Hartolaan ala-ikäisiä pakolaisia. Höpö-höpö!

AikuistenOikeestisfdfds

Maahanmuuttoviraston sivulla luki, että Kepiläkoti Ry tarjoaa 21:lle alaikäiselle, ilman vanhempiaan Suomeen tulleelle pakolaiselle "kodinomaisen" turvapaikan.

Kunpa OLISIKIN niin! Kannatan ehdotusta!

Vaan kun se totuus asiasta on kuitenkin erilainen. Montako kertaa on suomalaisia jymäytetty kertomalla, että vastaanottokeskukseen tulee lapsiperheitä tai alaikäisiä? Ja isoja äijänköriläitä ne ovat olleet kuitenkin!

Minä jo kuvittelin, että Hartola olisi "Isis"-vapaa kunta. Mutta... No, pitäkää päättäjät huoli siitä, että turvapaikan saajat ovat niitä, joille paikka kuuluu, ja tässä tapauksessa annettakoon turvapaikka LAPSILLE!

Minähän en usko tuohon ollenkaan. 21:n äijänkörilään joukosta löytyy taatusti joku Isis-soluttautuja.

38

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalmukki

      Tervetuloa welcome.Kepilään ja muualle Hartolaan niin lapsia kuin aikuisia.Tyhjää tilaa on antakaamme turvapaikka heille jotka sitä tarvitsevat.Siis tervetuloa Hartolaan on jo korkea aika tämänkin kunnan suvaitsemattomuuden ilmapiirin muuttua.Meillä on varaa ottaa se paljonpuhuttu määrä joko 250tai vaikka 350.Ja kuka on erimieltä niin olkoot mutta nyt on autettava.Pois pelko ja ahdasmielisyys.

      • Xalhma

        Ahdasmielistä shaissii aivan höpöhöpöä.Me ollaan Suomessa ja ne ketkä tänne tulee ajattelevat jotain ihan muuta kuin tuota edellä jauhamaasi jargonia.Oletko kenties Persu?


      • PelkoPerseessä

        Heinolassa vapaaehtoistyöntekijät on peloteltu suurinpiirtein hengiltä. Opekolla tapahtuvista asioista ei saa kertoa ulkopuolisille, ja sehän on merkki siitä, että kaikki ei ole hyvin.


      • Noissa nyt mistään peloista ole kysymys..tuota sitten jaksetaan jauhaa. Nykyään vastaanottokeskuksia perustetaan ihan kuin se olisi jokin pakollinen osa kuntaa ja niin helevatun mahtavaa. Noi hemmetin tervetuloa welcomwe jutut on mun mielestä sitä kaikista ihmeellisintä mitä en vaan tajua..olet varmaan plakaatti käessä siellä halailelemassa,..sairasta..sinäkö sen lystin haluat pakolla osaltasi maksaa..ei vaan siihen joutuu jokainen verorahoillaan..jostain kumman syystä. Siihen ei ole velvoitettu kukaan. Mistäs sinä tiiät että ilmapiiri muuttuu suvaitsevampaan suuntaan:D. ja miksi noi tyypit on teille joillekin ihan kuin jotain hemmetin Messiaita:D


      • Kalmukki

        Nimimerkkivaras.Allah akhbar.Ja olen työelämässä ja maksan veroja aivan liikaa että tiedoksi vaan nimimerkkivaras.


      • Kalmukki

        Saum Zakat Hajj!Mitä minä kirjoitin.Welcome refugees.Kirjoitinko että olen työelämässä?En ole.Olen niin pipi etten muista mitä ajattelin puoli tuntia sitten.En ole työelämässä,en maksa veroja.Olin joskus töissä vuonna nakit ja muusi mutta sain potkut.Haen sossusta rahaa ja vien juomani pullot kauppaat.Saan lisää kaljaa.


