Mietin, kuinka kauan kukkakimppu säilyy kauniina ja hyväkuntoisena.
Tallinnasta saisin huomenna kauniita kimppuja halvalla, mutta kestääkö kimppu hyvänä perjantaihin asti? - Pitää varmaan ostaa kalliimpia Helsingistä. Vähän harmittaa.
Kuinka kauan leikkokukat säilyvät hyvinä?
8
2772
Vastaukset
- pitkäkestoinen
Eri kukat kestävät eri aikoja, ruusut saattavat kuihtua jo päivässä, krysanteemit kestävät hyvinä yli viikon, samoin neilikat.
- eppu2
Kyllä se riippuu, koska on poimittu ja miten säilytetty.
Tuo ´´kimppuja halvalla´´ kyllä minulle synnytti mielikuvan, että nuukahtavat parin päivän päästä. - parvekkeellasäilyy
Varmimmin säilyy täysin freeseinä jos pidät leikkokukat viileässä sinne perjantaihin saakka. Eli jos on parveke, niin kukat parvekkeelle vesiastiassa.
Lukuisten viimeaikaisten havaintojeni perusteella, lajista riippuen 1 - 3 viikkoa.
Muutaman päivän välein vaimoni leikkaa rankojen tyvistä hieman pois ja tekee jotain muutakin.- mieluummin-ilman
En todellakaan haluaisi saada Tallinnasta ostettuja vanhoja halpoja kukkia.
- Siivutetaan.ruusut
Kukat säilyvät leivän leikkoolaudalla sen aikaa kun ne pilkotaan tai ne kuivuvat siihen, olisiko yön yli ilman juurivaippaa.
Monet myytävänä olevat kimput jo rusehtuneet, ruusut ainakin .
- Kukka.on.heikko
Tallinnaan olen lähdössä itsekin, tänään. Extempore. Mutta en ajatellut reissua kukkien kannalta vaan ihan kokolailla ostosreissuna jouluakin ajatellen, itsenäisyyspäivänä teen toisen ostoreissun.
Mutta avauksesta tuli mieleen, että kesäisin on joskus osunut silmiin se kukkamyyjien mummoarmeija siinä Vanhan kaupungin reunalla Viru Hotellin puolella. Oliko se vanhankaupungin portti jotain sinne päin, minua ei kiinnosta arkkitehtuuriset yksityiskohdat... Joka tapauksessa. Siellä on ollut tarjolla uskomattoman erikoisia ja kauniita kimppuja ja viritelmiä. Silloin jo tulin ajatelleeksi mikä niiden kestoikä on, kuihtuuko jo saman päivän iltana vai yön yli vai ihanko useamman päivän? Vähän kuin romanian mustalaisten viiden euron tulppaanit?
On ymmärrettävää, että miehenä minulla on muut visiot kuin kukat. Mutta sen verran yritän ymmärtää, että leikkokukille en antaisi takuuta päivää enempää, etenkin jos ne on ostettu lätäkön vastarannalta Tallinnasta. Onhan siinä vaara, että kukat saavat merimatkallaan hypotermian.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1186229Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631593992Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503325Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4762812Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2761823Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341486- 871416
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1631327Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141283