Tänään 15.11.2015 klo 15.30 pihallani edessäni vilahti mustavalkoinen pieni lintu voisi olla kirjosieppo uros koska silmissäni vilahti mustaa ja valkoista.
Onko mahdollista tähän aikaan nädä kirjosieppo ?!
Meillä on esiintynyt yleisesti kesäisin molempia sippolajeja piha-alueella normaalisti.
Voisiko olla Kirjosieppo uros !?
4
359
Vastaukset 4
- Lintutäti
Hei! Luulisin, että suuremmalla todennäköisyydellä näkemäsi lintu olisi ollut hömötiainen tai muu talvehtiva mustavalkoinen pikkulintu. Kirjosieppojen olisi pitänyt muuttaa jo hyvän aikaa sitten, elo-syyskuussa.
- pihabongarimummo
Tiedän sen mutta löysin jutun ( netistä) että Helsingissä muutamia vuosia sitten tammikuuss oli nähty kirjosieppo ja sen tähdennkyselin.
Se näkemäni lintu tirskahti muutaman kirkaan terävän äänen. En osannut tunnistaa ääntä. Ylitän tänään hakea kirjosiepon ääninäyteitä vielä. - pihabongarimummo
Tässä Kirjosiepon ääntä:
http://www.luontoportti.com/suomi/fi/linnut/kirjosieppo
kuulosti samankorkuiselta ääneltä kuin kuulin..
Minulla on aika tarkka sävelkorva (omasta mielestäni vain).
- jjjjjjjjjt
......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 591180
Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle
Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust571108Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?
Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍1141032Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi
Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,7950- 96930
Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?
Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.5765Sinulle jota kaipaan!
Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista27721Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?
Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it192666- 71649
- 73627