Midnightweiler

freeyaard

tunteeko joku aavasaksalta kasvattajaa?

21

1058

Vastaukset

• Tutkin tuossa juuri koiranettiä ja tosiaan useampi pentue 2 eri nartulla (27pentua) jotka ei mitään priimaa ole, ja samaa urosta käytetty useamman kerran,tosin eri nartuilla. Harva koira käynyt testeissä tai näyttelyissä.Yhtään koulutustunnusta ei yhdeltäkään koiralta löydy. Tämä voi toki johtua myös iästä. Kotisivuilta selviää millaiset kasvatus ja pennutus periaatteet kasvattajalla on ja millaiseen kotiin hän koirat luovuttaa. Parhaiten varmaan asiat selviää soittamalla ja kysymällä ko. henkilöltä riippuen tietenkin millaista koiraa etsii.

• Aitoja Rottweilereitä eikä mitään pulkanaru koiria löytyy Mw:stä!

• Ainakin kotisivujen tekstin perusteella mikään ei ole kasvattajan vika, oli koira sitten huonohermoinen tai -luustoinen jne. En kyllä ottaisi sieltä koiraa pelkästään jo kotisivujen esittelyn perusteella.

• Kilpaileminen ei tee koirasta valioyksilöä. Hienoja koiria Aavasaksalta. Maailman paras kotikoira. Kauniiksi ja kookkaaksi kehuttu ja siihen ei kisoja tarvita. Upean luonteen omaava. Oikeita maalaiskoiria!

• Kyllä kannattaa etsiä parempi kasvattaja mistä koiran hankit.

• Hui, jo pelkkien kotisivujen perusteella tulee sellainen fiilis, että hyi olkoon.

• Onko koirissa ollut jotain vikaa?

• Kiertäkää tämä kasvattaja kaukaa!

• Ylläpito voisi poistaa tämän aloituksen, monta vuotta vanha ja asiattomia viestejä. Itsellä koira täältä ja ei ole tarvinnut pettyä. Ja tunnen kasvattajan.

• Miksi pitäisi poistaa, onko tällä kasvattajalla jotain salattavaa? Ja kyllähän tässä maassa on vielä mielipiteensä ilmaiseminen voimissaan. Jännä juttu että suurin osa ketjun kommenteista on hävinnyt, se jos jokin herättää arvailuja tästä kasvattajasta. Kyllä tuolla näyttelyissä on naurettu tälle kasvattajalle. Itse en häntä tunne, mutta jos toistakymmentä ihmistä on kertonut hänestä asioita, niin ei ne ihan tuulesta temmattuja ole.

• Olen ketjun aloittaja, ja omistan koiran jonka häneltä ostanut 2011, totean nyt vain että minun pyynnöstä ja em. kasvattajan tuntemasta mielipahasta johtuen, olen ITSE pyytänyt ylläpitoa poistamaan koko aloituksen, missä sinänsä ei ole loukkaavaa ollut, loukkaavia ovat taas kommentit olleet, Toki kritiikkiä saa antaa, mutta olkaapa asiallisia, minun aloitus johtui yksistään siitä mitä vuonna pekka ja paavo täällä yleisesti kirjoiteltiin em.kasvattajasta, kasvattaja minun yhteyksissä ja toimin mutu tuntumalta tämän asian suhteen. Paskaa saa jauhaa, mutta rajansa kaikella.

• freeyaard kirjoitti:

Olen ketjun aloittaja, ja omistan koiran jonka häneltä ostanut 2011, totean nyt vain että minun pyynnöstä ja em. kasvattajan tuntemasta mielipahasta johtuen, olen ITSE pyytänyt ylläpitoa poistamaan koko aloituksen, missä sinänsä ei ole loukkaavaa ollut, loukkaavia ovat taas kommentit olleet, Toki kritiikkiä saa antaa, mutta olkaapa asiallisia, minun aloitus johtui yksistään siitä mitä vuonna pekka ja paavo täällä yleisesti kirjoiteltiin em.kasvattajasta, kasvattaja minun yhteyksissä ja toimin mutu tuntumalta tämän asian suhteen. Paskaa saa jauhaa, mutta rajansa kaikella.

Se, mihin raja vedetään, riippuu täysin katsojasta. Jos sinulla on ko. kennelistä koira, niin asia lienee sen verran lähellä kotia, että se värittää väkisinkin mielipidettäsi. Minua myös kiinnostaisi tietää, mihin vedät rajan asiallisuudessa, jos kritiikkiä kuitenkin saa mielestäsi muka antaa? Tietyn tyyppisiä asioita ei voi niin linnunkielellä liverrellä, että se olisi sinusta asiallista, vaikka kertoma sinänsä täysin paikkansa pitävää olisikin.

Itse tsekkasin ko. kasvattajan kotisivut ja totesin, että huh huh. Hälytyskellot soivat sen verran ihan kasvattajan itsensä kirjoitteluista, että pystyn kaukana.

• Kiertäkää tämä paikka kaukaa..paskaa pukkaa ja kaikkion uuden omistajan syytä!

• Kiinnostaisi hieman tietää että minkälaista paskaa sieltä pukkaa?
      Niin paljon kuullut pelkkää negatiivista tästä kennelistä ja eritoten kasvattajasta.

• OnkoTotta kirjoitti:

Kiinnostaisi hieman tietää että minkälaista paskaa sieltä pukkaa?
      Niin paljon kuullut pelkkää negatiivista tästä kennelistä ja eritoten kasvattajasta.

Huono lonkkasia...allergisia....silmäongelmia...

• Mitkään näistä is vaivoista ei ole kasvattajan syytä.
      Lonkkavaivat tulee siitä kun OMISTAJA rasittaa lonkkia liikaa niiden vielä kehittyessä.
      Allergiat ja silmäongelmat ovat täysin yksilö kohtaisia, joten miksi siitäkin pitää kasvattajaa syyttää.
      Jos joku näistä tiedoista on virheellinen, niin huomioikaa että olen vasta 11.
      Meillä on rottwailer ja olen sen aikana oppinut paljon ja nettiäkin on tullut selattua tämän koiran tultua.
      Voisitte vain jättää tämän kasvattajan rauhaan :)

• Hamsuliini0 kirjoitti:

Mitkään näistä is vaivoista ei ole kasvattajan syytä.
      Lonkkavaivat tulee siitä kun OMISTAJA rasittaa lonkkia liikaa niiden vielä kehittyessä.
      Allergiat ja silmäongelmat ovat täysin yksilö kohtaisia, joten miksi siitäkin pitää kasvattajaa syyttää.
      Meillä on rottwailer ja olen sen aikana oppinut paljon ja nettiäkin on tullut selattua tämän koiran tultua.

Itse asiassa ei tule siitä yksinomaan. Lonkkavaivoihin voi toki hieman vaikuttaa se, että koiraa rasitetaan liikaa sen ollessa vielä nuori, suurin syy siihen on kuitenkin perimä, johon kasvattaja voi vaikuttaa.
      Allergioihin sen sijaan kasvattaja ei pysty yhtään vaikuttamaan, siinä olet oikeassa.

• Hamsuliini0 kirjoitti:

Mitkään näistä is vaivoista ei ole kasvattajan syytä.

Täyttä huttua koko kommenttisi täynnä (ja osittain myös sinun jälkeesi kirjoittaneen anonyymin kommentti). Jos epäilet itsekin, että pieleen saattoi mennä, niin miksi edes kommentoit? Sekä lonkkaniveldysplasian että allergian periytyvyys olisi selvinnyt sinulle helppoakin helpommalla googletuksella. Sen verta pitää jaksaa faktansa tarkistaa ennen kuin ottaa asiaan mitään kantaa.

Kuten nyt saattoikin jo selväksi käydä, niin sekä lonkkaniveldysplasia että allergiat ovat todellakin periytyviä ongelmia. Miksi sinä luulet jalostuskoirien lonkkia tutkittavan? Osalle roduista se on peräti pakollista. Kyllä niiden kuvauttaminen johtuu ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että saataisiin estettyä mahdollisimman hyvin ongelmien periytyminen jälkikasvulle.

• Sairaita yksilöitä....paljon. Korvienväli monella suoraan sanottu "sekopää". Kasvattaja ei ota vastuuta mistään. Kaikki on kasvattien omistajien syy. ...Ihan kaikki!

• Meillä on koira täältä. Ihanampaa tapausta saa etsiä. Kiltti, tottelevainen, kulkee vapaana vierellä (omassa metsässä mennään), ei rähise eikä louskuta.
    Kasvattajaan en kommentoi mitään, koska ihmisenä en arvosta. Paitsi meille onnistui myymään oikean pennun. Siitä kiitos Tarja. (Tiedän, että näitä luet)

• Paskaa jalostusta....

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.