Minkälaisia kokemuksia Multidrive S vaihteistosta 1,33 moottorilla?
Suorituskyky ja kulutus kiinnostavat.
Tuttavan Avensis on toiminut moitteetta yli 250 000km.
Onko vaihteisto samanlainen tai vastaava?
Multidrive S
31
9783
Vastaukset
- Variss
Vaihteisto toimii mainiosti ja huomaamattomasti.
Ainoastaan kiihdytyksissä havittavissa kumilankamaisuutta, mutta mainio Vaihteisto kaikenkaikkiaan. Kulutus on aisoissa. Moottorina 1.33- hengetöntäKyytiä
kuminauhamaisuutta, eli puhdittomuutta.
- 133japuol
Variaaattori tekniikalla, tuttu mopoautoista ei lähde lapasesta!
- se-toimii
Hyvin toimii, 50-60kmh vauhdissa kierroksia 1100-1200/rpm ja 100kmh 1850-1950rpm.
Bensaa säästyy.- höpö_höpö
Tuollaiset kierrokset 1,33-koneella multidrive-S vaihteistolla toteutuu vain tasamaalla kovalla myötätuulella tai alamäessä! Tuo moottori-vaihteistoyhdistelmän kierrokset ovat hyvin kuormitusriippuvaisia. Jos ajaa mäkistä maantietä, kierrokset seilaa 1500 ja 5500 välillä 8-kympin vauhdillakin.
Multidrive-S on parhaimmillaan kaupunkiajossa johon se on suunniteltukin. Satunnainen kuljettaja kokee autossa olevan jotain pahasti vialla maantieajossa. - Multidrive-S
80kmh ja 5500rpm voi toteutua ainoastaan jos vetää 2000kg asuntovaunua perässään. Eli tasaisella nopeudella ei meiltä sellaista alppitietä löydy jossa 80kmh vauhdissa 5500rpm saakka kierrokset nousisi.
Suosittelin kokeilemaan. Multidrive S on ehdoton hankinta tuon pieni tehoisen 1.33 koneen kanssa. Tällöin ei koneen pieni vääntökään haittaa menoa ja manuaalista tuttua kepittämisen tarvetta ei ole. - citymuuliMaksimi
Millä Toitsilla voi vetää 2tkg vaunua?
- 23423423
Hilux ja Lantikka ja tietystiTOjon Jenkki pickup Tundra jolla on vedetty myös avaruussukkulaa. https://www.youtube.com/watch?v=TLdA8tEpO0k
- kuminauhavingutin
23423423 kirjoitti:
Hilux ja Lantikka ja tietystiTOjon Jenkki pickup Tundra jolla on vedetty myös avaruussukkulaa. https://www.youtube.com/watch?v=TLdA8tEpO0k
Ja niissä on tietysti 1,33l moottori ja Multidrive S?
- Typeryyttä
citymuuliMaksimi kirjoitti:
Millä Toitsilla voi vetää 2tkg vaunua?
Et sitten ymmärtänyt mitä kirjoittaja tarkoitti,vai oletko muuten vaan tyhmä
- Anonyymi
citymuuliMaksimi kirjoitti:
Millä Toitsilla voi vetää 2tkg vaunua?
Landcruiserilla, rav4, hiace ja hiluxilla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Landcruiserilla, rav4, hiace ja hiluxilla
Vetäähän voi mutta liikkuuko?
- automatti
Pihassa sekä Yaris 1,33 Multidrive ja Avensis 1.8 Multidrive. Yaris näppärä kaupunkiajossa, maantiellä voisi olla tehoja lisää ja melua vähemmän. Avensis onkin sitten jo kiitettävä joka suhteessa, ihan verrattavissa V70:een, joka minulla oli ennen.
Yariksen kulutus vaihtelee 5-6.5 litran välillä, Avensiksella litra enemmän.
Multidrive mukava, koska portaaton. Kiihdytyksissä tehdään normaali kick-down, kuten kaikissa automaateissa ja kyllä auto liikkuu ihan riittävästi.