      • hdsjhfskfdsj
        Miklo kirjoitti:

        Noissa nyt mistään peloista ole kysymys..tuota sitten jaksetaan jauhaa. Nykyään vastaanottokeskuksia perustetaan ihan kuin se olisi jokin pakollinen osa kuntaa ja niin helevatun mahtavaa. Noi hemmetin tervetuloa welcomwe jutut on mun mielestä sitä kaikista ihmeellisintä mitä en vaan tajua..olet varmaan plakaatti käessä siellä halailelemassa,..sairasta..sinäkö sen lystin haluat pakolla osaltasi maksaa..ei vaan siihen joutuu jokainen verorahoillaan..jostain kumman syystä. Siihen ei ole velvoitettu kukaan. Mistäs sinä tiiät että ilmapiiri muuttuu suvaitsevampaan suuntaan:D. ja miksi noi tyypit on teille joillekin ihan kuin jotain hemmetin Messiaita:D

        Miklo, hyvä kirjoitus!


      • Kalmukki
        Kalmukki kirjoitti:

        Saum Zakat Hajj!Mitä minä kirjoitin.Welcome refugees.Kirjoitinko että olen työelämässä?En ole.Olen niin pipi etten muista mitä ajattelin puoli tuntia sitten.En ole työelämässä,en maksa veroja.Olin joskus töissä vuonna nakit ja muusi mutta sain potkut.Haen sossusta rahaa ja vien juomani pullot kauppaat.Saan lisää kaljaa.

        En juo kaljaa en käy sossussa.Että sillai.En ole päästäni pipi vaan terve mutta minulla on vain sattumalta aivan erilainen maailmankatsomus kuin monella muulla että sillai


      • Kalmukki

        Jo kolmas henkilö joka varastaa nimimerkkini.Olen oikea Kalmukki ja minun jälkeeni ei tule muita Kalmukkeja.Todistan,ettei ole muuta Kalmukkia kuin MINÄ.Olen kaikkien valekalmukkien lähettiläs.Laskin väärin kolme kertaa.Nyt tuli helppo 1 3=4 kalmukkia.Nyt enter.


    • Kalmukki

      Huomatkaa he eivät syö epäterveellisiä Hesburgerin herkkuja.

      • NeuvojaTarvitaan

        Kyllä syövät. Jutut islamilaisten terveistä elämäntavoista ovat pelkkää potaskaa. He polttavat tupakkaa ja syövät roskaruokaa. Tämä on nähty Hennalassa ja Heinolassa.


      • NeuvojaTarvitaan

        Se oli kyllä törkeyden huippu ja siinähän ne osoittivat todellisen luonteensa.


      • et42t42

        Hesessä on kyllä falafel-hampurilainen jota hekin voivat syödä.


    • Zuleima

      Eivät ainakaan minun ystäväni.

      • NeuvojaTarvitaan

        On ihmistyyppejä. joilla ei ole oikeita ystäviä. He vain luulevat, että heillä on. Tiedän minäkin eräitä, joille pitää aina sanoa "olen samaa mieltä" ja sitten selän takana sanotaan suorat sanat mitä mieltä ollaan.


      • NeuvojaTarvitaan

        Ja islamilaisessa kulttuurissa ei ole käsitettä ystävyys. Siellä ei ole solidaarisuutta, on vain hyötyajattelua. Islamilaiset eivät sure perheenjäsenten kuolemaa eivätkä suhtautu tunnepohjaisesti mihinkään. Kaikki on heidän mielestään hyvin kun omat asiat ovat hyvin ja jos eivät ole niin sitten otetaan muilta pois se kaikki hyvä. Vai oletteko koskaan nähneet surevaa muslimia? Ei, uutiskuvissa on aina aggressiivisia, nyrkkejä heiluttelevia miehiä (yleensä miehiä), jotka uhoavat, karjuvat, ovat täynnä vihaa.


    • alsdufalsdfu

      No niin koittakaas nyt sitten suvakki-tädit olla harrastamatta seksiä niiden terroristien kanssa, vaikka niillä onkin pälvikaljut ja parta kasvaa niin ovat vasta 17v kuten Sipilän poikaystäväkin.

