Vuokrakämppä Usasta?

JustATurist

Olemme keski-ikäinen pariskunta, lapset muuttaneet jo kotoa ja meillä olisi aikaa myös tutustua muihin maihin. Ajateltiin, että jos ottais tavaksi muuttaa lain sallimissa rajoissa eli niin pitkäksi aikaa kuin turistiviisumeilla vain voi, johonkin maahan.
Motellit, hotellit sun muut kaupalliset majoitusvaihtoehdot ovat kalliimpia, ainakin oletamme niin, ja olen miettinyt olisiko viisaampaa löytää jokin hyvä vuokra-asuntoja välittävä yritys tai yrityksiä, eri osavaltioista. Tuntuisi mielenkiintoiselta vuokrata jokin kortteeri 3kk:n ajaksi ja tutustua kohteessa kaikkeen mahdolliseen, niin kulttuuriin kuin naapureihinkin.
Osaisiko joku neuvoa mistä tällaisia välitysfirmoja, rehellisiä, löytyisi? Komeita nettisivujahan voi kuka tahansa ryökäle tehdä, vaatia ennakot ja tyhmät meikäläiset menettääkin kaikki dollarinsa samoin tein, siksi kyselen jos joku tietäisi niitä rehellisiksi tiedettyjä. Onko tämä kellekään tuttu?

http://www.sublet.com/state_rentals/california_rentals.asp

Kiitollinen olisin avustanne.

12

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kivijalat

      Yksi kompromissi voisi olla etukäteen koettaa löytää tietoja välitysfirmoista halaumallaan alueella ja sitten vain lähteä matkaan ja majoittua muutamaksi päiväksi hotelliin siksi aikaa kun menee tapaamaan välittäjiä suoraan paikan päälle ko. kivijalkafirmoihin ja tekemään kierroksen asunnoissa.

      Myös auton vuokraus riskeeraa tulla trapeelliseksi Jenkeissä paremmin liikkuakseen alueesta riippuen.

      Muutoin ihan toimiva ja mukava suunnitelma eri maissa oleiluun.

      • KyselynTehnyt

        Niinpä, heittäytyminen paikan päälle on käynyt mielessä. Antaisi itselleen mahdollisuuden kokeilla, etsiä, luottaa intuitioon... Ehkä tuo etukäteistiedusteleminen on juuri sitä keski-ikäistä varovaisuutta, arkuutta, josta meidän pitäisi päästä eroon?


      • kivijalat
        KyselynTehnyt kirjoitti:

        Niinpä, heittäytyminen paikan päälle on käynyt mielessä. Antaisi itselleen mahdollisuuden kokeilla, etsiä, luottaa intuitioon... Ehkä tuo etukäteistiedusteleminen on juuri sitä keski-ikäistä varovaisuutta, arkuutta, josta meidän pitäisi päästä eroon?

        Yep, aina kannattaa pedata edeltä suunnitelmia, skannata tarjontaa haluamallaan alueella ja haluamaansa aikaan, sekä koettaa löytää jo edeltäkin niitä luotettavia välikäsiä ja tehdä vaikka B-plaeneja ja juurikin koettaa välttää huijarit joita niitäkin alalla liikkuu.

        Olettaisi, että jos ajoitus osuu huippusesongin ulkopuolelle, niin tarjontaa on runsaammin, maltillisemmalla hinnalla ja silloin saattaisi saada sopivan kohteen suoraan paikan päältäkin melko nopeasti.

        Ilmeisesti vaativat takuun (?) Visalla ja palauttavat diilin päättyessä.

        Ps. Mahtaisko tuolla s24:n matkailupuolella olla vilkkaampaa keskustelua, sillä sielläkin on myös vastaavasti reissaavia.


    • talonvaihtaja

      Entäs asunnonvaihto. Me olemme lomailleet useissa maissa sekä autoa, että taloa vaihtaen. Me olle Intervacin jäseniä ja kovin tyytyväusiä, mutta muitakin firmoja löytyy.

      • KyselynTehnyt

        Ei ole vaihdettavaa asuntoa Suomessa niin siksi mietitty lähteä ikäänkuin kodittomiksi vaeltajiksi. Pääomasidonnaisuus kiinteistön muodossa sitoo ihmistä liikaa.
        Uskon että joku toinen varmasti kiinnostuu vinkistäsi, kiitos.


      • kivijalat
        KyselynTehnyt kirjoitti:

        Ei ole vaihdettavaa asuntoa Suomessa niin siksi mietitty lähteä ikäänkuin kodittomiksi vaeltajiksi. Pääomasidonnaisuus kiinteistön muodossa sitoo ihmistä liikaa.
        Uskon että joku toinen varmasti kiinnostuu vinkistäsi, kiitos.

        "Pääomasidonnaisuus kiinteistön muodossa sitoo ihmistä liikaa."

        Pitkällä aikajänteellä ko. sitoumus tuo lopputulemanaan enemmän taloudellista vapautta kuin ikänsä vuokria maksaen, joka kostautuu mitä enempi ikää mittariin tulee.

        Mutta tokihan näihin asioin ja valintoihin vaikuttavat monet muuttujat ja henkilökohtaiset tekijät.

        Kuitenkin mitä nuorempana on mahdollista ja halua asunnon rahoitukseen j ja ohonkin paikkauntaan sitoutua, sitä keveämmät loppuvuodet itselleen kustantaa.

        Osa on saanut jopa muutaman sijoitusasunnon pitkäjänteisesti ja suurelta osin juurikin vuokralaisten kustantaman itselleen ja lisätuloksi tuleville vuosilleen, vaikka se ei kultakaivos olekaan.

        Mutta kukin taplaa tavallaan ja matriaalia ei saa mukaan käärinliinoihin, vaikka sitä ennen tietty materiaalinen väljyys helpottaa elämää.

        Ok, hieman off topic ;-)


      • KyselynTehnyt
        kivijalat kirjoitti:

        "Pääomasidonnaisuus kiinteistön muodossa sitoo ihmistä liikaa."

        Pitkällä aikajänteellä ko. sitoumus tuo lopputulemanaan enemmän taloudellista vapautta kuin ikänsä vuokria maksaen, joka kostautuu mitä enempi ikää mittariin tulee.

        Mutta tokihan näihin asioin ja valintoihin vaikuttavat monet muuttujat ja henkilökohtaiset tekijät.

        Kuitenkin mitä nuorempana on mahdollista ja halua asunnon rahoitukseen j ja ohonkin paikkauntaan sitoutua, sitä keveämmät loppuvuodet itselleen kustantaa.

        Osa on saanut jopa muutaman sijoitusasunnon pitkäjänteisesti ja suurelta osin juurikin vuokralaisten kustantaman itselleen ja lisätuloksi tuleville vuosilleen, vaikka se ei kultakaivos olekaan.

        Mutta kukin taplaa tavallaan ja matriaalia ei saa mukaan käärinliinoihin, vaikka sitä ennen tietty materiaalinen väljyys helpottaa elämää.

        Ok, hieman off topic ;-)

        Talo myyty ja uutta ei Suomesta osteta. Nyt on aika nauttia kun ei ole raha kiinni kiinteistössä. On muuten hulvattoman vapauttava tunne kun tietää voivansa toteuttaa asioita, joista ennen näki vain haaveunia.


      • Zaaja

        AirBnB:n kautta kannattaa myös katsella yöpaikkoja, pääsee halvemmalla kuin motellissa/hotellissa, mikäli ei halua liikaa sitoutua yhteen paikkaan. Itse vuokrasimme netin välityksellä ja kommunikoimme sähköpostitse, kaikki meni todella hyvin! Google mapin street view on kyllä kätevä, mikäli haluaa tarkemmin katsoa aluetta mistä on kämppää vuokraamassa!


      • kivijalat
        KyselynTehnyt kirjoitti:

        Talo myyty ja uutta ei Suomesta osteta. Nyt on aika nauttia kun ei ole raha kiinni kiinteistössä. On muuten hulvattoman vapauttava tunne kun tietää voivansa toteuttaa asioita, joista ennen näki vain haaveunia.

        Pääoma tuottamaan. Muutama vahva osinkoa maksava yritys salkkuun, ellei jo entuudestaan ole. Haasteena on sen vaatima pääomariski, sijoituksen ajoitus talous- ja yrityssykliin nähden ja se, että osingot lankeavat kerran vuodessa, paitsi jotkin jenkkiyritykset jotka maksavat osinkoja useammin vuodessa.

        Sitten jos olisi verotuksellisesti mahdolista ja / tai halua asettua maahan jossa myyntivoitot ja osingot ovat verottomia, niin pääomalle saisi paremman katteen.


    • airbjab

      airb&b.com kautta saat juuri sinulle sopivan hintaisen asunnon, lähes ymäri maailman. Usa mukaanlukien.
      laita hakuun vain kaupunki ja maa niin saat huomata miten paljon on tarjontaa.
      yleensä ovat luotettavia, lue vieraiden arvostelut.

      • lomakohde

        sorry, nettisivu on : airbnb.com


      • KyselynTehnyy
        lomakohde kirjoitti:

        sorry, nettisivu on : airbnb.com

        Kiitos! Katsotaan sivu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe