Nyt ois tarvetta massalle, joka on tarpeeksi notkeaa silikonisille muoteille, pitää siis saada tarkkoja töitä tehtyä. Massan pitäis olla myös maalattava ja sellainen, ettei se kutistu. Ja lopullisen työn pitäis olla vielä kestävä. Mikä on tuommonen massa??
Oon kokeillu kipsiä, valubetonia, Fimoa ja joitain muita askartelumassoja. Kipsi ja betoni on liian hauraita. Fimoa ei saa silikonisen muotin joka sopukkaan.
HELP!!
Massa askartelijat huomio!
3
166
Vastaukset
- kokeilevielä
Kyllä se Fimokin menee niihin kolosiin, vaatii vaan lisäpehmitystä ja vaivannäköä. Kokeile laittaa massaa ensin niihin pienimpiin kolosiin ja sitten lisää isompiin osiin. Fimollakin on muuten erilaisia polymeerimassoja, Fimo Soft on kuulemma hiukan pehmeämpää.
Kävisikö paperimassa vai onko liian haurasta? Yhtenä vaihtoehtona voisi olla koruhartsi, sen maalattavuudesta en tosin tiedä. - tiina83
Mä olen käyttänyt tämmöstä kevytmassaa
http://www.askartelumassat.com/kevytmassa-sculpey-ultra-light-p-1563.html
nukkekotimuottien kanssa, maalaan sen akryylimaaleilla tai joskus jollain leimasinväreillä tai musteilla, vähän riippuen mitä pitää olla. Toi on niin pehmeää, että menee mun mielestä hyvin muotteihin - mössöö
Ootko kokeillut silkkisavea, Silk Clay? On märkänä helppoa työstää ja kuivana kevyttä, elastisuus osittain säilyy. Jostain suomalaisesta verkkokaupasta ostin, aika tyyristä, mutta riittoisaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El1266673MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny575763Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.854477NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun944376Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja1524199Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.851496- 3851407
HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a301315- 811297
Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana
Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?411084