Nyt ois tarvetta massalle, joka on tarpeeksi notkeaa silikonisille muoteille, pitää siis saada tarkkoja töitä tehtyä. Massan pitäis olla myös maalattava ja sellainen, ettei se kutistu. Ja lopullisen työn pitäis olla vielä kestävä. Mikä on tuommonen massa??
Oon kokeillu kipsiä, valubetonia, Fimoa ja joitain muita askartelumassoja. Kipsi ja betoni on liian hauraita. Fimoa ei saa silikonisen muotin joka sopukkaan.
HELP!!
Massa askartelijat huomio!
3
138
Vastaukset
- kokeilevielä
Kyllä se Fimokin menee niihin kolosiin, vaatii vaan lisäpehmitystä ja vaivannäköä. Kokeile laittaa massaa ensin niihin pienimpiin kolosiin ja sitten lisää isompiin osiin. Fimollakin on muuten erilaisia polymeerimassoja, Fimo Soft on kuulemma hiukan pehmeämpää.
Kävisikö paperimassa vai onko liian haurasta? Yhtenä vaihtoehtona voisi olla koruhartsi, sen maalattavuudesta en tosin tiedä. - tiina83
Mä olen käyttänyt tämmöstä kevytmassaa
http://www.askartelumassat.com/kevytmassa-sculpey-ultra-light-p-1563.html
nukkekotimuottien kanssa, maalaan sen akryylimaaleilla tai joskus jollain leimasinväreillä tai musteilla, vähän riippuen mitä pitää olla. Toi on niin pehmeää, että menee mun mielestä hyvin muotteihin - mössöö
Ootko kokeillut silkkisavea, Silk Clay? On märkänä helppoa työstää ja kuivana kevyttä, elastisuus osittain säilyy. Jostain suomalaisesta verkkokaupasta ostin, aika tyyristä, mutta riittoisaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449341
- 785872
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14810Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon414356- 583875
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella563578Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme313469- 472668
- 342192
- 402000