Stalin sai nimensä sokeidenkin historiaan.

aikainen

Aleksanteri suuri tais nähdä ja Stalinkin. Stalinin ja Neuvostoliiton toimien ymmärtäminen helpottuu, kun miettii, että Stalin halus nimensä maailman historiian suurena vallottajana. Muulla ei ollu merkitystä. Herkutteli keski- Euroopalla tilanteen tultua. Näkevät ja sokeat voivat juhlia Neuvostoliiton kaatumista. Neuvostoliitto tais hyökätä itteään vastaan tilanteesta riippumatta. Sokeat tai näkevät, mitä välii. Stalinin nimi vaa historiaan. Neliöitä tässä verrataan. Ei savi jalkoja.

4

589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaavaa

      Aikainen jatkaa yön valvottuaan. Nyt tulee tarina. Siis satu ihan lapsillekin. Myös näkeville. Zeus ja salamat kainalossa ja hänen paras kaverinsa John ja kauris keskustelivat. Vanha sammakko lammella kysyi, miksi emme laulaisi Tapparan voittolaulua? Zeus, vanha sammakko, nauroi hetken ja sanoi parhaalle ystävälleen. Tornin jääkärit ovat näköjään taitavia maastoutumaan. On punkki vaara kesällä ja Pelle laulaa kuumasta moottorista nälkämaalla. Jatkakaamme matkaa. Hei, hei vanha sammakko. Ei suudella, vinkataan vaan silmiä. Kiitos.

    • levyraati

      Kerta kiellon päälle. Tässä maassa on sanonta, joka kuvaa tapahtumia ennen maailmanloppua. Se ei oo Manninen oven raossa, tai ehkä on, mutta. Jos hyökätään Stalinin tyyliin ja malliin, niin on hyvä muistaa peruskansalainen, kun olen, että raksalla kannetut laudat ja koneyrittäjien tarinat, John Candy tyyliin, muodostavat kokonaisuuden, jota tiede elämän olisi hyvä tutkia. Kalle Päätalo on tutkinut pohjoisen oloja kirjoissaan. Cajanderin viikon puhe, ennen sotia ja sitä rataa maailma pyörii.

    • Albertnerohelloveen

      Ja vastaus on Rölidium. Eli Kari Ryydmanin näköinen mies. Olen ollut pari viikkoa kipeenä flunssa kuumeessa. Kaikille hyvää joulua. Näkövammaisille terveisiä, että friikkilän mäen veljekset sarjakuva Pahkasika julkaisussa kertoo kaiken. Kiitos jaksamisesta. En oo kipee enään. Sain nukuttua. Aloin turhautua, ku levätä savolais tyyliin koko ajan. Jatkuvasti.

    • merkkivalo

      Flussa loppu suoralla. Varoituksen sana kaikille. Pakolaiset toivat maahan mukavat tuliaiset. Kerranki kuumeilua maassa. 20 vuotta sitte viimeeks minulla. Noin. Ulkotyön sankarina ampiaisten jälkeen siirryin Vesikauhurokotteeseen. Koira näykkäs. Jäykkäkouristus myös. Eli kuka tänne flunssan ois tuonu kuumeella. Soittakoon Vesi ja viemäri laitokselle joku onko siellä kuumeita ollu. Veikkaan, että on ollu. Sademies elokuva kuvaa siis turistien matkailua pakolaisleireihin. Keskiluokka ois tuonu minullekin kuumeen. En minä sitä ois ite siellä pakolaisleirilla saanu. No, mielestäni hieno juttu. Mutta rasittaa vartaloa paljon. Lepoa kolmeviikkoa. Itselläni. Lopuks taitaa rasittaa munuaisia. No. Loppuun kevennys: Kiitos, Kone ja alu. Kuu. Kiva. Vanha vallu. Värivaate. Tuntemukset. En ole karjalainen. En Sallalainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1545
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe