Corollan ajovalojen perus-säätö vm -04

NigAri

Kyseessä farkku Corolla keväällä hankittu 2004.

Kuinkahan konepellin alta säädetään ajovaloja korkeammalle, nehän on kaikissa uusissa liian matalalle säädetty.

Pienetkin vinkit asiasta on tervetulleita.

4

7694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SF100

      Korjauskäsikirjan (USA) mukaan polttimoiden välissä hieman niiden alapuolella on ruuvi josta kierretään myötäpäivään (=säätö ylöspäin).

      • NigAri.

        Löytyi ruuvi 8 mm kannalla.
        Vasemalla piti akun rauta löysätä ja laittaa 8 mm kiinto/lenkki avaimeen kumiletku jatkoksi kiintoavainpäähän.

        Kävin huollossakin klo 16.20, paikalla olijat "eivät tienneet" että voi säätää muutakuin sähköisesti ?


      • make__
        NigAri. kirjoitti:

        Löytyi ruuvi 8 mm kannalla.
        Vasemalla piti akun rauta löysätä ja laittaa 8 mm kiinto/lenkki avaimeen kumiletku jatkoksi kiintoavainpäähän.

        Kävin huollossakin klo 16.20, paikalla olijat "eivät tienneet" että voi säätää muutakuin sähköisesti ?

        Valojen korkeus säätö onnistuu tuolla 8 millin avaimella säätämällä.Akkua ei tarvii löysätä jos on näppärät sormet,mut ei oo iso homma löysätä akkukin ja työntää ilmanputsarin koteloon kiinni.Pyörität sitä valkeeta ruuvia,niin saat säädettyä.Toinen niistä on moottorin päässä==>ET pyöritä sitä
        ja toinen on polttimon luona ==> pyörität sitä. Oikeella on helpompi operaatio toi.Mulla oli ja on ainakin oikein säädetty valot,mut totuushan on,jotta uus koppasissa Corollissa on surkeet lyhyet valot.Ite kävin takuuseen tarkistuttamassa valot heti uutuukseltaan,mut ei.Säädin ite ylemmäs noita,jotta vois ajella pimeellä.Sisältä sähkö säädöllä sitten alaspäin,jos on populaa,tai painoo perällä.Milloin se häirihtee,sen huomaat vastaantulijoista..he kyllä huomauttaa kärkkäästi,jos liikaa valoa tulee silmiin.
        Uudessa Corolla versossa (Stanleyn umpiot) on aika hyvät valot,mut toiveena ois joskus saaha xenonit noihin..Taitaa tulla ostettua Mazda 6:nen ihan just valojen takia.Kun oovat niin tasaväkisiä muutoin.En kaiva verta neneästä..en mie corollaa ja Mazda kuutosta vertaa :) Mut oon vakvasti harkinnut auton vaihtoa.Avensis oli hienoinen pettymys mulle(oon jo 3 kertaa koeajanut) ja alan uskoa sen.Ei vaan miellytä mua.Esim.pääntilan takia.Noh,aika näyttää..Corolla Versokin on varsin makee pirssi :)


      • pkojo

        Moottorihan sitä korkeudensäätöä hallitsee ja laitimmainen ruuvi sivusuuntaa. Umpion reunan päälle on merkitty myös suunnat mihin pyörittää , eli jos niitten mukaan menee, niin säädin sisältä nollille ja sitten moottorin päästä koittaa säätää korkeutta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe