Käynti terveyskeskuksenlääkärin vastaanotolla ja

koetulokset

Otettiin muutamia kokeita ja kaikki muut tulokset olivat hyviä mutta kolesteroli-arvot 7.5 ja lääkäri suositteli lääkityksen aloittamista.

Vähän mietityttää kun olen lukenut noista sivuvaikutuksista.

N53

10

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • roletaari

Entä HDL ja Trigly tasot? HDL yli 2:n ja trigly alle 1:n niin kannattaa harkita ennen aloitusta!

• koetulokset

Kolesterolikokeen Tulokset:

fP-kol. 8.9

fP-kol-hdl 1.92

fP-ldl 6.28

fP-trigly. 2.31

• njan

Aika hurjat on luvut:)
        Niin oli minullakin kolme vuotta sitten,nyt ihan "rajojen puitteissa"
        Lääkitys ei aiheuttanut mitään sivuvaikutuksia.

Näillä suosituksilla lääkärit toimivat:

Kokonaiskolesteroli (fP-Kol) alle 5,0
        LDL-kolesteroli (”huono”) (fP-Kol-LDL) alle 3,0
        HDL-kolesteroli (”hyvä”) (fP-Kol-HDL) naisilla yli 1,2 miehillä yli 1,0
        Triglyseridit (fP-Trigly) alle 1,7

• roletaari
        koetulokset kirjoitti:

Kolesterolikokeen Tulokset:

fP-kol. 8.9

fP-kol-hdl 1.92

fP-ldl 6.28

fP-trigly. 2.31

Oletkohan tosissasi? Varsinkin LDL ja Trigly herättävät huomiota. Käsittääkseni edes kohtalainen HDL ei kompensoi noita keljuja.
        Omat lukemani 18.11.2014.
        fS 4,9
        HDL 1,76
        fS-Kol-LDL 2,7
        Trigly 0,83
        Seuraan vuosittain. Kokonaiskolestroli on aina alle 5:n.
        HDL hieman tavanomaista alhaisempi ja Trigly hieman korkeampi.
        Tulen toimeen mutta useamman viikon liikkumattomuus muuttaa lukemia.

• hytinäx1

Aloita lääkitys heti. Vai haluatko mielummin maata kaksi metriä mullan alla?

• KotonaKehuttu

Punariisiä, mutta varmista lääkäriltäsi. Mulle sanoi OK, on kuulemma hieman hitaampi vaikutusaika kun lääkkeellä.

• Lääkkeetön

Liikuntaa lisää, painon pudotus (jos ylipainoinen), ruokavalio tarkkailuun (esim. maksa ja äyriäiset nostavat arvoja), kolesterolia alentava margariini käyttöön.
      En suostunut kolesterolilääkitystä ottamaan, vaikka kahdella kerralla labra-arvot olisi lääkärini mukaan vaatineet lääkityksen aloittamista. Lääkäri suuttui ja uhkasi lopettaa minun hoitoni, jos en ota lääkettä. En ottanut ja lekuri antoi periksi. Neuvoi ravitsemusneuvolan ja jäi odottamaan painon pudotustani ja liikunnan lisäämistäni.
      Minulla nuorempana oli aina hyvät lukemat, ja muutenkin olen saanut tietoa, että varsinkin naisilla ihan turhaa lääkitä. Ruokavaliossani oli ollut maksalaatikkoa, ah puolukan kera niin hyvää. Sen jätin pois ja liikuntaa lisäsin ja painoa pudotin muutaman kilon.
      Seuraavien labrakokeiden jälkeen lääkärini soitti tuloksia, ja kysyi epäilevänä, että olenko liikuntaa lisännyt, paino pudonnut. Harva viitsii tehdä itse mitään, ottavat vain reseptin ja tabletteja napsivat, kun se on helpompaa, ei tarvitse itseään nostaa sohvalta.
      Sitten kun lääkäri katsoi labra-arvojani, niin hämmästyi, että oli kolesteroli ihan hyvä. Kovin minua kiitteli reippaaksi. Mitattiin vielä vuoden päästä uudestaan kolesteroli ja edelleen oli hyvät arvot. Nykyään ei enää kolesterolin mittaus ole ollenkaan mukana labratesteissäni, joissa 2-tyypin diabetesta seurataan, joka sekin pysyy poissa samoin omaa viitsimistä vaativin konstein: liikuntaa ja paino kurissa ja kalaa ja vihanneksia, marjoja, hedelmiä ja muuta terveellistä sisältävä ruokavalio,

• roletaari

Samat lääkkeet = ei lääkkeitä. Viimeisinä työvuosinani oli kokonaiskolestrolini yli 8:n mutta HDL myös yli 2:n.
        Ei liikuntaa ja pääasiallinen ravinto työpaikoille eineskeittiöistä työpaikoille tuodut ravaiset, mauttomat mössöt.

Itse perusraaka-aineista valmistettu, terveellinen sapuska ja 10h/viikko intensiivistä liikuntaa 5 - 6:ssa erässä 110 - 140 syketasolla niin asia muuttui puolessa vuodessa.
        Ps. Paino pysyi mutta vyötärö oheni.

• Terveysmaksaavaivan

"Lääkkeetön" ja "roletaari" ! Nostan teille olematonta hattuani korkealle Esimerkillistä toimintaa, sovitte esikuviksi ikäryhmälle.

• pullaton

Tai vaihda ruokavalio. Ei voita, vähän öljyä, ei sokeria, kokojyväviljaa, paljon juureksia ja hedelmiä. Vesi vanhin voitehista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1763
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1189
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1178
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1048
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      63
      838
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      821
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      764
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      132
      698
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      690
    Aihe