Miksi pilkkiavannon viereen lähes aina jätetään pieniä kaloja taikka ns. "roskakaloja"?
Miksi niitä ei voi laittaa takaisin mereen taikka järveen?
Onhan nyt niin, että pikkusintti tai "roskakala" on "jalokalan" ruokaa.
On todellakin punaniskaista kuvitella, että saisi parempaa kalaa, kun ei heitä sinttejä jne. takaisin.
Kummaa toimintaa
5
78
Vastaukset
- Mitäeroa
Mitenkä pikkukalojen jäälle jättö eroaa esimerkiksi kalakannanhoidosta, jossa tarkoituksena on vähentää pikkukalojen tiheyttä vesistössä?
- Saakäyttääjärkeäkin
Ainakin se ero, että kalakantojen hoidossa, ei jätetä niitä kaloja minkkien ja supien ruuaksi. Vain typerys tekee niin.
- Ketut
Jätän pikku kalat jäälle sen takia, että ketuille olisi ruokaa. Muuten ketuilla talvella ruoan suhteen vaikeaa.
- ihmettelenvain
Ota huomioon myös se seikka että pikkukalan saa jättää jäälle potkimaan ja tukehtumaan/jäätymään kuoliaaksi. Ison kalan saadessaan jokainen joka ei harrasta tätä kätsh ö fish pyydystä ja päästä rääkkäystä tappavat kalan välittömästi ettei se kidu. Miksi isompaa kalaa arvostetaan mutta esim saman lajin pienempää ei?
- Harrastelijakalastaja
Kyllä ne pikkukalatkin on tapettava, jollei vapauta. Lumisateella niitä ei juuri kannata jättää, kun hautautuvat lumen alle. Muutoin tähän aikaan vuodesta niistä nauttivat monet nälkäiset metsän asukit sekä linnut. Yleensä ovat vuorokauden aikana kaikki hävinneet avannolta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606744- 1003472
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262800- 212458
- 272013
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3581852- 251720
- 321588
- 111532
- 491512