Kuka maksaa vanhojen lihaviaen naisten lonkka-ym

JAYHTEISKUNTAKO

leikkaukset? Miksi jotkut päästävät itsensä lihoamaan ja turpoamaan.
Taas tänään noin 60 nainen vaappui kuin ankka lonkat väärällään.

38

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k-kk

      Kysyitkö oliks se menos leikkaukseen?

    • mimmimum-mi

      Kuka maksaa lihavien miesten vatsalaukun pienennysleikkaukset....

      • nuotiollaan

        Yhteiskunta. kuten Loirin


    • Työttömän tuttavamme kierre. Kesä mökillä. Kyl mää nautin. Olutta ja rillimakkaraa. Heikentynyt liikkuminen aiheutti kierteen. Henkilö pysyy sisällä ilman harrastuksia jos syömistä ei lasketa sellaiseksi. Sosiaaliset velvollisuudet vaativat useita kertoja viikossa raahautumaan läheiseen pubiin.
      Odottaa pääsyä polvileikkaukseen.

      Lienen itse ollut hölmö? Kuntoilun esiin härnäämä, olkapään vanha urheiluvamma keljuili. Urheilulääkäri ( yksityinen ) > ortopedi ( yksityinen, kuvaukset ) > leikkaus ( yksityinen ). Positiivisena puolena on mainittava, että aikataulun pikaisuus miellytti minua.

      • Kova kuntoilu ja urheilu saa aikaan paljon vammoja. Ne vammat ovat varmaan hyväksyttävämpiä kuin huonoista elämäntavoista johtuvat. Tunnen nuoren naisen joka on pärjännyt urheilussa todella korkealle. Häntä on operoitu useita kertoja, eikä vaivoista näytä loppua tulevan.
        Ei tämä silti ole mässäilyn ja liikunnan puutteen puolustelua, liika vain on liikaa joka suhteessa.
        Minun liikuntani jää pyöräilyyn ja potkukelkka hurjasteluun. Osteoporoosi tulee useammin laihoille kuin lihaville, se on useimmiten lonkkavikojen syynä. Minulta on operoitu polvi, ei johtunut ylipainosta vaan siitä että olen satuttanut sen pahasti kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran lapsena mäenlaskussa, toisen kerran ulkoilutin Tanskandoggia joka riuhtaisi minut kumoon jäätikölle samalle ennestään vialliselle polvelle.


    • ö-Öö
      • k-kk

        Fiksuna miehenä varmaan ymmärrät että Suomen luottoluokitus pysyy korkealla syystä että meillä on poskettomat eläkerahastot.


      • ö-Öö
        k-kk kirjoitti:

        Fiksuna miehenä varmaan ymmärrät että Suomen luottoluokitus pysyy korkealla syystä että meillä on poskettomat eläkerahastot.

        Osuit ytimeen.

        Ilmapalloon, joka on jo puhkeamassa. Jo nyt maan talous on katastrofitilassa, asuntopommi, eläkepommi, sotepommi jne on jo paukkuneet. Vain hetki ja eläkerahastohuijaus paukahtaa silmille.

        Mutta eipä sillä väliä, tulevien sukupolvien murheita, eiks jeh? Kyllä eläkeläinen on loispummipäivänsä ansainnut, ihan itse :D

        =DW=


      • tiedoksi

        Suomen eläkerahasto on 11 suurin kansantalouteen verrattuna maailmassa.
        Kuplan puhkeamista ei ole näköpiirissä.


      • staka

        ME olemme omalla työllämme ne eläkerahastot keränneet - eläkeyhtiöiden pelirahaksi! Minullakin reilusti yli 40 vuoden työputki takana, ja jollain tavalla olen kiinni työn syrjässä vieläkin. Eiköhän eläkerahastopotin reunoilla roiku kohta jo koko muu valtakunta osilla... nyt on jo taitetut indeksit sun muut kepulikonstit keksitty. Ja lisää tuleman pitää.
        Niin, ne rahat tarvitaankin muualla, täyttämään Suomen valtion pohjatonta menokaivoa. Ja meidät yli 60-vuotiaat pistetään johonkin (mahdollisimman halpaan) laitokseen pois nuorempien, kauniimpien ja ennen muuta viisaampien tieltä ja silmistä. Huoh. Mitä huonompijalkainen, sitä nopeammin tylsistyy ja dementoituu ja kuolee pois olemasta kansakunnan vaiva, näinhän se menee.
        Mitä DW olet muuten itse tehnyt asian hyväksi muuta kuin jaellut oppejasi ja linkkejäsi? Sinulle ei kaiketi eläkettä makseta, joten et ole loispummi kuten me muut, vai?
        Polvi- ja lonkkaleikkauksia on tuttavapiirissäni tehty lähinnä entisille aktiiviurheilijoille. Yleensä leikkaukset ovat onnistuneet hyvin, mikä lienee kansantaloudellisestikin hyvä juttu.


      • juu-kasvussa-on

      • äveriäs

        Mihinkä tässä joudutaan noitten rahojen kanssa.


      • eppu2
        tiedoksi kirjoitti:

        Suomen eläkerahasto on 11 suurin kansantalouteen verrattuna maailmassa.
        Kuplan puhkeamista ei ole näköpiirissä.

        Työeläkevarat: 184,2 miljardia euroa.


      • eppu2
        staka kirjoitti:

        ME olemme omalla työllämme ne eläkerahastot keränneet - eläkeyhtiöiden pelirahaksi! Minullakin reilusti yli 40 vuoden työputki takana, ja jollain tavalla olen kiinni työn syrjässä vieläkin. Eiköhän eläkerahastopotin reunoilla roiku kohta jo koko muu valtakunta osilla... nyt on jo taitetut indeksit sun muut kepulikonstit keksitty. Ja lisää tuleman pitää.
        Niin, ne rahat tarvitaankin muualla, täyttämään Suomen valtion pohjatonta menokaivoa. Ja meidät yli 60-vuotiaat pistetään johonkin (mahdollisimman halpaan) laitokseen pois nuorempien, kauniimpien ja ennen muuta viisaampien tieltä ja silmistä. Huoh. Mitä huonompijalkainen, sitä nopeammin tylsistyy ja dementoituu ja kuolee pois olemasta kansakunnan vaiva, näinhän se menee.
        Mitä DW olet muuten itse tehnyt asian hyväksi muuta kuin jaellut oppejasi ja linkkejäsi? Sinulle ei kaiketi eläkettä makseta, joten et ole loispummi kuten me muut, vai?
        Polvi- ja lonkkaleikkauksia on tuttavapiirissäni tehty lähinnä entisille aktiiviurheilijoille. Yleensä leikkaukset ovat onnistuneet hyvin, mikä lienee kansantaloudellisestikin hyvä juttu.

        Teeweelle on turha puhua, hän on polviaan myöten vajonnut lestaattien pottumaahan kyttäämään loispummeja.


      • ö-Öö

    • dirlanda

      laiha isäni toipuu juuri ohitusleikkauksesta.naapurin keski-ikäinen mies kaatui viime talvena jääkiekkoa pelatessaan saaden kallonmurtuman ja aivovamman,on edelleen laitoshoidossa,mutta onneksi kuntoutuu,hänen 20 vuotias tyttärensä kärsii keskivaikeasta masennuksesta käyden 2 kertaa viikossa terapiassa jo kolmatta vuotta.yhteiskunta maksaa nämä kaikki.miksi lihavilla vanhoilla naisilla pitäisi olla joku erillinen maksaja,he ovat samoja yhteiskunnan jäseniä kuin muutkin.

      • Hyvä kirjoitus! Keuhkoahtaumatautia sairastava mies saa hoivaa vaikka on polttanut neljä askia punaista norttia päivittäin. Viiniä lipittävän naisen vatsahaavaa hoidetaan kuntoon.
        Siinä mielessä aloittajan on oikeassa, että aika paljon ihminen pystyisi välttämään lääkäreitä jos eläisi terveellisesti. Mutta ei se minustakaan ole syy olla hoitamatta.


    • hytinäx1

      Varmaankin syy ja seuraus kuten monilla samasta vaivasta kärsivällä miehelläkin. Kun ei pysty lonkkavian tai polvivian takia liikkumaan kuten ennen, alkaa kiloja kertymään.
      Toivottavasti hakevat ja saavat apua vaivoihinsa.

      • Hyvä ketju muuten, mutta tässä luodaan jo toisaalta yleiseksi mielipiteeksi muodostunut ylipainoisten syyllistäminen - samalla sävy on halveksiva. He kokevat syrjintää, kiusaamista jo koulusta lähtien työnantajiin asti.
        Takana voi olla yksinäinen elämä esim jonkin aineenvaihduntasairauden kanssa.
        Kauneus, nuoruus ja menestys on vain osalle totta, muut joutuvat elämään tavallista elämää - on järkevää hyväksyä ihmisten moninaisuus, on itsellekin helpompaa.
        Yhteiskunta olemme me ja me maksamme sinunkin hoitosi, kun sen aika on.


      • Vanhana tulee vaivoja oli ylipainoa tai ei. Jos iäkkäitä naisia ei operoida niin kalliiksi tulee heidän hoitamisensakin kun menettävät liikuntakykynsä ja lihovat lisää.
        Naiset elää pitempään, äitini 93v on paremmassa kunnossa kuin moni 70vuotias.
        Se on tuurista kiinni, myös ruokavalio vaikuttaa, äiti on elänyt silakoilla, leivällä ja perunoilla. Rannikolla sai aina tuoretta silakkaa.
        Aloittajaa varmaan lohduttaa se kun miehet kuolee nuorempana, eivät rasita turhaan yhteiskuntaa.
        Olen tänäänkin menossa lääkäriin, yksityiselle, allergia on äitynyt todella pahaksi, poskiontelot turvonneet ja pää jatkuvasti kipeä.
        Tiet on liukkaat, ajomatkaa tulee yhteensä 100km.


    • Hiihhih

      Huvittaa nuo DW-aloitukset kuten tämä.

      • Tunnenneljä

        Tansseja harrastavat (kova alusta)hoikat on yksi suuri lonkkaleikkausryhmä.


      • Toivotavasti itsellä vaappuu vain polvet :).


    • vakuutuskuntoon

      Mä onneton putosin tuolilta. Siis siivousjakkaralta. Polvi hajosi ja siihen tuli monta vaivaa. Ei leikattu , eikä paljon hoidettu muutenkaan. Leikkaukset ovat nuoria urheilevia varten.
      Silti ei haittaa. Kävelemään pystyn, mutta en juoksemaan, tarvinneeko edes. Kipua ei onneksi paljoa ole, siitä olen kiitollinen.
      Siitä huolimatta, kannatta olla vakuutukset kunnossa. Silloin saa hoitoa ja kalliita tukia sun muita. Minulla ei ollut vakuutukset kunnossa. No ei haittaa. Onneks pääsee vielä liikkumaan. Mutta joillekkin on sattunut pahemmin. Ne vakuutukset, ne vakuutukset.

    • eppu2

      Alkoholistit, tupakoitsijat, ylen syöneet, nälässä olleet, liikaa urheilleet, sohvaperunat, huumeen käyttäjät, liiman haistelijat, huolimattomuuttaan kompuroivat,itsemurhan yrittäjät, kyllä ryhmiä piisaa, joista voi osoitella, että ´´itse aiheutettu´´.
      Jätetäänkö kaikki hoitamatta?
      Minkälainen yhteiskunta se olisi. En minä ainakaan sellaista halua.

    • Psykoterapeutitar

      Lekurikin kirjoitti lausontoonsa, ettei laihduttaminen ole onnistunut ja epäili, etten saa työkyvyttömyyseläkettä, kun ei mitään varsinaista osoitettavaa sairautta ole, pelkkiä oireita vaan. Työkyvyttömyyseläkepäätös tuli tuotapikaa ja oireetkin hävisivät melkein samantien!

      • saatto.olla

        Lumetta


      • eppu2

        Psykosomaattisia oireita. Kun stressitekijät poistuu, oireetkin helpottaa.


      • Psykoterapeutitar

        Ei, vaan ei vaivatkaan vaivaa, kun epämiellyttävä työ loppuu!
        Onhan ne vaivat röntkeneillä ja muilla mitattavilla ja kuvattavilla toteennäytetty, että vaivaa on. Mutta sou, nyt on elämä mukavaa :) Soisin saman tunteen muillekin työn raskaan raatajille!


      • Psykoterapeutitar

        Ja oikeesti, on ihan sama, kuka maksaa! On sitä tullut itsekin kaikkea maksettua!


      • eppu2
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Ei, vaan ei vaivatkaan vaivaa, kun epämiellyttävä työ loppuu!
        Onhan ne vaivat röntkeneillä ja muilla mitattavilla ja kuvattavilla toteennäytetty, että vaivaa on. Mutta sou, nyt on elämä mukavaa :) Soisin saman tunteen muillekin työn raskaan raatajille!

        Vaivat voivat olla todellisia, vaikkei mitään olisi todettukaan.
        Tuo sana ´´epämiellyttävä´´ kertoo jo paljon.
        Työstösi en tiedä, mutta, jos on ollut fyysisesti rasittava, on ilmiselvästi ollut myös psyykkinen kuormitus.
        Hyvä, että olosi on mukava.


      • Mitäonmotivaatio

        Jos joku sanoo; "kun epämiellyttävä työ loppuu!" niin eikö se ikinä koskaan ole osannut ajatella, että täytyy etsiä ja hakea työ, joka ei ole epämiellyttävää. Ts. sellaista tekemistä, jota tekisi ihan oman sydämensä kyllyydestä ja hartaasta halusta.


    • Läskipehmiketyyny

      Tilastoa mulla ei ole, mutta ihan 'osastotuntumalta' sanoisin, että lonkkapotilaissa on varsin harvoin lihavia. Liha eli läski on muuten vaarallista terveydelle, mutta lonkille se antaa jonkinlaisen pehmentävän suojan.

      Lonkkamurtumapotilaat ovat useimmiten heitä, jotka ovat miltei pelkkää luuta ja nahkaa eikä oman kehon pehmentäviä suojia ole. Joten kaikille laihoille iäkkäille silikoni- tms. tyynyjä sopiviin kohtiin pehmukkeiksi. Vink-vink kaikki keksijät.

      • eppu2

        Laihoille ihmisille käytetty ns. lonkkahousuja, joissa suojaavaa toppausta sivuissa. Empä muista kuka valmistaa.


      • Keinoläski-iholle

        Kyllä lonkkahousut tunnen. Ehkä 'etsin' vain korvaavaa vaihtoehtoa ja ehkä sellaista systeemiä, joka olisi aina paikallaan kun housut eivät aina välttämättä ole.


    • toisilla

      Vanha tuttu nyt pois menny, yli 80 v. Tehtiin lonkkaleikkakset hyvin onnistui 7-8 vuotta käveli ilman keppiä.

    • naisenosa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      320
      7334
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2214
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1621
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1469
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      114
      1176
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1036
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      905
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      893
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      797
    Aihe