Lähestymiskielto ja käräjäoikeus, kokemuksia??

Uhattu

Mua on uhkailtu, uhkailija on sellanen pahemman luokan sekopää, jolla on väkivalta-ja huumetaustaa. Poliisit kehoitti hakemaan lähestymiskieltoa ja sanoivat että käräjäoikeus käsittelee sen kiireellisenä. Haetaan lähestymiskieltoo ens viikolla, kuinka nopeeta tulee käräjille kutsu? Kuitenkin pitäs mennä samaan aikaan uhkailijan kanssa käräjille? :eek: Muutenki stressaava paikka ni sit pitäs vielä miettiä että joutuuko sitä näkemään siellä. Tosin yhessä aiemmassa jutussa ne teki sillein ettei mun tarvinnut nähdä edes vilaukselta sitä joka oli häiriköinyt ja uhkaillut.
Jos kotivakuutuksessa on myös oikeusturvajuttu ja sen kautta saa asianajajan, ni onks siinä joku juttu että saako sen monta kertaa? Aiemmassa jutussa sain yksityisen asianajajan ja sen avulla se oli paljon helpompi se käräjillä oleminen. Jossain lukee että jos yksinasuvan tulot on alle 600e, ni on oikeutettu asianajajaan tmv.

Onko muilla kokemusta lähestymiskiellosta? Totteliko vastapuoli sitä vai tuliko uhkailemaan? Kuinka nopeasti poliisit saapuu paikalle jos esim uhkailija lähtee seuraamaan tmv? :eek: :eek: Ja mitä seurauksia sille tulee? Sakkoja? Ei semmosta ********** kiinnosta varmaan joku sakkolappu, jos ei muuta seurausta tule. Tosin netissä lukee että sakkoa tai vankeutta, mut tää p*skiainen on päässyt joka ikisestä jutusta kuin koira veräjästä, joten tulisko sille mitään lähestymiskiellon rikkomisestakaan, narsisti kun osaa sen puhumisen jalon taidon!!!

6

1067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkup

      Eikö kellään oo kokemusksia asiasta? :o

      • SoriVaanKultu

        Kellään ei oo kokemusta vastaamisesta.


      • eijaksajaksaa

        On kokemuksia paljonkin, mutta en jaksa vastata pitkästi.


    • PETRIKUUSISTO

      KYLLÄHÄN SEN MINUA VASTAAN SAATTE EN VAIN YMMÄRRÄ TÄTÄ KIEROA KONEEN KAAPPAAMISTANI ASIOISSA OLISI PÄÄSTY ETEEN PÄIN JOS VAIN OLISIN SAANUT JUTELLA TIMON KANSSA SUORAAN KAHDEN KEKESKEN MUUTA EN ENÄÄ OSAA SANOA MUTTA REILUSTI PROVOSOINTIA KÄYTITTE TODELLA PITKÄN AIKAA KYLLÄ SIINÄ KUKA TAHANSA OLISI HERMOSTUNUT,MUTTA SITÄ KOKO AJAN HAITTE JA NYT SAITTE TOIVOTTAVASTI PROVOSOINTI ON KRISIN TARKOITUS KOSKA MUUTEN SITÄ EN YMMÄRRÄ ENÄÄ

    • Hyppääpiiloon

      Hain ex-miestä vastaan lähestymiskieltoa, sain maksaa hänenkin asianajan palkkiot eikä lähestymiskieltoa määrätty. Sanoin rehellisesti, että pahoinpitely oli päättynyt avioeroon. Uhkailusta minulla oli vain tekstiviestit, jotka eivät kelvanneet todisteeksi. Se että avioeron jälkeen samana päivänä hän on soitanut yli 30 kertaa ei myöskään ollut lähestymiskiellon peruste. Eikä seurailu, varsinkin kun hänellä oli hyvä syy haluata puhua erosta. Sitten tätä hakemustani käytettiin minua vastaan. Koska hain lähestymiskieltoa, minä en todennäköisesti antaisi isän tavata lapsiaan. Lisäksi kerroin oikeudessa miehen pahoinpidelleen alle kouluikäistä lasta, mutta kun pahoinpitelyn käsittely oli hidasta, hän sai tuomion vasta, kun lapset oli määrätty hänen yksinhuoltoon!!! Sitten alkoi helvetti. Ex teki minusta yli 50 rikosilmoitusta ja käytti niitä perusteena hakea minulle lähestymiskiellon. Ensimmäinen lähestymiskielto minulle määrättiin niin, että haastemies ei ollut löytänyt minua osoiteesta, josta olin muuttanut ex- miehen kanssa pois muutamia vuosia aiemmin. Ex- oli "vahingossa" sanonut väärän osoitteen ja väitti, että olen vaihtanut puhelinnumeroni, sitä en ole vieläkään vaihtanut, mutta osaa nauhoittaa epämiellyttävät puhelut. No sitten päätös kyllä tavoitti minut ja rikoin lähestymiskieltoa omassa omistusasunnossani joka huoneessa. Poliisin tulkinta oli, että en voi asua kotonani, ennen kuin saan muutoksen. Ex:llä oli kiireitä ja sen saaminen kesti. Ex-vuokrasi asunnon 300m päästä minun asuntoani ja lähestymiskieto muutettiin 250 metriin ja seurailu kieltoon. Ex ilmestyi joka paikkaan missä olin ja hänen autoaan rikottiin minun työpaikkojen edessä jne. Sitten aloin saamaan tuntemattomista numeroista soittoja "poliisilta" joka kysyi missä olen. Kun kerroin olevani jossain ex joko tuli sinne tai teki minusta siitä lähetä rikosilmoituksen esim. auton vahingoittamisesta tai minä 55 kg painava nainen olin lyönyt hänen 100kg ruhoaan. Ikävää oli se, että opin valehtelemaan. Norjassa kerroin olevani Helsingissä Valtterin kirpputorilla ja niin ex teki rikosilmoituksen minun pahoinpidelleen häntä siellä, sen jälkeen sain poliisilta vähän inhimillisempää kohtelua. Kaikki kaverini alkoivat karttamaan minua, koska he eivät halunneet alibikseni ja poliisikuullusteluihin smissä olimme esim 3kk sitten tiettynä aikana ja olin aivan hermona ja huolissani lapsista.
      Paras tekoni oli hakea ensin turvakieltoa ja odottaa, että se alkaa vaikuttaa. Sitten muuttaa yhteen osoitteeseen ja sitten toiseen ja lopulta muutaman varaston kautta kierrättää kamat asuntoon, jossa en asu. Autojen seurailun vuoksi muutto piti tehdä erittäin monimutkaisesti ja kalliisti monella autolla ja hylät puolet huonekaluista. Maistraatti vuotaa osoitteita poliisille ja poliisi tulostaa niitä rikoisilmoitusten kulmiin. Älä siis ilmoita osoitettasi maistraattiin, työnantajllesi asut työpaikalla, pankille asut pankin konttorissa jne. kutsut luoksesi vain ehdottoman luotettavia ihmisiä ja muita tapaat kaupungilla mielellään siellä entisessä kaupungissa. terveyspalvelusi voi siitää mihin vain Suomessa ja paikan voi vaihtaa kerran vuodessa. Turvallisinta on käyttää yksityislääkäreitä. Kirjasto yms. kortit voi jättää vanhalle osoitteelle ja uusia kaiken netissä siksi uuden paikkakunnan kortit kannattaa hankkia etukäteen. KELA tietää jo että sairauspäivärahaa on pakko maksaa, vaikka ei ole osoitetta ja työkkäriin voi ilmoittaa osoitteen sille sukulaiselle, joka asuu mahdottomien kulkuyhteyksien päässä. Työkkäri vaatii osoitteen, siitäkin on juttu meneillään, että voisiko työkkärikin osata soittaa tai laittaa sähköpostin, joka tulee kännykkään. Parasta on kuitenkin jos pystyy käymään töissä ja maksaa veroja hieman liikaa eikä vaadi matkakorvauksia, niin verottaja pitää piilossa. Narsiti ei lopeta vainoamista. Ex oli taas nostanut yhden jutun oikeuteen ja sain olla pelkääjän kopissa ja pystyin siellä kerrankin olemaan rauhallisena ja turvassa, kun hän puhui soopaa. Hän hävisi rökäle häviön, mutta oikeuden jälkeen hän luetteli puhelimeensa auton rekisterinumeroa, jolla olin saapunut. Hänen AA oli aamulla odottamassa ja katsomassa millä tulin. Auto kannattaa lainata päiväksi, joltakin jota ei muuten tapaa. Vaino siis jatkuu edelleen. Mutta koska mitään ei tapahdu lähestymiskieltoa ei saa, koska vain sinua vaino häiritsee. Vain tyhmä narsisti huuta jotain mitä saat äänitettyä ja sanalliset uhkaukset ei riitä lähestymiskiellon perusteeksi.

      • jajak

        kuulostaa tosi pahalta :( olen tosi pahoillaan sun puolesta. Jollain asteella ymmärrän tän fiiliksen ..
        Itellä ei o ollut niin paha tilanne, vaikka pelkoa, vainoamista ja uhkailua sain kokea mun exäni kohdalla.
        Itse sain kyl heti lähestymiskiellon, vaikka exästä tuli maailman "kiltin" siin kohtaan kun sai kutsun käräjille.
        Mut sen jälkeen kaikki ne yhteydenpidot ja se henkinen väkivalta.
        Näin jälkeenpäin mietin miten silloin selvisin kaikesta siitä paskasta.
        Romahdin ihan täysin vasta sen jälkeen kun exäni jätti mut rauhaan ja sain oman elämäni takaisin.
        Nyt päivä kerralla psyykkarin avulla yritän saada elämän taas pala palalta kuntoon .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe