Pohdittava pähkinä

PolkuTääEiJohdaMihinkään

Minulla on edessäni korillinen omenoita. Kaikki omenat ovat siinä tyrkyllä, mutta kaksi korin päällimmäisintä houkuttaa minua eniten. Punainen ja vihreä

Punaisesta omenasta pidän eniten, mutta aina käteen yrittäessä ottaa, saan sen pinnalla olevista säilöntäaineista, allergisen reaktion. Käteni menee ihottumalle, sitä pistelee ja kutittaa.

Vihreä omena ei ole minulle yhtä rakas kuin punainen, mutta pomppaa korista jalkojeni juureen, kuin sanoen "ota minut". Otan vihreän omenan käsiini ja siitä minulle ei tule allergiaa. Lasken omenan takaisin koriin ja jään pähkeilemään..

Kumman otan: Sen josta pidän enemmän, vaikka se tuottaa minulle tuskaa vai sen josta pidän vähemmän mutta jonka käsittely sujuu tuskatta?

178

904

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aulisgerlander

Hyvää iltaa. Suoritetaan virallinen arvonta.

• Suoritetaanvaan

:-D

• KkLslslalllll

Ota banaani

• HyveliYöteli

Ota pohjan pahnimmainen.

• katalakurre

jospa vaihtaisit pähkinöihin

• haukkaa_pala

Riippuu siitä kumpaa omenaa kaipaat enemmän ja jota ilman elämä tuntuu mahdottomalta.

• jonkinlainen_vastaus

En ainakaan haluaisi olla vihreä omena.

• 15110

En minäkään.

• Todellakaan
        15110 kirjoitti:

En minäkään.

Enkä minä!

• toinenkoomenoista

Aika hyvin kuvaat tilannettasi.

• tai_jotenkin_niin

Jos pesaset huonoa reaktiota tuottavan ja testaat sen jälkeen.

• Oletavuntarpeessa

Sanoisin ,että mene hoitoon.

• aatelinenpotilas

tulin juuri sieltä :D

• Lopputulema

Hahahhaaa :D

• todellailoinen

Sanoisin, että ota punainen ja kuole allergiseen kohtaukseen :)

• raamatullisesti

jos mä oisin sun aatami olisitsä mun omena ? XD

• luikero

En. Olisin se käärme ja kuristaisin sut. Sitten söisin sen omenan, ja jälkiruoaksi Eevan. Nam.

• viljokäärme
        luikero kirjoitti:

En. Olisin se käärme ja kuristaisin sut. Sitten söisin sen omenan, ja jälkiruoaksi Eevan. Nam.

eli olisit seija serpentinoz?

• Kaijanvastaus

Ota se jota tarvitset huomennakin jotta elämäsi on hyvää ja saat asiallista kohtelua.

• RealistinenPäivä

Ihan sama, ne on vain omenoita, mitä väliä. Syöt vuoronperään vaikka.
      Jos ne olis ihmisiä sanoisin ettei ketään arvostella sen perusteella miten helppo hän on "käsitellä". Ellet orjaa etsi.

• Omenapiirakkaa

Ehdotan, että otat vihreän ompun etenkin, jos siinä ei ole matoa. Sehän haluaa niin kovasti tulla syödyksi. Jäikö nälkä? Mikäli kyllä, ota seuraavaksi se punainen omppu (ellei joku muu ole jo ehtinyt sitä syödä) ja kyytipojaksi kourallinen Zyrteciä. Toki voit myös olla ottamatta kumpaakaan ja syödä banaanin.

• eikös_juu

Luulen että aloittaja on se mato, joka pohtii kumpaan omenaan pureutua...

• Jäinmiettimään

Eikö se punainen omppu halua tulla syödyksi?

• pompompompom
        eikös_juu kirjoitti:

Siinä tapauksessa tämä (punainen) omena pomppii kauas pois.

• PoorWorm
        eikös_juu kirjoitti:

Matoparka. Linnunruoaksi jää se.

• hellanduudelis

On jännä, että joillakin on varaa valita kahdesta kun itsellä ei ole sitä yhtäkään. Jotain mätiä rankoja vaan tuolla jaloissa pyörii.

• naisentulkintaa

Punainen on se kielletty omppunen. Ajan myötä, käsittele punaista omppua aina välillä, allergia häviää siedätyshoidolla..vihreä omppu on helppo, mutta kun sitä haukkaat, muistat mikset enää syönyt vihreitä omppuja..kun ne oli niin happamia.. ;)

• hetelmäsalaatti

Ota päärynä.

• hetelmäsalaatti

Jotkut haluaa sekä syödä hedelmäsalaatin että säästää omenan.

• pohtia_mies

Vika ei ole minussa. Lähdetään siitä liikkeelle. Vehtaa vaan omeniesi kanssa vaikka lopun ikääsi. Toivottavasti se vihreä omena ei tiedä punaisesta.

• Isäntouhutinhottaa

Tietää se ja on kyllä loukkaantunut. Mutta palvoo aidosti rakkaudellaan vielä. Toivottavasti löytää uuden kohteen ja tämä jää ilman omenaa! Hah!

• Punastellen

Ota mut.

Otat kuoret pois ja peset vielä, niin ei tule mitään haittavaikutuksia.

• memento_mori

Ajan myötä molemmat omenat kuihtuvat. Niin myös niiden valitsija.

• ghkjfergjjh

Kuori ja puraise, säilöntäaineet on pinnalla. Tosin menee pilalle ennenpitkää, älä jahkaa

• yhtälajia

Osta seuraavalla kerralla joko vihreitä tai punaisia pelkästään, ei tarvi valita.

• aloittajalta

Eli.. kaikki on enemmän punaisen tai jonkun muun vaihtoehto ratkaisun kannalla kuin vihreän?

• Lobolobo

Luuletko ettet haukattuasi vihreää omenaa jäisi loppuiäksesi pohtimaan miltä se punainen olisi maistunut?

• aloittajalta
        Lobolobo kirjoitti:

Luuletko ettet haukattuasi vihreää omenaa jäisi loppuiäksesi pohtimaan miltä se punainen olisi maistunut?

Voi olla, mutta onko kannattavaa valita punainen jos se tuo mukanaan kyyneliä, tuskaa ja kipua ja johtaa sairaalaan sairauskohtauksen takia? Tämä on pulmallinen pähkinä..hyvin pulmallinen..

• aloittajalta
        Lobolobo kirjoitti:

Tai voihan se pinnalla oleva säilöntäaine tarkoittaa että koko punainen omena on myrkytetty ja olen vain viisas kun saan allergiaa siitä, sillä suurempi altistuminen tappaisi....Voihan se olla varoitus tappavasta..?

• Lobolobo
        aloittajalta kirjoitti:

Voi olla, mutta onko kannattavaa valita punainen jos se tuo mukanaan kyyneliä, tuskaa ja kipua ja johtaa sairaalaan sairauskohtauksen takia? Tämä on pulmallinen pähkinä..hyvin pulmallinen..

Oletko nyt vähän dramaattinen?

• aloittajalta
        Lobolobo kirjoitti:

Oletko nyt vähän dramaattinen?

säilöntäaineet voi olla tappavia. Älä vähättele Anafylaktista reaktiota. Jos kotona ei epipeniä niin aika tappava voi punainen omppu olla. Kiire sairaalaan on kova

• seonnnn

Makuasia. Sun on tehtävä päätös.

• ToivottavastiMaistuu

Olen punainen omena. Teen valinnan puolestasi ja pompin pois häiritsemästä. Sitten voit syödä sen vihreän omenan nautiskellen ja hyvällä omallatunnolla.

• lukijanmielipide

Tässä paras vastaus.
        Ei kukaan, edes omena, halua olla vaihtoehto monesta.

• aloittajalta

Riippuu asianhaaroista miten asiaan on tultu. Voi olla noin, voi olla että ei.. jos tiet tilanteeseen on punaisen aiheuttamia, jos taas punaisella ei itsellään mitään tekemistä asioiden tällaiseen kahden "omenan" loukkuun menemiseen ole, niin varmastikkin noin on.

• RedDelicious
        aloittajalta kirjoitti:

Riippuu asianhaaroista miten asiaan on tultu. Voi olla noin, voi olla että ei.. jos tiet tilanteeseen on punaisen aiheuttamia, jos taas punaisella ei itsellään mitään tekemistä asioiden tällaiseen kahden "omenan" loukkuun menemiseen ole, niin varmastikkin noin on.

Älä KOSKAAN aliarvioi omppuja (varsinkaan punaisia).

Punaisena omppuna tiedän, että jos sinä et aio minua syödä niin sen tekee jossain vaiheessa joku muu ellen sitten päätä haluta jäädä syömättä. Ehdotan, että selvität ensin "välisi" sen vihreän ompun kanssa ja tulet sitten vasta katsomaan olenko vielä korissa. Voin vielä hetken odottaa, jos haluat.

• aloittajalta
        RedDelicious kirjoitti:

Älä KOSKAAN aliarvioi omppuja (varsinkaan punaisia).

Punaisena omppuna tiedän, että jos sinä et aio minua syödä niin sen tekee jossain vaiheessa joku muu ellen sitten päätä haluta jäädä syömättä. Ehdotan, että selvität ensin "välisi" sen vihreän ompun kanssa ja tulet sitten vasta katsomaan olenko vielä korissa. Voin vielä hetken odottaa, jos haluat.

Vihreän kanssa kaikki on täysin selvää. Sehän oli se helposti käsiteltävä! Ongelmaton omppu on se vihreä omppu.

• koralli__

No, jos haluat punaisen ompun niin menet sen luo ja lyöt korttis pöytään. Tai jäät iäksi epätietoisuuteen.

• aloittajalta
        koralli__ kirjoitti:

No, jos haluat punaisen ompun niin menet sen luo ja lyöt korttis pöytään. Tai jäät iäksi epätietoisuuteen.

Vihreän ompun kanssa pystyy puhumaan. Punaisen kanssa ei, siksi se on nimetty myrkky ompuksi josta tulee allergioita. Vihreä on helppo koska hänen kanssaan neuvottelu, keskustelu ja asioitten selvittely sujuu ongelmitta.

• RedDelicious
        aloittajalta kirjoitti:

Vihreän kanssa kaikki on täysin selvää. Sehän oli se helposti käsiteltävä! Ongelmaton omppu on se vihreä omppu.

Otat nyt vaan rohkeasti sen vihreän ompun, jos kerran kommunikointi sujuu ja mahdolliselta anafylaksialtakin vältyt. Ehkä punainen omppu ei vaan ole sun juttu?

• aloittajalta
        RedDelicious kirjoitti:

Otat nyt vaan rohkeasti sen vihreän ompun, jos kerran kommunikointi sujuu ja mahdolliselta anafylaksialtakin vältyt. Ehkä punainen omppu ei vaan ole sun juttu?

Kemiasta se varmaan kiinni. Ei vaan tulla toimeen eikä osata puhua samaa kieltä vaan aina törmätään konfliktiin. Kyllähän suhteessakin pitäisi pystyä asioista puhumaan ja neuvottelemaan. Ei se saisi törmätä jatkuviin kommunikointi konflikteihin jotka ajaa syvemmälle kujalle asiat. Suhteessa sellainen ei pitkään toimisi.

• TakeGreen
        aloittajalta kirjoitti:

Kemiasta se varmaan kiinni. Ei vaan tulla toimeen eikä osata puhua samaa kieltä vaan aina törmätään konfliktiin. Kyllähän suhteessakin pitäisi pystyä asioista puhumaan ja neuvottelemaan. Ei se saisi törmätä jatkuviin kommunikointi konflikteihin jotka ajaa syvemmälle kujalle asiat. Suhteessa sellainen ei pitkään toimisi.

En ymmärrä miksi haikailet punaista omppua jos sen kanssa ei kerran kemiat pelaa ja ajaudutte konflikteihin?

• aloittajalta
        TakeGreen kirjoitti:

En ymmärrä miksi haikailet punaista omppua jos sen kanssa ei kerran kemiat pelaa ja ajaudutte konflikteihin?

Tunteilla on järjen kanssa eri tiet. Järjen mielestä punainen omppu on tappavan vaarallinen ja hänestä on parempi pysyä hyvin kaukana, jos ei halua henkensä ja terveytensä vaarantuvan. Tunteet ei aina kulje samoja latuja.

Tämä unettomuuskin johtuu punaisen ompun teoista. Olen kärsinyt tästä jo jonkin aikaa ja syönyt unilääkkeitä siihen. Nyt yritän päästä unilääkkeestä irti ja oppia nukkumaan taas ilman lääkkeitä. Jos unettomuutta aiheuttaa jonkun teot ja niistä johtuva mielipaha... ei hyvin ole asiat. punainen on myrkyllinen omppu

• Lobolobo
        aloittajalta kirjoitti:

Tunteilla on järjen kanssa eri tiet. Järjen mielestä punainen omppu on tappavan vaarallinen ja hänestä on parempi pysyä hyvin kaukana, jos ei halua henkensä ja terveytensä vaarantuvan. Tunteet ei aina kulje samoja latuja.

Tämä unettomuuskin johtuu punaisen ompun teoista. Olen kärsinyt tästä jo jonkin aikaa ja syönyt unilääkkeitä siihen. Nyt yritän päästä unilääkkeestä irti ja oppia nukkumaan taas ilman lääkkeitä. Jos unettomuutta aiheuttaa jonkun teot ja niistä johtuva mielipaha... ei hyvin ole asiat. punainen on myrkyllinen omppu

No nyt kun selitit asian auki niin sinuna kyllä antaisin sen punaisen ompun vaikka naapurille. Ainoa kysymys on tietääkö vihreä omena punaisesta?

• Allergiaapuolinjatoisin
        aloittajalta kirjoitti:

Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, et saa syödyksi omenan omenaa.
        Kannattaisiko miettiä omia käsittelytapoja? Vaihtaisit vaikka silkkihansikkaisiin.

• ppoiree

Se on vähän niinkuin mä ja sohva. En kehtaa hommata sohvaa kun saattaa löytyä vielä parempi sen hankkimisen jälkeen, ja hankitusta eroonpääseminen on oma prosessinsa.

• munohje

Etsi vaaleanpunainen omena ja unohda vihreä ja punainen. Mutta sitä ennen ole ilman omenoita reilu ajanjakso.

• peset sen punaisen, kuorit ja syöt. nakkaat vihreän sitä haluaville.

• sejokatuntuuoikealta1

Ota se omppu jota ilman et voi elää ja jota kaipaat eniten.

• MätäOmppu

Otat korista tietysti sen ruskeaksi rupsahtaneen ompun, koska monet kuitenkin todellisuudessa löytävät sen mädän ompun, josta myöhemmin on erottava.

• pikkuomppu

Hyvä ketju, aivan huippu. Pitkästä aikaa erilainen ketju. Minun ajatukseni on, että punainen omppu on tiputettu sinun koriisi juuri sinua varten. Mutta miksi? Puraistavaksi? Syötäväksi? Ei, ei vaan, punainen omena on tiputettu sinun koriisi koettelemaan sinun uskoasi. Ihmiseen, rakkauteen, elämään ja kuolemaan.
      Punaisen omenan tuottamat allergiset reaktiot yrittävät kertoa sinulle jotain oleellista sinusta itsestäsi.
      Kaikella on tarkoituksensa. Itse uskon, että sinulle on tarkoitettu se vihreä omena. Miksi epäröit? Hapuiletko aina vain jotain toista omenaa? Miksi jo kädessäsi oleva omena niin mietityttää? Pitäisikö sinun jättää molemmat omenat ja koko kori ja jatkaa matkaa. Sitä parasta omenaa et ehdi vastustaa kunnes jo huomaat haukanneesi sen...ja silloin on jo myöhäistä perua häät:)

• punainenpyöreäomppu

Omena ooo ompimpooo tämä omena putosi pelitä pois! Heippa ja hyvää yötä. Nukkukaa hyvin.

• Otasepunainen

Ota punainen, on selvää että olet sen jo valinnut. Jätä vihreä sellaiselle joka haluaa juuri sen eikä puntaroi että enten tenten punainen vai punainen vai punainen. Jos saat myrkytyksen ja kuolet niin ainakin kuolet tyytyväisenä.

• Punaisen

Söisin punaisen ja ottaisin allergialääkettä päälle. Jos olisin tuo vihreä omena niin pomppisin kyllä johonkin toiseen koriin. Ei kiinnostais olla se tylsä vaihtoehto jota ei tosissaan haluta.

• Miesvoijäädäyksin

Vihreälle omenalle löytyy tasavarmasti useita ottajia ainakin jos se tarkoittaa naista, miehille ei välttämättä

• otataijätävoiollamätä

Puolita ja ota kummastakin puoliskot. Syö tai pane pakkaseen. Paistaakkin voit. Muista molemmissa voi olla hometta. Ota se jossa on sitä vähiyten tai ei ollenkaan. Vai oottaisitko kuitenkin sen vaarallisemman homekorvan. Arvo. Muista kuitenkin , mitä Ranskassa tapahtui?

• Parasneuvo

Jos ei omput tiiä toisistaan niin varovasti silkkihansikkain kuorisin pienen palan kuorta pois punaisesta.. Jos ei mätää tule vastaan kuorisin vähän lisää ja lopulta varovasti maistaisin.. Jos ei mätää vieläkään tule vastaan niin söisin koko omenan ja unohtaisin vihreän.

• aataminantama

Ota isänmaallinen omena. Kotimainen. Siinä ei ole myrkkyä jos ei suvakit ole käyneet myrkyttämässä.

• KorinUlkopuolelta

Koska kukaan ei halua olla helppo kakkosvaihtoehto, vihreän asema on epävarma. Jos "valitset" ylväästi hänet, jäätkö miettimään punaista omppua? Tuleeko vastaan jatkossa kaikenvärisiä omppuja, jotka taas ajavat vihreän ompun ohitse hetkeksi aikaa? Vai osaatko tai opitko kunnioittamaan sitä, mikä haluaa olla sinun kanssasi? Osaatko arvostaa tarpeeksi vihreää omppua?

Mistä allergiareaktiot johtuvat? Eikö punainen pidä sinusta, suojautuuko se sinulta kokonaan? Etkö ymmärrä sen viestejä sinulle? Vai johtuuko sen reaktiot taas sinun menettelytavoistasi? Ehkäpä se on tosiaan tippunut koriisi juuri siksi, että joudut kohtaamaan jotakin myös itsestäsi. Eikä vain "tuo on myrkyllinen, minä haluan, tuo on paha, minä hyvä, minä haluan".

Ehkä paras olisi hyvä, punertavankeltainen omppu ilman säilöntäaineita. Jota haluat yhtä paljon kuin punaista, mutta ilman reaktioita. Jos sellaista ei ole tarjolla, SINÄ et ole siihen valmis. :-)

• Elämäsi.tarina

Kun otat sen joka aiheuttaa sinulle tuskaa, on elämäsi ylä- ja alamäkiä kuin karusellissa. Jos otat sen joka ei aiheuta sinulle tuskaa on elämäsi tasapaksua ja lähdet etsimään taas uutta omenaa joka tuo väriä ja säpinää. Voit saada mädänkin omenan matkasi varrelta mukaasi ja taashan sitä tuskaa riittää.
      Siispä niin, jos kaipaat elämääsi jännitystä ja rakkauden räiskettä otat sen punaisen. Jos haluat rauhallista ja tasaista elämää jossa rakkaus ei räisky, otat sen vihreen. Mutta jos jos et jaksakaan sitä rakkauden jännitystä otat vihreen ja jos et taas jaksakaan tasaisuutta otat elämänmausteisen punaisen.
      Sum summarum...... varmastikin otat molemmat ja tasapainoilet taas kahden välillä niin kauan kuin jaksat. Jos et jaksa ja sen epävakauden tähden sairastut, vihree tasapainottaa ja hoitaa sinua. Jos jaksat karusellia, punainen tuo elämääsi säpinää ja kuolet aikaisemmin siinä rumbassa kun et vaan enempää jaksa.
      Kun vihree hoitaa sinua tasapainoisuudellaan, jaksat paremmin elämäsi lopun kun olet lopen uupunut. Lopulta kumminkin kuolet, räiskyvän rakkauden tai rauhallisen elämän näännyttämänä.

• EtooTarpeeksTarkka

En jaksais mitään vertauskuvallista symdolista pohdintaa, vaan silkat faktat pöytään. Sitten voisi ehkä antaa korteni kekoon pohdinnassa.

• jahumallutsiitä

Valitset luumun. Riittävän pehmeän ja täysin ylikypsän

• lömpsyliisa

Kyllä se kuule on nyt niin, että sinun pitää itsesi tehdä päätös. Kukaan muu ei voi yietää, milta esim allergiareaktiosi tuntuvat, ovatko ne kuinka pahat ja oletko valmis syömään esim antihistamiinia jatkuvasti. Sinun pitää punnita haitta hyötysuhdetta itse. Sinä tiedät parhaiten. Sinullahan on kuitenkin korillinen omenoita..

• EiOmenoitaKaikille

Jos vihreä omena on tarjolla, etkä syö sitä, vaan näet vielä vaihtoehtona sen myrkyllisen omenan, niin ei kannata valita vihreää.
      Etsit vain täytettä tyhjään hedelmäkoriisi. Oletko lisääntymis-iässä vai läheisriippuvainen..
      Lopputulos vihreän valinnassa on, että se mätänee lopulta koriin ja alkaa syömättömänä aiheuttamaan hajuhaittoja. Se mätänee, kuivuu, kärpäset alkavat kasvaa siinä ja haluat lopulta heittää sen pois.
      Olisiko parempi jättää omenat kokonaan pois ruokavaliosta. Turhalla ylensyömisellä tulee vain lihavaksi ähkyksi, jonka suussa mikään ei maistu miltään.

• aloittajalta

On tullut niin paljon ratkaisu ehdotuksia että vastaan tänne yhteisesti, kun en jaksa yksitellen, vastata jokaiselle.

Punainen on allergiaa ja pahaa oloa aiheuttava.Tuonu nyt jo etäältä aika suuria ongelmia. Olen halunnut olettaa että punaisen teot johtunut väärinkäsityksistä ja pelosta eikä silkasta ilkeydestä ja pahansuopuudesta, mutta nyt olen alkanut kääntymään siihen että koko punainen omena on läpeensä myrkyllinen ja tapava. Mitä lähemmäksi menee sitä suuremmat terveyshaitat saa. Voi olla että haen hänestä juuri sitä mtä olen hänen tyylisistä edeltäjistäänkin hakenut. Huono kohtelua. Rakastunut väärinkohteluun.

Vihreä tietää kaiken. Ollut tukena ja ihan loistavana voimavarana minulle. Kemiat toimii. Hän saa mielialani kohoaan. Hänelle voi puhua ilman konflikteja. Hänen kanssaan voisi rakentaa toimivan suhteen joka ei kaadu kommunikointiin perustuviin konflikteihin ja tyssää eroon jo alku metreillä. Ongelmaksi muodotuu tietämättömyys punaisen syistä. Läpeensä paha ja ainoastaan tappaa minut haluava yksilö vai pelokas ja epävarma hapuilija jolla kasa väärinkäsityksiä taustalla syyynä mielen raiskaamiseen ja käsillään minut veden syvyyksiin painamiseen jotta tukehtuisin kuoliaaksi?

• näkökulmani

Vihreä on hyvä. Ongelmasi ei ole tietämättömyys vaan se, että itselläsi on silti tunteita häntä kohtaan. Muuten sinua ei kiinnostaisi ne syyt.

• aloittajalta
        näkökulmani kirjoitti:

Vihreä on hyvä. Ongelmasi ei ole tietämättömyys vaan se, että itselläsi on silti tunteita häntä kohtaan. Muuten sinua ei kiinnostaisi ne syyt.

Niin se ehkä on.. täytyy kyllä sanoa että olen loistava löytämään menneisyyden "omenalle" sielun veljiä. Taito se on sekin. Punaisesta omenasta ja menneisyyden ompusta tulisi varmasti jopa ihan parhaat ystävät sillä näillä tiedoilla heillä on uskomattoman samankaltainen ajatusmaailma ja tapa kohdella muita ihmisiä. He olisivat varmasti viidessä minuutissa todella hyvää pataa keskenään. He ovat todella samanlaisia näillä tiedoilla mitä minulla on.

• omenavarasjöikiinni

Mistä voit tietää että punainen omppu on "läpeensä paha"? Ethän ole kuorinut sitä, puhumattakaan haukannut sitä omppua. Voisiko olla niin, että se kierous ja epärehellisyys asuukin sinun sisälläsi aloittaja? Minusta tuntuu, että niin punainen kuin vihreäkin omppu ovat maukkaita hyviä omenoita. Ne vaan eivät ole vielä ymmärtäneet, että niiden pitäisi ja äkkiä pomppia mahd. Kauas koristasi ja äkkiä

• aloittajalta
        omenavarasjöikiinni kirjoitti:

Mistä voit tietää että punainen omppu on "läpeensä paha"? Ethän ole kuorinut sitä, puhumattakaan haukannut sitä omppua. Voisiko olla niin, että se kierous ja epärehellisyys asuukin sinun sisälläsi aloittaja? Minusta tuntuu, että niin punainen kuin vihreäkin omppu ovat maukkaita hyviä omenoita. Ne vaan eivät ole vielä ymmärtäneet, että niiden pitäisi ja äkkiä pomppia mahd. Kauas koristasi ja äkkiä

Voi olla niinkin. Ainakin niin minulle on uskoteltu viimeiset vuodet ja hyvin olen uskonut. Tottahan se sitten on

• case_closed

Anna vihreälle omenalle mahdollisuus ja parin vuoden päästä ihmettele mitä ikinä edes näit siinä punaisessa omenassa.

• aloittajalta
        case_closed kirjoitti:

Anna vihreälle omenalle mahdollisuus ja parin vuoden päästä ihmettele mitä ikinä edes näit siinä punaisessa omenassa.

No, oli asia niin tai näin niin loppu tulos nyt on se että olen sekä kahden omenan loukussa että unilääke riippuvainen. Seuraukset kertoo karua kieltä

• aloittajalta

Olen silti uhkapeluri joten viedään tää lopuun asti. Katsotaan miten hyvin punainen omena saa hommat hinattua minun elämän osalta haaksirikkoon. Kaiki tai ei mittään. Nyt on jo ihmisuhteet sekaisin ja lääkekoukku. Kiinnostuneena seurataan tuleeko lisää sanktioita mulle kun hän hoitelee asioita tavallaan. Haluan nähdä miten pitkälle menee leikissään minun elämällä. Jatkukoon siis uhkapeli hengelläni

• olethölmö

"Läpeensä paha ja ainoastaan tappaa minut haluava yksilö vai pelokas ja epävarma hapuilija jolla kasa väärinkäsityksiä taustalla syyynä mielen raiskaamiseen ja käsillään minut veden syvyyksiin painamiseen jotta tukehtuisin kuoliaaksi?"

Kukaan hyvä ei väärinkäsityksien vuoksi kohtele ketään huonosti. Oletko tehnyt hänelle pahaa vai miksi odotat rankaisuja?

• Vihreävoitolle

Vihreä ehdottomasti!Jos on hyvä olla kerran hänen kanssaan.Älä edes mieti enää punaista!

• musta1

Astukaa eteen niin katsotaan

• ihankivaeiriitä

Ei se mitään säilöntäainetta ole. Pitääkö kaikki vääntää rautalangasta. Se on vahaa. Jos sinussa on asennetta, ennakkoluulottomuutta ja rohkeutta, saat pehmeästi hieroen punaisen ompun kiiltelemään kauniimmin kuin kukaan koskaan.

• näinonnäppylät

Se joka aikansa kahta pyörittää, jää lopulta ilman.

• Oksastaja

Punainen omenan sisin on karvaan kitkerä, vaikka ulkokuori lupaa muuta. Maku ei muutu ajan saatossa. Siksi omenankasvattajat oksastavat omenapuun uudelleen ja sama omenapuu ei tuota enää entisenlaisia punaisia omenoita vaan ehkä samannäköisiä, mutta täysin eri makuisia omenoita.

• aloittajalta

Voi olla noinkin. Olen lyönyt kortit pöytään ja laittanut nyt itseni täysin alttiiksi punaisen myrkyttävälle vaikutukselle. Siirtänyt epipenin pois ulottuviltani. Uhkapeliä jolla haluan nähdä mitä punainen tekee. Punainen omena voi nyt viedä tämän myrkytykseen ja pelastaja epipen on siirretty nyt pois etten apua saa. Olen tahallaan haastanut tilanteen siihen että olen sen armoilla, jotta näen totuuden. Todelliset vaikutukset. Uhkapeluri nostaa panokset äärimmilleen ja jää odottamaan todisteita puoleen tai toiseen. Jännitys tiivistyy kun katselen vastapeluria kumman tien valitsee. Lähteekö riskeeraan uhkapelurin hengen. Haluan nähdä. Haastaa itseni näkemään totuuden oman itseni kustannuksella. Sittenpähän tiedän kannattaako punainen vai ei

• aloittajalta

Tämän hetken tilanne se että punainen on tehnyt siirtoja uhkapelurin henkeä riskeeraavaan suuntaan. Myrkyllisiä haittoja on tullut. Minua kiinnostaa jatko. Mitä luvassa? Jatkuuko siirrot kaavalla jonka olen päässäni kuvitellut. Ja huomatkaa: Minulla ei ole epipeniä, vaikka uskon että hän ajaa tilanteen hengenvaraan. Heitin ainoan pelastuksen pois sillä muutenhan tämä uhkapeli menettäisi jännitysmomenttinsa. Täytyy olla riskinä täydelliset ääripäät jotta uhkapeliin lähden. Hulluutta, mutta rakastan elää hiuskarvan varassa

• Näinsennäen
        aloittajalta kirjoitti:

Voi olla noinkin. Olen lyönyt kortit pöytään ja laittanut nyt itseni täysin alttiiksi punaisen myrkyttävälle vaikutukselle. Siirtänyt epipenin pois ulottuviltani. Uhkapeliä jolla haluan nähdä mitä punainen tekee. Punainen omena voi nyt viedä tämän myrkytykseen ja pelastaja epipen on siirretty nyt pois etten apua saa. Olen tahallaan haastanut tilanteen siihen että olen sen armoilla, jotta näen totuuden. Todelliset vaikutukset. Uhkapeluri nostaa panokset äärimmilleen ja jää odottamaan todisteita puoleen tai toiseen. Jännitys tiivistyy kun katselen vastapeluria kumman tien valitsee. Lähteekö riskeeraan uhkapelurin hengen. Haluan nähdä. Haastaa itseni näkemään totuuden oman itseni kustannuksella. Sittenpähän tiedän kannattaako punainen vai ei

Tiedätkös... parisuhteen ei pitäisi olla uhkapeliä. Sille tielle kun lähtee ei seuraa koskaan mitään hyvää. Lopulta jää aina yksin. Rahat menee ja ehkä terveyskin, pahimmassa tapauksessa iskee masennus.

Parisuhdehan on vähän kuin yrityksen perustaminen, ensin valitaan mahdollisimman hyvä liikekumppani ja sellainen jonka kanssa voi kuvitella olevansa päivittäin loppu elämänsä. Ongelmia varmasti tulee eikä kukaan ihminen ole täydellinen joten pettymyksiäkin tulee. Se ei tarkoita että kumppani on väärä ja pitää vaihtaa, vaan sitä että itse pohtii mitä itse voi tehdä että yhteistyö sujuu paremmin ja osaa olla tyytyväinen kumppanin hyvistä puolista ja muistaa miksi alunperin hänet valitsi. Ja suhteen eteen on jatkuvasti tehtävä töitä niin kuin yrityksenkin. Ei panostaa kerralla kaikkia rahojaan, jaksamistaan ja antaa kaikkea mitä itsellä on, niin että jää itse tyhjin käsin. Se antaminen ja saaminen on vastavuoroista, puolin ja toisin, hiljalleen. Sitkeästä työstä seuraa kyllä palkintoja. Nekin pitää vain huomata. Ne hyvät asiat. Eikä auta laskea mitä itse saa ja miten hyötyy, sillä siitä seuraa vaan epätasapaino. Vaan pohtii mitä voi antaa ja mitä hyvää yhdessäolo tuo.

Ehkä ajattelutavastasi johtuen suhteesi - puhuit että aiemmin olet toistanut tuota samaa kaavaa - ajautuvat kriisiin ja romuttuvat.

• aloittajalta
        Näinsennäen kirjoitti:

Tiedätkös... parisuhteen ei pitäisi olla uhkapeliä. Sille tielle kun lähtee ei seuraa koskaan mitään hyvää. Lopulta jää aina yksin. Rahat menee ja ehkä terveyskin, pahimmassa tapauksessa iskee masennus.

Parisuhdehan on vähän kuin yrityksen perustaminen, ensin valitaan mahdollisimman hyvä liikekumppani ja sellainen jonka kanssa voi kuvitella olevansa päivittäin loppu elämänsä. Ongelmia varmasti tulee eikä kukaan ihminen ole täydellinen joten pettymyksiäkin tulee. Se ei tarkoita että kumppani on väärä ja pitää vaihtaa, vaan sitä että itse pohtii mitä itse voi tehdä että yhteistyö sujuu paremmin ja osaa olla tyytyväinen kumppanin hyvistä puolista ja muistaa miksi alunperin hänet valitsi. Ja suhteen eteen on jatkuvasti tehtävä töitä niin kuin yrityksenkin. Ei panostaa kerralla kaikkia rahojaan, jaksamistaan ja antaa kaikkea mitä itsellä on, niin että jää itse tyhjin käsin. Se antaminen ja saaminen on vastavuoroista, puolin ja toisin, hiljalleen. Sitkeästä työstä seuraa kyllä palkintoja. Nekin pitää vain huomata. Ne hyvät asiat. Eikä auta laskea mitä itse saa ja miten hyötyy, sillä siitä seuraa vaan epätasapaino. Vaan pohtii mitä voi antaa ja mitä hyvää yhdessäolo tuo.

Ehkä ajattelutavastasi johtuen suhteesi - puhuit että aiemmin olet toistanut tuota samaa kaavaa - ajautuvat kriisiin ja romuttuvat.

Valitsen väkivaltaisen kumppanin, sitä tarkoitin.

• Kuvittelehyväelämä
        aloittajalta kirjoitti:

Tämän hetken tilanne se että punainen on tehnyt siirtoja uhkapelurin henkeä riskeeraavaan suuntaan. Myrkyllisiä haittoja on tullut. Minua kiinnostaa jatko. Mitä luvassa? Jatkuuko siirrot kaavalla jonka olen päässäni kuvitellut. Ja huomatkaa: Minulla ei ole epipeniä, vaikka uskon että hän ajaa tilanteen hengenvaraan. Heitin ainoan pelastuksen pois sillä muutenhan tämä uhkapeli menettäisi jännitysmomenttinsa. Täytyy olla riskinä täydelliset ääripäät jotta uhkapeliin lähden. Hulluutta, mutta rakastan elää hiuskarvan varassa

Sitä saa mitä odottaa. Urheilijatkin käyttävät mielikuvitusharjoittelua saavuttaakseen loistavia tuloksia. Odota hyvää niin saat hyvää. Keskity hyvään. Elämä ei ole noin mustavalkoista että joku olisi hyvä ja toinen paha, tai että hyvä paljastuukin pahaksi tai toisin päin. Kaikissa on kumpaakin.

• Enymmärrätätä
        aloittajalta kirjoitti:

Valitsen väkivaltaisen kumppanin, sitä tarkoitin.

Miksi? Tuossa ei ole mitään valitsemista. Väärä. Väkivalta ei ole mitään rakkautta.

• aloittajalta

En ole aikaisemmin tietoisesti valinnut. Esitti muuta, kunnes suhteen edestessä se alkoi näkyyn yhä vain selvemmin että mihin olinkan joutunut. Alistamisesta ja kontrolloinnista sekä haukkumisesta se lähti.. nyt viitteitä punaisen omenan kanssa hiukan samoille urille lähdöstä. Hän on valinnut jo vähän samoja polkuja jotka vie syvemmälle väkivallan poluille, Siksi tätä tässä mietiskelenkin. En muuten asiaa miettisi mutta kun kyseessä on ihminen joka osoittaa jo nyt pieniä merkkejä suuntaan joka ei kovin hyvä ole. Alistamisesta ja tietoisesta satuttamisesta on enää pieni matka syvemmälle väkivaltaisuuteen

• liianmontaomenaa

Miksi et valitse sitä vihreää omenaa, koska hän on sinulle ollut tukena? Vai käytätkö häntä vain hyväksi, koska "tarvitset" häntä? Ulkopuolisena ei voi tietää eikä tuntea toisen puolesta, mutta itse söisin vihreän omenan ja olisin tyytyväinen. Mutta, jotta pystyy olemaan ylpeä valinnastaan, pitää unohtaa muut. Onko sinun omenakorissa yksi ulkomainen tummempikin omena, jonka lajikkeesra et vielä edes tiedä? Näen korissasi yhden tumman omenan, jota myös olet salaa ajatuksissasi pyöritellyt.

• aloittajalta

Ei ole sellaisia omppuja tai sitten olen tullut värisokeaksi

• aloittajalta

Unohtui vastata.. kai haluan veden pitävät todisteet punaisen huonoudesta ensin ja siksi haastan tilanteen siihen että se kaikki näkyy ja tuntuu minun elämässä niin karmealla tavalla etten voi enää kieltää niitä. Kun joudun todella kovaan pinteeseen itse sen punaisen takia ja joudun pinnisteleen selviämiseni eteen niin viesti menee paremmin perille.

• Enymmärrätätä
        aloittajalta kirjoitti:

Unohtui vastata.. kai haluan veden pitävät todisteet punaisen huonoudesta ensin ja siksi haastan tilanteen siihen että se kaikki näkyy ja tuntuu minun elämässä niin karmealla tavalla etten voi enää kieltää niitä. Kun joudun todella kovaan pinteeseen itse sen punaisen takia ja joudun pinnisteleen selviämiseni eteen niin viesti menee paremmin perille.

Tai tulee vauhtisokeus... Huonoonkin kohteluun voi turtua. Huono parisuhdekin huononee pikku hiljaa eikä ehkä enää lopulta hahmota missä todellisuudessa mennään. Jos suhde olisi heti alussa ollut niin huono, olisi samantien lähtenyt kävelemään. Mutta kun sitä on aikansa kestänyt, ajattelee miksei kestäisi jatkossakin. Koska jos vaikka ehkä sittenkin joskus tulevaisuudessa tulisi muutos parempaan... Ja on vaikea myöntää itselleen että kaikki asiaan käytetty energia, kaikki vastoinkäymiset, ovat olleet turhia koska lopputuloksena lähdette eri teille. Turhaa se ei ole ollut. Olet kasvanut itse prosessin aikana. Niin on toinenkin. Joskus on hyvä viheltää peli poikki ja tunnustaa että elämää on muuallakin. Ensin on raivattava vanhaa pois, jotta voi saada jotain uutta tilalle.

• aloittajalta
        Enymmärrätätä kirjoitti:

Tai tulee vauhtisokeus... Huonoonkin kohteluun voi turtua. Huono parisuhdekin huononee pikku hiljaa eikä ehkä enää lopulta hahmota missä todellisuudessa mennään. Jos suhde olisi heti alussa ollut niin huono, olisi samantien lähtenyt kävelemään. Mutta kun sitä on aikansa kestänyt, ajattelee miksei kestäisi jatkossakin. Koska jos vaikka ehkä sittenkin joskus tulevaisuudessa tulisi muutos parempaan... Ja on vaikea myöntää itselleen että kaikki asiaan käytetty energia, kaikki vastoinkäymiset, ovat olleet turhia koska lopputuloksena lähdette eri teille. Turhaa se ei ole ollut. Olet kasvanut itse prosessin aikana. Niin on toinenkin. Joskus on hyvä viheltää peli poikki ja tunnustaa että elämää on muuallakin. Ensin on raivattava vanhaa pois, jotta voi saada jotain uutta tilalle.

Minä en varsinaiseen suhteeseen enää väkivaltaisen kanssa lähde milloinkaan, mutta silti hiukan pelaan uhkapeliä jotta näen onko hän sitä mitä luulen. Hän näyttää koko ajan sitä mitä on ihmisiään. Koko ajan hänen mahdollisuutensa on tässä. Olen antanut sen tilan hänelle että saa mahdollisuuden kääntää mielipiteeni. Tällä hetkellä se kallistuu siihen että hänessä ei ole potentiaalia hyvälle parisuhteelle. ei kykyä hyväksi puolisoksi. Tällä hetkellä hänen parisuhde markkina arvo on -4

• aloittajalta

Tämä on ehkä aika karua luokittelua, mutta edes hyvä ulkonäkö ei pelasta jos on taipuvainen tuollaiseen käytökseen. Se on kuin paska kasaan tunkisi kätensä ja silloin parisuhde markkinoilla arvo tippuu miinuksille oli ulkonäkö mikä vain.

• sivustaomppuilin
        Enymmärrätätä kirjoitti:

Kirjoititpa osuvasti. Näin se on että vuosien saatossa pikku hiljaa turtuu ja se tuntuma siitä, mikä on parisuhde, millainen sen pitäis olla, katoaa. Kunnes tulee se erilainen omppu vastaan ja tajuaa että joo, elämässä voi olla toinenkin omena, kun se yksi kärsii muumiotaudista..

• keikauskakku

Taidat olla itse vähän... kaikkivaltias koura. Vihreän suhteen olet itsekäs pompottaja, käyttäjä. Punaiselle olet todella myrkyllinen, mutta haluat esiintyä marttyyrinä ulospäin. Et vaikuta kummankaan arvoiselta, vaikka näet itsesi koko omenakorin arvoisena ja enemmänkin.

Unohda tämän sadon omput ja aloita vaikka detox-kuuri itsestäsi.

• aloittajalta

Oikeassahan sitten olet. Tottahan se sitten on. Olet aivan oikeassa.

• pahanhaistaakauas

Samaa mieltä keikkukakun kanssa. Ap kuulostaa itse myrkylliseltä, ehkä punaisella omenalla on suoja sinun myrkyllesi ja se sinua ohjaa punaisen omenan suuntaan vaikka olet saanut jo näpeillesi. Kuulostat psyko-tai sosiopaatilta laskelminesi ja pahoine kuvitelminesi, joissa ei ole mitään konkretiaa, vaan ajatukset tulee sinun mielen maisemista. Silti mustaat muita. Jätä molemmat omenat rauhaan ja paranna mielenterveytesi.

• NytPelottaa

Onko "punainen omena" väkivaltainen?

Jotenkin tämä alkaa omassa mielikuvituksessani kallistua siihen suuntaan, tai sitten vertauskuvallisuutesi vain saa kaiken näyttäytymään oikeasti vaarallisemmassa muodossa kuin se on.

Väkivaltaisesta henkilöstä kannattaa hankkiutua eroon eikä jäädä vaikutuspiiriinsä. Aina he pyytävät anteeksi ja vannottavat sen olleen viimeinen kerta, mutta aina niitä kertoja tulee lisää ja lisää.

• aloittajalta

Vertauskuvissa otin vähän taiteellisia vapauksia, mutta kyllä hän on osoittanut jo sellaisia viitteitä, jotka viittää henkisen väkivallan suuntaan.. josta tulee epäilys minulle että onko hän henkisen ja fyysisen väkivallan käyttäjä? Minulla on omat pelkoni asian suhteen, koska olen jonkin aikaa seuraillut hänen tekoja, jotka alkaa inansa näyttää vaaranmerkkejä sinne suuntaan. En tiedä totuutta

• hulluolet

Käytät itse epäsuoraa henkistä väkivaltaa niille omenoille, noine ennakkoluuloinesi ja palstapsykoosinesi. Agressivisuutesi, katkeruutesi, vihasi, mustamaalaamisen tarpeesi on maanista ja se kohdistuu täällä omenoihin, mutta muualla heihin ihmisiin, eikö totta. Ajattelet heistä muualla samoin, ihmisinäkin. Vihaat, katselet pelejä heillä jne. Unohda omenat ja mene terapiaan. Et ole kyvykäs käsittelemään yhdenkään omenan sisintä, muuta kuin palstalla houruilemalla.
        Miten olisit itse kelvollinen kummallekaan, et mitenkää, mätänet sisältä päin.

• Eiväkisin

Älä ota punaista omenaa, koska se aiheuttaa sinulle tuskaa. Äläkä ota vihreää omenaa, jos et kerta todella sitä halua. Odota, että löytyy juuri sellainen omena joka maistuu sinulle hyvältä!

• pgp

Yhtään kantaa ottamatta siihen oletko mielestäni nössö vihreän ompun mussuttaja, vai vielä nössömpi vihreän ompun tunteilla pelaaja, sanon vaan tän: Nopealla vilkaisulla noin 90% tässä ketjussa kirjoittamistasi viesteistä koskee sitä punaista. Jos minä olisin punainen omena, juuttuisin palana kurkkuusi ja tukehduttaisin sinut hiljalleen. TÖRKEÄÄ TEKSTIÄ AP!!!

• aloittajalta

Ei huolta. Ei koske varttuja pettäjä kaipaajia tämä. Voit siis unohtaa koko ketjun ja kipitää kaipaileen oman kumppanisi selän takana sitä kolmatta pyörää. Tässä tarinassa on kolme sinkkua

• pgp

Mistä olet päätellyt, että olen varattu? Ei toi sinkkuus sunkaan nahkaa mitenkään pelasta. Pelle! :D

• aloittajalta
        pgp kirjoitti:

Mistä olet päätellyt, että olen varattu? Ei toi sinkkuus sunkaan nahkaa mitenkään pelasta. Pelle! :D

Taisin osua oikeaan. Varattu pettämis retkillään etsimässä seikkailuja palstan kautta. Toisten haukkuminen tekee sinusta myöskin epäkypsän ja vie pohjan kaikelta kritiikiltä mitä annoit minulle. Joten tämä jääköön viimeiseksi kommentiksi häirikköluonteelle. Jatka tappeluasi yksin

• pgp
        aloittajalta kirjoitti:

Taisin osua oikeaan. Varattu pettämis retkillään etsimässä seikkailuja palstan kautta. Toisten haukkuminen tekee sinusta myöskin epäkypsän ja vie pohjan kaikelta kritiikiltä mitä annoit minulle. Joten tämä jääköön viimeiseksi kommentiksi häirikköluonteelle. Jatka tappeluasi yksin

Ymmärrätkö tahallaan väärin vai ootko tyhmä? :D Et saletisti pysty jättämään tätä tähän - tiedän. Riitely <3

• voikoomeniatartuttaa

Ei ole tyhmä, on psykoosissa tai psykopaatti. Tarkastelee tilannetta vain mitä itselle periaatteella.

• onsiinämiettimistä

Huh, mikä stoori.

• Koko.sato

Aloituksessa kerrot, että edessäsi on korillinen omenoita. Heitä nuo kaksi pois ja kaiva syvemmältä.

• MunMielipide

Niin hyvin sanottu!

• seonniinnähty

Jos sinun pitää niin hirveästi arpoa ja pohtia, niin ei kumpikaan näistä kahdestaa omenasta. Unohda molemmat. Kun kohtaat sen oikean omenan sinun ei tarvitse juuri pohdiskella.

• MunMielipide

Kumpikin omena on väärä vaihtoehto. Ja oikea vaihtoehto. ;)

Punaisen omenan tekisit surulliseksi koska olisit onneton hänen kanssaan silloin kun hän on oma itsensä. Lopulta alkaisit vaatia häntä muuttumaan, koska kokisit että hän tekee sinut onnettomaksi. Vaikka totuus on ettei ketään muuta voi vaatia muuttumaan. Joko hyväksyt hänet omana itsenään tai valitset jonkun muun. Ehkä selvität ensin omat juttusi ja olet hänen kanssaan sitten kun voit hyväksyä hänet omana itsenään? Siitä voi tulla jotain kaunista... Ja jännittävää. Ja mielenkiintoista.

Vihreän omenan tekisit surulliseksi koska olisit onneton hänen kanssaan silloin kun hän on oma itsensä. Lopulta se ei ehkä olisi sinulle riittävästi. Järkevää muttei mielenkiintoista tai hauskaa. Tosin elämä ei aina voikaan olla vaan välillä on tasaisemman harmaata. Näin sen koen. Mutta rakkautta ei voi pakottaa, ei omaansakaan. Ehkä haaveilisit jostain mitä voisi olla, mutta sitä ei vain tule. Tosin järkiavioliitotkin voivat toimia...

Elämä on kompromisseja. Tuskin kumppanissa voi saada sekä tulista rakastajaa ja sielun ystävää samassa paketissa, ainakaan niin että kumpikin puoli toimisi jatkuvasti täydellisesti. Ja jos toimii niin arkielämän vaatima järkipuoli ja käytännön asiat eivät ehkä sujuisi niin hyvin kuin jonkun muun kanssa. Ryppyjä tulee aina. Sekin on mun mielestä normaalia ja kuuluu elämään, se on sitä onnellisuutta sekin.

Kukaan muu ei voi tehdä sinua onnelliseksi tai onnettomaksi. Ei omena 1 tai 2. Onni löytyy itsestä. Ne asiat jotka ärsyttävät tai aiheuttavat "allergiaa" toisessa, saattavat olla asioita jotka ovatkin omassa itsessä tai omassa elämässä kaihertavia juttuja, jotka on ensin selvitettävä ja hoidettava kuntoon. Kehitettävä itseä, jotta huomaa etteivät muiden "puutteet" tai erilaisuus ärsytä itseä enää.

Kun huomaa että omassa elämässä on niitä hyviäkin juttuja ja tarttuu niihin, keskittyy niihin. Sen jälkeen voi valita jakaa sen kaiken jonkun toisen kanssa. Sellaisena kuin se toinen on.

• aloittajalta

Mä en usko että voisin koskaan olla henkistä väkivaltaa harjoittavan ihmisen kanssa sairastumatta itse vakavasti.... jos ainoa tavoite on painaa minut niin alas kuin pystyy mä kyllä painun ihan pinnan alle asti ja romahdan lopulta täysin toisten varaan.. mutta mä en voi ottaa sellaista riskiä. Se olisi liian suuri hinta. Jos minun pitää valita terveys tai parisuhde. Valinta on selvä

• aloittajalta

Tiedän pystyväni kyllä elämään henkistä väkivaltaa harjoittavan kanssa. Pystyn ottaan vastaan sen kun minun päätä aina vain painetaan kovemmalla voimalla veden alle. Voiman käyttöä jatkuvasti vain lisäämällä, sitä mukaa kun minä yritän taistella vastaan. Pystyn elämään sellaisessa suhteessa vuosikausia. Helposti menisi ainakin 5 vuotta. Se ei ole ongelma. Olen mukautuva ja sopeutuva, mutta en taida haluta koska hinta siitä on liian suuri. Se ei silti ole minulle vaikeaa. Minut on kasvettu siihen että osaan olla sellaisissa oloissa hyvin hyvin pitkiä aikoja.

• MunMielipide

Tuli vielä mieleen... Itse olen joutunut pohdiskelemaan vastaavaa paljon elämän aikana. Ajattelen niin että parisuhteessa toimii 1-2 näistä jutuista, mutta kaikkia kolmea ei voi saada. Pitää vaan valita mikä tai mitkä kaksi näistä on itselle tärkeimmät:

- Arjen toimivuus, elämän sujuvuus, leppoisuus - järkitasolla ja käytännön jutuissa toimitte hyvin yhteen
        - Henkisesti läheinen yhteys, samanhenkisyys, toistensa ymmärtäminen, sielujen sympatia - ystävyyden, eettisten arvojen, näkemysten ja ajatusten suhteen pelaatte hyvin yhteen
        - Fyysinen vetovoima, kuuma rakkaus- ja seksielämä - teitä hitsaa yhteen parisuhteen hekumallinen puoli

Rakkautta ja ihmissuhteita on niin monenlaisia...

Mikä noista on sitten sellainen yhdistelmä joka tekee onnelliseksi, ja mikä noista kolmesta sellainen että ilman sitäkin pärjää tai sen saa jostain muualta, muista ihmissuhteista, riippuu ihmisestä itsestään. Siksi kai jokaiselle sopii vähän erilainen kumppani ja ihmiset tykkäävät erilaisista ihmisistä ja hakevat erilaisia kumppaneita.

• aloittajalta
        MunMielipide kirjoitti:

Tuli vielä mieleen... Itse olen joutunut pohdiskelemaan vastaavaa paljon elämän aikana. Ajattelen niin että parisuhteessa toimii 1-2 näistä jutuista, mutta kaikkia kolmea ei voi saada. Pitää vaan valita mikä tai mitkä kaksi näistä on itselle tärkeimmät:

- Arjen toimivuus, elämän sujuvuus, leppoisuus - järkitasolla ja käytännön jutuissa toimitte hyvin yhteen
        - Henkisesti läheinen yhteys, samanhenkisyys, toistensa ymmärtäminen, sielujen sympatia - ystävyyden, eettisten arvojen, näkemysten ja ajatusten suhteen pelaatte hyvin yhteen
        - Fyysinen vetovoima, kuuma rakkaus- ja seksielämä - teitä hitsaa yhteen parisuhteen hekumallinen puoli

Mikä noista on sitten sellainen yhdistelmä joka tekee onnelliseksi, ja mikä noista kolmesta sellainen että ilman sitäkin pärjää tai sen saa jostain muualta, muista ihmissuhteista, riippuu ihmisestä itsestään. Siksi kai jokaiselle sopii vähän erilainen kumppani ja ihmiset tykkäävät erilaisista ihmisistä ja hakevat erilaisia kumppaneita.

Minä haen suhdetta jossa uskaltaa vapaasti kertoa mielipiteitään ja ajatuksiaan.
        Jossa ei ole jatkuva epävakaa ilmapiiri ja jatkuvia "myrskyjä ja maanjäristyksiä" jotka pistää kaiken ihan palasiksi. Haluan rauhallista elämää. Kommunikoinnin toimivuutta. Kykyä keskusteluun, neuvotteluun ja kompromisseihin. Keskinäistä sopua, kumppanuutta, rakkautta, hellyyttä ja välittämistä. Toisistaan huolehtimista ja arvostamista. Toisen tukemista. Kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta toisen eroavuudet ja erimielipiteet hyväksytään ilman vuosisadan suurinta tappelua.

Arki ei saa olla päivästä toiseen sellaista vääntöä ja sota tilaa. Pitää olla seesteistä ja rauhaisaa. Suhteellisen sopuisaa. Hyvä olla molemmilla ja vapaus sanoa ajatuksiaa ja olla oma itsensä pelkäämättä toisen alkavan painaan sinne veden alle jos osoittaa erilaista mielipidettä joka ei toisen mieleen ole. Kykyä näillä kohdin hyväksyä tai tarpeen tullen tehdä kompromissi joka tyydyttää molempia.

• aloittajalta

...Sekä kumppanin arvostamista, kunnioittamista ja sellaista kohtelua kumppaniaan kohtaan jolla kohtelisi itseäänkin ja jollaista hyväksyy toisilta itseään kohtaan.

• parisuhteellisesti
        MunMielipide kirjoitti:

Olipa pysäyttävästi koottu. Kuka todellakin mitäkin arvostaa. Kaksi alinta olis itselle ideaali tilanne, mutta ylimpään se päätyy tällä hetkellä. En nyt sano, etteikö ylinkin ole ihan tärkeä, mutta jos se on ainoa syy yhdessä pysymiseen niin se ei taida olla syy..

• samatsanat

Olen samaa mieltä aloittaja tuosta mitä hakea. Kaipa niitä kunnollisiakin miehiä on.

• MunMielipide

Mutta miksi kenenkään pitäisi olla suhteessa joka vahingoittaa itseä? Se ei ole rakkautta. :( On turha naamioida sitä sellaiseksi. Silloin on musta hyvä uskaltaa ottaa uusi suunta elämässä, vaikka pelottaisi löytyykö mitään samanlaista tai hyvää vai jääkö yksin. Sitä huomaa että kyllä löytyy. :) Anna itsellesi mahdollisuus ja elämälle vähän aikaa järjestää kaikki parhain päin.

• aloittajalta
    • NytPelottaa

Henkinen väkivalta ja fyysinen väkivalta on molemmat pahoja asioita eikä kenenkään pidä lähteä sellaiseen suhteeseen, ei vaikka kokisi kestävänsäkin sellaisessa jonkin aikaa. Ei vaikka kuvittelisi "parantavansa" toisen. Siinä on sairas mieleltään jo se suhteeseen lähtijäkin, ei pelkästään väkivaltaa harjoittava. Luin vasta kirjan aiheeseen liittyen ja täytyy sanoa että itkin niiden naisten vuoksi joita kirjassa kuvattiin.

• aloittajalta

Kyllä ja tiedän erään joka eli vuosia sellaisessa suhteessa. Meni avioon ja teki lapset sinne. Tarinan päättyi karusti. Ensin tappoi itsensä tämä henkisen väkivallan uhri ja myöhemmin uhrin toinen lapsi. Molemmat olivat sairastuneet väkivallan alla masennukseen...Nämä on hyvin vaarallisia asioita.

• aloittajalta

Valitettavaa mutta hyvin surullinen tosi asia on että henkisen väkivallan ja alistamisen käyttöön ottava luo heti parisuhteesta väkivaltaisen. Siellä sisällä saattaisi saada turpaansa se alistettava mutta myös alistaja, kun uhri ei alistuisikaan rooliinsa vaan ottaisi kättä pidempää ja lähtisi sotajalalle itsekin. Siinä viuhuisi kohta aseet puolin jos toisin ja joku tulisi olemaan kuollut. Uhri joka pistää vastaan tai alistaja joka saanut uhrin puolustautumaan niin kovilla keinoilla että alistaja olisi kuollut siihen puolustusrintamaan. On tarinoita uhreista jotak saa tarpeekseen ja kerran riidan viimeisen nostaa puukon turvakseen ja lyö alistajaansa. Joutuu taposta sitten vankilaan.

Hyvin surullisia perheväkivalta tapauksia jotka päättyy joskus siihen että uhrista tulee tappaja. Siksi tällaisia vaarallisia suhteita kannattaa punnita tarkoin ennen kuin mihinkään ryhtyy.

• toinenkommenttini

Lyhyesti tähän että mistä sitä etukäteen tietää mitä suhteessa seuraa? Kerran kokenut osaa varoa, toisen tuhoavuutta ja omaa päätymistään tilaan jossa on valmis tuhoamaan. Varmuutta ei silti saa etukäteen. Pitää vaan uskaltaa yrittää ja luottaa. Kahden kauppaa. Yksi katastrofiin päättynyt suhde takana mutta silti halua yrittää uudelleen. Eri lähtökohdista, eri(laisen) ihmisen kanssa.
        Joku kirjoitti: hankaa vaha irti ja saat omenan loistamaan. Ihana vertaus. Puolin jos toisin sovellettuna.

• rouskisnam

Mä otan raakana ja kuorin oikein perusteellisen hyvin. Syön hitaasti nauttien.

• kuori ne, ja tee kiljua. hehheh. Jo on sulla suuret probleemat

• otarakas

Miksi tyytyä keskinkertaiseen?

• Omena_kysymys_aplle

Sano miksi sä kirjoitit tämän ketjun.

• Omena-

Ihan tosi, vastaa, vastaa rehellisesti miksi sä kirjoitit tämän ketjun.

• aloittajalta

Ompas innokasta touhua.. :)

Selventääkseni omia ajatuksiani ja purkaakseni omia tunteitani ulospäin nimettömänä. Joskus se auttaa nukkumiseen, kun saa mieltä painavat asiat ja tunteet jotenkin itsestään ulos.

Toiset täällä ajattelee niin helvetin kapean putken läpi, nyt itse tuijotan se saman putken läpi vaikka yleensä minä osaan olla aika lavea katseinen. Nyt en osaa.

Ylhäällä oli jotain omimis settiä johon en nyt lähde sen enempiä kommentoimaan. Täällä omitaan liikaa

Moi ja terve ja Hyviä öitä

• Omena-
        aloittajalta kirjoitti:

Ompas innokasta touhua.. :)

Selventääkseni omia ajatuksiani ja purkaakseni omia tunteitani ulospäin nimettömänä. Joskus se auttaa nukkumiseen, kun saa mieltä painavat asiat ja tunteet jotenkin itsestään ulos.

Toiset täällä ajattelee niin helvetin kapean putken läpi, nyt itse tuijotan se saman putken läpi vaikka yleensä minä osaan olla aika lavea katseinen. Nyt en osaa.

Ylhäällä oli jotain omimis settiä johon en nyt lähde sen enempiä kommentoimaan. Täällä omitaan liikaa

Moi ja terve ja Hyviä öitä

Teet harkittuja kirjoitusvirheitä, taas. Ja vastasit asian vierestä, et suoraan vaikka oikeasti pyysin.

• aloittajalta
        Omena- kirjoitti:

Teet harkittuja kirjoitusvirheitä, taas. Ja vastasit asian vierestä, et suoraan vaikka oikeasti pyysin.

Varmaan johtuu tenoxista jonka tuossa otin. Ei harkittua. Se lääke vaikuttaa ja siksi pakko nyt unille. Kysymykseen vastasin. Tänne kirjoitellaan omia ajatuksia ja puretaan itseään ja saadaan muilta tuntemattomilta vinkkejä ihan niin kuin aloituksessa kyselin. Tämä on yleinen keskustelupalsta ei kuhina ja pano mesta. öitä vielä kerran.

• aloittajalta
        Omena- kirjoitti:

Lisään vielä että yllä kerroin olevani unilääke kuurilla, koska tässä ketjussa kertomat asiat ovat tuoneet minulle kk kestäneen unettomuuden jonka hoidoksi syön tenoxia tarvittaessa. Tenox taas on bentso eli keskushermostoon vaikuttava kolmiolääke. Haparointini ja kirjoitukseni epätarkkuus saattaa johtua tämän lääkkeen vaikutuksista. Nyt viimesen kerran öitä

• Omena-
        aloittajalta kirjoitti:

Lisään vielä että yllä kerroin olevani unilääke kuurilla, koska tässä ketjussa kertomat asiat ovat tuoneet minulle kk kestäneen unettomuuden jonka hoidoksi syön tenoxia tarvittaessa. Tenox taas on bentso eli keskushermostoon vaikuttava kolmiolääke. Haparointini ja kirjoitukseni epätarkkuus saattaa johtua tämän lääkkeen vaikutuksista. Nyt viimesen kerran öitä

No hyvää yötä sitten kun menet nukkumaan. Nuku rauhalliset yöunet, näe hyviä unia.

• Omena-

Mikset vastaa. :(

• väärälain

Jotkut voi olla tilanteessa, että näyttää siltä, että valittavana on vain kaksi punaista omenaa. Se on surullista. Itse en pidempään ehkävoisi olla täysin vihreän omenan kanssa. Paras vaihtoehto olisi jotakin siltä väliltä. Olen ehkä hankalasti ymmärrettävä ja satutettukin. Tänään ajellessanikin mietin, että ei minun kanssani samalle aaltopituudella varmaan kukaan ole, olen aika yksin sisäisten ajatusteni kanssa, mutta tottunut siihen ja sinut sen kanssa. Olisihan se silti ihanaa tulevaisuudess jakaa elämänsä ihmisen kanssa, joka olisi jollakin tapaa samalla aallonpituudella. Olen herkkä, mutta silti tietyllä tapaa määrätietoinen ja voimakas. Mutta nyt lopen uupunut.

• KauniitaUniaOmenoille

Kuvailit minutkin samalla; herkkä, vahva ja silti jotain muuta. Paitsi että korissani ei ole yhtään omenaa. Enkä kanna koria, sillä haluaisin löytää vain yhden kaltaiseni omenan (värillä ei väliä) ja sen kantaisin lähellä sydäntäni kotiin saakka.

• omenaatai

Ota sitten vuoronperään molemmat omenat ja maista kumpi maistuu makoisammalta.Kummasta aloitat maistamisen.Haukkaa haukkaa hedelmää......

• Mielen.kiintoista

Onkohon aloittaja huomannut, että näkee 99% punaisen omenan negatiivisessa valossa, huonona ja pahana. Onko siinä edes mitään hyvää? Voiko aloittaja kuvitella edes olevansa hyvä ja sopiva punaiselle ompulle? Voiko aloittaja kuvitella hyvää ja edes ajoittaista onnellisuutta punaisen ompun kanssa, missä molemmat kykenevät olemaan onnellisia? Aiheuttamaan toiselle hyväämieltä ja tuottamaan onnellisuutta? Onko punaisen ompun kanssa mahdollista edes koskaan saavuttaa molemminpuolista luottamuksellista suhdetta? Entäs molemminpuolista rakkautta ja rakastamista? Ehkä aloittaja ja punainen omppu ovat sopimattomia ja myrkyllisiä juuri toisilleen? Ehkä he eivät vain ole Oikeita toisilleen?

Saammeko aloittaja kuulla mikä on tilanne ja miten tarina/ongelma etenee?

• aloittajalta

Tottakai hänessä hyvääkin on. Minun avautuminen nyt tästä negatiivisesta puolesta pelkästään johtuu tapahtumista joita on tapahtunut, jotka kalvanut mua ja nostanut erinäisiä epäilyjä mieleen. Tarvetta purkaa sitä.

Siihen tosin alan kallistua ettemme sovi yhteen. Jos sopisimme se keskustelu luonnistuisi. Jos taas persoonat eivät sovi toisilleen käy juuri näin että homma tyssää aina kommunikoinnin konflikteihin. Olen kyllä kovasti yrittänyt ymmärtää ja venyttää ymmärrystäni ja olla kärsivällinen. Antaa anteeksi ja yrittää jälleen, mutta näin asia on nähtävä...

Se on yksinkertainen merkki vain siitä että emme mitenkään sovi yhteen. Se minulle harvinaista sillä mä tulen yleensä toimeen niiden ihan kaikken vaikeimpienkin ihmisten kanssa suhteellisen hyvin, mutta ehkä ongelma toisessa päässä. Minulla on aika haastava perhetausta, ja kasvanut erittäin hankalan äidin lapsena. Jouduin oppimaan tuleen toimeen käytöshäiriöisen, väkivaltaisen, hankalan ja räjähdysalttiin äitiäni kanssa. Kasvatuksessa siis tullut taitoja tulla toimeen todella vaikeiden ihmisten kanssa ja käsitellä halutessani niitä tavoilla joilla kanfliktin välttää.

Siksi on minun puolelta outoa etten saa rehellistä avointa keskustelua pelaamaan.
        Ehkä nyt kyse siitä että minä olenkin vääränlainen hänelle ja hän ei vain halua nyt juuri MINUN kanssani mitään asioita puida tämän enempää. se olkoon sitten niin, jos kerran haluaa jättää minut näihin ajatuksiin itsestään ja antaa näin negatiivisen kuvan.. niin hänen valinta. Itsenäinen aikuinen ihminen on vapaa päättämään asiasta, mutta silloin on turha ainakaan valittaa ja ihmetellä miksi olen tällaisilla mietteillä ja suhtaudun irl torjuvan vihaisesti.

Minusta kaikkien ihmissuhteiden perusta on toimiva keskustelu/kommunikointi yhteys. Jos se ei toimi niin heikoilla hangilla kävellään.

• Omena-

Sehän ei kai ole mennyt ihan noin, ja sinähän tiedät sen kyllä itsekin oikein hyvin. :( Sinä et voinut antaa anteeksi uudesta isosta tilanteesta johtuvaa hämmennystä ja sekoiluja, eli ylipäätään epävarmuutta, joka oli omasta mielestäni kyllä kaikin puolin ymmärrettävää, tulkitsit itsekin usein väärin asioita. Jos olet noin ehdoton niin sitten olet. En koskaan ole väittänytkään toimineeni niissä tilanteissa hyvin ja senkin kyllä tiedät, vai kuinka.

• aloittajalta
        Omena- kirjoitti:

Sehän ei kai ole mennyt ihan noin, ja sinähän tiedät sen kyllä itsekin oikein hyvin. :( Sinä et voinut antaa anteeksi uudesta isosta tilanteesta johtuvaa hämmennystä ja sekoiluja, eli ylipäätään epävarmuutta, joka oli omasta mielestäni kyllä kaikin puolin ymmärrettävää, tulkitsit itsekin usein väärin asioita. Jos olet noin ehdoton niin sitten olet. En koskaan ole väittänytkään toimineeni niissä tilanteissa hyvin ja senkin kyllä tiedät, vai kuinka.

Öööö.. Nyt menee hiukan oudoksi.. Tuuleeko pohjanmaalta? Tämä ei sieltä/sinne enkä ole käynyt siellä päinkään kuin kaksi kertaa lapsena ähtärissä..

• Mielen.kiintoista

"... ja hän ei vain halua nyt juuri MINUN kanssani mitään asioita puida tämän enempää." Oletteko ihan face to face keskustelleet? Jos ette, niin oletko tehnyt selväksi halusi keskustella?

• aloittajalta
        Mielen.kiintoista kirjoitti:

"... ja hän ei vain halua nyt juuri MINUN kanssani mitään asioita puida tämän enempää." Oletteko ihan face to face keskustelleet? Jos ette, niin oletko tehnyt selväksi halusi keskustella?

Ei ja Kyllä. Toiset on luotu keittämään sopan ja sen jälkeen jättämään sen hellalle palaan pohjaan sekä odottaan että joku muu siivoaa jäljet, kun itse pyyhkii kätensä koko asiasta ja väittää ettei hänen vastuulla

• Omena-
        aloittajalta kirjoitti:

Öööö.. Nyt menee hiukan oudoksi.. Tuuleeko pohjanmaalta? Tämä ei sieltä/sinne enkä ole käynyt siellä päinkään kuin kaksi kertaa lapsena ähtärissä..

Ai hiukan oudoksi... ei kai, nämä meidän välit vai, no ei suinkaan, tai siis "välit". :(

• aloittajalta

Sä oot outo omija. Saanko kysyä että löytyyköö housuista tappi vai reikä?

• Omena-
        aloittajalta kirjoitti:

Sä oot outo omija. Saanko kysyä että löytyyköö housuista tappi vai reikä?

Taisit sen verran moneen kertaan nähdä kohtalaisen niukoissa vetimissä, että voinet olla varma kumpi on.

• aloittajalta
        Omena- kirjoitti:

Taisit sen verran moneen kertaan nähdä kohtalaisen niukoissa vetimissä, että voinet olla varma kumpi on.

Nyt tuli huti. Ei pidä paikkaansa minun tarinassa tuo. Arvasinhan että väärin omit! Tuo on väärä vastaus. Älä omi jos et sitten halua ostaa sikaa säkissä ja tehdä sokkotreffejä. Seksiä en ole hänen kanssan koskaan harrastanut. Ei ole mikään ex tai muukaan siihen verrattava kyseessä.

• Mielen.kiintoista
        aloittajalta kirjoitti:

Ei ja Kyllä. Toiset on luotu keittämään sopan ja sen jälkeen jättämään sen hellalle palaan pohjaan sekä odottaan että joku muu siivoaa jäljet, kun itse pyyhkii kätensä koko asiasta ja väittää ettei hänen vastuulla

Jaa, sitä kierrellään ja kaarrellaan ( ei ihme jos ei kommunikointi suju ). Eli uudestaan, oletko ilmaissut halusi keskustella tai onko toinen ilmaissut halunsa keskustella face to face? Onko se tämä punainen omena joka kieltäytynyt keskustelemasta vai sinä?

• aloittajalta

Jaa, sitä kierrellään ja kaarrellaan ( ei ihme jos ei kommunikointi suju ). Eli uudestaan, oletko ilmaissut halusi keskustella tai onko toinen ilmaissut halunsa keskustella face to face? Onko se tämä punainen omena joka kieltäytynyt keskustelemasta vai sinä?

vastaus ensimmäiseen ei ja toiseen kysymykseen kyllä. Suorat vastaukset siinä tuli jo ensimmäisessä. Olen muuten nainen. Teen sen selväksi tässä vaikka luulen sen olevan selvää kyllä jo muutenkin.

• Omena-
        aloittajalta kirjoitti:

Nyt tuli huti. Ei pidä paikkaansa minun tarinassa tuo. Arvasinhan että väärin omit! Tuo on väärä vastaus. Älä omi jos et sitten halua ostaa sikaa säkissä ja tehdä sokkotreffejä. Seksiä en ole hänen kanssan koskaan harrastanut. Ei ole mikään ex tai muukaan siihen verrattava kyseessä.

Heh, sanoinko että olisi ollutkaan seksin harrastamisesta kyse, no en. Mä sanoin niukoissa vetimissä, mikä voi tarkoittaa aika monentyyppistä tilannetta ja asua.

• aloittajalta
        Omena- kirjoitti:

Heh, sanoinko että olisi ollutkaan seksin harrastamisesta kyse, no en. Mä sanoin niukoissa vetimissä, mikä voi tarkoittaa aika monentyyppistä tilannetta ja asua.

No, kaupungilla ja yleisillä paikoilla olemme nähneet ja sellaisissa vaatteissa kuin niissä paikoissa nyt ihmiset yleensä liikkuu. Mene nyt muualle omimasta ihan oikeesti vai yritätkö hieroa tuntemattoman kanssa sokkotreffejä ?

• Omena-
        aloittajalta kirjoitti:

No, kaupungilla ja yleisillä paikoilla olemme nähneet ja sellaisissa vaatteissa kuin niissä paikoissa nyt ihmiset yleensä liikkuu. Mene nyt muualle omimasta ihan oikeesti vai yritätkö hieroa tuntemattoman kanssa sokkotreffejä ?

Tuntemattoman?

• aloittajalta
        Omena- kirjoitti:

Tuntemattoman?

Mä alan itkeen kohta... mee pois mua kiusaamasta. Tyhmä trolli.. hus, hus

• Mielen.kiintoista
        aloittajalta kirjoitti:

Ok. Mitä sitten enää mietit, jos toinen kieltäytyy kasvotusten keskustelemasta ja mahdollisesti selkeyttämään tilannetta? Onko se punainen silloin edes vaihtoehto?

• Omena-
        aloittajalta kirjoitti:

Mä alan itkeen kohta... mee pois mua kiusaamasta. Tyhmä trolli.. hus, hus

Saatan kyllä olla tyhmä, riippuu niin hurjasti siitä mihin vertaa ja missä asioissa, mutta en mä trolli ole enkä kyllä kiusaakaan. No menen sitten jos tosiaan niin haluat. Sä tosiaankin haluat niin?

• aloittajalta

Ok. Mitä sitten enää mietit, jos toinen kieltäytyy kasvotusten keskustelemasta ja mahdollisesti selkeyttämään tilannetta? Onko se punainen silloin edes vaihtoehto?

Ei se olekaan jos ei osaa puhua ja selvittää asioita, siksi se on myrkky omena kun se selvittelyn sijaan haluaa vaan loukata. Ei ole halukas keskusteluun vaan pikemminkin tappeluun ja loukkaamiseen

• Mielen.kiintoista
        aloittajalta kirjoitti:

Ei se olekaan jos ei osaa puhua ja selvittää asioita, siksi se on myrkky omena kun se selvittelyn sijaan haluaa vaan loukata. Ei ole halukas keskusteluun vaan pikemminkin tappeluun ja loukkaamiseen

Ehkä aloittajan kannattaa vaan hyväksyä silloin asia. Päästä yli punaisesta omenasta ja ehkä joku päivä se vihreäkin alkaa näyttää paremmalta. Ja jos ei, niin ehkä joku muu laatu ja väri tulee vastaan joka on haluttava sekä myös sopiva.

Tsemppiä!

• aloittajalta

Ehkä aloittajan kannattaa vaan hyväksyä silloin asia. Päästä yli punaisesta omenasta ja ehkä joku päivä se vihreäkin alkaa näyttää paremmalta. Ja jos ei, niin ehkä joku muu laatu ja väri tulee vastaan joka on haluttava sekä myös sopiva.

Tsemppiä!

Näin sen olen nähnyt. Punainen on väärä eikä sovi minulle. Loukkaa. Mikään ei toimi. Unohda.
        Vihreän kanssa toimii kaikki. anna mahdollisuus.

• Omena-
        aloittajalta kirjoitti:

Jos olet oikeasti halukas keskustelemaan, niin kyllähän sä tiedät mitä kautta löydät ja voit laittaa viestiä.

• aloittajalta
        Omena- kirjoitti:

Jos olet oikeasti halukas keskustelemaan, niin kyllähän sä tiedät mitä kautta löydät ja voit laittaa viestiä.

Eikö se sinne kaaliin mennyt. En tunne sinua. Sille oikealle olen keskustellut ihan suoraan puhelimitse asiasta ja ei onnistu se keskustelu kun se ihminen ei tuollainen halukas ole kuin sinä nyt olet..Se ei halua puhua vaan tapella ja loukata. Sinä voit nyt pomppia etsimään annia, satua, miaa, susannaa tai mitä lie elinaa jostain muusta ketjusta. Minä en ole sinun ihminen. Minulla alkaa jo hiukan hermot kiristyyn.

• Omena-
        aloittajalta kirjoitti:

Eikö se sinne kaaliin mennyt. En tunne sinua. Sille oikealle olen keskustellut ihan suoraan puhelimitse asiasta ja ei onnistu se keskustelu kun se ihminen ei tuollainen halukas ole kuin sinä nyt olet..Se ei halua puhua vaan tapella ja loukata. Sinä voit nyt pomppia etsimään annia, satua, miaa, susannaa tai mitä lie elinaa jostain muusta ketjusta. Minä en ole sinun ihminen. Minulla alkaa jo hiukan hermot kiristyyn.

Yeah right...

• aloittajalta
        Omena- kirjoitti:

Yeah right...

Sulla on ongelma. Palstapsykoosi.

• Omena-
        aloittajalta kirjoitti:

Sulla on ongelma. Palstapsykoosi.

Ei ole.

• kunnioitusjaarvostus

Näin sivusta kommentoisin, että mielenkiintoista kommentoija voisi ehkä itse toimia joustavammin, eikä loukaten, hänen viestinsä myös omanapaisia, samoin aloittaja kuulostaa töykeältä. Yrittäkää sopia asianne, jos haluatte ihan sama vaikka olisitte sinisiä omenoita. Ette selvästi tunne toisianne hyvin.
        Pitkässä suhteessa toisen oppii tuntemaan ja osaa paremmin välttää toisen loukkaamista ja tietää mistä toinen pitää tms. Pitkää suhde rikkoutuu kyllä persoonallisuushäiriöisen kanssa, jolla apu ei riitä tai auta.

• eiloukkauksiasilti

Minusta kumpikaan noista omenoista ei ole hyvä ap:lle. Vihreä omena on mauttoman ja tylsän kuuloinen (minun mielestä vihreät omenat ovat lisäksi happamia) ja punainen omena aiheuttaa allergian ja pahan olon. Aika hyvin tietysti täytyy ihminen tuntea, että voi jonkun tuolla tavalla luokitella. Mutta tietysti, jos toinen jatkuvasti loukkaa sinua elämässäsi niin silloin punainen omena on huono vaihtoehto. Mutta harvoin omenat ovat joko täysin vihreitä tai täysin punaisia. Itse valitsisin kuitenkin makeamman ja mehukkaamman punertavan omenan.

• endofstory

Tämä muuten osuvasti kirjoitettu - kaikissa meissä on sekä vihreää että punaista, myrkkyä että rauhaa:)

• Keltaviolettiomena

Ootko jotenki herkässä tilassa nyt?

• aloittajalta

Riippuu miten? Nainen on aina vähän herkkis, mutta siis en kai nyt sillai pahemmin juuri tällä hetkellä. Väsyttää vaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      59
      3215
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2921
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2739
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1837
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1091
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      991
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      830
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      829
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      822
    Aihe