mölytoosa fujitsu-siemens

mölylä

Fujitsu-siemens amd athlon xp 3000 ,meluisa tonnikalapurkki ...mitkä olisivat eniten melua poistavat ratkaisut ? Näytönohjaimen tuulettimen vaihto vai kotelon vuoraus vai suorittimen tuulettimen vaihto vai virtalähteen vaihto hiljasempaan...(vai kaikkiko ?)tarkoitus ei ole tehdä täysin äänetöntä masiinaa, nykyset äänet on 55db luokkaa jos pääsis tuonne 20 db luokkaan niin sehän olisi jo jotain....

4

787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pjotr

      sitä meteliä pitävät.koppa auki ja tutki onko siellä joku erityisen äänekäs tuuletin.

    • Mikonpoika

      Juuri F-S-koneet ovat niitä hiljaisempia. Omani humisee tuskin kuuluvasti. Jotain häikkää sinulla on.

      • Ääntä kuuleva

        Mulla on reilu pari vuotta vanha Scaleo 600 (Pentium 4). Varmaan äänekkäin kone mitä on koskaan tullut vastaan. Prosessorin ja virtalähteen tuuletin pitää sellaista ääntä että nukkumisesta kone päällä ei voi haaveillakaan, itseasiassa vieressa istuminenkin on epämiellyttävää. Tarkoitus vaitaa molemma tuulettimet, kunhan kerkeää.


    • tuuletin

      Kotelon vuorausta en suosittele, se vain nostaa lämpötiloja ja tuulettimet pyörivät entistä tehokkaammin ja äänekkäämmin. Huomiota on kiinnitettävä isojen ja hiljaisten tuulettimien hankintaan, eli
      -hiljainen poweri (esim. nexus 12cm tuulettimella)
      -hiljainen cpu-cooleri (esim. zalman 7000)
      -hiljainen näytönohjaincooleri (esim. zalman zm-80)
      -mieluiten vielä emolevyn piirisarjaan passiivisiili.
      Kovalevy kuitenkin vaatii äänieristystä, joten kovalevy kannattaa laittaa esim. hdd level shellin sisälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2089
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      201
      1773
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1685
    5. 80
      1155
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      272
      1034
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      126
      984
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      885
    Aihe