Onko kukaan enää lukenut Anna-sarjaa. Itse rakastan niitä. Nykyään tuntuu että kaikki haluu lukeevaan jotain jännäreit ja kauhukirjoja. Nyt luen Runotyttöä ja voisin koko elämäni lukea tälläisiä kirjoja.
Olen toki lukenut kaikenlaista muutakin ja tykkään dekkareista ja fantasiasta ihan mielettömästi. Montgomerin kirjat vain ovat niin erilaisia. Suosittelen jokaiselle tytölle lämpimästi.
Annat
9
622
Vastaukset
Lucy Montgomery tosiaan on (tai oli) mahtava kirjailija! Itse olen lukenut Anna-sarjan kolme ensimmäistä osaa, ja ne ovat mielestäni ihania! Punapäinen (anteeksi, kastanjanruskeahiuksinen) päähenkilö on ihastuttava, samoin kuin tapahtumapaikatkin...
Ja tarinasta löytyy monia kiinnostavia henkilöitä, joista muutamiin on todella helppo samaistua.
Onko Montgomery kirjoittanut muitakni kirjoja kuin Anna- ja Runotyttö-sarjat?- Lintilla
Montgomery ei minun Anna- sarja osan takakannen osan mukkan ole kirjoittanut muita.Olethan tietoinen että Sateenkaarinotko ja Kotikunnaan Rilla ovat jatkoa Anna-sarjalle?
Ps.Alcott on myös tosi hyvä kirjailija. - Nimetön
Lintilla kirjoitti:
Montgomery ei minun Anna- sarja osan takakannen osan mukkan ole kirjoittanut muita.Olethan tietoinen että Sateenkaarinotko ja Kotikunnaan Rilla ovat jatkoa Anna-sarjalle?
Ps.Alcott on myös tosi hyvä kirjailija.Ja tiedäthän että nyt muutama vuosi sitten on suomennettu ennen suomentamattomia Annoja. Ne näkee uusien Anna kirjojen painoksista.
- kirjanmerkki
Hei!
olen myöskin lukenut annoja ja runotytöt!! pidin enemmän runotytöistä, mutta en ole vielä lukenut kaikkia annoja, mutta onhan nekin ihastuttavia!
oletteko lukenu muita sen ajan kirjailijoiden kirjoja? KUten esim. Burnetin (en oo ihan varma...) Salainen putarha. Se on tosi hyvä! Se oli mukaansa tempaava ja salaperäinen! - ankkatyyppi
lukenut sarjan ekanosan enempää en oo jaksanu:)
ihan hyvä se oli - Anna2
Olen aina rakastanut Montgomerya, varsinkin Runotyttö-kirjoja mutta myös Annaa; Montgomerylta löytyy sitäpaitsi esim. "Sininen Linna", "Jane Victoria"-kirjat, "Kotikunnaan Rilla", "Sara Stanleyn tarinat" ja niin edelleen... Rakastan myös Alcottia ja jonkun jo mainitsemaa Burnettia. Kannattaa lukea esim. "Pikku prinsessa", "Pikku lordi", "Kadonnut prinssi" ja "Salainen puutarha".
Aivan mahtavia kirjoja; ehkä minäkin olen vanhanaikainen mutta nykykirjat eivät pysty samaan. Itsekin olen kyllä myös dekkarifani ja muutenkin luen älyttömästi kaikkea. Näissä vain on se erityinen tunnelma, vaikka olenkin jo kohta kolmekymppinen... ;) - onnetar
Anna-kirjat ovat ihania ja niiden sankaritar aivan suloinen. Myös runotytöt ovat huippuhyviä. Suosittelen lämpimästi. t:kirjoja rakastava
- moon-child666
Juu...no muistaakseni mä luin noita molempia sarjoja nuorempana..oliskohan ollut joskus 11-12-vuotiaana...ihan hyviltä ne sillon vaikutti..ja eikös siitä Annasta tullut johonkin aikaan joku tv-sarjakin?En tiedä jaksaisinkohan enää niitä lukea,mutta kauniita vanhoja kirjoja ovat,juu.
- Canzone
moon-child666 kirjoitti:
Juu...no muistaakseni mä luin noita molempia sarjoja nuorempana..oliskohan ollut joskus 11-12-vuotiaana...ihan hyviltä ne sillon vaikutti..ja eikös siitä Annasta tullut johonkin aikaan joku tv-sarjakin?En tiedä jaksaisinkohan enää niitä lukea,mutta kauniita vanhoja kirjoja ovat,juu.
Anna-kirjat on tosissaan ihania, luin Runotyttö-kirjat ennen niitä, enkä oikeastaan olisi välittänytkään Annoista muuten, mutta isosiskoni suositteli niitä minulle ja olivathan ne ihania, parempia kuin Runotytöt jopa, mun mielestä!
Mä rakastan Annan ja Gilbertin rakkaustarinaa ja niitten lapsetkin oli ihania, luin juuri viimeisimman Annan (Kotikunnaan Rilla) ja mua suretti siinä, kun Walter kuoli sodassa, mutta olin iloinen, kun Rilla ja Ken Ford sai toisensa. Rillan lempinimi (Rilla-ma-Rilla) oli ihana, mutta sitä eivät käyttäneetkään muut kun Walter ja Ken.
Kirjat oli mun mielestä parempia kun TV-sarja, koska oli jotenkin koskettavampaa, kun Annan ja Gilbertin pojat lähti sotaan eikä Gilbert, niin kuin siinä TV-sarjassa.
Voi julkaistaisiinpa Anna-kirjat äänikirjoina. Mä kuuntelisin niitä tosi paljon, ne kun oli niin hyviä, mutta mulla ei oo tapana lukee kirjoja enempää kun kerran aina pitää olla joku uusi. Näitä voisi kyllä äänikirjoina kuunnellakin.
-Canzone-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171102124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133658Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2432501Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja262455Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin31800- 1981295
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491244- 721180
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo591069Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?771019