endoa kohdussa

KiPuJa

Pari vuotta kärsiny vatsakivuista, syytä ei ole meinattu löytää. Tutkittu jo sen verran, että lääkärit alkanut olettaa että päässä on vikaa.

Rohkaisin lopulta mieleni, keräsin rahat kasaan ja suuntasin yksityiselle.

Mukava lääkäri otti vakavasti ja kuvasi ultralla. Eritoten keskittyi oikealle puolelle, missä kipua esiintyi koskettaessa. Ja löytyihän sieltä lopulta vika. Kohdun seinämän sisällä endometrioosia (on joku oma nimikin).

Lisäksi kohdun takana "ontelo (3cm), jossa näyttäisi olevan sisältöä.." ?
Tätä ei ultralla kunnolla saanut selvyyttä mikä on ja neuvoi menemään tarkempiin kuvauksiin.

Onko vastaavia kokemuksia kellään?? Kivut olleet todella kovia jaksoittain.. Toivon hartaasti että tämän jälkeen homma etenisi ja saisin pian avun kipuihin..

4

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etootosissas1

Moi,
      Minulla oli sama homma, hirveät mahakivut. Pompoteltiin sisätautiosastolle, naist.tauteihin jne. Jouduin pari krtaa lanssilla sairaalaan kipujen vuoksi.
      Ultrassa ei näkyny mtn, tehtiin myös tähystys, ei löytynyt mtn. Sektiosta tulleita kiinnikkeitä irroitettiin, mutta senkin jälkeen mahakivut jatkuivat.

Vihdoin viimein yksi gynekologi huomasi mikä oli vikana. Epäiltiin endometrioosia, joka on nimenomaan itse kohdun seinämässä eli sitä ei voi nähdä millään. Aloitettiin hormoonihoito, joka samalla paljastaisi onko kyse tosiaan siitä. Gnrh-analogi hoito, procrenin piikitys aluksi kuukauden välein ja koska mahakivut hävisivät, piikitystä jatkettiin isommalla annoksella 3kk:n välein. Samalla on myös mirena hormoonikierukka, sekä estrogel voide. Olen ollut mahakivuitta jo kohta 2v.
      Yksi lääkäri olisi laittanut jo kohdun poistoon, mutta minulle ei kerrottu mitään riskeistä. Kohtu on nyt kuitenkin vielä paikoillaan. Lääkitystä ei voi jatkaa kuin enintään toukokuuhun asti, joten sitten selviää menenkö leikkuulle vai mitä tapahtuu.
      Hormonihoidosta yritettiin pitää taukoa, mutta kivut palasivat. Se varmisti viimeistään, että vika on varmasti löydetty. Toivottavasti joku muu hoito keksitään ennen piirityksen lopettamista, en halua leikkaukseen!

• Aboriginaali
    • olerehellinenitsellesi

Siis voiko olla mahdollista, että yks vatsakipu on saanu sut käymään tuollasen prosessin lävitte?? Olisit varmaan päässy helpommalla, kun oisit vaan jättäny koko asian omaan arvoonsa. Ehkä vähän yliragointia?!

t:Rosvoroope

• KiPuJa

jos olisikin yksi vatsakipu, niin sen vois jättää omaan arvoonsa. Mutta kun on päivittäistä välillä jalat alta vievää kipua, niin sitä ei enää niin jätä omaan arvoonsa enää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      208
      2605
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      47
      1785
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      146
      1387
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      340
      1290
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      345
      1244
    6. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      25
      1166
    7. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      57
      1103
    8. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1002
    9. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      976
    10. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      21
      883
    Aihe