jos rahaa ei kannata kantaa päivän aikana mukana, niin millä sitä sitten maksetaan?


    • Juurime2

      Täällä ollaan ja rahanvaihtopisteitä on todella runsaasti. Kurssi voi hiukan vaihdella.

    • SQ334

      Nelisen kuukautta olen ollut yhteensä tänä vuonna Thaimaassa ja luottokortilla maksellut päivittäin. Mulla on tapana että aina kun mahdollista niin maksan kortilla. Automaatista käyn käteisen loputtua nostamassa kerralla 10000 THB. Sillä summalla pärjää useamman viikon.

    • Umpitollo_maailmalle

      Kiitosta pöytään! Vaihdan sitten Forexilla vaikka 50-100 euroa ja matkakassan euroina mukaan. Otan luottokortin mukaan varmuuden vuoksi, mutta jos tarvitsee niin käytän sitä vain automaatilla.

      • santtu-1975

        Helpointa on vaihtaa se ensimmäinen 50-100€ lentokentällä Thaimaassa (hieman huonompi kurssi kuin varsinaisissa turistialueiden vaihtopisteissä) ja sitten vaihtaa lomakohteessa Euroja pois aina tarpeen mukaan, 100-200€:n erissä.

        Itselläni on Thaimaan matkalla mukana käteisenä (euroja), noin tuplamäärä arvioimaani rahankulutukseen nähden ja sitten lisäksi luottokortti (osa hotelleista esimerkiksi vaatii kopion luottokortista sisäänkirjautumisen yhteydessä).


    • C-nior

      Ihanpa täsmätietoa Khao Lakista:

      Parit päivät ja yöt on nyt oltu.Vaihdoin eilen rahaa kylän kioskilta, kurssi oli 37.01 B/Euro. Mitään hintavertailuja en viitsinyt suorittaa, mutta kait noissa lukemissa lienevät muissakin pisteissä? Saatiin eilen pois juhlittua turistikauden avajaiset kylällä ja kaitpa jo ovat rekvisiitat saaneet kadulta purettua? Mielestäni poikkeuksellisen vähän on nyt turisteja paikan päällä, mistäköhän mahtaa johtua. Ollaan vissiin jo kanta-asiakkaan kirjoissa tässä majatalossa, saatiin 1-2 pykälää parempi majoitus, mikä tilattu oli. Justiinsa olin 0,5h jalkahieronnassa, maksoi 200B 10% tipit hierojalle. Olut altaalla maksaa noin 100B, elikkä rappeet pari Euroa. Vettäkin on sadellut, muttei haitaksi asti, epäilen että kaamosmasennuskin on pois menossa.

    • Terve_menoa

      Tuppukylähän se KL on mutta ei hätää, ihan normaali turistirysämeininki. Jos Phuketin tms. käynyt niin ihan kotoinen olo lienee räätälien huudellessa tevve tevveä käsi ojossa, kaikki toki pienemmässä mittakaavassa..

      • bisnes__män

        Ja jos/kun vähän turisteja niin ovat entistä innokkaammin kimpussa.


    • C-nior

      Näinpä on, kuten vastaaja Terve_menoa toteaa. Phuketit on tietysti koluttu ja senpä takia en sinne enää vapaaehtoisesti mene. Tämä "tuppukylä" oli ihan tietoinen valinta. Ihmeen hyvin ne mainitut "räätälit" härmäläiset tunnistaa. Vain kerran taisivat erehtyä ja sakemanniksi luulivat. Ei ne kyllä kimpussa mitenkään vaivaksi asti ainakaan vielä ole olleet. Khao Lakin ilmoja voi siikailla vaikka osoitteesta
      http://www.khaolaklanddiscovery.com/cam/Khao-Lak-Land-Discovery-Webcam.php

    • Pieni paikkahan se Khao lak on.
      Koko turistialue on tosiaan rakennettu turismille, joten siinä mielessä se on rysä jos mikä. Toisaalta khao lakin rannat on vapaita aurinkotuoleista, ja aktiviteeteistä, mitkä on tyypillisiä monille perinteisille turistirysille. Toki white sand:lla on niitä tuoleja, mut siksi en itse sinne erityisesti haluakkaan.
      Mielestäni nämä thaimaan palstatkin kertoo ettei sama väki viihdy khao lakissa välttämättä kuin jossain muussa kohteessa. Hyvä vain kun on mistä valita mieleisensä.

      Mielestäni myös khao lak vaatii matkaajalta hieman enemmän. Esim. parhaat menopaikat eivät löydy turistialueelta, eikä niitä myöskään mainosteta turisteille. Hyvä niin koska siten hinnat pysyy kohtuullisina, ja meno kohdallaan. Toki menoon vaikuttaa myös keikkatyöläisten määrä heidän mahdollisuus vapaa-aikaan, ja toisaalta heidän taloudellinen tilanne.

      Ennenkaikkea minusta on hienoa kävellä autiolla hiekkarannalla yksinäni, mitä aika harvassa rysässä voi tehdä. Minulle vähemmän on enemmän.
      Kuitenkin kaikille hienoja matkoja minne menettekin. Mulle valikoitui seuraavaksi matkakohteeksi Khao lak aikamonennen kerran peräkkäin :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9343
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2760
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      154
      2513
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1356
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe