endoa kohdussa

KiPuJa

Pari vuotta kärsiny vatsakivuista, syytä ei ole meinattu löytää. Tutkittu jo sen verran, että lääkärit alkanut olettaa että päässä on vikaa.

Rohkaisin lopulta mieleni, keräsin rahat kasaan ja suuntasin yksityiselle.

Mukava lääkäri otti vakavasti ja kuvasi ultralla. Eritoten keskittyi oikealle puolelle, missä kipua esiintyi koskettaessa. Ja löytyihän sieltä lopulta vika. Kohdun seinämän sisällä endometrioosia (on joku oma nimikin).

Lisäksi kohdun takana "ontelo (3cm), jossa näyttäisi olevan sisältöä.." ?
Tätä ei ultralla kunnolla saanut selvyyttä mikä on ja neuvoi menemään tarkempiin kuvauksiin.

Onko vastaavia kokemuksia kellään?? Kivut olleet todella kovia jaksoittain.. Toivon hartaasti että tämän jälkeen homma etenisi ja saisin pian avun kipuihin..

4

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Etootosissas1

      Moi,
      Minulla oli sama homma, hirveät mahakivut. Pompoteltiin sisätautiosastolle, naist.tauteihin jne. Jouduin pari krtaa lanssilla sairaalaan kipujen vuoksi.
      Ultrassa ei näkyny mtn, tehtiin myös tähystys, ei löytynyt mtn. Sektiosta tulleita kiinnikkeitä irroitettiin, mutta senkin jälkeen mahakivut jatkuivat.

      Vihdoin viimein yksi gynekologi huomasi mikä oli vikana. Epäiltiin endometrioosia, joka on nimenomaan itse kohdun seinämässä eli sitä ei voi nähdä millään. Aloitettiin hormoonihoito, joka samalla paljastaisi onko kyse tosiaan siitä. Gnrh-analogi hoito, procrenin piikitys aluksi kuukauden välein ja koska mahakivut hävisivät, piikitystä jatkettiin isommalla annoksella 3kk:n välein. Samalla on myös mirena hormoonikierukka, sekä estrogel voide. Olen ollut mahakivuitta jo kohta 2v.
      Yksi lääkäri olisi laittanut jo kohdun poistoon, mutta minulle ei kerrottu mitään riskeistä. Kohtu on nyt kuitenkin vielä paikoillaan. Lääkitystä ei voi jatkaa kuin enintään toukokuuhun asti, joten sitten selviää menenkö leikkuulle vai mitä tapahtuu.
      Hormonihoidosta yritettiin pitää taukoa, mutta kivut palasivat. Se varmisti viimeistään, että vika on varmasti löydetty. Toivottavasti joku muu hoito keksitään ennen piirityksen lopettamista, en halua leikkaukseen!

    • Aboriginaali
    • olerehellinenitsellesi

      Siis voiko olla mahdollista, että yks vatsakipu on saanu sut käymään tuollasen prosessin lävitte?? Olisit varmaan päässy helpommalla, kun oisit vaan jättäny koko asian omaan arvoonsa. Ehkä vähän yliragointia?!

      t:Rosvoroope

      • KiPuJa

        jos olisikin yksi vatsakipu, niin sen vois jättää omaan arvoonsa. Mutta kun on päivittäistä välillä jalat alta vievää kipua, niin sitä ei enää niin jätä omaan arvoonsa enää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe