Elämää espanjassa

Unelmana-ulkomaat

Olen lähdössä alustavasti talveksi espanjaan. Minulla on siellä ilmainen majoitus ja ruokailu, avustan perhettä heidän firmassaan. Minulle väläyteltiin myös mahdollisuutta enties saada palkkatyötä jos kaikki sujuu hyvin, tarkemmin en vielä kysellyt asiasta koska en halua antaa vaikutelmaa että olen työn heti ottamassa jos sitä tarjotaan, mutta asia kiinnostaa.

Ilmeisestikkin espanjassa on aika pienet palkat, tokikin asuminen esimerkiksi on edullisempaa, mutta kiinnostaisi tietää mitä te teette työksenne, paljon palkka ja miten sillä elää? Minkälainen kämppä jne? Onko muutto espanjaan ollut se arvoista?

4

210

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unelmana-ulkomaat

Ja espanjan taloustilannehan ei ole enää niin synkkäkään mitä se on ollut joskus.. Onko siellä mahdollista siis elää ilman säästöjä ja luottokorttia, palkalla, mikä nyt luultavasti ei ole mistään korkeimmasta päästä, kyseessä eläintenhoitaminen.

• KokeileAinakin
      • usko_mua

Tuon tiedot on pahasti vanhentuneet ja antavat ruusuisen kuvan elämästä. Suomi-baarit ovat kaljajuoppojen örvellyspaikkoja noin pääsääntöisesti ja ne vaihtavat omistajaa tuhkatiheään.
        Gaza Azul on ollut jo kauan kiinni ja MaiTai sulki hiljakkoin ovensa.
        Älkää nyt vain lähtekö halvan alkoholin perään. Kalja maksaa noissa baareissa sentään jotain, vaikka kaupassa se onkin halpaa. Kohta nautit sitä puistossa puliporukassa, asunnottomana ja rahattomana, etkä pääse suihkuun etkä parturiin.
        "Lupailtu" työ on harvoin sitä mitä luulet ja raha on todellinen ongelma, toisin kuin Suomessa, jossa sitä jaetaan helpolla ja paljon. Espanjassa sitä ei anna kukaan, ei senttiäkään.

• usko_mua

Töitä on kehnosti ja se on nälkäpalkalla raatamista, päivät on pitkiä ja eläminen on suhteessa hiton kallista.
      Asunto syrjässä saattaa olla halpa, mutta se on sitä myös syystä.
      Elämä on taistelua toimeentulosta, eikä sossu auta. Jos rahaa ei ole, niin saat kerjätä, että saat kaupasta "halpaa" ruokaa. 60 sentin viinitölkin kerjääminen kestää sentin kolikkoina kauan.
      Älä siis lähde ellei sinulla ole taattua työpaikkaa tai valtavasti säästöjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomessa on meneillään boomereiden kosto

1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä
      Maailman menoa
      51
      2470
    2. Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?

Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri
      Maailman menoa
      50
      1728
    3. IPCC romahtaa

Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Ilmastohourimoinnin tukijalka myöntää, ettei mitään ilmastokatastrofia olekaan. Eikös tääl
      Ilmastonmuutos
      38
      1686
    4. Onko sinulla jalostettu koira? Nämä tekijät altistavat koiran sairastumiselle

Moni Suomessa suosittu koirarotu on sairas ulkonäkökeskeisen jalostuksen ja ääripiirteiden vuoksi. Erityisesti tietyt t
      Koirat
      24
      1463
    5. Mitä ikävöit eniten

kaivatussasi? 🫶
      Ikävä
      89
      1442
    6. Miten voit vain

Olla kuin mitään ei olisi?
      Ikävä
      138
      1165
    7. Anabaptismin kirous

Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä
      Kaste
      417
      1092
    8. Pelolla pakottaminen

Kristinusko on tuovinaan valoa ja toivoa, mutta ensin pitää olla pimeyttä ja toivottomutta jotta joku valoa ja toivoa ha
      Kaste
      624
      936
    9. Robotiikka korvaa tulevaisuudessa seurustelusuhteet

Haluan herättää keskustelua aiheesta. Asiantuntijoiden mukaan robottien kehitys on 10-15 vuoden päässä siitä että voidaa
      Sinkut
      243
      924
    10. kamera hakokylässä

kamera kuvaamassa yleistä tietä laittomasti ristauksessa hakokylä-raatevaara!
      Hyrynsalmi
      17
      883
    Aihe