Maistraatti & lahjat

JM.

Mitä mielipiteitä lahjojen suhteen, jos pari käy vain maistraatissa pikaisesti, eikä järjestä mitään pippaloita sen jälkeen? Muistatteko, jos, miten? Entä jos pippalot järjestetään myöhemmin "aikojen päästä"?

6

4282

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • = )

ei ole mitään syytä muistaa jos ei ole mitään juhlia tai edes kahvitilaisuutta mihin olisin kutsuttu.
      myöskään aikajen päästä järkättävät juhlat ei innosta edes saapumaan paikalle.

juhlat juhlitaan heti tai ei ollenkaan.

tässä asiassa tietty vaikuttaa jos on kyseessä esim. oma sisar.
      silloin voisin jotenkin pienesti muistaa.

• Tane_k

Eiköhän aikuinen ihminen osaa itsekin päättää, haluaako antaa jollekin lahja vain ei. Jos haluat antaa lahjan, anna. Jos et halua, älä anna. Ei siitä tarvitse kansanäänestystä järjestää.

• Iitu

Yks pariskunta meni naimisiin maistraatissa ja ei kertonut etukäteen kellekkään eikä kutsunut ketään paikalle. Ilmoittivat jälkikäteen menneensä naimisiin. Osittain johtui siitä, että eivät halunneet kuluttaa rahaa häihin (säästivät häämatkaan), osittain siitä että muutenkin pitivät vaatimattomammasta meiningistä. Vaatteet oli melko tavalliset, hääyön viettivät kotona jne.

He pitivät kuitenkin pienen kahvittelutilaisuuden n. pari viikkoa sen jälkeen. Heillä oli lahjatoive-lista. No mun puolesta oli ok antaa lahja, mutta mun mies ei oikein ollut innokas antamaan lahjaa, kun olivat menneet sillain salaa naimisiin.

Itse olisin ehkä antanut lahjan vaikka he eivät olisi järjestäneet kahvitilaisuuttakaan. Mutta olisin antanut vaan jonkun pienen lahjan.

Olisi ainakin hassua, että hääpari odottaisi lahjoja ja tekisi listan, jos eivät pidä ollenkaan mitään kahvi tms. tilaisuutta...

• Meri

Me menimme pinesti naimisiin maistraatissa, vanhemmat todistajina, ja muille ilmoitimme jälkikäteen. Vanhemmilta saimme häälahjat, muilta emme odottaneet kyllä mitään. Nyt kuitenkin on ilmennyt, että aika monet lähisukulaiset ja omat työkaverini ovat halunneet meitä pienesti muistaa, ja kiitos heille siitä.

Eli siis minusta tällaisissa tapauksissa se on aivan täysin jokaisen omalla tunnolla haluaako muistaa vai ei.

• Lahjamurmeli

Itse muistaisin läheisiä ystäviä joka tapauksessa, samalla summalla kuin veisin häihin. Halvemmaksihan tuo tulee joka tapauksessa, kuin häävaatteiden hankinta ja hotelliyöpymiset, hih!

• Pienisuuri

Eihän sitä lahjaa anneta vastalahjaksi hääjuhlien järjestämisestä, vaan juhlistaakseen parin päätöstä mennä naimisiin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1710
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1350
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1298
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      850
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      72