    • lkjhgfsdfghjk

      kepilässä kannattaa stekata ensin että vessanpytty ei ole mekkaan päin, jos näin on niin paskantavat nurkkaan
      joulukinkkua on turha tarjota siellä jouluna.
      ruokakaan ei kelpaa koska se on tehty uunilla jossa on joskus ollut sianlihaa
      jääkaappi heitetään ulos koska musu ei voi olla varma siitä ettei siellä ole ollut sianlihaa
      pellolle ei voi mennä koska sinne on ajettu sianpaskaa vaunulla
      kauppaan ei voi mennä ostamaan mitään lihoja koska ovat sianlihojen kanssa samoissa paikoissa, asiaan ei vaikuta se että ovat pakattuja lihoja
      voi että musuja syrjitään.
      miten taksi kelpaa heille, onhan sielläkin kuljetettu sianlihaa kotiin

    • keppiäkepilään

      funsitaanpa hieman jos spr saa 43 e hinnaksi aikuiselle matulle ja kepilään tulee 21 x 43 tekee vuodessa vain 376000 euroa mutta koska he ovat erityistarpeittensa takia lapsia hinta nousee sanotaanko tuplat eli 86x21 yht 1806 e/päivä x 31 yht 55986 e/kk ja kertaa 12 kk tekee vaivaset 671 tuhatta euroa VUODESSA, siitä palkkauskulut pois ja iltaruoat ja aamupalat, laskekoon joku ruokapuolen ihminen mitä sitten jää viivan alle eli sille kepilälle
      mikäs sen riskittömämpää yritystoimintaa tällä hetkellä

      • adssadsasda

        Entäs verotus?


    • paskaa jauhat

    • khjhgfdsa

      mitä paskaa se on aian k´julkista tietoa ja taskulaskinta käytttäen pääset myös sinä selvinpäinkin samaan summaan. laske siitä vero pois jos kykenet, jos et kysy joltakin yrttäjältä paljonko verotus hänellä on

    • sivusta

      Painukoot vitun mutiaiset Venäjälle!

    • sivusta

      Te hölmöt jotka pakolaisia tänne haluatte, oletteko vielä sitten samaa mieltä, kun alkavat häiriöt ja rikokset?!
      Entä kun raiskaavat teidät ja läheisenne?!

    • hahahahhahahahhaa
      • hekohehkoheko

        Olisiko muuta lähdettä kuin MV? Kaikki on NIIN NIIN salaperäistä...


    • markkujamarkku

      Eikö tällä foorumilla ole ylläpitäjää vai eikö se tietä mitä Suomen laeissa sanotaan vihankylvöstä. Esimerkiksi rikoslain 11.luku, 10§:
      Joka asettaa yleisön saataville tai muutoin yleisön keskuuteen levittää tai pitää yleisön saatavilla tiedon, mielipiteen tai muun viestin, jossa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin ryhmää rodun, ihonvärin, kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai vakaumuksen, seksuaalisen suuntautumisen tai vammautumisen perusteella taikka niihin rinnastettavalla muulla perusteella, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
      Lisäksi lain perusteluissa määritellään: Tyypillinen rangaistava menettely olisi sellaisen tiedon, mielipiteen tai muun viestin levittäminen, joissa ryhmään kohdistuvaa väkivaltaa tai syrjintää pidetään hyväksyttävänä tai toivottavana tai ihmisiä verrataan eläimiin, loisiin jne. tai yleistäen väitetään heitä rikollisiksi tai esitetään alempiarvoisiksi jne. HE 317/2010 vp. s. 42

      • asdhlasdasd

        Sitten saisi koko Suomi24:n sulkea. Suurin osa kirjoituksista on toisten ihmisten panettelua ja haukkumista. Ihmettelen kyllä miksi mitään negatiivista EI saisi sanoa. Jos minä esimerkiksi sanon jostakin homoseksuaali-laulajasta, että kylläpäs on hyvä laulaja, niin kaikki on ok. Mutta annapas olla, jos sanon, että kyseinen laulaja ei osaa laulaa niin heti ovat tietyn ryhmän porukat huutamassa, että "rasisti, rasisti", "homofoobikko", "homofoobikko". Puuttumatta sen enempää mihinkään vähemmistöryhmään niin olen havainnut, että vähemmistöryhmäläiset ovat niitä, jotka suuttuvat kaikkein herkimmin eivätkä suvaitse kielteistä arvostelua.


      • Voi mahdoton. Rikoksista määrättyä tuomiota korottavana tekijänä on lisäksi se, jos sillä on ollut rasistinen peruste. Nyt näyttää pahasti siltä, että Hartolan tapauksessa sellainen on olemassa. Kun tuota perustetta ei voida ilmaista, niin etsitään lainmukainen. Jo tämän pitäisi osoittaa missä kulkee lainmukaisuuden ja -vastaisuuden raja. Se, ettei tiedä missä kulkee rajat tässä asiassa, ei sen enempää julkaisijan kuin yksittäisen kirjoittajankaan vastuuta.
        Esimerkkisi tässä asiassa on vähintään ontuva.

        Sen lisäksi, että Hartola tekisi, kuten nyt on ilmoitettu, se kieltäytyy työllistämästä uusia ihmisiä ja siten uusista verotuloista sekä elinkeinoelämälle myönteisistä impulsseista. Sanalla sanoen Hartola syyllistyisi kunnan edun vastaiseen menettelyyn. Entäpä jos nuo 21 sotaorpoa (tai niihin verrattavissa olevissa olosuhteista elävää lasta) olisivat olleet suomalaisia, niin mitään hälyä ei olisi syntynyt.
        Kunnan johdolla on nyt ankara vastuu kääntää asian kehityssuunta toiseksi.

        Noilla räävittömillä heitoilla, joita vielä on jäänyt tähän ketjuun, ei ole mitään tekemistä keskustelun tai arvostelun kanssa, puhumattakaan siitä että ne ovat asiattomia ja niiden ainoana tarkoituksena on vihan kylväminen pakolaisia vastaan - tilanteeseensa syyttömiä ihmisiä vastaan.


      • fsjfhkjahf

        Tokihan tuo on asiaa mitä kirjoitit. Sitä ei käy kieltäminen.

        Mutta otetaan vielä yksi esimerkki, joka juolahti heti mieleen kun olin lukenut kirjoituksesi, vaikkei se kirjoitukseesi viittaakaan. Aikoinaan Aake Kalliala ja Pirkka-Pekka Petelius heittivät herjaa, tekivät sketsejä, mitä sanaa halutaankin käyttää, Suomen romaniväestöstä ja nimenomaisesti romanimiehien käytöksestä ja olemuksesta kerättyjen kliseeisten piirteiden korostamista samalla vihjaten hyvinkin selkeästi siihen, että romanimiehet käyttäisivät aikaansa pikkuvilppeihin, puukkotappeluihin ym. Suomen romanit osasivat nauraa ko. sketseille tai sitten sivuuttivat ne kokonaan. Syynä se, että romaneilla on terve itsetunto, joka kestää myös satiiriset heitot. Mutta sen sijaan Peteliuksen ja Kallialan "nunnuka-nunnuka"-hokemat ja saamelaisväestön oletetun alkoholisoituneen ja yksinkertaisen mielenlaadun kuvaaminen ei naurattanut saamelaisväestöä vaan tuotantotiimi joutui jättämään saamelais-sketsit kokonaan pois siinä pelossa, että oikeusjuttuja aletaan viritellä.

        No miksi tuon tämän esille. Siksi, että jokaisen vähemmistön on kestettävä sekä arvostelua että myös leikinlaskua. Mihin tämä maailma johtaisi jos kaikki olisivat puukkohippasilla tai vetämässä oikeuteen toisiaan pienestä irvailusta. Missä menee raja, sitä onkin aika vaikea vetää.

        Minä voisin blondina olla hyvinkin loukkaantunut ns. blondi-vitseistä ja nostaa syytteitä siitä, että minua ivataan sekä sukupuoleni että synnynnäisen hiustenvärini suhteen.

        Ja vielä yksi asia. Suomalaiset kirjoittelevat pakolaisista varsin maltilliseen sävyyn. Ilkeilyä on, mutta myös pakolaisten puolesta puhujia. Katsopas miten eteläamerikkalaiset (nyt tuli minulta rasistinen viite kun kirjoitin "eteläamerikkalaiset"?) käyvät keskustelua maahanmuuttopolitiikasta. Huh,huh! Siihen väittelyyn en uskaltaisi ryhtyä mukaan ollenkaan - en millään tasolla.


      • Jukkis57

        Ai missä modet ovat? Katsopas tätä keskusteluketjua. Puolet jutuista on poistettu moden toimesta! Kyllä he ovat paikalla. Eivät vaan ennätä välittömästi joka paikkaan.


      • Niin, mutta nähdäkseni vasta 29.12.2015 jälkeen ilmestyi useampia poistoja. Poistokelpoinen tavara ehti roikkua esillä kuukauden päivät. Ja vieläkin sitä on siellä tyyliin painukoot venäjälle vitun mutiaiset. Helpottaisi, jos kirjoittajat harkitsisivat asiaa ensin.


      • fsjfhkjahf kirjoitti:

        Tokihan tuo on asiaa mitä kirjoitit. Sitä ei käy kieltäminen.

        Mutta otetaan vielä yksi esimerkki, joka juolahti heti mieleen kun olin lukenut kirjoituksesi, vaikkei se kirjoitukseesi viittaakaan. Aikoinaan Aake Kalliala ja Pirkka-Pekka Petelius heittivät herjaa, tekivät sketsejä, mitä sanaa halutaankin käyttää, Suomen romaniväestöstä ja nimenomaisesti romanimiehien käytöksestä ja olemuksesta kerättyjen kliseeisten piirteiden korostamista samalla vihjaten hyvinkin selkeästi siihen, että romanimiehet käyttäisivät aikaansa pikkuvilppeihin, puukkotappeluihin ym. Suomen romanit osasivat nauraa ko. sketseille tai sitten sivuuttivat ne kokonaan. Syynä se, että romaneilla on terve itsetunto, joka kestää myös satiiriset heitot. Mutta sen sijaan Peteliuksen ja Kallialan "nunnuka-nunnuka"-hokemat ja saamelaisväestön oletetun alkoholisoituneen ja yksinkertaisen mielenlaadun kuvaaminen ei naurattanut saamelaisväestöä vaan tuotantotiimi joutui jättämään saamelais-sketsit kokonaan pois siinä pelossa, että oikeusjuttuja aletaan viritellä.

        No miksi tuon tämän esille. Siksi, että jokaisen vähemmistön on kestettävä sekä arvostelua että myös leikinlaskua. Mihin tämä maailma johtaisi jos kaikki olisivat puukkohippasilla tai vetämässä oikeuteen toisiaan pienestä irvailusta. Missä menee raja, sitä onkin aika vaikea vetää.

        Minä voisin blondina olla hyvinkin loukkaantunut ns. blondi-vitseistä ja nostaa syytteitä siitä, että minua ivataan sekä sukupuoleni että synnynnäisen hiustenvärini suhteen.

        Ja vielä yksi asia. Suomalaiset kirjoittelevat pakolaisista varsin maltilliseen sävyyn. Ilkeilyä on, mutta myös pakolaisten puolesta puhujia. Katsopas miten eteläamerikkalaiset (nyt tuli minulta rasistinen viite kun kirjoitin "eteläamerikkalaiset"?) käyvät keskustelua maahanmuuttopolitiikasta. Huh,huh! Siihen väittelyyn en uskaltaisi ryhtyä mukaan ollenkaan - en millään tasolla.

        Esimerkkisi ei sovi tähän. Lain noudattaminen ei ole mikään makuasia. Sekään ei ole lieventävää, jos ei laista tiedä, kuten nyt näyttää olevan vallan yleistä.


    • sgfhjjk

      törmäsin mot ohjelmaan taanoin ja se kertoo bacha bazi kultista jossa pääosissa on vanhempi afgaani ja sivuosassa nuori tiukka poika mielellään n 10-15 v
      ja lopun varmaan arvaattekin eli ei siinä koraania lueta vaan pyllistellään ja ilmansuunhan on ihan mikä vaan, pääosan esittäjän lempinimi on kairaaja
      toivottavasti pysyvät vaan kotimaisessaan

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      189
      7566
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4362
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2145
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2069
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1899
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1708
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1706
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1649
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe