Rippikoulukokemuksenne

4097

EI:
-protukokemuksia
-narinaa et kristinusko on paskaa
-romaaneja aiheesta "uskonto on paskaa, mullon todisteet"
-tai kyselyitä, miks menit riparille ku se on sitä ja tätä ja tuota
Kiitos kiitos


Oma riparini ei ollut kiva, koska minua syrjittiin siellä ihan avoimesti. Isoset oli kuitenkin kivoja ja ripari avaa mulle uusia ovia, oon nyt seurakunnan kerhonohjaaja :)
Kuis teillä meni?

16

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PaskastihaSe

      Ei sattunu mikään maailman paras porukka sinne... musta jauhettiin paskaa aukinaisen oven toisella puolen ja ne ties et mä kuulin. Mä vihasin liiottelematta joka helvetin sekunttia siellä. Ne ihanat hartaudet ja raamattupiirit kruunas kaiken. Suihkussa käymiseen ja hampaitten pesuun yms ei ollu tarpeeks aikaa. Ainaki sain rahaa sukulaisilta, emmä ois muuten sitä käynykkään. Mulle ei jääny yhtään hyvää muistoa riparilta :)

    • Darth-Vader

      Oli tulista porkkanakeittoa, ja minä onnistuin pudottamaan leipäni sinne. Sitten se keitto oli vielä liian kuumaa ja oli kieli hellänä loppupäivän. Ja kerran oli lounaaseen tungettu aamiaiselta yli jääneet pekonit.

      Jos nyt ei mietitä ruokaa (tuli nälkä), niin aika hyvin meni. Leikit ja sketsit olivat hauskoja, kuolemantuomion rata oli pelottava ja oppitunnit - taisin nukkua puolet niistä. Toiset nuoret olivat kohtalaisen mukavia vaikka en oikein tullut juttuun kenenkään kanssa.

      Jalkapallon MM-kisojen takia nukkumaanmenoajoista joustettiin aina pari tuntia, joten aamulla joutui aina heräämään siihen kun isoset soittivat musiikkia täysillä (karmea musiikki, karmea herätys).

      Niin, ja yksi pahimmista oli nuorisotyöntekijän yksityiskuulustelu. Ei olisi pitänyt lörpötellä siinä ennakkotietolomakkeessa liikoja.

    • okniin

      paskahan on paskaa todistelematta

    • vissiin-ateisti

      Mun ripari oli ihan mukava. Huoneporukka oli hyvä, sain sieltä muutaman pysyvän kaverin. Isosetkin oli mukavia, tosin niitä en enää jälkeenpäin nähnyt, koska ei kiinnostanut lähteä nuorteniltoihin tms. Oppitunnit oli kaikin puolin tylsiä ja vapaa-aikaa oli ihan liian vähän. Yhtenä päivänä meiltä vietiin pitkä vapaa kokonaan, koska jätkät oli pelleilyt ja täten päästiin 5km kävelylenkille 25 helteessä, olin täynnä hyttysenpyremia ja minua puri viisi vitun kertaa muurahainen. Sit kans joku keksi, että pitkät vapaat on hyvä viettää yhdessä jalkapalloa yms. muuta paskaa pelaten, ja se lähinnä vitutti, koska kaikki muut vapaat oli yleensä 5-15min. Ruoka oli kyllä hyvää ja hetken jopa tuntui siltä, että saattaisin uskoa jumalaan. Illuusio se tosin vaan oli, joka johtui siitä ryhmässä olosta. Sain kuitenkin päälle 800€ rahaa, että sen puolesta kävisin uudestaan. Mihinkään toimintaan en tosiaan riparin jälkeen enää osallistunut, tuntui niin tekopyhältä paskalta, kun rahan takia sinne vaan menin.

    • AlexDeLarge

      Khait se oli ihan ok. Mul oli yks juttu meineillään erään tytön kanssa, et valitettavan suuri osa ajasta meni sille viestitellessä. Ujona jäbänä en ihan hirveen moniin mitenkää läheisesti tutustunu, varsinkaa kun samalla leirillä(sekä huoneessa) oli yks iha ennestääki tuttu kaveri ja näinollen ei ollu `pakko` tutustua kehenkää jottei tarvitsis olla yksinää. Kuitenki, muutaman kanssa oli iha hauskaa ja raamattupiirit oli hauskoja. Porukka kaikenkaikkiaa siis aika mukavaa.

      Myönnettäköön, että esmerkiks Jeesus-leffat ja ne oppitunnit oli ihan vitun tylsiä, herätys oli liian aikasin, eikä niit leikkejä ihan joka kerta ois jaksanu.

      TL;DR Ihan hauska loppujenlopuks, vähän enemmän oisin voinu tutustua muihi.

    • yksihminen

      Ei tarvii ku kahtoo mitä Pariisissa tapahtu niin tajuaa mitä ne aivopesu opin saa aikaan uskiksissa. Jos minut joskus vihitään niin ei kirkossa eikä pappi niin saan muijan joka ajattelee yhtä järjevästi.

      • 4097

        Koraanissa käsketään kaikki vääräuskoiset tappaa, uudessa testamentissa rakastaa lähimmäistään. Siinä on melkoinen ero.

        Ite haen varmaa kristilliseen lukioon (ihanan huohkeaa)


      • Asdfghjkö
        4097 kirjoitti:

        Koraanissa käsketään kaikki vääräuskoiset tappaa, uudessa testamentissa rakastaa lähimmäistään. Siinä on melkoinen ero.

        Ite haen varmaa kristilliseen lukioon (ihanan huohkeaa)

        Mites nämä ristiretket...


      • jhgfdsakmun
        4097 kirjoitti:

        Koraanissa käsketään kaikki vääräuskoiset tappaa, uudessa testamentissa rakastaa lähimmäistään. Siinä on melkoinen ero.

        Ite haen varmaa kristilliseen lukioon (ihanan huohkeaa)

        "4097 16.11.2015 16:54
        Koraanissa käsketään kaikki vääräuskoiset tappaa, uudessa testamentissa rakastaa lähimmäistään. Siinä on melkoinen ero.
        Ite haen varmaa kristilliseen lukioon (ihanan huohkeaa)"

        Ellet itse ole vielä ehtinyt tätä rikollisuutta rahoittamaan niin ainakin vanhempasi ovat tavalla tai toisella olleet mukana rikollisuuden tukemisessa.
        kristittyjen lähetystyö saatanallisuus puree:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        Noitavainot nykyaikana
        Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[14] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[15] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia." Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[18]

        http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/

        Monet kristityt odottaa JEESUKSEN uudelleen saapumista, uskossa, että tappamalla Hänen uudelleen saadaan taaaaZ kaikki rikokset anteeksi.
        Ei Jeesusta seuranneet Jeesusta ristille asettaneet vaan kristityt joiden oppi elää edelleen ja nyt ei pilkata kuninkaaksi vaan Jeesusta elukkana teurastamisen opein.
        Jeesuksen evankeliumi Johanneksen mukaan;
        1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
        "TEU.
        2.4.2012 09:30
        2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
        JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
        HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."

        http://www.heikniemi.fi/rikoslaki/rl17.html
        "10 § (24.7.1998/563) Uskonrauhan rikkominen. Joka
        julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa (267/1922) tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä, tai meluamalla, uhkaavalla käyttäytymisellään tai muuten häiritsee jumalanpalvelusta, kirkollista toimitusta, muuta sellaista uskonnonharjoitusta taikka hautaustilaisuutta, on tuomittava uskonrauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi."

        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        7:19 "Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"

        Opetetaanko todellakin suomessa luterilaisuuden opeissa, että JEESUS OLIS PEDOFIILEILLE ANTANUT RIKOKSET ANTEEKSI???
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944923
        "teuta
        21.6.2011 18:31
        KIITOS VAAN TARJOUKSESTA , MUTTA SULTAHAN JO LOPPUI
        KOKONAAN TUO PAHNA TUSKA ., KUN TULI KESÄ JA KÄRPÄSET,
        AIVAN OIKEIN OLET KOPIONUT JP :N ASIAN .Mat. 5:43-48
        SE ON JOKAINEN PEFOFIILI SAA SYNTINSÄ ANTEEKSI , JOS
        HÄN KATUU TEKOAAN JA TAHTOO TEHDÄ PARANNUKSEN .
        JA ANOO ANTEEKSI /TEKEE RIPIN.

        VIERAILEEKO KRISTITYT USEINKIN TAPETTUJEN VAINAJIA RAISKAAMASSA RUUMISHUONEELLA?
        "teuta: Uskosa 11.4.2011 12:15
        TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
        On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
        se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
        voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
        raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
        kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
        saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
        örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )"
        -- (vahvistus ylläolevaan... josta puuttui linkki; osoite:)
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10813480
        teuta.
        21.8.2012 14:29
        Satut tietämään että montakertaa olen ollut Ruumishuoneella törppö .
        olen sen kerran ilmoittanut enkä ollut yksin , näkemiin"

        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        EIKÖ TUOLLAINEN RITUAALI SAATANALLISUUS OLE SYNTIÄ?


      • jhgfdsakmun
        4097 kirjoitti:

        Koraanissa käsketään kaikki vääräuskoiset tappaa, uudessa testamentissa rakastaa lähimmäistään. Siinä on melkoinen ero.

        Ite haen varmaa kristilliseen lukioon (ihanan huohkeaa)

        "4097 16.11.2015 16:54
        Koraanissa käsketään kaikki vääräuskoiset tappaa, uudessa testamentissa rakastaa lähimmäistään. Siinä on melkoinen ero.
        Ite haen varmaa kristilliseen lukioon (ihanan huohkeaa)"

        Ellet itse ole vielä ehtinyt tätä rikollisuutta rahoittamaan niin ainakin vanhempasi ovat tavalla tai toisella olleet mukana rikollisuuden tukemisessa.
        kristittyjen lähetystyö saatanallisuus puree:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        Noitavainot nykyaikana
        Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[14] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[15] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia." Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[18]

        http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/

        Monet kristityt odottaa JEESUKSEN uudelleen saapumista, uskossa, että tappamalla Hänen uudelleen saadaan taaaaZ kaikki rikokset anteeksi.
        Ei Jeesusta seuranneet Jeesusta ristille asettaneet vaan kristityt joiden oppi elää edelleen ja nyt ei pilkata kuninkaaksi vaan Jeesusta elukkana teurastamisen opein.
        Jeesuksen evankeliumi Johanneksen mukaan;
        1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
        "TEU.
        2.4.2012 09:30
        2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
        JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
        HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."

        http://www.heikniemi.fi/rikoslaki/rl17.html
        "10 § (24.7.1998/563) Uskonrauhan rikkominen. Joka
        julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa (267/1922) tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä, tai meluamalla, uhkaavalla käyttäytymisellään tai muuten häiritsee jumalanpalvelusta, kirkollista toimitusta, muuta sellaista uskonnonharjoitusta taikka hautaustilaisuutta, on tuomittava uskonrauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi."

        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        7:19 "Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"

        Opetetaanko todellakin suomessa luterilaisuuden opeissa, että JEESUS OLIS PEDOFIILEILLE ANTANUT RIKOKSET ANTEEKSI???
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944923
        "teuta
        21.6.2011 18:31
        KIITOS VAAN TARJOUKSESTA , MUTTA SULTAHAN JO LOPPUI
        KOKONAAN TUO PAHNA TUSKA ., KUN TULI KESÄ JA KÄRPÄSET,
        AIVAN OIKEIN OLET KOPIONUT JP :N ASIAN .Mat. 5:43-48
        SE ON JOKAINEN PEFOFIILI SAA SYNTINSÄ ANTEEKSI , JOS
        HÄN KATUU TEKOAAN JA TAHTOO TEHDÄ PARANNUKSEN .
        JA ANOO ANTEEKSI /TEKEE RIPIN.

        VIERAILEEKO KRISTITYT USEINKIN TAPETTUJEN VAINAJIA RAISKAAMASSA RUUMISHUONEELLA?
        "teuta: Uskosa 11.4.2011 12:15
        TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
        On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
        se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
        voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
        raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
        kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
        saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
        örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )"
        -- (vahvistus ylläolevaan... josta puuttui linkki; osoite:)
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10813480
        teuta.
        21.8.2012 14:29
        Satut tietämään että montakertaa olen ollut Ruumishuoneella törppö .
        olen sen kerran ilmoittanut enkä ollut yksin , näkemiin"

        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        EIKÖ TUOLLAINEN RITUAALI SAATANALLISUUS OLE SYNTIÄ?


    • ptimmaq2

      Aivan mahtava, ryhdyin isoseksi :)

    • OUJEE.OUJEE

      Minä en voi mainita mitään muuta kuin, ripari oli yhtä paskaa. Järjetöntä kusetusta.
      Oli järkyttävää katsoa kun vierustoveri valaistui. Ihmettelen vain miksi ripari sallitaan?

      Pitäisikö ripariin olla 18v ikäraja

      • Näinsesaleemenee

        Veikkaan, että siinä ajatellaan 15-vuotiaan olevan jo kyllin vanha päättään omista uskon asioista, kun 15-vuotiaana katsotaan olevan jo rikosoikeudellisesti vastuussa. Todellisuudessa sillon ollaan vielä ihan pentuja, eikä ymmärretä omien tekojen seurauksia, eikä paljoa mitään muutakaan.


      • Riitta-37

        15 vuotiaat ovat vielä herkkäuskoisia lapsia. Minä olisin valmis kieltämään riparit vaikka heti.


    • Kikkeliskokkelis00000

      Allahu akbar

    • isonen

      Mun ripari oli yksi elämän parhaita viikkoja. En sano, että olisi muuttanut mun käsitystä Jumalasta, mutta todella nautin joka hetkestä riparilla. Meiän seurakunnassa ketään ei aivopestä, ketään ei pakoteta uskomaan. Mä en ota enkä koskaan tule ottamaan sanasta sanaan sitä mitä raamatussa lukee, ja hei sehän on riparin tarkoituskin; niin sanotusti potkaista se valkopartainen joulupukki pilven päältä.
      Meillä oli riparilla mahtavia ihmisiä ja sain paljon uusia kavereita; jäin isoskoulutukseen ja oon todella onnellinen että lähdin riparille ilman mitään ennakkoluuloja. Mä en sano, että ristiretket on hyvä asia eikä kukaan käskenyt ristiretkiä tekemään, ainakaan yläkerrasta. Ne ihmiset siellä itse päättivät, että lähdetään tappamaan muita. Eipä mulla muuta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      109
      7883
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2185
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1609
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe