TURKISÄMMÄT

JAYHTEISKUNTAKO

Kohta on taas nämä turkki yllään kulkevat hienosto ämmät liikkeellä.
Päivääkään eivät ole töitä tehneet. Elelevät onsingoillaan,koroillaan ym.

44

1757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmaan hienostoämmät toimivatkin noin. Joukkoon soluttautuu joku köyhälistöämmäkin ateljeeminkissään minkkilärä päässään.
      Tosin tämä köyhälistöämmä istui marketin kassalla 24-vuotta ja siitä ajasta suurimman osan osa-aikaisena.
      Köyhälistöämmä vetää karvat niskaansa vain kelin ja tilanteen vaatessa.
      Sama koskee köyhälistöukkoakin pitkässä sudessaan. On muuten pakkasella hyvä peli. Alle ei tarvitse vuntuta vaatteita kerroksittain. Suosittelen!

    • ihan.tavallinen

      En tunne tai tiedä ketään osingoilla elävää turkki päällä kulkevia useita duudareita.
      Mitä väliä sillä jos elää makeaa elämää ei se ole minulta pois.

    • jjoutava

      Klassikkokirjailijat kirjoittivat Venäjällä, että piiat joutuivat kulkemaan kadulla turkeissaan kävellen, hienostorouvat istuivat hevosvaljakko reessä.

    • Himmelsauge

      Hauska tapaus. Johtaja käveli käytävää ja pysähtyi kabinetin ovenluona olevan naulakon kohdalla, katsoi naulassa olevaa pitkää minkkiturkkia.
      Johtaja sanoi siivoojalle, joka juuri kärryjensä kanssa kulki käytävällä,
      "Nyt on vierailta unohtunut turkki, pitäisi laittaa talteen" jotenkin näin hän sanoi. Siihen siivooja reippaasti vastasi " se on mun turkki" johtaja
      siihen " jaha, jaha " ja käveli pois. Tätä naureskeltiin kauan:-)

      • karvoihin.katsomista

        Ostinhan minäkin silloiselle akalleni minkkiturkin vaikka ei se koskaan missään työssä ollut. Minä kolmivuorotyössä tehtaalla...
        Ja itselle teetin ketunnahkakarvalakin. Hirmuisen hyvä ja kevyt on, mutta ei voi käyttää kuin yli 17 asteen apkkasella. On niin lämmin... Tästä on nyt lähes 30 v ja lakki on kuin uusi.
        Kai se turkkikin on kevyt ja lämmin.
        Kannattaa kerran eläissään ostaa kunnollista tuotetta, niin se kestää ja kestää ja kestää...


    • Hevoset.teuraaksi

      Aloittajallakin on nahkakengät.

    • ilmikuva

      Ei nykyaikainen, muodikas nainen pukeudu turkkiin. Kirpputoreilta niitä löytyy halvalla.

      • sivist.puute

        Taitaa aloittajalla olla syvästi henkilökohtaisia kaunantunteita rumasta ajatuksesta jakielestä päätellen.


      • köyhälistöämmä

        Muoti vai mukavuus?


      • pilkettä.silmiin
        köyhälistöämmä kirjoitti:

        Muoti vai mukavuus?

        Sekä että tietenkin, niissä rajoissa kun näkee kohtuulliseksi. Tyytyväinen mieli on paras kaunistaja ;)


      • turkkiin

        Köyhälistöämmä se tarvihtookin kaunistajaa. Flegun ois kannattanut ostaa samantien kaks.


      • turkkiin kirjoitti:

        Köyhälistöämmä se tarvihtookin kaunistajaa. Flegun ois kannattanut ostaa samantien kaks.

        Kaksi mitä?


      • mahatonrahaton
        flegu kirjoitti:

        Kaksi mitä?

        Kaks turkkii tietyst itelle ja kaks kaupanmyyjälle.. Unohdit mainita hinnan.


      • mahatonrahaton kirjoitti:

        Kaks turkkii tietyst itelle ja kaks kaupanmyyjälle.. Unohdit mainita hinnan.

        Samalla kun teetätimme vaimolleni minkin johon, onneksi vaimon pienestä koosta johtuen, riitti 52:n minkin nahat, teetätin itselleni pitkän susiturkin.
        Vaimollani oli aikaisemmin hankitut pitkä punakettu ja lyhyt kani.
        En muista hinnoista muuta kuin sen, että kani oli halpa.
        Ateljeevalmisteista saattaa vielä olla tallessa ateljeen antamat sertifikaatit.

        Huom! Rikos on vanhentunut! Viimeinen tapahtui 80-luvun jälkipuolella. Onneksi vaimoni ei ole paisunut liikaa tai sitten Helli otti sen huomioon mitoittaessaan palttoota.


      • papukaijamerkki.flegulle
        flegu kirjoitti:

        Samalla kun teetätimme vaimolleni minkin johon, onneksi vaimon pienestä koosta johtuen, riitti 52:n minkin nahat, teetätin itselleni pitkän susiturkin.
        Vaimollani oli aikaisemmin hankitut pitkä punakettu ja lyhyt kani.
        En muista hinnoista muuta kuin sen, että kani oli halpa.
        Ateljeevalmisteista saattaa vielä olla tallessa ateljeen antamat sertifikaatit.

        Huom! Rikos on vanhentunut! Viimeinen tapahtui 80-luvun jälkipuolella. Onneksi vaimoni ei ole paisunut liikaa tai sitten Helli otti sen huomioon mitoittaessaan palttoota.

        Oikein flegu, ilo teillä on pakkasella kietoutua turkkiinne, joista on hyötyneet monet tahot ompelijoista suunnittelijoihin, niin kauppa kuin nahankasvattajat. Puhumattakaan valtion saamista verotuloista, joilla yhteiskuntaa pyöritetään.


      • sivist.puute kirjoitti:

        Taitaa aloittajalla olla syvästi henkilökohtaisia kaunantunteita rumasta ajatuksesta jakielestä päätellen.

        Joku ei saanut ostetuksi turkkia silloin kun niitä vielä oli joka kaupassa. Nythän ns. "turkikset" ovat keinokuitua, mitä viherpipertäjät eivät tajua, koska eivät ole aitoa turkkia ikinä nähneetkään.


      • Himmelsauge
        köyhälistöämmä kirjoitti:

        Muoti vai mukavuus?

        Turkki ei ole muotivaate, vain mallit vaihtelee. Se ei ole koskaan mennyt pois muodista.


      • Himmelsauge
        Himmelsauge kirjoitti:

        Turkki ei ole muotivaate, vain mallit vaihtelee. Se ei ole koskaan mennyt pois muodista.

        Turkki on menneitten vuosikymmenten muotia eli Vintage, hyvin arvokas. Keinoturkit on pintamuotia.


      • minkkiä

        Mitähän nyt saisin jos möisin pitkän minkkiturkkini ja hattuni.
        Kotimaassa tehty ja tuotettu nahkoineen kaikkineen. On melkoisen monta minkkiä turkissani.

        Olen minä turkissani pasteerannut piäkaupunginki kattuilla.
        Perrään ei lähteny kukkaan, eikä repinyt karvoista.


      • Himmelsauge
        minkkiä kirjoitti:

        Mitähän nyt saisin jos möisin pitkän minkkiturkkini ja hattuni.
        Kotimaassa tehty ja tuotettu nahkoineen kaikkineen. On melkoisen monta minkkiä turkissani.

        Olen minä turkissani pasteerannut piäkaupunginki kattuilla.
        Perrään ei lähteny kukkaan, eikä repinyt karvoista.

        Siitä ei valitettavasti saa kovinpaljoa koska ostaja ei tiedä miten se on säilytetty, missäkunnossa nahka on. Joku joka tietää sen arvon voi maksaa ihan hyvin. Minä myin kirpparilla minkinpalapuoliturkin, kerran muodistetun, hyvin vanhan, sain 500 markkaa. Venäläinen oli ostanut, vei Pietariin. Hinta oli hyvä niin vanhaan.
        Nyt minulla on täysminkkiturkki, polvipituinen, ei ole niin painava kun pitkä. Tosin se on hyvin leveähelmainen joten karvaa on paljon, se jopa
        poimuilee selästä, on siis vielä painava. Aika uusi on tämä turkki.


      • minkkiä
        Himmelsauge kirjoitti:

        Siitä ei valitettavasti saa kovinpaljoa koska ostaja ei tiedä miten se on säilytetty, missäkunnossa nahka on. Joku joka tietää sen arvon voi maksaa ihan hyvin. Minä myin kirpparilla minkinpalapuoliturkin, kerran muodistetun, hyvin vanhan, sain 500 markkaa. Venäläinen oli ostanut, vei Pietariin. Hinta oli hyvä niin vanhaan.
        Nyt minulla on täysminkkiturkki, polvipituinen, ei ole niin painava kun pitkä. Tosin se on hyvin leveähelmainen joten karvaa on paljon, se jopa
        poimuilee selästä, on siis vielä painava. Aika uusi on tämä turkki.

        Turkki on säilytetty paperipussissa, aina tuuletettu pakkasella ja hetkun sisällä oltua laitettu taas omaan pussiinsa. On väljä malli pitkä ja painava, harkinnut olen lyhentämistä, mutta mitäs teen sillä helmapalalla.
        Taidan laittaa Venäjälle myyntiin.

        Lahjoitin lyhyen turkkini eräälle mammalle jonka vaatteet paloivat tulipalossa. Mamma on kuollut, turkin tarinaa en enää tiedä, mutta toivottavasti lämmittää jotain mammaa.

        Kelsiturkkini odottaa muodistamista, eli lyhennän sen, koska se on prinssdessa mallinen, kapea vyötäröltä ja melkein kellohelma. Siitä teen uudistetun version ja lopusta nahkasta (lammasta karvoineen) keksin kyllä vaikka liivejä.

        Nautitaan karvoistamme kaikki, kateellisista huolimatta.


      • kossutakeita

        Meinaan tilata teurastamolta possun-nahkaisen takin,se estää ulkomaalaisen päälle käymisen.Peruskansalaisesta en menisi takeeseen.


      • sinisirkku.ek
        minkkiä kirjoitti:

        Turkki on säilytetty paperipussissa, aina tuuletettu pakkasella ja hetkun sisällä oltua laitettu taas omaan pussiinsa. On väljä malli pitkä ja painava, harkinnut olen lyhentämistä, mutta mitäs teen sillä helmapalalla.
        Taidan laittaa Venäjälle myyntiin.

        Lahjoitin lyhyen turkkini eräälle mammalle jonka vaatteet paloivat tulipalossa. Mamma on kuollut, turkin tarinaa en enää tiedä, mutta toivottavasti lämmittää jotain mammaa.

        Kelsiturkkini odottaa muodistamista, eli lyhennän sen, koska se on prinssdessa mallinen, kapea vyötäröltä ja melkein kellohelma. Siitä teen uudistetun version ja lopusta nahkasta (lammasta karvoineen) keksin kyllä vaikka liivejä.

        Nautitaan karvoistamme kaikki, kateellisista huolimatta.

        Minulla on antiloopin nahkainen täyskello viitta, sinikettu reunuksella ja kauluksella. Teetätin siihen päähineen valkoisesta nahasta missä sinikettureunus. Siellä se on kellarissa vielä. Tummansinisen kauniin mallisen sähkökaniturkin annoin tyttärelleni, minusta turhan painava, siihen kuuluvine päähineineen. Klassinen beige villakangas ulsteri ja kevyt toppatakki, on mieluisia asusteita, lämmin pitkä kaulaliina kiedottuna ja pakkasella iso kudottu valkoinen villalippis kallellaan:D


      • Himmelsauge
        kossutakeita kirjoitti:

        Meinaan tilata teurastamolta possun-nahkaisen takin,se estää ulkomaalaisen päälle käymisen.Peruskansalaisesta en menisi takeeseen.

        Possunnahka on ihan kelponahkaa, käsineitä minullakin ollut.
        Ilman muokkausta sitä voi käristää pannulla, tulee hyvä soosi ja rapsakkaa pureskeltavaa, moneen on possusta:-)


      • hihihinauraa...vieläkin

        Voi hitsikka täälläpä on hauskaa porukkaa! Miun vanha 70-luvun pitkä kelsiturkki on
        uusiokäytössä koiran petinä kesämökin lattialla,ettei tuu hauvalle pissitauti:)


    • Olenpa minäkin ollut ´hieno rouva´, no parikymmentä vuotta sitten. Anopin kuoltua otin perinnöksi anopin pitkän minkkiturkin, kovimmilla pakkasilla olikin Itä-Suomessa tarpeen. Käytin nääs sitä pihahommissa lunta kolatessani, puita liiteristä saunaan kantaissain. Minkkiä...huh. Onhan sekin hauska muisto, Susi minkin vaatteissa.

