Elämää espanjassa

Unelmana-ulkomaat

Olen lähdössä alustavasti talveksi espanjaan. Minulla on siellä ilmainen majoitus ja ruokailu, avustan perhettä heidän firmassaan. Minulle väläyteltiin myös mahdollisuutta enties saada palkkatyötä jos kaikki sujuu hyvin, tarkemmin en vielä kysellyt asiasta koska en halua antaa vaikutelmaa että olen työn heti ottamassa jos sitä tarjotaan, mutta asia kiinnostaa.

Ilmeisestikkin espanjassa on aika pienet palkat, tokikin asuminen esimerkiksi on edullisempaa, mutta kiinnostaisi tietää mitä te teette työksenne, paljon palkka ja miten sillä elää? Minkälainen kämppä jne? Onko muutto espanjaan ollut se arvoista?

4

146

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unelmana-ulkomaat

Ja espanjan taloustilannehan ei ole enää niin synkkäkään mitä se on ollut joskus.. Onko siellä mahdollista siis elää ilman säästöjä ja luottokorttia, palkalla, mikä nyt luultavasti ei ole mistään korkeimmasta päästä, kyseessä eläintenhoitaminen.

• KokeileAinakin
      • usko_mua

Tuon tiedot on pahasti vanhentuneet ja antavat ruusuisen kuvan elämästä. Suomi-baarit ovat kaljajuoppojen örvellyspaikkoja noin pääsääntöisesti ja ne vaihtavat omistajaa tuhkatiheään.
        Gaza Azul on ollut jo kauan kiinni ja MaiTai sulki hiljakkoin ovensa.
        Älkää nyt vain lähtekö halvan alkoholin perään. Kalja maksaa noissa baareissa sentään jotain, vaikka kaupassa se onkin halpaa. Kohta nautit sitä puistossa puliporukassa, asunnottomana ja rahattomana, etkä pääse suihkuun etkä parturiin.
        "Lupailtu" työ on harvoin sitä mitä luulet ja raha on todellinen ongelma, toisin kuin Suomessa, jossa sitä jaetaan helpolla ja paljon. Espanjassa sitä ei anna kukaan, ei senttiäkään.

• usko_mua

Töitä on kehnosti ja se on nälkäpalkalla raatamista, päivät on pitkiä ja eläminen on suhteessa hiton kallista.
      Asunto syrjässä saattaa olla halpa, mutta se on sitä myös syystä.
      Elämä on taistelua toimeentulosta, eikä sossu auta. Jos rahaa ei ole, niin saat kerjätä, että saat kaupasta "halpaa" ruokaa. 60 sentin viinitölkin kerjääminen kestää sentin kolikkoina kauan.
      Älä siis lähde ellei sinulla ole taattua työpaikkaa tai valtavasti säästöjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      6313
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      197
      2490
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      97
      1894
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1497
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1049
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      980
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      929
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      843
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      719
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      708
    Aihe