Multidriven luotettavuus lienee parhaimmasta päästä.- Luottamuksen.arvoinen
Multidriveautomaatti on paras omistamistani vaihteistoista. Todella varman tuntuinen ja jouhevakäytöksinen. Ei missään olosuhteissa mitään nykimistä ja pätkimistä niinkuin DSG laatikolla. Peruuttaminen ylämäkeen onnistuu hienosti, toisin kuin dsg:llä
- kaikissaOmaOngelmat
mitä sinä tiedät DSG:stä, lukenut trollien juttuja?
- dsg.kidutusta
Ei vaan ihan kokemuksesta, mitkä olivat yhtä rytkytystä ja nykimistä.
- pienenpieni.riski
kaikissaOmaOngelmat kirjoitti:
mitä sinä tiedät DSG:stä, lukenut trollien juttuja?
Omakohtaista kokemusta on aivan riittävästi kaikista kolmesta vaihteistotyypistä. Mukavin ja miellyttävin on CVT, toiseksi yltää perinteinen momentinmuunninlaatikko ja DSG on ominaisuuksiltaan huonoin, ainoastaan polttoaineen säästössä menee ohi perinteisen. Tarkka ylämäkiperuutus on kyllä yhtä tuskaa. Jouhevuus ei oikein sovi samaan lauseeseen DSG:n kanssa. Kaiken kruunaa kuitenkin vähän joka suunnalta tuleva ongelmien tulva,kun loota ei vaan toimi ja korjaaminen on kallista. Itselleni en omilla rahoillani moista härpäkettä menisi ostamaan.
- paljonHuoltoaNeSaa
Et voi tietää naapurin Aven ongelmista, sillä niistähän ei sovi puhua, vaan auto viedään vaivihkaa "huoltoon".
- sillai-se-menee
"""""""Tuollaiset kierrokset 1,33-koneella multidrive-S vaihteistolla toteutuu vain tasamaalla kovalla myötätuulella tai alamäessä! Tuo moottori-vaihteistoyhdistelmän kierrokset ovat hyvin kuormitusriippuvaisia. Jos ajaa mäkistä maantietä, kierrokset seilaa 1500 ja 5500 välillä 8-kympin vauhdillakin. """"""""
Tämä höpö_höpö ei ole koskaan ajanut multidrivea, eikä oikeastaan muutakaan automaatti autoa. Mäkisellä maantiellä kierrokset seilaa 80kmh tasavauhdilla moottorissa 900/rpm(alamäki) ja 2400/rpm(ylämäki), ja on jo aika jyrkkä mäki.- vääntö_helpottaa_elämää
"Mäkisellä maantiellä kierrokset seilaa 80kmh tasavauhdilla moottorissa 900/rpm(alamäki) ja 2400/rpm(ylämäki), ja on jo aika jyrkkä mäki."
Valehtelet! Yaris Multidrive S:n nopein välitys vaatii 80km/h vauhdissa kierroksia n. 1600r/min, joten alamäessäkin tuolla nopeudella on nuo kierrokset, koska mitään vapaakytkintä ei ole. Ylämäessä 80km/h nopeudella voi olla kierroksia maksimissaan 6000r/min, joka on suurin kierrosluku jos kuormitus niin vaatii. Ja vaatiihan se kun on riittävästi kuormaa. Esim. hieman ylinopeudella Puijon rinnettä ylös neljän aikuisen kuormalla kierrokset ovat tapissa melkein koko matkan. 80 nopeutta on vaikea edes saavuttaa tuolla kuormalla tuossa mäessä.
Mainittakoon, että 2000-luvun alussa ajoin tuon mäen TDI-Boralla ylös saakka suurimmalla vaihteella, jonka pystyi kytkemään heti 60km/h yläpuolella. - on.käyty
Puijon rinteessä olevalla tiellä on sellaisia mutkia, että kukaan ei aja sitä 80 lasissa. Dsg joutuisi lappamaan kaikki pienet vaihteet läpi moneen kertaan jos lähtee 4 henkilön kuormalla tuohon mäkeen.
- pohojalaasiako
on.käyty kirjoitti:
Puijon rinteessä olevalla tiellä on sellaisia mutkia, että kukaan ei aja sitä 80 lasissa. Dsg joutuisi lappamaan kaikki pienet vaihteet läpi moneen kertaan jos lähtee 4 henkilön kuormalla tuohon mäkeen.
Saattaahan se rinne olla jollekin tasankojen tallaajalle vähän haastava, mutta kuivalla kelillä kunnon autolla ei ole mikään konsti ajaa sitä 100 lasissa ylöspäin jos vain paukut piisaa. Ei se mikään vuoristoserpentiinitie ole! Laillisuudesta ei nyt ollutkaan kyse. Tiellä on viidenkympin rajoitus.
- Kuuuru
Loistava valinta!!!
- lössiäon
"""80km/h vauhdissa kierroksia n. 1600r/min, joten alamäessäkin tuolla nopeudella on nuo kierrokset, koska mitään vapaakytkintä ei ole."""
Kyllä löytyy vapaakytkin, ja sen saa pois laittamalla "sport" vaihteen päälle. Jos vauhtia 120kmh, ja tulee alamäki, kierrokset laskee 1000rpm kieppeille.- vääntökone
Pistän heti paremmaksi!
2002-Polossani on kierrokset maksimissaan jossain 3500 paikkeilla 120 nokeudella ylämäessäkin ja alamäessä vain 650 kun käytän "vapaakytkintä". - helisevä.polo
Polosta tulee tuossa vauhdissa kiertokanget ulos koneesta ja kuminaunamainen jakoketju menee kaksinkerroin venttiilikoneiston ympärille.
- vääntökone
Niinkö tekee? Onko omaakin kokemusta moisesta ongelmasta?
Ei ainakaan tästä omastani ole kiertokanget tulleet kurkkimaan ja hihnaakin on huollettu vain huolto-ohjelman mukaisesti. Pololla on ajettu nyt 249000km. 3-tietä tulee suhattua tuota nopeutta n. 50km päivässä.
Missä lie Yarikset kun ei omalla työmatkallani niitä juuri näy? Seisooko ne talleissa ja Siwojen pihoilla kun eivät moottoriteille eksy? - pienenpieni.riski
helisevä.polo kirjoitti:
Polosta tulee tuossa vauhdissa kiertokanget ulos koneesta ja kuminaunamainen jakoketju menee kaksinkerroin venttiilikoneiston ympärille.
Vakuuttavaa ja tutkittua argumentointia,ymmärrettävästi ilmaistuna, viisaalla varoituksen sanalla!
- dfgvbg
"""Missä lie Yarikset kun ei omalla työmatkallani niitä juuri näy? Seisooko ne talleissa ja Siwojen pihoilla kun eivät moottoriteille eksy? """
Me Yarislaiset ei lähdetä liikenteeseen kun sinä olet siellä, me saadaan puhelimeen varoitus kun sinä lähdet liikkeelle. Me ollaan levähdyspaikoilla tai muualla pysäköinpaikoilla, sitten kun tulee ilmoitus että olet perillä, me lähdetään liikkeelle. Hankalaahan tämä on, mutta turvallisuus ennenkaikkea. - Havaintoja
Vuonna 2015 ostetussa kyseisellä vaihteistolla ostetussa Yariksessa nousee kierrokset yli 4000 kun ajaa alamäkeä ja joutuu jarruttamaan. Kyseinen ilmiö ei tapahdu joka kerta?? Onko ko ilmiö automaattivaihteiston ominaisuus onko vika?? Auton keskimääräinen bensan kulutus on ollut 6,6 l / 100km, eli paljon enemmän kuin mitä autolle on ilmoitettu olevan? Onko normaalia auton valmistajien kulutus harhautusta?
- etsillaisemenee
Auto toimii kuten pitääkin, jarrun painaminen käynnistää moottorijarrutuksen, jonka tarkoitus oin hillitä auton menoa jos kerran täytyy jarruakin painaa. Tuo 6,6 on aivan liikaa, mutta jos ajetaan paljon kaupunkia, kaasu pohjaan, jarru pohjaan tyylillä, niin voi mennä enemmänkin. Mun vähyys ennätyskulutus on 4,9L/100km, 1500km matkalta, mutta siinä oli pientä pihtailuakin ajotyylissä. Normaalisti bensaa menee 5-6 litraa/100km.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561191- 521095
- 1131092
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60892