      • Aikamoinen rebelli oletkin, vaiko realisti kalleuksista piittaamaton, syli täynnä pihkaisia klapeja! Naurunpurskahdus pääsi ilmoille,...susi minkin verhoama, voihan tuota hirteistä.
        Mahtoi olla pakkasta itäsuomessa, ei olis täällä etelärannikolla voinut turkissa kolata, jo ois hiki tärvellyt vuorit. Sen enemmittä, onneks hoituu nekin hommat jo nuoremmilta, :D


      • Himmelsauge

        Kyllä vanhalle turkille aina käyttöä löytyy. Anoppini vanhan turkin
        otti hänen vävynsä autonsa penkille takapuolen ja selän lämmikkeeksi,
        oli musta lammasturkki.


    • Jopelkueiviittiny

      Hyi teitä, ettekö tiedä, että ei saa nimittää naista akaksi tai ämmäksi. Ainakin. mikäli uskomme käräjäoikeuden päätöstä, jossa mies sai sakkoja useita satasia ja joutui maksamaan vastapuolen oikeudenkäyntikulut useita tonneja, kun oli pyykkitupa vuorosta kiistellessään käyttänyt vastapuolesta vanha-akka nimitystä.

      Hei jätkät, vanhat ukot, äijänkääpät jne. olkaapa varovaisia arvon rouvia nimitellessänne. hahahaa

      • aloittaja-vastatkoon

        Todellakin, hyi teitä. Minä olen syntynyt siihen aikaan, kun turkit oli muotia. Samoin, kuin flegu kirjoitti, niin minäkin teetin itselleni, tosin silloin piisami turkin ja olin jotain 21-v. Olinhan minä jo rouva silloin, mutta sitten vasta kaupoisakin puhuteltiin rouvaksi.

        Minkkiturkin teetin silloin, kun sain koti tilani perintörahoja ja vain muistoksi siitäkin ihanuudesta, mikä meillä lapsena oli, koska veljeni peri tilan.

        Olihan se pieni raha minulle silloin, koska veljeni kuoltua ja perintö osuuteni lapsilleni antaen he saivat molemmat noin 80.000,-€ ja saman verran toinen veljeni ja siskoni.

        Enää en halua turkiksia käyttää, sillä untuvatakit ovat kevyitä. Susiturkkini, sen puolipitkän myin naapurin rouvalle ja ne pari "minkkiäni" ovat kai jossain varastossa?

        Nyt täälläkin, siis myös minulla oli sähkökatkos 4 t, joten ei myöskään toiminut kännykkä, tietsikasta puhumattakaan. Tuli siinä mieleeni tuo lukemani Ilkka Remeksen kirja "Jäätyvä helvetti", jossa Suomesta saadaan kyber hyökkäyksellä todellakin se "helvetti"! , jota Krimillä nyt alustavasti koetaan, vaikka eihän siellä ole niin kylmä, kuin Suomessa. Kyllä siinä pian kaipaisi turkin lämpöisyyttä, koska ei sitä korvaa nämä untuvatakit.

        Ihmettelen aloituksen tekijää. Mikä häntä risoo noin kauheasti? Turkiksia on useimmilakin työtä tekevillä kansalaisilla, jotka ovat osanneet ratkaista tulonsa ja menonsa oikein.


      • Ei.viitsitä.palella

        Ostin minäkin silloiselle vaimolleni minkkiturkin. Taisi maksaa parin kuukauden tilini verran. Lämmin kuulemma oli ja kevyt.
        Itselle teetin 120 km:n päässä olevassa turkisompelimossa karvalakin mustaksi värjätystä siniketusta, ei ole Etelä-Suomessa kaupoissa karvalakkeja, neljä kaupunkia kolusin läpi. Hyvä tuli ja lämmin. Ei haittaa, että maksoikin minkä maksoi. Edellinen karvalakki oli tekokarvaa; painoi moninkertaisesti eikä ollut niin lämmin. Enää en ihmettele, miten kettu tarkenee -40 asteessa.


      • o3o5i

        Eräs hyvä asia on, että turkiksista saadaa verotuloja kun niitä myydään ulkomaille.
        Myös työpaikkoja turkistarhaus antaa maaseudulle!


      • Jopelkueiviittiny

        Käteiskauppaa tehdään ja siksi pimeää rahaa liikkuu paljon siinä bisneksessä.


    • Dollargrin

      Täällä myös "turkisämmä". Ai kun oli kivaa lukea näitä turkiskertomuksia. Minulla on kuusi turkkia, ainoastaan yhden supiturkin olen teettänyt itselleni, muut kirpparikamaa. Ostin tänään mustan pitkän turkin, siksi jouduin tälle keskustelupalstalle kun googlsin "sähkökani", luulen että uusi turkkini olisi sellaista nahkaa. Näyttää ihan mustalta sametilta kun nopeasti katsoo, se on varmaan jonkun hienostorouvan peruja, mutta upea on. Tunnen itseni liian hienoksi siinä koska olen vain tavis.

      • Ole.uskomatta

        Juu onneksi tuli pakkaset, on aika kaivaa nilkkaan ulottuva susiturkki susi parat olisivat jättäneet monet jäljet metsään, turkkini takia on lahdattu kokonen lauma mutta pääasia on että omistan susiturkin niin koirankarva rukkaset entä majavan nahkainen koivistolainen jo uskaltaa pihalle.


    • Tyhjä.aihe

      Aloittaja on vähintään 30-40 v myöhässä. Turkkien ja eläinten karvojen käyttö ulkovaatteissamme on loppunut jo aikoja sitten. Viherpiipertäjät saivat sen aikaan ja samalla lakkauttivat tuottoisan turkistarhauksen ja suomalaisten laatuturkisten viennin maailmalle. Turkikset on korvannut keinokuitu, jonka luomiseen tarvitaan miljoonia litroja öljyä, joka on katoava luonnonvara.
      Tulisessa uskossaan viheriäiset kettutytöt kumppaneineen kävivät vapauttamassa minkit häkeistään metsiimme, johon ne eivät kuulu luontaisesti. Ilman vihollista minkki lisääntyy ja tuhoaa omaa eläilajistoamme säälittä. Monissa saarissa on pesivien lintujen poikastuotanto jo nollilla.
      Aloittaja ei muuta jäkättämisen aihetta keksinyt, vaan veti halvan taistolaisen argumentin. "Ei päivääkään työtä..." hohhoijaa. Osingot ja korot! Justiin. Talvivaara, Nokia..
      Kommunismii on kuule henkitoreissaan ja voit unohtaa rikkaan yläluokan, joka elää kansan verestä. Sopisi mennä kirjaston lukusaliin ja lukea vähän tämän päivän politiikkaa ja katsoa saman tien naisten ulkoiluvaatemainokset.

    • KadunKalle

      Kadun Arska nousi Stockan pysäkillä ratikkaan, siihen nousi myös kaksi turkisrouvaa. Arska kysyi onkos rouvilla rahaa, kummallakaan ei ollut. Herrasmiehenä Arska kaivoi setelin taskustaan ja sanoi, että tästä maksetaan kolme lippua.

    • flegmaatti

      Luulisi oman mukavuuden ja hyvinvoinnin olevan trendejä tärkeämpää?
      Säälittävintä on antaa oman kuvitelmansa toisten ihmisten mielipiteistä ohjata omaa toimintaansa vaikka se onkin ilmeisen ylestä.
      Ajatelkaa itseänne, ihmiset!

    • Anonyymi

      Joku kahdeksankymppinen kaivelee menneitä?

    • Anonyymi

      Pitkästä aikaa mukavaa luettavaa.

      • Anonyymi

        No. Olisit lukenut vain itse, mutta nostat yön pimeinä tunteina näitä.
        Tällaista 'ahkerointia'?
        Ei kiinnosta. Kiinnostaako muita.
        Kylläpä vanhojen tekstien nostoon ihan muu.
        Niillä tukitaan.


    • Anonyymi

      Turkikset niin eilistä, ei sovi statukseksi tänä aikana. Chanelia, Vittoonia yllä ja olalla, iho hoidettu, olemus säännöllisten hierontojen ja henkilökohtaisen ohjaajan avuilla rento ja hyvinvoiva. Jess!

    • Anonyymi

      Mikähän hlvt aloittajan laisia riivaa, mikä on heidän ongelmansa? Mistä hän tietää kenenkään tuntemattoman ihmisen työt, osingot, korot ym. asiat, joilla ei ole mitään tekemistä minkään kanssa. Vain kipeän mielen kipeitä kuvitelmia ja luuloja.

    • Anonyymi

      Ovat tyylikkäitä ladyja verrattuna tuulipukukansaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1417
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1131
    3. 37
      812
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      796
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      765
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      752
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      722
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      679
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      632
    Aihe